The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er blant de raringer som syns The Final Cut er Pink Floyd sitt beste album. Det er noe med låtene, instrumentalprestasjoner, tekster som går rett i strupen på datidens politikere - spesielt Maggie Thatcher.

    Ellers er jo Roger Waters fortsatt i storform; lytter akkurat nå til livealbumet Us + Them. Fantastisk bra.
    The Final Cut er absolutt ikke til å kimse av, og kunne vært det beste albumet til mange andre band. Den har sin stemning og atmosfære, og tåler gjenhør, selv i dag. Greia er vel at forventningen til og listen ligger himmelhøy for PF, og man kan vel ikke si at TFC kom med noe nytt eller banebrytende. Tekstmessig, så er det ikke uvanlig at de med universale ideer/forestillinger, feks tar opp eksistensielle spørsmål og funderinger, er de som tåler tidens tann best. Spesifikke tekster, som er nært knyttet opp til en epoke, falmer fort med tiden. Jeg mener, jeg bryr meg feks ikke så mye om hvordan spanjolene hadde det under borgerkrigen. Treffer meg nok ikke like nært.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Copland parkert bak i rommet, i påvente av at jeg får ut fingeren til å finne en som kan se på den. Kan ta tid.

    RWA Isabella er solgt. Vemodig, da den er ett av mine absolutte beste hifikjøp. Heldigvis ser det ut til at den nye eieren vil gi den kjærleik, så det er godt.

    Mens man funderer over hvor veien videre går på forsterkersiden, så får jeg lånt en First Watt F5. Veldig kompetent KL A sak. Nesten SET rør, med like mye varme.

    IMG_20211031_220756.jpg
    IMG_20211031_222026.jpg


    Faller litt mellom to stoler, selv om den spiller forrykende. Kler iaf Fino godt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nice, Beito look og god varme, whats not to like :)
    Beito look er fin, på Beito. Ikke min F5, men jeg hadde fått lakkert fronten i svart om jeg den var min. Men pytt, lyden er viktigst, dessuten er det pent utført. Langt penere enn det flere av DIY’ere kan vise til av planker og trelim.

    Synes den låter godt her. Hva enda mer av? Litt mer snert, litt mer trykk nederst, mer fart, mer 3D og bredde? Litt mørk og sedat? Kan fint leve med dette, og til prisen et sykt godt kjøp. Blir iaf like varm som rør, og da….

    06C5B4D0-A0B3-4DF2-928E-3674151992E3.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    øyne som en geskjeftig og litt ondskapsfull falk, han karmana.
    jeg trippelsjekker alltid alle bilder for å forsikre meg om at de er fri for antydning til kroppsdeler før jeg poster dem på hfs.
    også gjenskinn fra tv-skjermer, blanke komponentfronter, kaffetermoser, etc.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    øyne som en geskjeftig og litt ondskapsfull falk, han karmana.
    jeg trippelsjekker alltid alle bilder for å forsikre meg om at de er fri for antydning til kroppsdeler før jeg poster dem på hfs.
    også gjenskinn fra tv-skjermer, blanke komponentfronter, kaffetermoser, etc.
    Tar det som et kompliment. Hadde sikkert fortjent lite geskjeftig og ondskapsfull 😄
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Tar det som et kompliment. Hadde sikkert fortjent lite geskjeftig og ondskapsfull 😄

    ta det som hva du vil, men faen heller, jeg sovner fremdeles angstfylt inn hver eneste natt i fosterstilling etter en legghår-kommentar på et eller annet hyttebilde jeg postet for et par år siden der en fjerdedel av beinet var synlig.
    det var en smått uhyggelig miks av homofobisk og homoerotisk.
    når man midt på blanke formiddagen får bilder i hodet av grisete, pensjonerte orlogskapteiner og underbetalte thaigutter, så er det ikke bra!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, folkens🤗.

    F5 kommer seg. Har jo vært lagret en lang stund og våkner til livs ved bruk, samtidig som jeg lærer meg å kjenne den bedre, eller venner meg til den. Tar ca 45 min før den kommer til sin rett, noe som er litt lengre tid enn ideelt.

    Den gjør mye bra, men brummer litt vel mye for Uno Fino på 104db følsomhet. Hører det fra lyttestolen. Tips mot dette tas gjerne.

    IMG_20211111_231710.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spiller videre på lånt forsterker, jeg . Angrer på at jeg ikke fikk ut fingeren og bygde lydvegger mot naboen nå som hifisesongen er i full gang, men vi får snurre noen plater for det, selv med lavere SPL enn man ønsker.

    265121786_1099737384099750_3619234354613789669_n.jpg


    Merker at behovet for ny forsterker presser på, selv om jeg må se å finne en som kan redde stumpene til Copland CTA 520 også. Debatten om "Den Perfekte Forsterker" raser på. Blir spennende hvilken som stikker av med 1. plassen. Næh, bryr meg egentlig ikke så mye! Uansett, headroom og kapasitet er visstnok the shit, så jeg henger meg på og gjør avtale om kjøp av monoblokker på hårreisende 1,6 - enkommaseks - watt! Blir spennende å se om det er nok for Fino. Kanskje jeg blir tvunget til å spille lavt, til naboens glede? ;)

    Brødrene Brothers hadde ellers et lite julebord, med lutefisk, øl og akevitt. Vi så finaleløpet i F1, som var fytterakkern spennende! Slappet deretter av med noen kamper UFC. Funket fjell!
    264619240_441470810921362_5370145679944953390_n.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dere kunne funnet noe bedre puls å drikke 😊
    Jeg får høy puls av (mye) pils, men Hansa er jo lett og mild 😙

    Er virkelig spent på blokkene. Laveste jeg har hatt er 16w, og det jo 10x mer enn hva som kommer inn nå. Men man skaffer seg lettdrevne ht for å nettopp åpne dører for slike målemonstre.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    hater stavekontroll
    blir spennede
    Skjønte seff det når u står rett ved i på tastaturet, men både pils og puls er gode saker, spesielt sistnevnte er kjekt å ha.

    Starter sent på jobb i dag. Ungene er sendt på skolen, så da er det tid for noen sakrale toner. På høyt SPL!
    IMG_20211213_094939.jpg
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Den gjør mye bra, men brummer litt vel mye for Uno Fino på 104db følsomhet. Hører det fra lyttestolen. Tips mot dette tas gjerne.
    Jeg har bygget First Watt F6 som er helt tyst og M2. Med M2 hadde jeg en del problemer med brum fra trafo (bruker også effektive høyttelere). Jeg prøvede først at dreie ringkjernetrafoer til en stilling som ga sterkt redusert støy og så ryddede jeg opp i kabelsalaten. Nu har jeg ingen brum. Se hvordan det så ut til slutt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har bygget First Watt F6 som er helt tyst og M2. Med M2 hadde jeg en del problemer med brum fra trafo (bruker også effektive høyttelere). Jeg prøvede først at dreie ringkjernetrafoer til en stilling som ga sterkt redusert støy og så ryddede jeg opp i kabelsalaten. Nu har jeg ingen brum. Se hvordan det så ut til slutt.
    Takk for innspill :)
    Pent sak du har, låter helt sikkert godt også. Den som står hos meg nå gjør iaf det, og det til en latterlig pris. Hadde ikke frykt for varmen gjort seg gjeldende, så hadde jeg dratt hjem de blokkene som @LMC ønsket å selge. Nå er ikke F5 min, så evt utbedringer med brum får eieren finne ut av, men det finnes løsninger på den trafobrummen, som du har vist.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.842
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Debatten om "Den Perfekte Forsterker" raser på. Blir spennende hvilken som stikker av med 1. plassen. Næh, bryr meg egentlig ikke så mye! Uansett, headroom og kapasitet er visstnok the shit, så jeg henger meg på og gjør avtale om kjøp av monoblokker på hårreisende 1,6 - enkommaseks - watt! Blir spennende å se om det er nok for Fino. Kanskje jeg blir tvunget til å spille lavt, til naboens glede? ;)
    Den Perfekte Forsterker, faktisk. Ja ,det blir kanskje spennende.
    Men er det ikke rett og slett å spille Vera fra The Wall av Waters på sjølvaste Vera forsterker? :rolleyes:

    Jeg hadde en sånn her, men liker lyden bedre med dagens som har kun tosifret S/N og skriver THD i hele %er 😅

    SkjermbildeSAM.JPG


    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den Perfekte Forsterker, faktisk. Ja ,det blir kanskje spennende.
    Men er det ikke rett og slett å spille Vera fra The Wall av Waters på sjølvaste Vera forsterker? :rolleyes:

    Jeg hadde en sånn her, men liker lyden bedre med dagens som har kun tosifret S/N og skriver THD i hele %er 😅

    Vis vedlegget 771838

    mvh
    Er det noen her som husker Vera (om noen år)? Vi får se... 😜

    Synes for øvrig at du gav opp litt vel lett. Et par nuller til etter komma hadde vært utslagsgivende, nemlig!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det meste, I hobby segmentet, følger den skruen som lagde greiene.. Når vedkommende er borte dør de fleste bort med unntak av noen få.. Og de få lever pga markedsføring, ikke nødvendigvis fordi merket er bra..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det meste, I hobby segmentet, følger den skruen som lagde greiene.. Når vedkommende er borte dør de fleste bort med unntak av noen få.. Og de få lever pga markedsføring, ikke nødvendigvis fordi merket er bra..
    Yah, couldn’t care less hvem som består. Det er vitterlig langt viktigere ting å bekymre seg for enn om noen nisser får navnet sitt etset inn i hifievigheten, uansett hvor mye de har anstrengt seg. De får bare leke så godt de kan på denne hfs-maurtuen, i en avkrok i skogen.

    Skulle bare være litt finurlig med Vera-strofen fra PF-sangen, jeg! 🤭 (spill sangen, så forstår du hva jeg mener)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn