- Ble medlem
- 12.04.2006
- Antall liker
- 0
Vel.. konstruksjon kalles det.. Å tweake er vel egentlig å modifisere/forbedre en eksisterende konstruksjon / sammensetning slik jeg ser det.Ja, eller tweaking som vi kaller det!
|
Vel.. konstruksjon kalles det.. Å tweake er vel egentlig å modifisere/forbedre en eksisterende konstruksjon / sammensetning slik jeg ser det.Ja, eller tweaking som vi kaller det!
Hehe.Eller:
Hva om du hadde ambisjoner om å sette ny banerekord på Nürburgring.
Hvem ville du snakket med for å nå målet ditt? En gammel Toyota eier som aldri har hatt sine ben på en raceway (men som har lest plenty av bøker om hvordan det er å være der), eller en AMG eier som faktisk har vært der, og som har erfaringen?
:![]()
Hehe.
Heller en som har lest bøker om temaet og bygd racerbiler enn en som har kjørt av E6 med sin Ferrari men mener at det skyldes tusser og troll, tikkende klokke i dashbordet ;-)
-k
I seg selv bør ikke det være noe prosjekt. Men det er godt å ha den kjente kunnskap i ryggen, for om mulig ikke bli offer for markedsføringsbedragene. Åpenhet er så mye, og ihvertfall et fint ord.Hva er det store prosjektet i det å konservere verden med allerede kjent kunnskap?
Flere grensesprengende ideer har kommet fra folk som gikk på tvers av vedtatt kunnskap. Men felles for mange av disse er at de _forstod_ "opplest og vedtatt" kunnskap, men mente at den var feil.For at noe nytt skal kunne erkjennes, må forutsetningene være tilstede. Man må være åpen. Å være åpen betyr ikke at man er dum. Nye tanker er uhyre vanskelige når de bryter med eksisterende kunnskapsregime. De vil kreve at man setter seg selv i ubalanse, at man er villig til å være ydmyk og - faktisk har tro på seg selv. Man må risikere å kanskje måtte skrote litt av ens logiske borg på veien, eller å stå i det uavklarte. Hør formel-adel: Verden kommer ikke løpende til dere for å overbevise dere om noe som bryter med en kjær formel, ikke forvent det. Dere har samme mulighet til å gripe det som ligger foran dere som alle andre - de ikke tenkte tankene, det uoppdagede. Så vær åpne, gjerne kritiske, men ikke fordømmende og kategoriske! Ty ikke alltid til den kontraktive ryggmargrefleksen den er så lite krevende! Det går vel greit an å leve uten å måtte dytte andre ned i egen grop, eller som svar hvis de motsetter seg, å definere dem som dumme og naive? Blir ikke det et latterlig billig resonnement?
Det er ellers en vanlig praksis at den som framsetter en påstand selv har ansvaret for å sannsynliggjøre denne eller aller best fremsette bevis.Formel-adel: Skal det ikke like mye bevis til å forkaste noe som det å akseptere noe? Hvor er den presise vitenskapelige bevisførsel når det forkastes i hytt og pine? Er kravene til det å forkaste så lett unnagjort? Blir beholdningen av det ubesvarte så tung å bære at den bare må reduseres umiddelbart? For den kontoen eksisterer for den som lytter oppmerksomt til livet. Det er en illusjon å tro at man selv har monopol på forstått virkelighet, samt at alle andre er begrenset til kun å oppleve det man selv opplever... at en selv har skjønt det, men ikke de andre.
Det er mye potensiale i slike billige klokker. Stripp av all plasten, skift kablingen til 6 kvadrat solid-core og fyll den med linolje. Den må stå på en base-plattform så klart. ;DNå har jeg fått meg en klokke i lytterommet. Billigmerket Timex ville jeg ikke ha, så det ble billigmerket Denver.
Kr. 175,- på Svinesund. I norske penger. Lyden ble ikke dårligere heller. Et godt kjøp.
.....hvor en eller annen hifi-gurus ord er lov, og alle som våger å stille spørsmålstegn er onde.
-k
God ide. Tweake et tweak.Det er mye potensiale i slike billige klokker. Stripp av all plasten, skift kablingen til 6 kvadrat solid-core og fyll den med linolje. Den må stå på en base-plattform så klart. ;D
Mange mener at en på denne måten også får bedre tid. Husholdninger hvor vårt selskap har installert slike, har kommet ut av tidsklemma, og fungerer mer harmonisk.Det er mye potensiale i slike billige klokker. Stripp av all plasten, skift kablingen til 6 kvadrat solid-core og fyll den med linolje. Den må stå på en base-plattform så klart. ;D
Vel, jeg kommer fra helvete..... sier de.jeg er ond
Når det gjelder å dytte i seg naturmedisiner etc så er det jo opplagt at kroppen tilføres kjemikalier som potensielt kan ha forskjellig virkninger på kroppen. Dette er helt i tråd med vitenskapen på feltet vil jeg tro, tross alt er mange av medisinene vi bruker avledet fra naturmedisiner eller kjerringråd, etter at man har bevist virkningen og industrialisert produksjonen av virkestoff.Folk som er villige til å gi slike produkter en sjanse gjør vel det på samme premisser som folk som kjøper magnetdyner, magnetvannrensere, spiser mat ihht blodtypedietter, bruker alternativ medisin osv osv.
I motsettning til de som støtter seg til vitenskap og sier at det er vitenskapen som har rett inntil det motsatte er bevist.
EDIT: Og skulle det motsatte bevises, så er det det som blir vitenskap, ergo vitenskapen har pr def alltid rett.
Det ligger vel kanskje i sjelen vår hvilken side av gjerdet vi havner på.
Vi skriver 2007 ... og jorden har vært omtrent rund i minimum 2 240 år ... blandt lærde og opplyste mennesker, jf. Wikipedia ... blandt ignorante og skrønemakere vil jorden alltid være flat. Eratosthenes beregnet jordens omkrets i ca 240 FK til ca 39 690 km, dvs. innenfor 1 % feilmargin av 40 008 km. Det skal ikke forundre meg om de gamle egypterne også hadde en formening om at jorden er rund. Jorden ble flat igjen i 1828, i Washington Irvins bok «The life and voyages og Christopher Columbus»....
Før var jorden flat - en rekke mennesker ønsket å beholde den slik. Hvorfor? En ny ide virker truende på en eller annen måte. Den truet et trygt perspektiv, maktbalansen, kanskje noe svært håndfast i livet ellers kunne man jo falle av jorden, det måtte jo enhver forstå! Vi skriver 2007, og er mennesket i seg selv så forandret i dette å holde på den trygge tillærte gårsdagen?
...
Kniiiiiis.....Ingen som ennå har kjøpt klokka ? ..Eventuelt ikke tør å poste sine opplevelser her på forumet?
Vel, her er litt mere woodoo.. 8)
![]()
Bildet viser en forgyldt liten audiophile glassikring sammen med en audiophile automatsikring for montering i sikringsskap.
Tidligere har danske High Fidelity testet disse små glassikringene med positivt resultat. I siste utgave har de tatt for seg disse audiophile automatsikringene.
Kort og godt: De fikk en elektriker til å bytte ut den vanlige patronsikringsholderen i sikringsskapet på den aktuelle kursen hvor anlegget var tilkoplet med en automatsikring av denne spesielle audiophile typen. Resultatet var vistnok ganske overveldende; lyden ble markant mere myk, lettflytende og "analog" i karakter. Til og med den ikke-audiophile elektrikeren hørte klar forskjell. Satt med en følelse av at dette er klassifisert som et helt nødvendig tweak for den audiophile som søker best mulig lyd.
Hva mener folket ?
http://www.audiophiles-hifi.de/
Disse anekdotene får meg alltid til å humre godt ;D Folk som omtrent ikke klarer å skjelne mellom mono og stereo til vanlig, hører plutselig ting som har gått proffer hus forbi i alle år ;DTil og med den ikke-audiophile elektrikeren hørte klar forskjell.
Ordet "proff" mister mer og mer betydningen etterhvert ...................................................................Disse anekdotene får meg alltid til å humre godt ;D Folk som omtrent ikke klarer å skjelne mellom mono og stereo til vanlig, hører plutselig ting som har gått proffer hus forbi i alle år ;D
-Men hvis disse problemene er så vanskelig å definere.. hvordan fant de løsningen ? For å finne en løsning på noe må man definere et problem ?Finding a relevant theoretical base to explain these phenomena is particularly difficult so that even partial explanations require innovative thinking, some of which seems strange to the audio community.
"I did not have sexual relations with that woman" ..We have never 'conned' anyone, ever.
Kniiiiiiiiiis."I did not have sexual relations with that woman" ..![]()
Helt til man i sammenlignende tester ser på hvor kapable proffene er når det gjelder kritisk lytting. De scorer jevnt over best av alle, inkludert audiofile og andre hobbyister.Ordet "proff" mister mer og mer betydningen etterhvert ...................................................................
Jeg har egentlig ingen interesse av å forstå dette på vitenskapelig grunnlag. Ikke har jeg det nå, og ikke har jeg noen gang tidligere følt en trang til at de tweaks jeg tester skal ha et vitenskapelig fundament. Gidder ikke bry meg med det. Jeg bare lytter.-22 grader celsius, og materialene endret elektriske egenskaper såpass radikalt permanent? Publiser dette i et vitenskapelig tidsskrift, og du vil få Nobelprisen i fysikk sporenstreks ;D