The Clever little Clock...Magi eller ikke?

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Her har du helt rett, knutinh. Det er adskillige faktorer som spiller inn. Og god kaffe er meget viktig!

Men likefullt MÅ man beherske endel verktøy og kunne endel triks for i det hele tatt nærme seg noe som ligner "CD-lyd".

Og for n'te gang, masteringen er det veldig skjelden lydteknikeren tar seg av eller har noen innvirkning på. Og det er som regel i masteringen det blir VELDIG HØYT ellerveldigkomprimert. Eller begge hvis Plateselskapet synes det er "kult". Og på toppen av dette så er radioteknikerne rause og smeller til med litt kompressor de også, bare for at det skal bli DRITHØYT!!!!

Men dette har lite med lydteknikeren å gjøre!

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Jeg har aldri sagt jeg gjør det bedre sjøl. Jeg er heller ikke hjernekirurg men dersom hjernekirurger eller helikopterpiloter hadde blitt betydelig dårligere de siste førti åra så forbeholder jeg meg retten til kritisere dem.
Det er et yrke ja, men i dette yrket er tydeligvis mange som ikke kan jobben sin.

Hvorfor blir quotinga mi så rar forresten?

Tror ikke det er det at de ikke kan jobben sin, men heller det at de ikke er i posisjon til å bestemme hvordan det endelige produkt skal låte, litt som en snekker ikke får lov til å bygge drømmehuset sitt hver gang. Hvis du hadde hørt noen mikser FØR de ender til mastering, tror jeg faktisk du og mange andre hadde blitt positivt overrasket.

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Men, det ble vel egentlig snakket om en highend Timex her?

Beklager avsporingen.......

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.229
Torget vurderinger
1
Hvis du hadde hørt noen mikser FØR de ender til mastering, tror jeg faktisk du og mange andre hadde blitt positivt overrasket.

Det tror jeg når jeg hører det. Men på den annen side kan det jeg hører fort være placebo.... ;D

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Nei, det du hører på dagens innspillinger er mest limitere og kompressorer, pluss en liten dash med hengekøye eq.

Placebo blir lite brukt i studioer, det er vel i stua til over middels hifi-interesserte dette er mest fremtredende...;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.910
Denne tråden er i utgangspunktet ganske 'far out' ;D At tråden svinger fra det ene til det andre syns ikke jeg gjør noe. Denne tråden får bare leve sitt eget liv.

Venter bare på at Rhesus skal bestille ei klokke, plukke den fra hverandre, foreta noen målinger, og til slutt konkludere med at den ikke virker til annet enn å vise tiden. ;D

Noen vil hevde at vi mennesker selvsagt blir både klokere og smartere ettersom tiden og årene går. Dette er en del av evolusjonsprosessen.Vel..noen ganger kan man lure.
Nå er det jo snart ingen dynamikk igjen på CD'ene, harskt låter de også. Noen lydteknikere har dessuten begynt å overstyre A/D konverter for mulig å få enda litt høyere lyd, med dertil forferdelig digital klipping. Denne sausen, eller smørja av en lyd skal så kringkastes i DAB 128 kbps. Det er da man begynner å lengte tilbake til AM lyden.. ::) :-/

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
jeg ser for meg at mange vill ha ridd hellige kuer og fått et elendig resultat.
Jeg ser for meg at de aller, aller fleste som snakker høyest om innspillingsteknikk ikke har begrep om hvordan musikk faktisk innspilles/produseres og dermed er rimelig hjelpeløse i et studio..

K

knutinh

Gjest
Jeg ser for meg at de aller, aller fleste som snakker høyest om innspillingsteknikk ikke har begrep om hvordan musikk faktisk innspilles/produseres og dermed er rimelig hjelpeløse i et studio..
Jeg har kun erfaring med hjemmestudio og sommusiker i litt mer ordentlig studio. Jeg mener jeg har nok oversikt til å innse mine egne begrensninger på feltet.

Dvs jeg vet noe om hva som gjøres i teorien men har ikke evner til å gjøre det i praksis =)

-k

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.229
Torget vurderinger
1

Bevares ja. Personlig er jeg hjelpeløs som frisør (eller hjernekirurg for den del), og jeg er overbevist om at alle vil se at jeg gjør en dårlig jobb. Hvis det da ikke er placebo.... ;D

K

kbwh

Gjest
Jeg la på saksofon på et popspor en gang i ungdommen. Svær pult, lydtett/dødt rom, tørr lyd. Det var rett og slett vanskelig å spille inni der (og jeg var egentlig ikke så ille på altsax den gangen).

Det er vist hva som betyr mest for god lydgjengivelse. Alt er målbare fenomener. Hifientusiaster ville komme mye nærmere hifinirvana om de holdt seg til å forbedre kjente (målbare) parametre enn diverse vidløftige parametre.

En magiker er en person som har øvd lenge for å bli fryktelig god til å lure folk trill rundt.
Den klokka sier jo ikke tikk takk en gang, hehe.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.651
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. Det er vist hva som betyr mest for god lydgjengivelse. Alt er målbare fenomener.
2. Hifientusiaster ville komme mye nærmere hifinirvana om de holdt seg til å forbedre kjente (målbare) parametre enn diverse vidløftige parametre.

3. En magiker er en person som har øvd lenge for å bli fryktelig god til å lure folk trill rundt.
1. Litt synd at det er divergens om kva som er god lyd...
2. Veldig langt, men alt kjem an på kvar dei er i løypa. Flat frekvensgang er t.d. viktig, men ikkje forferdeleg viktig. Om du har paddeflat kurve i lytterommet ditt kan det likevel låte ganske trist.
3. Stor skilnad på ein kvaksalvar og ein magikar, meiner no eg. (ein del tryllekunstnarar kallar seg sjølv illusjonistar, som er ei god erkjenning av ståstaden)

K

kbwh

Gjest
1. Divergensen er basert på synsing.
2. Flat frekvensgang kan sikkert låte trist for enkelte. Det finnes også andre parametre. Det er ikke alle audiofile som liker å høre sannheten, har jeg merket meg.
3. The Clever little Clock kommer nok inn i kategorien for kvaksalveri.

O

om.s

Gjest
Divergens på opplevelsen;  hvem har så rett å si at du eller jeg opplever feil?.

Synse gjør selv de mest hardbarka HiFi-teoretikerene om enn med ett annet utgangspunkt (de ynder å kalle det noe annet, noe "finere" lissom...)

mvh

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Det virkelig interessante med denne tråden er jo koblingen mellom hifi-tweaks og det paranormale.

B

Back_Door

Gjest
Det virkelig interessante med denne tråden er jo koblingen mellom hifi-tweaks og det paranormale.
Det mest interessante med denne tråden er den interessen og det engasjementet den vekker.. ::)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.910
Jepp. Og det var jeg som stod for koblingen.
Gjort med det for øye å påvise at det eksisterer fenomener som ikke kan etterprøves i en vitenskapelig sammenheng, i 2007. Fenomener som må anses som virkelige.
Men her vil jo du selvsagt steile. Nettopp fordi disse fenomener ikke hittil har latt seg dokumentere på vitenskapelig basis, av den grunn kan de ikke anses som virkelige og reelle, men derimot må anses som fantasi og ønsketenkning.

Jeg mener at det er god grunn til å tro at ikke alle hemmeligheter er avdekket når det gjelder lyd, musikk og vår oppfattelse av disse subtile nyanser.

Angående forskninga rundt lyden på Stradivarius fiolinen, så hørte jeg nettopp på radioen at ny forskning viser at den kjemiske sammensetninga av de stoffer som lakkblandinga bestod av hadde avgjørende betydning for lyden av instrumentet. Men også at selve farvekoløren, selve farven som denne sammensetninga dannet ville påvirke vår lydoppfattelse av instrumentet.
Peter Belt hevder at den kjemiske sammensetninga av isolasjonsmaterialet rundt kablene har betydning for lydsignaturen på kablene, også farven på isolasjonsmaterialet påvirker lyden.

Men dette er jo helt "far out" for Rhesus og hans likesinnede, fordi en normalt ikke skal være i stand til å høre forskjell på ulike kabler, bare kablene er tilstrekkelig dimensjonert for oppgaven.    

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Jeg har kun erfaring med hjemmestudio og sommusiker i litt mer ordentlig studio. Jeg mener jeg har nok oversikt til å innse mine egne begrensninger på feltet.

Dvs jeg vet noe om hva som gjøres i teorien men har ikke evner til å gjøre det i praksis =)

-k
Da kan du regne deg som uendelig kunnskapsrik sammenlignet med enkelte i denne tråden som snakker om at innspillings teknikken på 60 tallet var gjennomgående bedre enn den i 2007. Eller at de fleste "lydteknikere" ikke kan jobben sin..

Det å vite at man ingenting vet og så videre..

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Bevares ja. Personlig er jeg hjelpeløs som frisør (eller hjernekirurg for den del), og jeg er overbevist om at alle vil se at jeg gjør en dårlig jobb. Hvis det da ikke er placebo.... ;D
Men likefullt føler du deg berettiget til å stemple de fleste lydteknikkere som udugelige ? Til tross for at du egentlig ikke vet hva de driver med ? hmm.. ja-ja..

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Angående forskninga rundt lyden på Stradivarius fiolinen, så hørte jeg nettopp på radioen at ny forskning viser at den kjemiske sammensetninga av de stoffer som lakkblandinga bestod av hadde avgjørende betydning for lyden av instrumentet. Men også at selve farvekoløren, selve farven som denne sammensetninga dannet ville påvirke vår lydoppfattelse av instrumentet.
Peter Belt hevder at den kjemiske sammensetninga av isolasjonsmaterialet rundt kablene har betydning for lydsignaturen på kablene, også farven på isolasjonsmaterialet påvirker lyden.
Ehh.. Jeg vet ikke om du skjønner at det er litt forskjell på et akustisk instrument og en signalkabel ? Fiolinens kropp (resonanskassen) er jo det som først og fremst gir instrumentet lyd/egenlyd. At lakkblandingene er en del av hemmeligheten er vel i så måte ingen bombe..
At fargen skal ha spesielt mye å si tviler jeg vel litt på, med unntak av at det kan avgjøre instrumentets temperatur, noe som selvsagt ikke er helt uinteressant for et instrument med en tynn resonanskasse laget av tre.

Hva angår tweaks og annet trylleri.. Jeg skal ikke begi meg inn på diskusjoner om bestemødre med magiske evner, men det vi snakker om i Hi-Fi verdenen er stort sett likestrøm og vekselstrøm, som bearbeides med ulike passive og aktive komponenter som er menneskeskapt med et spesifikt formål. Det er mulig konstruktørene av disse komponentene har oversett ulike magiske egenskaper i sine kreasjoner, men så langt er det lite som tyder på det. Derfor er det vanlig å forholde seg til hva de er konstruert til å utføre i en gitt situasjon med tilhørende positive eller negative bi-effekter.. Det er enklest slik.. Men det er meg da..

K

knutinh

Gjest
Men likefullt føler du deg berettiget til å stemple de fleste lydteknikkere som udugelige ? Til tross for at du egentlig ikke vet hva de driver med ? hmm.. ja-ja..
Jeg vil gi Voff litt rett i det han sa.

Jeg aner ingenting om teknikken frisører benytter, men jeg kan bedømme resultatet og gi min subjektive mening likevel.

Hvis man synes at lydkvaliteten på tilgjengelige CD-er har dalt siden 1982 så er det naturlig å konkludere med at "de som er ansvarlige for lyden gjør en dårligere jobb nå enn før". Om dette skyldes musikere, lydtekniker, onde plateselskap eller teknologi vet man kanskje ikke noe om, men jeg synes likevel at det er greit å ta utgangspunkt i at lydteknikerene må ta mye av skylda.

Nå finnes det jo selvsagt andre og mer vidløftige forklaringsmodeller. Det er et kjent faktum at "alt var mye bedre før", og musikken man første gang kysset til som 14-åring kan aldri overgås av musikk senere i livet. Vi er subjektive innretninger ;-)

-k

K

knutinh

Gjest
sånne som meg harjo fleipet litt med de ivrigste subjektivistene om ufo-er, crop circles, healing etc. Med denne tråden har man vel fått bekreftet at endel av dem som oppfattes som noe ukritiske*) mhp hifi også har samme syn på telepati og andre aktiviteter som kunne gitt millioner i kassa om man greide å bekrefte det.

Finner man også en sammenheng mellom hifi-religion og religion? Jeg hadde sett for meg at de mest troende hifi-kabel-sjonglørene var ateister, men når er jeg litt i tvil...

-k

*)erstatt "ukritisk" med "åpen" avhengig av legning

K

knutinh

Gjest
2. Flat frekvensgang kan sikkert låte trist for enkelte. Det finnes også andre parametre. Det er ikke alle audiofile som liker å høre sannheten, har jeg merket meg.
3. The Clever little Clock kommer nok inn i kategorien for kvaksalveri.
Hvis du med dette mener at man kan måle virkeligheten og med perfekt presisjon forutse subjektiv score i en lyttetest så tror jeg at du tar feil. I så fall ville man jo slutte med blindtester som tross alt er noe herk i forhold til å måle.

Det man derimot får til mye bedre er å måle hvorvidt det er noen hørbar forskjell i det hele tatt. Problemstillingen er mye snevrere, og i praksis viser det seg at tingene som hifibransjen knoter med og bruker tusener på ofte ikke lar seg høre i en blindtest, og målinger kan forutse dette på forhånd.

Når man derimot går inn på de fenomene hvor det virkelig er hørbar forskjell så er det betydelig vanskeligere parametrisere høreopplevelsen og si hva som høres bra ut.

En viktig grunn til dette er selvsagt at det ikke finnes noen absolutt referanse mhp plate-innspillinger. Lydteknikere er kreative sjeler som varierer mellom kanskje 10 mikrofoner, uendelig mange mikrofon-plasseringer, 5 mikrofon pre-amper, multibånds equaliser/dynamikk-bokser, digital romkland, etc. Alt dette "skrus" etter øret opp mot en eller flere sett studiomonitorer som aldri er helt flat.

Altså kan man forvente at den mest "korrekte" lyden fås ved å ha akkurat samme lytteutstyr/rom som lydteknikeren (i praksis er dette ukjent), og selv da kan man ha andre subjektive preferanser enn ham/henne.

Den eneste absolutt refererte gjengivelses-teknikken er opptak vha kunsthode og gjengivelse vha hodetelefoner. cd med 44.1/16 holder lenge, men gode lineære hodetelefoner og representativt kunsthode er nødvendig. Dette gir en utrolig bra gjengivelse av virkeligheten og er totalt uinteressant for audiofile som krangler om strømkabelen skal være rød eller blå.

-k

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Hvis man synes at lydkvaliteten på tilgjengelige CD-er har dalt siden 1982 så er det naturlig å konkludere med at "de som er ansvarlige for lyden gjør en dårligere jobb nå enn før". Om dette skyldes musikere, lydtekniker, onde plateselskap eller teknologi vet man kanskje ikke noe om, men jeg synes likevel at det er greit å ta utgangspunkt i at lydteknikerene må ta mye av skylda.
Poenget mitt er vel at aldri har lydkvaliteten på studio eller konsert opptak vært så høy fra utøver til lagringsmedie som i dag. Hva som skjer med musikken derfra, når den "produseres" og mastres for å "tilpasses" et publikum eller "sound" er en helt annen sak.. Gjør dette lydteknikerne inkompetente ? neppe..

K

knutinh

Gjest
Poenget mitt er vel at aldri har lydkvaliteten på studio eller konsert opptak vært så høy fra utøver til lagringsmedie som i dag. Hva som skjer med musikken derfra, når den "produseres" og mastres for å "tilpasses" et publikum eller "sound" er en helt annen sak.. Gjør dette lydteknikerne inkompetente ? neppe..
For den jevne mann i gata så er vel opptaks-teknikere, miks-teknikere og mastering-teknikere 3 sider av samme sak, og uavhengig av om det gjør ting av fri vilje eller etter ordre fra onde plateselskap-sjefer så er det naturlig å ta for seg disse til å begynne med.

Men det hele bunner vel ut i oss. hvi man forutsetter at markedkreftene virker perfekt så får vi vel akkurat det vi fortjener. hvis +5dB på rms-nivå og klipping selger merplaterså får vi det, uavhengig av cd-standardens tekniske dynamikk-område.

-k

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Altså kan man forvente at den mest "korrekte" lyden fås ved å ha akkurat samme lytteutstyr/rom som lydteknikeren (i praksis er dette ukjent), og selv da kan man ha andre subjektive preferanser enn ham/henne.
:D Tror du skal lete lenge etter en hifi-nerd som synes NS10M er et sett nøytrale og 'musikalske' høyttalere.

EDIT: Det er heller sånn at hvis det låter bra på et sett sånne, så låter det bra på det meste.

K

knutinh

Gjest
:D Tror du skal lete lenge etter en hifi-nerd som synes NS10M er et sett nøytrale og 'musikalske' høyttalere.

EDIT: Det er heller sånn at hvis det låter bra på et sett sånne, så låter det bra på det meste.
Nå er vel endelig NS10 ute av bruk de fleste steder?

Jeg påstod heller ikke at det låt "musikalsk", men mest mulig likt det lydteknikeren hørte når han/hun skrudde seg fram til en sound.

Jeg har hørt om lydteknikere som bruker adskillig råere teknikk for å finne "worst case" lyd. Ett av dem gikk ut på å ha en DIY AM-radio sender, sette seg i en gammel bil og lytte til mono mottak over 4" papirhøyttalere. Låter det bra der... osv.

-k

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Angående NS10 - dette er altså en nærfeltmonitor.. det er ikke slik at man bruker denne som eneste monitor til å totalvurdere en innspilling.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
så klart måtte den jævla millionen komme opp igjen!! hver gang det er noe som er vanskelig å bevise spesielt kabler, så kommer samme dritten hver gang, "hvorfor kan du ikke bare vise det fram da da får du en million " blææææ
Tror det ville vært mange millionærer her hvis man fikk sjansen til å blindteste i sitt eget anlegg og på egne premisser. ;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.910
Ang. Alex Peychev fra APL HiFi.
Noen har tatt det for gitt at en mann av hans kaliber må skøye med oss når han til de grader lovpriser The Clever little Clock.
At Alex skøyer med oss kan nok trygt tilbakevises... ;)

Jeg har gått inn på APL's hjemmesider og hvis man leser det Alex skriver om diverse tweaks, så tyder alt på at mannen er seriøs når han snakker om ting som noen her på forumet helt selvsagt anser som ren "magi". Her snakkes det positivt om Shakti-lysestaker, dyfrysning av materialer for bedre lyd osv.

Jeg klipper og limer:

pmrodier (som er på HiFi-messe) skriver:

Tree and I showed up with Machina Dynamica's Clever Little Clocks in our pockets. Tree found a profound effect(I was unsure---received clocks a few days before CES)....Brent, Mafia Boy, strongly recommended them so I said, what the heck  The result, Alex was aware when we walked ~ 100 feet from his room and headed back. I was on the phone with Dana, Hifipassion, who was beside Alex in his room, and Alex knew the very second we about faced :eek:  Needless to say, they remained in his room during the Show  

Brain Rentwater svarer : (er Alexs nærmeste medarbeider)

Hey paul , glad to see you back in form and posting. Good thread re the tweaks of the show. The blocks of wood with cups are called Resonators and are from brainchild Frank Tchang. Thery widen , narrow , deepen , drop , raise or move forward the presentation of the soundfield. They work better in some rooms than others . The effects can be astounding in the right room . There are many metals at various costs. Basic is for bass , silver . gold and platinum all offer different degrees of improvement. I picked up a basic and 2 silver at the show after the demonstration in the Ascendo room . I want a platinum and a gold , bad. Alex too commented on the Shatkti and was motivated to get a pair. I want a pair or two as well. Again , it was a real treat meeting you and Tree at the show!!

På dette spørsmål...
arrakian wrote:
Is it permenantly restructured? How does that affect the sound of CD's, cables, etc.? ...ang. dyprysning av materialer

...svarer Alex Peychev:
Well, at least the Cryo Pople claim it is permanent. When it comes to parts with high heat dissipation I doubt it though.
More homogeneous material sounds better, of course...

Dypfrysning av CD'er, kabler, faktisk hele CD og SACD spillere osv. for lydens skyld er jo essensielt i det P. Belt skriver.
Her er en link til Tech-folket:

http://www.engineeringtalk.com/news/cge/cge100.html

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.910
Det finnes utrolig mange gærninger der ute, men sannsynligvis enda flere som synes det er morsomt å spille gal og se hvilken respons man får.

-k
Hvis du sikter til Alex Peychev spiller gal... Feil! (Se mitt forgående innlegg)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Hvis du sikter til Alex Peychev spiller gal... Feil! (Se mitt forgående innlegg)
Alex Peychev og hans (ubetalte) salgssjef har en høy stjerne i det amerikanske hifi-miljøet, særlig for deres evne til å finne gode komponenter, sammensetninger og for å finne det som er bra/mindre bra/dårlig i et oppsett. Jeg har testet en del på hans anbefalinger UTEN å vite hva han synes og jeg må si at Brent (driver Rainwater Audio til vanlig) og Alex kan det de driver med. Men, jeg sier ikke med det at Clever little clock virker, det må jeg TESTE før jeg kan påstå, og da kan jeg kun konkludere med mine ERFARINGER i de oppsett jeg testet ;)

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Tror det ville vært mange millionærer her hvis man fikk sjansen til å blindteste i sitt eget anlegg og på egne premisser. ;D
Det får du, så lenge premissene dine ikke er urimelige (som å forlange at ingen observatører skal være tilstede i rommet, f.eks.)

P

Parelius

Gjest
Dypfrysning av CD'er, kabler, faktisk hele CD og SACD spillere osv. for lydens skyld er jo essensielt i det P. Belt skriver.
Her er en link til Tech-folket:

http://www.engineeringtalk.com/news/cge/cge100.html
Jeg ser ikke umiddelbart sammenhengen.Jeg kjenner ikke forskningsfeltet her, men det som forundrer meg er at en på en og samme tid viser til forskning innen ett område (f.eks. cryobehandling og slitasje), samtidig som en på basis av den samme forskning mener at det har gyldighet innen et annet område (cryo og lyd), uten at det fins forskningsmessig belegg for dette. (Nuvel, det kan kanskje finnes, men jeg kjenner ikke til det. Det var vel en link til noe slikt som burde vært lagt ut.)

K

knutinh

Gjest
Tror det ville vært mange millionærer her hvis man fikk sjansen til å blindteste i sitt eget anlegg og på egne premisser.  ;D
Det tviler jeg faktisk på. Men en masse millionærer om man fikk synsteste sitt eget anlegg på egne premisser ;-)

-k

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Tree and I showed up with Machina Dynamica's Clever Little Clocks in our pockets. Tree found a profound effect(I was unsure---received clocks a few days before CES)....Brent, Mafia Boy, strongly recommended them so I said, what the heck The result, Alex was aware when we walked ~ 100 feet from his room and headed back. I was on the phone with Dana, Hifipassion, who was beside Alex in his room, and Alex knew the very second we about faced :eek: Needless to say, they remained in his room during the Show
;D ;D ;D Uforglemmelig !!

Dette indikerer vel bare at denne Peychev er en "total nutjob" Hvis han også går god for Shakti lysestaker og annet "snadder" har vi vel bekreftelsen..

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Dette indikerer vel bare at denne Peychev er en "total nutjob" Hvis han også går god for Shakti lysestaker og annet "snadder" har vi vel bekreftelsen..
Alex har vel mer kunnskap og innsikt i det meste i forhold til de fleste her inne og etter å ha snakket med han er han en ydmyk mann som stoler på sine tester, herunder også blindtester. Å kalle han "total nutjob" forteller vel mer om andres latterliggjøring pga. at egen kunnskap på langt nær ikke strekker til. Mannen har hørt og testet det meste, de mest påståelige her inne har knapt hørt noen oppsett ::)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22

Dette indikerer vel bare at denne Peychev er en "total nutjob"  Hvis han også går god for Shakti lysestaker og annet "snadder" har vi vel bekreftelsen..
denne "nutjoben" har vel også lagd noen av verdens mest vellydende cdspiller så han har mest sannsynelig ikke peiling på noen ting...

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
denne "nutjoben" har vel også lagd noen av verdens mest vellydende cdspiller så han har mest sannsynelig ikke peiling på noen ting...
Det er "sofadommerne" her inne som kan og vet alt, det er jo åpenbart at en som har konstruert noe av det beste uansett pris i mange år ikke kan noenting ;)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg gir meg over... Skulle nesten ønske jeg hadde litt kremmersjel, for her er det tydeligvis marked for det meste.

Jeg har opplevd Shakti-lysestakene et par ganger, og de har etter min mening ikke reddet noe messeoppsett ihvertfall... Håper egentlig noen tar med en slik klokke til Horten en gang. Bare for å kunne si at man har vært i et rom hvor en slik var tilstede og hørt resultatet...

Topp Bunn