The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Dårlig her foreløpig. Må vel bli noe med 45, 50, 2a3, 300B eller PX25 :)
    hva med å kikke litt her også 😇 han kan skreddersy det meste og alt kan lages med Tango transformatorer i 230v uten noe særlig ekstra mener jeg, han har også lagt ut litt på tuben hvis du søker på uesugi ken,han har forøvrig side på face også,synes i allefall det meste ser fornuftig ut,har vært litt i kontakt med han selv også bare for å forhøre litt om fremtidige muligheter.
    Mvh Ivan
     
    2

    2xJ

    Gjest
    For at du skulle få mer watt, sendte selger med et sett med Osram 60 w !!!!! (gammel oldschool type med glødtråd )
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ingen Osram 60w, men fem smårør og hele fire par 45 rør. De grommeste er Emission Labs 45, som er så latterlig mye større enn de andre.
    IMG_20211216_183057.jpg


    Viktig med et godt grep rundt dine verdifulle eiendeler!
    IMG_20211216_183413.jpg


    Middag nå. Lar alt få seg romtemperatur før evt oppkobling i kveld. Burde kjøre til en som har en variac, etter 7 års lagring, men kjenner at en tur til Kongsberg frister ikke i det såpeglatte føret. Og som regel går det bra.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje jeg burde selge mine 300b da?
    Du har truet med dette flere ganger nå, kompis. Selg ASAP. Det er kl D som du skal ha, mtp hvordan du legger opp til i oppsettet ditt.

    Synd jeg ikke trenger å drifte 4x300b, men de du har er lekre, svært vellydende og nå ikke lett å oppdrive. By på noen bilder, da vel!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Du har truet med dette flere ganger nå, kompis. Selg ASAP. Det er kl D som du skal ha, mtp hvordan du legger opp til i oppsettet ditt.

    Synd jeg ikke trenger å drifte 4x300b, men de du har er lekre, svært vellydende og nå ikke lett å oppdrive. By på noen bilder, da vel!
    Har truet litt. Klasse d blir det ikke, en klasse A er .er aktuelt. Det jeg har fra før
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kl 24 i går ble det gjort forsøk på å få lyd i Welborne DRD 45 blokkene. Brukte først et par små System Audio for å forsikre meg om at blokkene var i orden. Hadde vært kjedelig å blåse Fino, men det gikk bra. Koblet så over på Fino og var veldig spent. Vel, mellomtonen var, som forventet, helt himmelsk. Det var som å komme hjem igjen :p .

    Hjemmekontor i dag, og benytter de pausene man har til å skru opp litt, med mer variert musikk. Begge guttene er hjemme, så jeg får stadig klager🤬. Igjen, for en mellomtone (til diskant) - smud, glatt, harmonisk og finesse! Merker umiddelbart at utøverne sprer seg utover scenen, mer avstand mellom dem. Så var det bassen, da, kan 1,6w få til noe der? Det jeg kan si foreløpig, er at den bassen som presenteres er meget bra, dynamisk og vanedannende. Hadde vært enda bedre med litt mer slam og fart? Mulig jeg er i overkant kritisk pga mine fordommer mot den lave effekten? Må forskes mer på! Justerer på de aktive bassene og avstanden til veggen? Dro volumhjulet opp til hele kl 14 (med digitalkilde) og fikk mer enn høyt nok SPL.

    Tar nå av Sylvania 45 og setter inn EML 45. Merker at forventingen til lyden stiger enda noen hakk opp. Uansett, early days. Kommer tilbake til hvorfor disse blokkene ble valgt nå, må bare lande litt først.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med aktive basser, 104 dB følsomhet, har jeg trua. Selv om en viss melodi av Seigmenn kan være litt i overkant :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Med aktive basser, 104 dB følsomhet, har jeg trua. Selv om en viss melodi av Seigmenn kan være litt i overkant :)
    Nja, mjo, det er klart at det ikke er noe konsert SPL man får heller, men det er greit, gitt den situasjon jeg er i. Viktigst nå er at den lyden som kommer ut, er av høy karat, samt at den er god også på lavt volum. Disse blokkene hadde neppe vært aktuelle dersom jeg hadde et like stort rom som ditt. Isf hadde de nye Fino XD, eller de enda større AG, vært å fortrekke.

    Får dra på med Seigmenn engang, men den låta gjør seg best i bilen, ja.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer, bare å innta Emissionærstillingen! Større lyd med større rør?
    Har tro på de Welborne blokkene 🙂
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer, bare å innta Emissionærstillingen! Større lyd med større rør?
    Har tro på de Welborne blokkene 🙂
    Takk, Kåting.

    EML er good shit, ikke tvil om det. Enda mer gjennomsiktig, selv om kanskje en touch mindre romantisk. Strammere og mer kontant bass - forstår hvorfor så mange rørhuer tuter om bassen i dette 45 røret - og mer smekk også. Tillater meg å skru opp de de aktive bassene ørlitegrann. Vi får se over flere skiver. Heller mindre kvalitetsbass enn oppsvulmet for min del, men det må bli en kompromiss over flere skiver/musikkgenre. Jeg gidder iaf ikke å justere for hver skive.

    EML har forøvrig også et rør som heter 45b, som gir hele nakkehårreisende 3w, men da må det bygges litt om på ampen. Det er nok neste steg for meg en gang i fremtiden. Må finne en som påtar seg jobben først. For dette røret, det passer meg veldig godt!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Godt å høre at det funket. Dynamikk i et lite rom og på lavt volum er jo ofte en hårfin balansegang. Men det er jo herlig at man ikke alltid behøver å hente frem 100db + for å nyte noen skiver. For øvrig enig i at kvalitetsbass er å foretrekke. Ampene ser utrolig flotte ut.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Nei det skulle tatt seg ut med Klasse D og DSP på AvantGarde Fino......:rolleyes:

    SUBWOOFER AMPLIFIER
    Amplifier power (RMS)500 Watt, Class-D
    Active crossoverprogrammable by built-in DSP
    Subsonic filterprogrammable by built-in DSP
    12V trigger inputyes
    Limiteryes
    Programmable via LAN/USB-/yes
    Inputs, switchable1 x speaker-level and 1 x XLR (f)
    Loop-through output1 x XLR (m)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt å høre at det funket. Dynamikk i et lite rom og på lavt volum er jo ofte en hårfin balansegang. Men det er jo herlig at man ikke alltid behøver å hente frem 100db + for å nyte noen skiver. For øvrig enig i at kvalitetsbass er å foretrekke. Ampene ser utrolig flotte ut.
    Lite rom, som mettes kjapt, så det er ikke all verdens av SPL som skal til før det holder for meg (og naboen). Som sagt, disse blokkene er ikke for headbangere som må ha 100db før de ser meningen med musikk, med mindre horna er enda større/mer følsomme.

    Jeg er mest svak for børstet alu og stål, men synes disse små trekassene har noe nusselig over seg. Klart, de er ikke like prangende og classy som Ayon Mercury 2, eller like bøse som Consonance Cyber 211. Men skal jeg ha rør igjen, så er det visse kriterier som må møtes, siden rommet blir fort varmet opp. De må absolutt avgi minst mulig varme, og da utelukker det produkter med mange rør, samt rørtyper som feks 6c33, 52b, 211, 845 osv. Mine Welborne er foretrukket bevisst med versjonen med SS-likerettere også. Blokkene avgir faktisk godt mindre med varme enn First Watt F5.

    45-røret har jeg vært nysgjerrig på en stund, og skal jeg noensinne prøve det, så er det nå med Fino (og et lite rom). Myteomspunnet rør, som visstnok overgår 2a3 og 300b, selv i mellomtonen, og vaffal i bassen (Jada, implementation is king. Det er ingen automatikk i dette gamet). Ulempen at de gir bare ca 1,5w. Something for something.

    Jeg hadde en ø. k. annonse ute i noen mnd., i desperasjon etter mislykket jakt på bruktbørsene. Welborne la ned driften for veldig mange år siden, så gode eksemplarer er like vanskelig å finne som hønsetenner. Det dukket opp et sett i Sverige, vi var enige om pris, men de ble kjapt solgt da jeg nølte litt pga avstanden. Så tok en herre her på HFS kontakt og tilbød meg disse. Det viste seg at de ble i sin tid tatt inn som innbytte av ingen ringere enn @LMC . Han hadde gått gjennom dem og satte inn sk gitter chokes også og deretter spilt med de på sin 112db hornrigg. De var tyste og låt tett opp til hans all out 300b forsterkere, mente han, og det var godt nok for meg. Jeg tar det som et kvalitetstegn at LMC har "klådd" på de 😎 . At det fulgte med de svinedyre EML 45 på kjøpet, sukret det dealen godt, så jeg tok en sjanse. Hvorfor er dette et sjansespill? Helt enkelt fordi det kan bli en utfordring å selge de videre hvis det viser seg om de ikke passer. Markedet for 1,6w er nok liten i Norge, men man har jo det store utlandet, og der bør det gå smud. Der virker det som om de er veldig ettertraktet.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei det skulle tatt seg ut med Klasse D og DSP på AvantGarde Fino......:rolleyes:

    SUBWOOFER AMPLIFIER
    Amplifier power (RMS)500 Watt, Class-D
    Active crossoverprogrammable by built-in DSP
    Subsonic filterprogrammable by built-in DSP
    12V trigger inputyes
    Limiteryes
    Programmable via LAN/USB-/yes
    Inputs, switchable1 x speaker-level and 1 x XLR (f)
    Loop-through output1 x XLR (m)
    Hvem har sagt det?

    Alt det der står på svart på hvit overalt hvor AG selges, også på deres hjemmeside, Sherlock.

    Faktisk så skulle jeg ønske at mine Fino har DSP, men de er dessverre av eldre versjon. Du får slutte å være så jævlig nedlatende og tror at andre er så dumme at de ikke klarer å finne frem til såpass tilgjengelig info. Gjelder forøvrig også for de to nissene som synes innlegget ditt er så morsomt.
     
    Sist redigert:

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med fine blokker Gunner! De har en magisk mellomtone som du nevner.
    Wattene var jo din bekymring, men med størrelsen på rommet ditt, så tenker jeg at det kan funke. 👍
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med fine blokker Gunner! De har en magisk mellomtone som du nevner.
    Wattene var jo din bekymring, men med størrelsen på rommet ditt, så tenker jeg at det kan funke. 👍
    Selger ikke bjørnen ennå, men liker pelsen hittil, eller noe sånt.

    Du får komme og bedømme, du som har hørt Welborne før 😊
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Du har truet med dette flere ganger nå, kompis. Selg ASAP. Det er kl D som du skal ha, mtp hvordan du legger opp til i oppsettet ditt.

    Synd jeg ikke trenger å drifte 4x300b, men de du har er lekre, svært vellydende og nå ikke lett å oppdrive. By på noen bilder, da vel!
    Her er de
    Selges ved et fornuftig bud, nettopp vært på service
     

    Vedlegg

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her er de
    Selges ved et fornuftig bud, nettopp vært på service
    Wow, de er bare så vakre, disse Heart-blokkene. Dessverre for mange rør for mitt bruk, mest med tanke på varmen, men skulle gjerne hatt effekten. Merker når jeg virkelig drar på med basstung musikk at 1,6w (målt 1,8w) ikke er nok, selv med ht med 104db, men ellers, dvs i 98% av tiden, så holder det brillefint. Om kvelden/natta så er det vaffal no issues. Kanskje hørselen min har bare godt av dette 🤭 ? Kult med en rørforsterker som er kjøligere enn omtrent hvilken som helst SS.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Wow, de er bare så vakre, disse Heart-blokkene. Dessverre for mange rør for mitt bruk, mest med tanke på varmen, men skulle gjerne hatt effekten. Merker når jeg virkelig drar på med basstung musikk at 1,6w (målt 1,8w) ikke er nok, selv med ht med 104db, men ellers, dvs i 98% av tiden, så holder det brillefint. Om kvelden/natta så er det vaffal no issues. Kanskje hørselen min har bare godt av dette 🤭 ? Kult med en rørforsterker som er kjøligere enn omtrent hvilken som helst SS.
    Jeg er vel i en nedskaleringsfase. Vil bare trykke på powerknappen og spille. Liker selvfølgelig lyden, men vurderer ren klasse a drift i riggen. tre effektrinn i klasse a. Har kald kåk, så klasse a er fint om vinteren. Satser på rør i dac og på sikt i pre
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    de jeg mekka?
    Nei, jeg bytta med H.R. Han ville ha et sett modifiserte, så han fikk de mine som var modifisert av deg. Disse er urørt, inntil Lassemann byttet ut litt vitale motstander og kondensaterer og la ut biasjustering.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    godt mulig...har bygget noen ulike og de er dønn tyste
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Næmen, se her, ja, en koselig tumleplass for LMC' hifibarn. Noen kjærlighetsbarn/rør😘 og noen lausunger/SS🤪. Felles for dem alle er vel at de er tyste, noe annet hadde ikke blitt tolerert. Streng oppdragelse der i gården, må vite!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn