The Beauty and the Beast!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.321
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Brukes disse monoblokkene i HELE frekvens området? Har hørt at disse 1000w ICE modulene ikke egner seg til annet enn bass, kanskje opp mot et par tre KHz... ?
Det er forsåvidt riktig observert men det gjaldt 1000A-modulet.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Det er forsåvidt riktig observert men det gjaldt 1000A-modulet.
Ja, glemte det.  1000A (og de andre som ender på 'A') er vel ICEmodulene som er bygget uten innebygget strømforsyning, ikke sant?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
;D
Men min SDA har vel akkurat samme effektdel som TDA200? Men uten all moroa i pre-delen, med romkorreksjon, dac etc? Så de burde jo gi noe av den samme lyden..antar du er fornøyd? :D

O.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Skulle jeg valgt i det rimeligere segmentet, skal man ikke se bort fra at det ble the Beast, Midgard eller lignende  :)
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Tror de er like på utgangen ja, spiller som en drøm.
Tror jeg må prøve programmeringsmulighetene snart!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Vi får håpe de blir dyrere etterhvert, da stiger kredibiliteten mange hakk ;)
(og som vi alle vet, det har psykoakustisk effekt)

O.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Vi får håpe de blir dyrere etterhvert, da stiger kredibiliteten mange hakk ;)
(og som vi alle vet, det har psykoakustisk effekt)

O.
Tror det er janteloven som er ute å går her........
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Litt OT, men har TDA2200 romkorreksjon som standard, eller er den klar for den nye modulen som skal komme snart? Eller begge deler?
Her er det jo en del å hente...dessuten må du forsøke å lage en innstilling for rør-lyd ;D

O.
Tror de er like på utgangen ja, spiller som en drøm.
Tror jeg må prøve programmeringsmulighetene snart!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Neida, jeg fleiper litt...ikke noe jantelov hos denne karen. Som jeg sa, for meg har det vært et morsomt eksperiment, og jeg tror ikke, foreløpig, at pwm-trinn kan konkurrere med høykvalitets transistor eller rør-trinn. Men at det skjer spennende ting der er det ingen tvil om, og denne:



blir det spennende å høre på og lese om...som en av flere.
Har mer tro på innovasjon innenfor klasse D enn bare implementering av ICE-moduler, men det skjer vel ting der også..

O.

Tror det er janteloven som er ute å går her........
 

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Innlegg
141
Antall liker
0
Har fått en del kommentarer på andre fora jeg også angående mine Embla Coenia 300W/8Ohm som driver ett par B&W 802N:

Utdrag fra AVforum.no

"Høyttalerene er utvilsomt av den bedre sorten, men syntes ikke resten av anlegget står i stil, overhodet"

"de effektforsterkerne så veldig små ut i forhold til høyttalerne dine!! :p:p 5'er fra meg bare pga ht... :D:D:D"

"Er fan av høyttalerene dine selvfølgelig, men lurer på om Embla er sterke nok til å drive dem?"

"En billig Tandberg spiller, Embla pre og effekt?
Det høres ut som, uten å ha hørt det, at det finnes mer potensiale i høyttalerne dine enn du tar ut i dag.
Men for all del, kanskje det er en supermatch.
Dessuten er det jo du som spiller på anlegget som skal være fornøyd, ikke vi "synserne" her inne :))"

Er nok en del som ikke syntes at ICE matcher dyre høyttalere hverken lyd eller prismessing? De har vel ikke hørt det......
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.321
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Tror det er janteloven som er ute å går her........
Ja, det er det nok. Hvordan var det den var igjen...? Jo!

Du skal ikke tro du er noe du som har så billig anlegg!
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har fått en del kommentarer på andre fora jeg også angående mine Embla Coenia 300W/8Ohm som driver ett par B&W 802N:

Utdrag fra AVforum.no

"Høyttalerene er utvilsomt av den bedre sorten, men syntes ikke resten av anlegget står i stil, overhodet"

"de effektforsterkerne så veldig små ut i forhold til høyttalerne dine!! :p:p 5'er fra meg bare pga ht... :D:D:D"

"Er fan av høyttalerene dine selvfølgelig, men lurer på om Embla er sterke nok til å drive dem?"

"En billig Tandberg spiller, Embla pre og effekt?
Det høres ut som, uten å ha hørt det, at det finnes mer potensiale i høyttalerne dine enn du tar ut i dag.
Men for all del, kanskje det er en supermatch.
Dessuten er det jo du som spiller på anlegget som skal være fornøyd, ikke vi "synserne" her inne :))"

Er nok en del som ikke syntes at ICE matcher dyre høyttalere hverken lyd eller prismessing? De har vel ikke hørt det......
Gode eksempler på hvorfor jeg personlig ikke bruker så mye tid på AVforum.. Mye "fjortiser" og folk som syns Cerwin Vega og Denon er det ultimate... har lest mange av de kommentarene som er lagt inn hos de forskjellige, og det virker som utseende er viktigst hos mange :| MEN MEN

Ang The BEAST; det virker som om det er solgt lite av denne forsterkern i Norge... Noen har har hørt denne hos en kompis e.l.?

mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
;D

Jeg er overbevist om at dyre effekttrinn fra prestisjeprodusenter er knallbra saker, men er også like overbevist om at de alle blir og vil bli utfordret av det som skjer på klasse D-teknologi fremover...ser med spenning frem til Lydmekks videre inntrykk!

O.
Ja, det er det nok. Hvordan var det den var igjen...? Jo!

Du skal ikke tro du er noe du som har så billig anlegg!
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Tror jeg må ha noe ekstra + mikrofonsett.

He he , rørprogram må prøves hvis mulig! ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det kommer visst en ny modul som er mye enklere å bruke enn den de har i dag. Skal komme på nyåret såvidt jeg husker.

Men rørlyden kan du jo prøve deg på! ;D

O.
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
"En billig Tandberg spiller, Embla pre og effekt?
Det høres ut som, uten å ha hørt det, at det finnes mer potensiale i høyttalerne dine enn du tar ut i dag.
Men for all del, kanskje det er en supermatch.
Dessuten er det jo du som spiller på anlegget som skal være fornøyd, ikke vi "synserne" her inne :))"
Dette var det jeg som skrev, og mener fortsatt det jeg skrev.

For å utdype litt:

Høyttalerne dine er jo hi-end (eller deromkring).
Sannsynligvis er de da svært så avslørende på utstyr tidligere i kjeden.
Tandberg spilleren er sikkert god, og kostet sikkert nok penger da den var ny. Jeg tror bare ikke den er noen match for høyttalerne dine.
Preampene til Embla synes jeg heller ikke er spesielt vellydende. Det er min smak (etter begrenset erfaring), og farget utfra at jeg vil ha "luftig" lyd og deilig mellomtone. (Les: RØR).

Effektforsterkerne fra Embla tror jeg er gode, og er noe av det jeg kribler etter å prøve i eget anlegg!

For å gjenta meg selv:

Men for all del, kanskje det er en supermatch.
Dessuten er det jo du som spiller på anlegget som skal være fornøyd, ikke vi "synserne" her inne :)


Dette var ment som vennskapelige kommentarer, ikke for å såre eller "disse" anlegget ditt.
Det var heller ikke hensikten å bli sitert på HFS..... ;)
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Fine saker.
24 dB deling på bass og mellomtone. Det blir voldsomt med komponenter. Kan tenke meg seriespolen på bassen er en stor sak. Forbringspotensiale i å røske det ut og implementere aktiv drift.

Mvh
Bjørn
 

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Innlegg
252
Antall liker
2
Jeg hørte storebroren til Beast, nemlig Ghost i Horten, på Infinity Epsilon og Accuphase elektronikk i resten av anlegget. Dette låt helt rått etter min mening.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Jeg hørte storebroren til Beast, nemlig Ghost i Horten, på Infinity Epsilon og Accuphase elektronikk i resten av anlegget. Dette låt helt rått etter min mening.
Jeg var også innom der, men ble sittende å drikke pils sammen med danskene istedenfor å høre musikk.
Greie gutter.
 

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Innlegg
141
Antall liker
0
Dette var det jeg som skrev, og mener fortsatt det jeg skrev.
For å utdype litt:
Høyttalerne dine er jo hi-end (eller deromkring).
Sannsynligvis er de da svært så avslørende på utstyr tidligere i kjeden.
Tandberg spilleren er sikkert god, og kostet sikkert nok penger da den var ny. Jeg tror bare ikke den er noen match for høyttalerne dine.
Preampene til Embla synes jeg heller ikke er spesielt vellydende. Det er min smak (etter begrenset erfaring), og farget utfra at jeg vil ha "luftig" lyd og deilig mellomtone. (Les: RØR).
Effektforsterkerne fra Embla tror jeg er gode, og er noe av det jeg kribler etter å prøve i eget anlegg!
For å gjenta meg selv:
Men for all del, kanskje det er en supermatch.
Dessuten er det jo du som spiller på anlegget som skal være fornøyd, ikke vi "synserne" her inne :)

Dette var ment som vennskapelige kommentarer, ikke for å såre eller "disse" anlegget ditt.
Det var heller ikke hensikten å bli sitert på HFS..... ;)
Hei

Dette ble oppfattet som en vennskapelig kommentar på AVforum og jeg ble absolutt ikke "såret". Hensikten med mitt innlegg her var bare for å vise at det er mange som lurer på om slike "billige" ICE baserte forsterkere kan låte bra på atskillig dyrere høyttalere og det kan de. Tenkte ikke på at du ikke likte å bli sitert her på HFS, Sorry. Tok jo ikke med aliaset ditt i siteringen heller da men.....  
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hei

Dette ble oppfattet som en vennskapelig kommentar på AVforum og jeg ble absolutt ikke "såret". Hensikten med mitt innlegg her var bare for å vise at det er mange som lurer på om slike "billige" ICE baserte forsterkere kan låte bra på atskillig dyrere høyttalere og det kan de.

Ok. Takker :)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Men det ER nok mye å hente med en bedre pre! ;D

Nå må lydmekk fylle på her, så vi ikke sporer av hele tiden ;)

O.
 
K

kjetilt

Gjest
Har selv hatt Jeff Rowland 501 monoblokker. Disse overtok etter Cary V12 triode rørforsterker. Jeff'ene var langt bedre syntes jeg, men synes likevel Fidelity omtalene av ICE ampene til Jeff de par siste numrene har vært gode (les: kjenner meg igjen fra egne erfaringer). Problemet med ICE amper er at de blir litt "flate" og kjedelige å høre på i lengden, men kan lett bli bedratt da de har enorm imponatoreffekt.

Men når det er sagt: ICE amper gir svært mye til prisen, særlig rimeligere modeller. Har f.eks. et par Acoustic Reality 1001 blokker til nr 2 /"billig"-anlegget. Disse er litt bak Jeff ampene, men til prisen er de forrykende gode.

MEN å hevde at dette spiller like bra som store monoblokker fra Krell synes jeg virker å dra det litt langt. Hvis man vil ha det ypperste, må man opp på amper som Jeff 301 blokker dersom man sverger til ICE..., men de koster jo mer enn Krellene...

Vel vel... Har selv nettopp bestilt meg Theta Citadel blokker etter å ha prøvd "det nye". ICE er veldig bra, men var ikke bra nok for meg i mitt oppsett!

Men man skal aldri utelukke at noen kan finne komboer som denne med JMLab Nova og Beast som sammen gir synergier, men betviler likevel at man ikke kan få bedre lyd ut av JM Lab Novaene med andre amper!

Høyslutt
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Der kom Jeff Rowland 501 med i diskusjonen, ja...  Kan noen fortelle meg hvorfor disse skal koste flerfoldige ganger mer enn andre monoblokker basert på identiske ICEpower-moduler?  

Jeg har selv hørt monoblokker basert på ICEpower-modulene ved en rekke anledninger, og kan bare si at for meg virker de slik jeg forventer at ypperlige effekttrinn skal, nemlig ved at de gjengir en konstant forsterkning av det de får inn. De er fargeløse, slik de skal være. Jeg skal ihvertfall ha meg et par, og regner med at de får bo lenge hos meg. Hvis jeg vil farge lyden får jeg gjøre det i andre ledd i kjeden.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Skulle ha sammenlignet Lydmekks små Beast (fysisk) med de gromme Pass Labs X600 blokkene som ligger på bruktbørsen nå (59000)... sikle

Er det bare meg eller er det mye lekkert til salgs om dagen? ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er IKKE bare deg nei...mye fristelser ute og går!

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og nå ligger 301-blokkene ute for salg....180k?
;D

O.
Der kom Jeff Rowland 501 med i diskusjonen, ja...  Kan noen fortelle meg hvorfor disse skal koste flerfoldige ganger mer enn andre monoblokker basert på identiske ICEpower-moduler?  

Jeg har selv hørt monoblokker basert på ICEpower-modulene ved en rekke anledninger, og kan bare si at for meg virker de slik jeg forventer at ypperlige effekttrinn skal, nemlig ved at de gjengir en konstant forsterkning av det de får inn.  De er fargeløse, slik de skal være.  Jeg skal ihvertfall ha meg et par, og regner med at de får bo lenge hos meg.  Hvis jeg vil farge lyden får jeg gjøre det i andre ledd i kjeden.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Sånn er det når man jobber mye et par dager uten å være innom HFS og tråden vokser! :)

Skal legge inn litt svar osv. ikveld etter jobb. Hyggelig å se at mange leser tråden! ;D
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
er kanskje litt samme greia med nuforce... litt sånn "det kan sikkert være ok, men det er jo pwm og billig så hallo?".

er utrolig fornøyd jeg og. faen som det låter.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Helt klart, om det er tact, ice, nuforce, psaudio...det er jo mye av de samme fundamentene(men sikkert forskjeller selvsagt.) Felles er at man plutselig får et nøytralt og transparent kraftverk som IKKE koster skjorta. Og det er jo litt besynderlig..;D

O.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Jeg hørte storebroren til Beast, nemlig Ghost i Horten, på Infinity Epsilon og Accuphase elektronikk i resten av anlegget. Dette låt helt rått etter min mening.
Denne har vel trafoer på utgangene, bedre kabinett osv. osv. i forhold til Beast. Koster jo litt ekstra også da... :)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Jeg var også innom der, men ble sittende å drikke pils sammen med danskene istedenfor å høre musikk.
Greie gutter.
Veldig kurant å handle med Bertram. Ryddig og hurtig avklaringer. Svar på mail får du som oftest utover arbeidstiden. Håper pilsen smakte! :D
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Har selv hatt Jeff Rowland 501 monoblokker. Disse overtok etter Cary V12 triode rørforsterker. Jeff'ene var langt bedre syntes jeg, men synes likevel Fidelity omtalene av ICE ampene til Jeff de par siste numrene har vært gode (les: kjenner meg igjen fra egne erfaringer). Problemet med ICE amper er at de blir litt "flate" og kjedelige å høre på i lengden, men kan lett bli bedratt da de har enorm imponatoreffekt.

Men når det er sagt: ICE amper gir svært mye til prisen, særlig rimeligere modeller. Har f.eks. et par Acoustic Reality 1001 blokker til nr 2 /"billig"-anlegget. Disse er litt bak Jeff ampene, men til prisen er de forrykende gode.

MEN å hevde at dette spiller like bra som store monoblokker fra Krell synes jeg virker å dra det litt langt. Hvis man vil ha det ypperste, må man opp på amper som Jeff 301 blokker dersom man sverger til ICE..., men de koster jo mer enn Krellene...

Vel vel... Har selv nettopp bestilt meg Theta Citadel blokker etter å ha prøvd "det nye". ICE er veldig bra, men var ikke bra nok for meg i mitt oppsett!

Men man skal aldri utelukke at noen kan finne komboer som denne med JMLab Nova og Beast som sammen gir synergier, men betviler likevel at man ikke kan få bedre lyd ut av JM Lab Novaene med andre amper!

Høyslutt
Har ikke Hørt JRs produkter. Men hos meg spiller faktisk disse lett moddede utgavene av Beast BEDRE enn Krellene hvis noen var i tvil etter å ha lest innleggene over...

Skjønner godt at mange går i forsvarsposisjon etter å ha lest slike innlegg om etter forholdene billige produkter som utklasser rådyre High-End produkter, men det er faktisk det de gjør hos meg. Som sagt, kan ha med matchingen mot akkurat mine produkter å gjøre. Vanskelig å si sikkert.

AR har vel trafoer på utgangene og er bygd opp litt annerledes rundt selve modulen enn mine.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Helt klart, om det er tact, ice, nuforce, psaudio...det er jo mye av de samme fundamentene(men sikkert forskjeller selvsagt.) Felles er at man plutselig får et nøytralt og transparent kraftverk som IKKE koster skjorta. Og det er jo litt besynderlig..;D

O.
BRA at det går i den retning! ;)

Selvfølgelig, etter noen år på baken har nok PWM teknologi o.a. mye fremtidig utvikling igjen enda. Men, synes faktisk mine utgaver begynner å virkelig ligne noe her og jeg har hørt MYE dyrt High-End utstyr de siste 10 årene hvor hobbyinteressen har vært på topp, både her hos meg selv og på messer, butikker, andres private oppstillinger osv. som ikke når opp mot den lyden jeg har i stua nå.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Har ikke Hørt JRs produkter. Men hos meg spiller faktisk disse lett moddede utgavene av Beast BEDRE enn Krellene hvis noen var i tvil etter å ha lest innleggene over...

Skjønner godt at mange går i forsvarsposisjon etter å ha lest slike innlegg om etter forholdene billige produkter som utklasser rådyre High-End produkter, men det er faktisk det de gjør hos meg. Som sagt, kan ha med matchingen mot akkurat mine produkter å gjøre. Vanskelig å si sikkert.

AR har vel trafoer på utgangene og er bygd opp litt annerledes rundt selve modulen enn mine.
Forstår du har levd med pc høyttalere en god stund nå ;) U say it all ;D
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Lyden har nok ikke blitt dårligere etter enda flere dagers innspilling... 8)

Det "glir" enda bedre nå...

Ang. internkablingen jeg kanskje skal se litt på etterhvert fikk jeg en kjapp mail fra Danmark om. Tar sjangsen på å klippe inn litt her:

Så på tråden, at Du omtaler ledningerne til HT-terminalerne. De er fremstillet av 4 kobber-bånd. Hvert bånd er tvindet runt som en helix. De 4 helix'er er så tvindet sammen til en ''quattrohelix''. Samme princip anvender jeg i min nye kabelserie. Konstruktionen giver en ekstremt lav kontakt mellem leder-materialet og teflon-isoleringen rundt om - det er promiller av materialet som har kontakt m. teflonet - og dét er noget der høres.

Og det må jeg bare si meg enig i! :)

Mulig det blir prøvd FuruTech Rhodium Nettbrønn etterhvert, har slengt en kjapp mail til PM Audio og spurt om litt alternativer (ny type Fi-09 på gang fra FT). Får se.

Fikk de to siste pakkene idag så da er alle 7 blokkene ankommet huset. Trenger å handle meg 5 stk. rimelige XLR kabler i laaang utførelse for å få testet alle i 7.1 oppsettet. Skal se om ikke det lar seg gjøre i løpet av en ukes tid. Mye jobb for tiden... :p
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Forstår du har levd med pc høyttalere en god stund nå  ;) U say it all  ;D
Du mener langvarig påvirkning har gjort sitt?? ;D :D
 
Topp Bunn