The Christian, en trevejs - fra Duelund-sølet!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Mellemtonekammeret belædes med tyk gulvfilt så kun et minimum af produktet fra membranens bagside, kommer tilbage fra kabinetsiderne:

    RIMG0818.jpg


    Christian har forsynet projektet med gode og originale silkeisolerede sølvledere, omviklet af Profeten selv:

    RIMG0819.jpg


    RIMG0820.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Mellemtonekammeret belædes med tyk gulvfilt så kun et minimum af produktet fra membranens bagside, kommer tilbage fra kabinetsiderne:

    Vis vedlegget 363486


    Hvilke kriterier ligger til grunn for at denne påstand virker (...forhindrer lyden å komme tilbake fra kabinettsidene) slik du fastslår/beskriver?
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Dæmpningskriterier? ;o) Sig noget ned i et udæmpet kammer og derefter i et dæmpet, så giver svaret sig selv.

    RIMG0406.jpg


    Filterpladsen blev listet op og forbindelser til enheder blev limet fast.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke annet enn at dette kommer til å lyde særs bra. Fantastisk gjennomført prosjekt så langt! ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    QUOTE=Modifix;2208190]Dæmpningskriterier? ;o) Sig noget ned i et udæmpet kammer og derefter i et dæmpet, så giver svaret sig selv.
    [/QUOTE]



    Logisk! Men (!) mener du denne tynne filten i et kammer med kun 90 graders vegger løser dette - godt nok?
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    6mm gulvfilt og kritisk dæmpning med uld, er en forudsætning for det gode resultat, ja. Hvad ville MusicBear have gjort?
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Imponerende arbeid! Hvor høyt opp i frekvens fungerer Matrix gridet?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Mener at den 3/4 danske Chris Minh Doky også medvirker på CD'en? .. ;o)
    Det gjorde han. En fremragende CD.
    Jeg har i øvrigt fået den CD af Christian, den kommende ejer af de højttalere, der bygges i tråden, da han ville høre mine højttalere før han besluttede sig. Han valgte rigtigt.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    6mm gulvfilt og kritisk dæmpning med uld, er en forudsætning for det gode resultat, ja. Hvad ville MusicBear have gjort?

    1. Inntatt en ekte dansk øl
    2. Gjort kammeret noe mer "usymmetrisk" - noe som måtte bryte bølgene mer - filten kan da umulig klare en slik jobb ?!
    3. Kopiert punkt 1 :)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Modifix har bygget mine fronthøjttalere. Min subwoofer og mine surround højttalere.

    Næste projekt er Dolby Atmos højttalere og senere en center højttalere. Det vil også blive lagt ud.


    For dem der ikke har fået set de tråde, jeg har lagt ud om disse byggerier, har det nok interesse at læse dem.


    http://www.hifisentralen.no/forumet/diy-og-utvikling-ha-yttalere-forsterkere-etc/71249-rock-bottom.html


    http://www.hifisentralen.no/forumet...rsterkere-etc/71205-mit-ha-jtalerprojekt.html


    http://www.hifisentralen.no/forumet/diy-og-utvikling-ha-yttalere-forsterkere-etc/80548-mit-surround-ha-jttaler-projekt.html



    Hvem ka`, Jens ka` :D
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Skabelsesåret 2007 og dato, 2 februar bringes i hu. Udfordringen lige nu er malerarbejdet på forplader og en lettere lørdagsrus der køres i garage .:eek:)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fantastisk! Takk for at du deler, Modifix :)
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    444
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    6mm gulvfilt og kritisk dæmpning med uld, er en forudsætning for det gode resultat, ja. Hvad ville MusicBear have gjort?

    1. Inntatt en ekte dansk øl
    2. Gjort kammeret noe mer "usymmetrisk" - noe som måtte bryte bølgene mer - filten kan da umulig klare en slik jobb ?!
    3. Kopiert punkt 1 :)
    Punkt 1 og 3 er lige i kassen, usymetrisk eller ej. gentages tilstrækkeligt, forsvinder al symetri...
    DSCN2856.jpg


    Den viste for-forstærker er bygget efter Duelund-dogmerene, under indflydelse af mesteren selv. Den hører til i en anden tråd.

    Tilbage til MODIFIX.

    møffe
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Tak Møffe! Som jeg mener at vide hvem er .. Der er ialt 3 haandtag og en kontrollampe? Så: en fasevender, indgangsvælger og volumenkontrol?
    Møffe var en tegneseriefigur fra en stribe i blandt andet danske Politiken. En sjældent glad eksistens der let mavesur befandt sig i en hul træstamme, hvorfra han udmøffede eder og forbandelser over alle andre medvirkende. Sådan er denne lokalkoloristiske Loddeaktør-Møffe heldigvis ikke .. Malingen tørrer ..

    Dette stykke elektronikgrej er en Linkwitz-Greiner kompensation på linieniveau, også i den bedste duelundstil, med bakelitbokse hvoraf den bageste box er til strømforsyningen.

    RIMG0841.jpg


    RCA-bøsningerne er naturligvis plasticfri.

    RIMG0840.jpg


    Apparatet blev dog ret hurtigt fravalgt, da resten af toneområdet blev påvirket. Den rene vare var at foretrække.
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    444
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    møffe er netop taget fra tegneseriestriben "Brunhilde" der for 25 år siden var at finde bag på Politikken. møffe forbeholder sig ret til at komme med "komplimenter" af en hver art... Det lader til at MODIFIX kender til min eksistens. Du har ramt rigtigt med funktioner og rækkefølge fra venstre... Bravo.

    møffe
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Føler mig meget gammel lige nu .. Hørte sidst om Møffe fra en fælles god bekendt, nu afdøde Michael deWaal AKA: Arsenix. Manden der kunne huske alt hvad Steen Duelund havde sagt, opfundet, genopfundet eller såmænd bare tænkt højt om.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    6mm gulvfilt og kritisk dæmpning med uld, er en forudsætning for det gode resultat, ja. Hvad ville MusicBear have gjort?

    1. Inntatt en ekte dansk øl
    2. Gjort kammeret noe mer "usymmetrisk" - noe som måtte bryte bølgene mer - filten kan da umulig klare en slik jobb ?!
    3. Kopiert punkt 1 :)
    Punkt 1 og 3 er lige i kassen, usymetrisk eller ej. gentages tilstrækkeligt, forsvinder al symetri... Vis vedlegget 365335

    Den viste for-forstærker er bygget efter Duelund-dogmerene, under indflydelse af mesteren selv. Den hører til i en anden tråd.

    Tilbage til MODIFIX.

    møffe
    Link til tråden please
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Tak Møffe! Som jeg mener at vide hvem er .. Der er ialt 3 haandtag og en kontrollampe? Så: en fasevender, indgangsvælger og volumenkontrol?
    Møffe var en tegneseriefigur fra en stribe i blandt andet danske Politiken. En sjældent glad eksistens der let mavesur befandt sig i en hul træstamme, hvorfra han udmøffede eder og forbandelser over alle andre medvirkende. Sådan er denne lokalkoloristiske Loddeaktør-Møffe heldigvis ikke .. Malingen tørrer ..

    Dette stykke elektronikgrej er en Linkwitz-Greiner kompensation på linieniveau, også i den bedste duelundstil, med bakelitbokse hvoraf den bageste box er til strømforsyningen.

    Vis vedlegget 365390

    RCA-bøsningerne er naturligvis plasticfri.

    Vis vedlegget 365391

    Apparatet blev dog ret hurtigt fravalgt, da resten af toneområdet blev påvirket. Den rene vare var at foretrække.
    Måske skal den bare have de nye Burson V5 discrete opamps
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Tak Møffe! Som jeg mener at vide hvem er .. Der er ialt 3 haandtag og en kontrollampe? Så: en fasevender, indgangsvælger og volumenkontrol?
    Møffe var en tegneseriefigur fra en stribe i blandt andet danske Politiken. En sjældent glad eksistens der let mavesur befandt sig i en hul træstamme, hvorfra han udmøffede eder og forbandelser over alle andre medvirkende. Sådan er denne lokalkoloristiske Loddeaktør-Møffe heldigvis ikke .. Malingen tørrer ..

    Dette stykke elektronikgrej er en Linkwitz-Greiner kompensation på linieniveau, også i den bedste duelundstil, med bakelitbokse hvoraf den bageste box er til strømforsyningen.

    Vis vedlegget 365390

    RCA-bøsningerne er naturligvis plasticfri.

    Vis vedlegget 365391

    Apparatet blev dog ret hurtigt fravalgt, da resten af toneområdet blev påvirket. Den rene vare var at foretrække.
    Måske skal den bare have de nye Burson V5 discrete opamps
    Og væk med de skrækkelige bøsninger .Lad så kortvarig beregne et nyt kredsløb som passer til dit nye rum .

    Herlig tråd som jeg opdager her kl 3 om natten på min mobilos
     

    Finnogangela

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    83
    Antall liker
    56
    Ahhh, Jens, dejligt.... Just som abstinenserne begynder at true, kommer der et nyt værkstedindlæg:)

    And everything went black ..
    Smuk coating!:) Har du stadig noget af det oprindelige snask, eller..?

    Og bruger du drejeskive/roterende enheder for at få det det flotte resultat?
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Ahhh, Jens, dejligt.... Just som abstinenserne begynder at true, kommer der et nyt værkstedindlæg:)

    And everything went black ..
    Smuk coating!:) Har du stadig noget af det oprindelige snask, eller..?

    Og bruger du drejeskive/roterende enheder for at få det det flotte resultat?
    Jeg benytter den ligeledes fremragende terpentinbaserede Tacobit fra fa. Hotaco, der også er udgået for længst. Isopunkt blev der jo meget mindre af engang en større spand havde sat sig fast i gulvet i Profetens værksted på Frederiksberg. Han fik den fri/bunden gik ud og han gik og søbede tagdækningsmasse op, i de små rum, i et par dage .. Det gav så selvfølgelig visse subtile "fordele" så som 14 dages hovedpine og en del færre aktive hjerneceller!

    Jeg har en god gammel ler-drejeskive af anerkendt fabrikat, fast lav hastighed kan arrangeres.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Ahhh, Jens, dejligt.... Just som abstinenserne begynder at true, kommer der et nyt værkstedindlæg:)

    And everything went black ..
    Smuk coating!:) Har du stadig noget af det oprindelige snask, eller..?

    Og bruger du drejeskive/roterende enheder for at få det det flotte resultat?
    Jeg benytter den ligeledes fremragende terpentinbaserede Tacobit fra fa. Hotaco, der også er udgået for længst. Isopunkt blev der jo meget mindre af engang en større spand havde sat sig fast i gulvet i Profetens værksted på Frederiksberg. Han fik den fri/bunden gik ud og han gik og søbede tagdækningsmasse op, i de små rum, i et par dage .. Det gav så selvfølgelig visse subtile "fordele" så som 14 dages hovedpine og en del færre aktive hjerneceller!

    Jeg har en god gammel ler-drejeskive af anerkendt fabrikat, fast lav hastighed kan arrangeres.
    Og et tilskud til alle de årsager som gav ham kræft.
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    444
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Vis vedlegget 367720



    Artig tråd å følge med i dette. Mye kompetanse. Er nok litt skap-fan av Dansk hifi... :rolleyes:
    Når vi er så lille en nation og sprog gruppe, er vi nød til at kryptere visse ting, for ikke at blive afluret af vore naboer. Den slags finurligheder er også med til at stimulere og udvikle vor intelligens...!

    møffe
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Kabinetterne har fået et ganske pænt overtræk i en halvdyr og let strækbar bomuldskvalitet:

    1.jpg


    Og der eksperimenteres lidt med mockup's af bla AC-elektrolytter..

    RIMG0424.jpg
     

    Finnogangela

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    83
    Antall liker
    56
    Jens, godt at høre nyt, var ved at blive helt bekymret!:)

    Kabinetterne har fået et ganske pænt overtræk i en halvdyr og let strækbar bomuldskvalitet:
    Smukt tiltag; selv de, der også lytter med øjnene, kan nu overveje en D-lund konstruktion :) :)

    Ej, spøg til side, det ser godt ud. Som Mc-kører med forchromede forrør på et til tider velsaltet vejnet, har selv jeg måttet sande ikke at være immun over for det visuelle, kosmetiske indtryk.

    De ser ud til at kunne bære nogle velkomponerede, proft udseende dagslysbilleder, når de er færdige. Hvad med på en rustik terrasse med rå planker, et par plantekrukker og evt. huskatten med baggrund af natur og røde tegl:)?

    Fortsat god arbejdslyst!
     

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    Baconkatten er naboens, det er den tyvagtige hunkat, Venus, sådan set osse. En træterrasse er på planlægningsstadiet ..

    Jeg ledte i lang tid efter mit 16mm tellurkobber. Det stod og legede stigerør sammen med en klapstige, i mørket bag en dør ..

    2009-07-16 07.22.04.jpg


    2009-07-16 11.54.35.jpg


    2009-07-16 13.18.24.jpg


    Har kun knækket et bor indtil videre ..
    En enkelt har spurgt hvordan man laver smukke overflader i 4mm huller der skal tage bananstik. Svaret er selvfølgelig en Ø4H7 håndrival, brugt korrekt:

    2009-07-16 11.32.32.jpg
     

    Vedlegg

    Modifix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    510
    RIMG0888.jpg

    RIMG0895.jpg

    RIMG0897.jpg

    RIMG0426.jpg

    Nogen har spurgt om der ikke skulle være en tre eller fireklo mere, eller hvad jeg bruger i stedet, til at fastholde emne eller fræsere, her er det et sæt spændetænger til drejebænken. Det er holderen til højre:
    RIMG0427.jpg

    Og et par håndpudsede terminalplader i 12,7 mm Etronit er det også blevet til:
    RIMG0902.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn