The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har 3 armbord, 2 uten hull så de passer til alt😊.
    Antagelig går det an å bestille fra samme duden som lagde plinthet. Kanskje jeg skal slenge inn bestilling av to stk uten hull for å ha de liggende klare🤔
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig lekker spiller! :love:.
    Takk, Final, det ble pent, ja.

    Hadde vært gøy med en lengre arm enn den jeg har på WB, men da må man naturligvis også opp i størrelse. Kanskje noe for fremtiden, om jeg virkelig tar to spillere i bruk, og ikke ender opp med å kun spille på den riggen jeg liker best. Jeg er nemlig skrudd sammen sånn.

    Ellers er det stor tetthet av Garrard innen relativt liten radius her nå. Faktisk så mange som rundt 5 stk som jeg vet om. Rare greier 😏
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    5 stk... Host hark.. Ikke hype vel? GKK - Garrard, kanelboller og kamferdrops? Egentlig er jeg bare en smålig, misunnelig beundrer av disse spillerne.. :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jag tyckte min Garrard gjorde sig med en 12” Alfred Bokrand-arm i bananutförelse. Ok pris på de och kan ta tunga SPU med den tyngre motvikten. Fungerade gull med EMT..

    Vis vedlegget 737062
    Nais, men jeg trenger tilvenningstid, og satser på noe som ikke ser så store ut. Nøyer meg med et plinth som er nett, men som kun tar en 9", selv m det hadde vært moro med en lengre arm. Kanskje senere...
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Permanent, opp til han ute på "myra"? :eek:
    Permanent, ja. Det blir for varmt, rett og slett. Satt og hørte før kjøperen kom, og lurte fælt på hva jeg drev på med, men terningen var kastet.

    Vi får se hvordan veien videre blir. Lider ingen nød med Copland 520, men rør er rør, fordi ...
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Permanent, ja. Det blir for varmt, rett og slett. Satt og hørte før kjøperen kom, og lurte fælt på hva jeg drev på med, men terningen var kastet.

    Vi får se hvordan veien videre blir. Lider ingen nød med Copland 520, men rør er rør, fordi ...
    Vel, varme er noe herk.. Og forsterkere er det å få kjøpt.. :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    har bare forfalt mer og mer med åra, den parken der.
    2020 gjorde vel ikke saken noe bedre.
    nå er det vel som reinspikka svindel å regne.
    men campinga ser jo koselig ut, da.
    dere er en herlig familie og får nok en trevligt uke der nede i syden uansett.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Stort område, få dyr å se. Lange køer der aktiviteten ikke er koronastengt. Jaja, bare å få det unna. Bestilt Badeland også. Gruer meg til det iskalde vannet 😆
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Snurrer denne mens det stormer her på HFS. Folk er så sinna på hverandre atte. Dagens piggtrådtråd (hah!) DIY vs kjøpehifi borger for at dårene får virkelig boltre seg, rett etter 10 timers intenst pissekonkurranse i en annen tråd, der folk virkelig skrelte av seg, og hverandre, forhuden underveis. Happy life, suckers!🖕

    Forøvrig, skulle ønske mye er så enkelt som å finne hvilken er side 1 og side 2 som på denne skiva.

    610EAB79-F2A9-4975-A710-6C134BCA107E.jpeg
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    IMG_20211005_210607.jpg
    Hvorfor skal jeg ikke få lov å spørre, kan jeg få svar på det?! Bu-føkkings-hu! 😭
    Jeg er ikke kresen. Om svarene jeg får samsvarer med det jeg spør om, er faktisk ikke så viktig.

    Er ellers fornøyd med tingenes tilstand, spes etter at jeg krøp til korset og dro ht 55 cm ut fra frontveggen. Tar plass i dette lille rommet, men langt mer å fortrekke.

    Anlegget har bugget av og til noen ganger, der høyrekanalen datt ut i utider. Hater sånne feil som kommer og går. Først mistenkte man det ene, så det andre, undersøkte her og der uten å finne ut av det. Men så viste det seg det var den ene signalkabelen som kranglet. Verre var det ikke🙄. Dette tvang meg til å sette inn Kimber PBJ, en gammel kjenning som jeg stort sett alltid har i arsenalet siden jeg begynte å bruke annet enn medfulgte svarte lakrissnorer. Ikke like oppløst, litt løsere i bassen, men smud og mer dempet øverst (ift Harmonic Technology ProSilway II). Liker de godt pt! Typisk kabler, egentlig. "Plutselig" passer de bare inn, helt uavhengig av prisen.

    Avantgarde Uno Fino. Liker de mer og mer, jeg, selv om rommet strengt tatt er for liten for de. Krever mer av finlirking av plasseringa og justering av de aktive bassene, og kanskje jeg finner enda bedre spots for de senere? Vi får se, jeg er for lat til slikt sysler i grunn😝
     
    Sist redigert:

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Mye å hente på høyttaler plassering.
    Siden det er spørretime på sentralen om dagen, så får jeg stille et par spørsmål jeg også.
    55 cm fra bakre hjørne til frontveggen? Hvor langt er det inn fra hornkanten?
    Kjekt å lese at du får det til i rommet ditt :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mye å hente på høyttaler plassering.
    Siden det er spørretime på sentralen om dagen, så får jeg stille et par spørsmål jeg også.
    55 cm fra bakre hjørne til frontveggen? Hvor langt er det inn fra hornkanten?
    Kjekt å lese at du får det til i rommet ditt :)
    Spørretimer er byggende, så det må vi bare ha flere av! 😛

    Fra frontvegg til hornkanten er det ca 100 cm. Har også sluttet med å vinkle de rett inn mot ørene.

    Ja, rommet fungerer godt - overraskende godt i bassen - og har potensialet til å bli enda bedre når jeg får ut fingern og jobbe mer målrettet med akustikken.

    Men nå som høsten og vinteren er nærmer seg. Kanskje en rørforsterker?🤔
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I rekken av unødvendige spørsmål.. Hvor langt unna er det til lytteposisjon? Samt veggen bak?

    Fint å se deg i vigør her. Gleder meg til å få hørt dette. Vil du fortsatt ha den sorte boksen jeg lånte av deg for ti tolv år siden på parkeringsplassen ved Bryn? :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det var da fælt som dere lurer på både det ene og det andre i dag, da!

    Mellom ht er det 230 cm, og fra de til mitt surrehue er det 250 cm. Sitter nær bakvegg. Ikke ideelt, men har hengt opp noe dempetjafs på veggen der, og innbiller meg - uten store anstrengelser - at det hjelper på noe. Har også en lenestol der stolryggen går over ørene, så det er haifaiføkkt uansett😝

    Tar gjerne i mot boksen om du ikke bruker den, så kan den tjenestegjør i stua så guttungene kan høre på "Den Lille Muldvarpen Som Fikk Bæsjen I Hodet", mens de tenker på deg😜. Anse det som et utlån, du.

    Bare kom, så skal jeg spille kormusikk for deg!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Go' hælj?

    Foruten drivverkene, så har jeg kun en komponent i anlegget som er SS. Jaggu er det ikke nettopp den "uknuselige" som har tatt kvelden! 🙄

    Copland CTA 520 søker doktor, så om noen kan tipse om en, så er jeg takknemlig.

    Er ellers i gang med å oppjustere det viktigste, nemlig ørene. Dette er innkjøpt og forsøkt. Delikat når det renner olje ut av øra di i flere timer. Anbefales ikke å brukes før man drar på jobb, altså 😝

    246484720_150010827282966_5801923765599120763_n.jpg


    Rett på hyttetur etter jobben nå. Der er det ikke engang en reiseradio, og det er helt greit.

    Go' hælj!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Go' hælj?

    Foruten drivverkene, så har jeg kun en komponent i anlegget som er SS. Jaggu er det ikke nettopp den "uknuselige" som har tatt kvelden! 🙄

    Copland CTA 520 søker doktor, så om noen kan tipse om en, så er jeg takknemlig.

    Er ellers i gang med å oppjustere det viktigste, nemlig ørene. Dette er innkjøpt og forsøkt. Delikat når det renner olje ut av øra di i flere timer. Anbefales ikke å brukes før man drar på jobb, altså 😝



    Rett på hyttetur etter jobben nå. Der er det ikke engang en reiseradio, og det er helt greit.

    Go' hælj!
    Funker det, eller er det snakeoil som renner ut av ørene ?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 757166
    Oppjustering av ørene er undervurdert.
    God helg!
    MAMA-fraksjonen bør spore han fyren der opp snarest. Han kan fort være deres fremste våpen i den evige kampen mellom det gode vs det onde, lyset vs mørket, Gud vs Satan, Søt vs salt, Maarud vs Kims, målemafia vs gullørene!

    EPIC BATTLE AWAITS!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den "kløen" er noe herk....God bedring.. :)
    Alltid delikat når du ikler deg svart genser, stikker lillefingeren inn i ørene fordi det klør så jævlig, roterer den noen runder, og oppdager at det "snør" på genseren din. På date.

    Men drit nå i ørene!
    Hvem kan hjelpe meg med å reparere ulykksalige Copland?
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    God helg og god hyttetur :) Med nyolja ører hører du myggen på mils avstand
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flott tråd dette, med mye interessant lesning.

    Også kalt opp etter en av de aller beste låtene til Pink Floyd da. Fantastisk sax på den låta.
    Takk! Hyggelig at du fant tråden og finner den lesbar.

    The Gunner's Dream er deilig, ja, spes med sax-soloen. Jeg hadde en link til videoen i signaturen, men den ble fjernet siden jeg ikke betalte siste hfs-regning. Tåler et gjensyn:


    Men skal jeg velge en favorittlåt, så er det denne:


    Synd gitarsoloen ofte er kuttet ned på liveopptredener. Skammelig!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er blant de raringer som syns The Final Cut er Pink Floyd sitt beste album. Det er noe med låtene, instrumentalprestasjoner, tekster som går rett i strupen på datidens politikere - spesielt Maggie Thatcher.

    Ellers er jo Roger Waters fortsatt i storform; lytter akkurat nå til livealbumet Us + Them. Fantastisk bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn