Det er forsåvidt riktig observert men det gjaldt 1000A-modulet.Brukes disse monoblokkene i HELE frekvens området? Har hørt at disse 1000w ICE modulene ikke egner seg til annet enn bass, kanskje opp mot et par tre KHz... ?
Det er forsåvidt riktig observert men det gjaldt 1000A-modulet.Brukes disse monoblokkene i HELE frekvens området? Har hørt at disse 1000w ICE modulene ikke egner seg til annet enn bass, kanskje opp mot et par tre KHz... ?
Ja, glemte det. 1000A (og de andre som ender på 'A') er vel ICEmodulene som er bygget uten innebygget strømforsyning, ikke sant?Det er forsåvidt riktig observert men det gjaldt 1000A-modulet.
Tror det er janteloven som er ute å går her........Vi får håpe de blir dyrere etterhvert, da stiger kredibiliteten mange hakk
(og som vi alle vet, det har psykoakustisk effekt)
O.
Tror de er like på utgangen ja, spiller som en drøm.
Tror jeg må prøve programmeringsmulighetene snart!
Tror det er janteloven som er ute å går her........
Ja, det er det nok. Hvordan var det den var igjen...? Jo!Tror det er janteloven som er ute å går her........
Gode eksempler på hvorfor jeg personlig ikke bruker så mye tid på AVforum.. Mye "fjortiser" og folk som syns Cerwin Vega og Denon er det ultimate... har lest mange av de kommentarene som er lagt inn hos de forskjellige, og det virker som utseende er viktigst hos mange :| MEN MENHar fått en del kommentarer på andre fora jeg også angående mine Embla Coenia 300W/8Ohm som driver ett par B&W 802N:
Utdrag fra AVforum.no
"Høyttalerene er utvilsomt av den bedre sorten, men syntes ikke resten av anlegget står i stil, overhodet"
"de effektforsterkerne så veldig små ut i forhold til høyttalerne dine!!5'er fra meg bare pga ht...
"
"Er fan av høyttalerene dine selvfølgelig, men lurer på om Embla er sterke nok til å drive dem?"
"En billig Tandberg spiller, Embla pre og effekt?
Det høres ut som, uten å ha hørt det, at det finnes mer potensiale i høyttalerne dine enn du tar ut i dag.
Men for all del, kanskje det er en supermatch.
Dessuten er det jo du som spiller på anlegget som skal være fornøyd, ikke vi "synserne" her inne)"
Er nok en del som ikke syntes at ICE matcher dyre høyttalere hverken lyd eller prismessing? De har vel ikke hørt det......
Ja, det er det nok. Hvordan var det den var igjen...? Jo!
Du skal ikke tro du er noe du som har så billig anlegg!
Dette var det jeg som skrev, og mener fortsatt det jeg skrev."En billig Tandberg spiller, Embla pre og effekt?
Det høres ut som, uten å ha hørt det, at det finnes mer potensiale i høyttalerne dine enn du tar ut i dag.
Dessuten er det jo du som spiller på anlegget som skal være fornøyd, ikke vi "synserne" her inne)"
Jeg var også innom der, men ble sittende å drikke pils sammen med danskene istedenfor å høre musikk.Jeg hørte storebroren til Beast, nemlig Ghost i Horten, på Infinity Epsilon og Accuphase elektronikk i resten av anlegget. Dette låt helt rått etter min mening.
HeiDette var det jeg som skrev, og mener fortsatt det jeg skrev.
For å utdype litt:
Høyttalerne dine er jo hi-end (eller deromkring).
Sannsynligvis er de da svært så avslørende på utstyr tidligere i kjeden.
Tandberg spilleren er sikkert god, og kostet sikkert nok penger da den var ny. Jeg tror bare ikke den er noen match for høyttalerne dine.
Preampene til Embla synes jeg heller ikke er spesielt vellydende. Det er min smak (etter begrenset erfaring), og farget utfra at jeg vil ha "luftig" lyd og deilig mellomtone. (Les: RØR).
Effektforsterkerne fra Embla tror jeg er gode, og er noe av det jeg kribler etter å prøve i eget anlegg!
For å gjenta meg selv:
Dessuten er det jo du som spiller på anlegget som skal være fornøyd, ikke vi "synserne" her inne
Dette var ment som vennskapelige kommentarer, ikke for å såre eller "disse" anlegget ditt.
Det var heller ikke hensikten å bli sitert på HFS.....![]()
Hei
Dette ble oppfattet som en vennskapelig kommentar på AVforum og jeg ble absolutt ikke "såret". Hensikten med mitt innlegg her var bare for å vise at det er mange som lurer på om slike "billige" ICE baserte forsterkere kan låte bra på atskillig dyrere høyttalere og det kan de.
Der kom Jeff Rowland 501 med i diskusjonen, ja... Kan noen fortelle meg hvorfor disse skal koste flerfoldige ganger mer enn andre monoblokker basert på identiske ICEpower-moduler?
Jeg har selv hørt monoblokker basert på ICEpower-modulene ved en rekke anledninger, og kan bare si at for meg virker de slik jeg forventer at ypperlige effekttrinn skal, nemlig ved at de gjengir en konstant forsterkning av det de får inn. De er fargeløse, slik de skal være. Jeg skal ihvertfall ha meg et par, og regner med at de får bo lenge hos meg. Hvis jeg vil farge lyden får jeg gjøre det i andre ledd i kjeden.
Denne har vel trafoer på utgangene, bedre kabinett osv. osv. i forhold til Beast. Koster jo litt ekstra også da...Jeg hørte storebroren til Beast, nemlig Ghost i Horten, på Infinity Epsilon og Accuphase elektronikk i resten av anlegget. Dette låt helt rått etter min mening.
Veldig kurant å handle med Bertram. Ryddig og hurtig avklaringer. Svar på mail får du som oftest utover arbeidstiden. Håper pilsen smakte!Jeg var også innom der, men ble sittende å drikke pils sammen med danskene istedenfor å høre musikk.
Greie gutter.
Har ikke Hørt JRs produkter. Men hos meg spiller faktisk disse lett moddede utgavene av Beast BEDRE enn Krellene hvis noen var i tvil etter å ha lest innleggene over...Har selv hatt Jeff Rowland 501 monoblokker. Disse overtok etter Cary V12 triode rørforsterker. Jeff'ene var langt bedre syntes jeg, men synes likevel Fidelity omtalene av ICE ampene til Jeff de par siste numrene har vært gode (les: kjenner meg igjen fra egne erfaringer). Problemet med ICE amper er at de blir litt "flate" og kjedelige å høre på i lengden, men kan lett bli bedratt da de har enorm imponatoreffekt.
Men når det er sagt: ICE amper gir svært mye til prisen, særlig rimeligere modeller. Har f.eks. et par Acoustic Reality 1001 blokker til nr 2 /"billig"-anlegget. Disse er litt bak Jeff ampene, men til prisen er de forrykende gode.
MEN å hevde at dette spiller like bra som store monoblokker fra Krell synes jeg virker å dra det litt langt. Hvis man vil ha det ypperste, må man opp på amper som Jeff 301 blokker dersom man sverger til ICE..., men de koster jo mer enn Krellene...
Vel vel... Har selv nettopp bestilt meg Theta Citadel blokker etter å ha prøvd "det nye". ICE er veldig bra, men var ikke bra nok for meg i mitt oppsett!
Men man skal aldri utelukke at noen kan finne komboer som denne med JMLab Nova og Beast som sammen gir synergier, men betviler likevel at man ikke kan få bedre lyd ut av JM Lab Novaene med andre amper!
Høyslutt
BRA at det går i den retning!Helt klart, om det er tact, ice, nuforce, psaudio...det er jo mye av de samme fundamentene(men sikkert forskjeller selvsagt.) Felles er at man plutselig får et nøytralt og transparent kraftverk som IKKE koster skjorta. Og det er jo litt besynderlig..;D
O.
Forstår du har levd med pc høyttalere en god stund nåHar ikke Hørt JRs produkter. Men hos meg spiller faktisk disse lett moddede utgavene av Beast BEDRE enn Krellene hvis noen var i tvil etter å ha lest innleggene over...
Skjønner godt at mange går i forsvarsposisjon etter å ha lest slike innlegg om etter forholdene billige produkter som utklasser rådyre High-End produkter, men det er faktisk det de gjør hos meg. Som sagt, kan ha med matchingen mot akkurat mine produkter å gjøre. Vanskelig å si sikkert.
AR har vel trafoer på utgangene og er bygd opp litt annerledes rundt selve modulen enn mine.
Du mener langvarig påvirkning har gjort sitt?? ;DForstår du har levd med pc høyttalere en god stund nåU say it all ;D