The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du kan fint puste normalt en stund til.
    vermin betalte for materiell og har jobbet som en slave med det, og jeg betalte for shipping til oslo og hentet på posten.
    det har ligget hos meg i et halvt år.
    i går ville gunner at jeg skulle ta det med ned til ham når vi skulle dit på 17 mai fering.
    vi bor ca 3 km fra hverandre, og siden jeg og fruen bestemte oss for å gå siden vi ville kose oss med noen glass, så gadd jeg ikke å bære 15-20 kg i labbene.
    da var planen at jeg heller kunne ta det med 17 mai neste år, hvis været ble såpass jævlig at jeg måtte kjøre bil, eventuelt 17 main 2023.
    var bare flaks for gunner at jeg glemte tobakken igjen igår, slik at jeg valgte å svippe innom ham idag.
    nå skal jeg bestille en garrard bagde til ham fra ebay, og den kan jeg ta med til jul, eventuelt legge i spannet til ungene hans hvis de kommer bort hit på trick or treat-runden på halloween.
    vermin skal også hjelpe ham med å finne skruer til å feste drivverk til plinth, men tror ikke det tidsskjemaet er satt ennå.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kan ikke si jeg har registrert noe pipe på noen av de bildene du har lagt ut av den nye boligen, så hvorfor mener da noen at du har behov for ved :rolleyes:
    Tjihi! :)

    ptb, du er faktisk innpå noe der. Jeg aner faktisk ikke hvorfor jeg i det hele tatt startet med dette 401 greia her. En mild og bisarr form for midtlivskrise? Et kompensasjonsbehov?
    Jeg mener, 60cm bredt og 50 cm dypt, er det nødvendig, da?!
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg antar det fremdeles ikke er noen grunn til å holde pusten frem til denne er ferdig 😄
    Tiden på jorden er knapt for pensjonister. Ikke kast den bort ved å gå rundt og holde på pusten, ffs. Det ville være uklokt 🤒
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    du kan fint puste normalt en stund til.
    vermin betalte for materiell og har jobbet som en slave med det, og jeg betalte for shipping til oslo og hentet på posten.
    det har ligget hos meg i et halvt år.
    i går ville gunner at jeg skulle ta det med ned til ham når vi skulle dit på 17 mai fering.
    vi bor ca 3 km fra hverandre, og siden jeg og fruen bestemte oss for å gå siden vi ville kose oss med noen glass, så gadd jeg ikke å bære 15-20 kg i labbene.
    da var planen at jeg heller kunne ta det med 17 mai neste år, hvis været ble såpass jævlig at jeg måtte kjøre bil, eventuelt 17 main 2023.
    var bare flaks for gunner at jeg glemte tobakken igjen igår, slik at jeg valgte å svippe innom ham idag.
    nå skal jeg bestille en garrard bagde til ham fra ebay, og den kan jeg ta med til jul, eventuelt legge i spannet til ungene hans hvis de kommer bort hit på trick or treat-runden på halloween.
    vermin skal også hjelpe ham med å finne skruer til å feste drivverk til plinth, men tror ikke det tidsskjemaet er satt ennå.
    Nå overdriver du, broder, men det er greit. Jeg er fan av gode historier, jeg!:p

    Jeg har aldri sagt at jeg er noen DIY-type. Jeg er faktisk det motsatte av disse kreative kreaturene. Outsourcing er bra. Jeg er i denne hobbyen for å spille musikk, fortrinnsvis med fet lyd - that's all!
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.309
    Torget vurderinger
    5
    Outsourcing er bra, det gjelder å holde hjulene i gang. Kan sikkert komme bort å plugge i støpselet når Garrarden begynner å ta form, stille inn riktig hastighet om det trengs.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Outsourcing er bra, det gjelder å holde hjulene i gang. Kan sikkert komme bort å plugge i støpselet når Garrarden begynner å ta form, stille inn riktig hastighet om det trengs.
    Horny, vi har en avtale her!🤗

    Det gjenstår nå å overtale Jorwed til å sette drivverket i plinthet 🤔
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    blir knall, det der.
    sparer masse spenn ifht et ferdiglakkert plinth fra bayen.
    like bra lyd som mitt plinth.
    kosmetikk sørger du for selv.
    Spøk til side. Dette er faktisk et knall bra plinth, om enn ubehandlet, og vil derfor kreve litt jobb og oppmerksomhet for å skinne estetisk. Lydmessig så finnes det lite som er bedre, som rama påstår. Det kommer jo fra Vermin, som kan 401, og har prøvd en rekke plinher.

    En dag, en vakker dag, så vil det dukke opp en passende arm, til en kledelig pris....🤞
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nå overdriver du, broder, men det er greit. Jeg er fan av gode historier, jeg!:p

    Jeg har aldri sagt at jeg er noen DIY-type. Jeg er faktisk det motsatte av disse kreative kreaturene. Outsourcing er bra. Jeg er i denne hobbyen for å spille musikk, fortrinnsvis med fet lyd - that's all!

    det er sant, jeg overdrev litt, sorry.
    glemte helt at st hans i hvervenbukta også var en mulighet, da kunne du eventuelt slengt det på bålet hvis du ikke orket å bære det bort til bilen.
    ellers har jo lilja konfirmasjon i rådhuset utpå høsten, det kunne vært et greit sted for overlevering av plinth.
    og skulle det svikte har man alltids fastelavn, tet og mange andre fine muligheter.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    det er sant, jeg overdrev litt, sorry.
    glemte helt at st hans i hvervenbukta også var en mulighet, da kunne du eventuelt slengt det på bålet hvis du ikke orket å bære det bort til bilen.
    ellers har jo lilja konfirmasjon i rådhuset utpå høsten, det kunne vært et greit sted for overlevering av plinth.
    og skulle det svikte har man alltids fastelavn, tet og mange andre fine muligheter.
    Javel, javel, men nå står det her, tar opp plass, uten at det kommer en lyd fra det.

    Det jeg kan spekulere i, er om det er mulig å trimme det mindre, slanke av noen cm her og der. Mulig puristene mener at det kan forringe lyden, men jeg tar gjerne den sjansen.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kle vedkubben i skinn, så skal jeg hive drivverket oppi :) Arm? Det florerer med løse armer i miljøet. Det ordner seg nok :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Spøk til side. Dette er faktisk et knall bra plinth, om enn ubehandlet, og vil derfor kreve litt jobb og oppmerksomhet for å skinne estetisk. Lydmessig så finnes det lite som er bedre, som rama påstår. Det kommer jo fra Vermin, som kan 401, og har prøvd en rekke plinher.

    En dag, en vakker dag, så vil det dukke opp en passende arm, til en kledelig pris....🤞
    Hva er en passende arm til en sånn spiller?

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kle vedkubben i skinn, så skal jeg hive drivverket oppi :) Arm? Det florerer med løse armer i miljøet. Det ordner seg nok :)
    Hm, hva med det saueskinnet som HCS var så begeistret for?🤔

    Må finne de riktige skruene først. Du får sende PM om arm-forslag, eller når du kommer over noe.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hm, hva med det saueskinnet som HCS var så begeistret for?🤔

    Må finne de riktige skruene først. Du får sende PM om arm-forslag, eller når du kommer over noe.
    Vi kan sikkert finne et passende skinn på turen om noen uker... Evt er det jo mye fint å få i disse saueskinna..

    sau.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hvilken SAEC? :)

    Hvis du tenker på 506, har jeg følelsen av at den vil kle min spiller også. Den ankom post-i-butikk i dag, og avhentes i morgen.

    mvh
    He he, tenkte vel helst på 308´n i denne omgang :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En stadig strøm av hifi-duppeditter inn i huset, lite som renner ut. Det hoper seg faretruende raskt opp. Skjerpings må til, rett og slett!

    Sommerforsterker er et løst problem ;). Det var egentlig DAC også. Jeg var veldig godt fornøyd med Danish Audio Design (DAD) tre-delte DAC 10-løsning. Har ikke funnet noe som jeg har giddet å betale mer penger for. Ikke at den er best på alt, men at den gjør så mye riktig. Evt steg opp koster langt mer enn det smaker. Jeg har aldri kviet meg for å demonstrere anlegget mitt med den som kilde, uansett hva jeg har hatt på den analoge siden. Det at den kom til meg for en rimelig penge, skulle seff ikke tale mot den. I tillegg er den en av de komponentene jeg har som ikke inneholder rør, og kan dermed stå på 24/7. Den bare serverer musikk når det skulle være. Kjekt!

    Så, hvordan topper DAC 10/PSU 10/CAP 10? Vel, det logiske skrittet opp må være noe fra de øvre hyllene til DAD (de byttet navn til NewOntech, samme produkter). Har "i det skjulte" prøvd å få kloa i storebrødrene til DAC 10, men aldri lyktes. Disse vokser ikke på trær, så ukjent som produsenten er. Å kjøpe fra Danmark er ikke enkelt, spes etter Covid-19s inntog. Men nylig smilte lykken til meg. Jeg visste at det stod et sett av DADs top of the line DAC 30D/30T i Norge. Imidlertid var eieren et av disse ekornene som kjøpte inn langt mer enn han solgte ut, så jeg hadde avskrevet det settet. Men jaggu! Broder rama sendte hissige varslinger da settet var tilgjengelig. Vel, jeg slo seff straks til. Så her står herligheten. Har fått en uke med settet.

    Nå er det sent på natt, så jeg får skrive mer om lyden senere. Part 2 kommer om ikke lenge (alle vet hvor flittig jeg er med oppdateringer av denne tråden ;) )

    185513390_1132205463926201_6642470837101098695_n.jpg
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.460
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! Samme gjengen som var Ontech for mange år siden?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis! Samme gjengen som var Ontech for mange år siden?
    Det er helt riktig observert, RoDa👍. "Kjennere", dvs de som holder seg noenlunde oppdatert på haifaifronten, vet hvem Ole Nielsen er. Han har tross alt konstruert DAC i over 20 år, og er en anerkjent størrelse i det store og forjettede utlandet. Imidlertid er jeg mer usikker på hans evne som forretningsmann. Firmaet har med årene skiftet navn fra Ontech, til Danish Audio Design (DAD) og heter nå NewOntech. Hvem vet, kanskje neste navn blir NewDaddy, eller noe like velklingende🤭. Med mindre det kommer en helt ny konstruksjon, så er produktene stort sett samme. Firmaet driver med direktesalg for det meste, og kan dermed kundetilpasse sine produkter etter ethvert ønske. På denne måten kan prisene holdes lav(ere), men ulempen er at det finnes det et utall av varianter hva inn- og utganger angår. Gjennomgående virker det på meg som at han er besatt av PSU. Hans DACer er utrustet på den fronten på en måte som kunne sette mange forsterkere på plass. Om det er nødvendig, har jeg lite å mene om🤷‍♂️.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skal man ha en fleksibel arm til 401 synes jeg Jelco 750L passer godt. Jeg vet mange mener den er litt oppbrukt, men designet passer bra.


    Vis vedlegget 723613
    Har den på lista, jeg ;).
    Skal ikke øse ut abnorme summer på dette 401-prosjektet, så en slik arm er godt innafor.
    Imidlertid har den nye DACen satt en saftig demper på om jeg bør bruke mer penger på den analoge siden av anlegget i det hele tatt. Det låter så fett ass!😁
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer gunner. Psu og dac’er er noe jeg har testet ut, og kan underskrive på at det utgjør en forskjell. Testet en Topping d-70, og denne falt igjennom sammenlignet mot min diy dddac som har et massivt psu. Det jeg hører når psu er maxet er at spesiellt bassen og lyden generelt oppleves mere autoritær. Det trøkker til så det holder når en drar på. Her ser du et bilde av min psu som står i eget kabinett, akkurat som din.
    B235CDF9-EC74-4523-972A-E31AB76DC172.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer gunner. Psu og dac’er er noe jeg har testet ut, og kan underskrive på at det utgjør en forskjell. Testet en Topping d-70, og denne falt igjennom sammenlignet mot min diy dddac som har et massivt psu. Det jeg hører når psu er maxet er at spesiellt bassen og lyden generelt oppleves mere autoritær. Det trøkker til så det holder når en drar på. Her ser du et bilde av min psu som står i eget kabinett, akkurat som din. Vis vedlegget 723637
    Imponerende overkill, men her på HFS er det "bra nok" som gjelder, vet du (med mindre det dreier seg om målinger. Da skal man ha så mange 0 bak komma som mulig, samme faen!) 😋

    Uansett, ny dag, nye muligheter. Jeg må jo henge i om jeg skal være med i leken til superkjøpere som Karmana, motoren og Evo (heldigvis har kjøpesjefen BangBang gått over til PC-ht, så han er ute av dansen i noen mnd) . Jeg har seff ikke sjans, men det hender at jeg er å regne med i korte intervaller 🤗

    IMG_20210521_141718.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Jammen jeg kjøper da aldri noe Gunner :giggle: 😂 Grattis med kule vibrasjons dempere, virker godt gjør dem og :) Har hatt et sett
    God helg mister :)

    mvh
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Nordland
    keep your hands away..🤨

    "Emi Buendia
    From Argentina
    He came to City from sunny Spain
    He's 5 foot seven
    He's football heaven
    Please don't take my Emi away.."
    Norwich City FC💛💚💛

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jammen jeg kjøper da aldri noe Gunner :giggle: 😂 Grattis med kule vibrasjons dempere, virker godt gjør dem og :) Har hatt et sett
    God helg mister :)

    mvh
    Ikke skap deg, mister:rolleyes:. Jeg prøvde å booke rom på Bayen i går. Da de fikk vite at jeg var fra Norge, ble jeg spurt om jeg ikke kjente "han Frank, aka motoren, from Norway"? 🤠

    Go' hælj, ja!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    keep your hands away..🤨

    "Emi Buendia
    From Argentina
    He came to City from sunny Spain
    He's 5 foot seven
    He's football heaven
    Please don't take my Emi away.."
    Norwich City FC💛💚💛

    Slap av, det er så mange løse rykter at det er uråd å forholde seg til dem. Hva som er sannheten, vet bare fåglane.
    Vent nå litt ....😳🤔
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    DoS with a (filt) twist. Skjønner du har hevet deg på DIY kjøret. Her har det nok vært strilytting inn i bildet for å finne rette underlaget 🤪😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ta deg sammen mann, du vet bedre. Har forresten en Pioneer, full av bitumen, du kan låne.. Tweaket nemmsomt av en tålmodig, men enfoldig sjel. Fungerer gjør den dog enda, dyktighet på flere nivå ute å går her.. :).. Litt skummelt var det, å stå på en øde parkeringsplass, mens den sølvgrå stasjonsvogna kom smygende.. Men spiller har aldri hikket, men vakker, det er jeg mer usikker på.. Spilleren altså..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn