The Absolute Sound og Digitalforsterkere!

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
I siste nr av The Absolute Sound testes 7 digitale forsterkere.
Dette kan nok være interesant å få med seg for tilhengerene,skeptikerene og motstandere av den nye teknologien.




Glemte selvfølgelig linken til:
http://www.theabsolutesound.com/current.html

Litt mer om hva bladet inneholder ellers.

Cover Story:
Is Class D the Future of High-End Amplification?
Class D is all the rage. But is it ready for primtime? Check out our 28-page feature.

Absolute Analog:
Funk Firm Turntable and Lyra Dorian Cartridge
Wayne Garcia on a new turntable from the man behind Pink Triangle.


Stirling Broadcast lS3/5a V loudspeaker
Paul Seydor on the resurrection of an audio classic.

Triangle Esprit Altea Esw loudspeaker
Neil gader’s further thoughts on a popular French design.

Paradigm Reference Signature S8 loudspeaker
Chris Martens on Paradigm’s all-out effort.

Vienna Acoustics Beethoven Baby grand loudspeaker
Sallie Reynolds finds a speaker to grow on.

Boulder 850 Monoblock Amplifier
Max Shepherd on Boulder’s entry-level model.

Focus Audio Master 3 loudspeaker
Sue Kraft on a Canadian contender.

The Cutting Edge:
Exotica: Ascendo M-S MKII loudspeaker
Jonathan Valin on a most unlikely success story.

Start Me Up: Paradigm’s Reference Studio 20 v.3 speaker, Onkyo’s A-9555 integrated amp and DX-7555 CD player
by Barry Willis

iTAS:
Stax SR-001 Mk II and Bose Quietcomfort Headphones
by Tom Martin
 
B

Back_Door

Gjest
I siste nr av The Absolute Sound testes 7 digitale forsterkere.
Dette kan nok være interesant å få med seg for tilhengerene,skeptikerene og motstandere av den nye teknologien.


Spennende!
Har du lest det selv?
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Spennende!
Har du lest det selv?
Nei,men jeg har planer om å kjøpe det eller å laste det ned på PC`en i løpet av helga.

Er usikker på om de har det på Narvesen her jeg bor.
 
K

kbwh

Gjest
Klasse D er klasse D og ikke digital. Ok?
TAS er forøvrig et av disse synsebladene. Få forsøk der på å finne korrelasjon mellom ytelser og subektive inntrykk.
 
S

slowmotion

Gjest
(Vet ikke hvordan jeg skal si dette på beste mulige måte.
Hvis dette er upassende kan Høvdingen gjerne slette denne posten,
eller evnt flytte den til en ny tråd.)



Spiller det overhode noen som helst rolle hva som står skrevet i TAS?
 
K

kbwh

Gjest
Spør du meg så sier jeg:
Ja, når de skriver pent om høyttalerne mine (og det har de gjort).
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Spiller det overhode noen som helst rolle hva som står skrevet i TAS?
For en som feks har interesse av denne nye fremadstormende teknologien,spiller det stor rolle om hva som står i denne artikkelen.

Det kan jo faktisk stå noe nytt der,eller noe som bekrefter eller avkrefter myter om teknologien.
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Hvilke merker ble testet? Hva var dommen?
 
K

kbwh

Gjest
Klippe klippe:

"D’Agostino: I haven’t ever conducted a comparison in which I couldn’t determine a clear winner. It’s never been my experience to listen to any switching amplifier and walk away saying, “Yeah, that sounds right, that sounds like music.” And I’ve listened to them all, at least those that are commercially available. From my perspective I haven’t yet heard any switching amplifier that remotely resembles what a good linear amplifier does, but, on the other hand, people interpret sound in different ways"

Robert Harley: "...With all three amplifiers, however, I heard a somewhat mechanical sound in the upper midrange and treble that was the opposite of warm, lush, and involving. The upper treble also sounded a bit rolled off, not in the sense of lacking treble energy, but the feeling of air hanging in the top octave was missing. I also thought the Cary and the NuForce had a skewed dynamic balance; the bottom end had exceptional dynamics, but the dynamic range narrowed as a function of frequency. The amplifiers sounded bass-heavy. These characteristics were significantly less audible with the Kharma than the other two, but there seemed to be a common sonic thread among all three amplifiers...."

Jonathan Valin: "...I agree almost completely with what you just said. For me, Class D on the whole—with the exception of the Karma MP150, which is, I think, in a Class D of its own—has been a disappointment. There’s something wrong with the treble of Class D amplifiers. I don’t know exactly what’s going on, but there’s a kind of a compression of dynamics, harmonics, and spatiality in the top octaves of the Class D amplifiers I’ve heard. Top-octave piano loses some of its sparkle and brilliance. Orchestral bells end up sounding like doorbells. And air, which is quite audible on a linear amplifier like the Ref 210 or the MBL 9008 (and in life), just...vanishes..."

Neil Gader: "...You know, I agree with everything that has been said, particularly the use of the word “muted.” I think that summarizes my impressions of what’s going on in the highest octaves. In some ways I kept harkening back to the introduction of transistor equipment and I was thinking that maybe Class D might be in its infancy in some regards, although in comparison to the introduction of transistors, the sound is much more pleasant and the problems more subtractive than additive—which gives me a certain hopeful enthusiasm. The midrange was usually very solid and kind of rich... "

Wayne Garcia:"...Except for the Kharma, I couldn’t live with any of these Class D amps, personally. I agree that it’s an exciting technology, but for me a lot of the current crop just isn’t ready for prime time..."


"....The ICEpower module, shown above, was developed for Bang & Olufsen, and is used in the Rowland line as well as in the Cary A 306 (among others). Another popular module is the Tripath, used in the Audio Research 300.2. (Tripath calls its technology Class T rather than Class D.) The Kharma MP150 employs a technique developed by Bruno Putzeys when he was at Philips Applied Technologies. (Bruno also designed the entire Kharma MP150. Hear from him in the Class D Designers Roundtable).

There’s no question that Class D technology will dominate mass market audio products, from the amplifiers in flat-panel televisions to car audio to home-theaters-in-a-box. The size, weight, heat, and cost advantages are just too compelling. Whether switching technology is good enough to displace linear amplifiers in the quest for the absolute sound is still an open question."
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
I "vanlige amper" er det jo slik at man "hører" når effektuttaket ifra en design er optimalt...

Det virker som om designerne og testerne sier...
"Almost there, almost there"
"lotsa power for the mullah!"
"But still some way to go..."

Ingen av ampene klarer seg superbt i alle frekvensområder...

Nuforce best i bassen.
Rowland best i mellomtonen
Spectron best i diskanten... (selv om den faller litt)

En amp som hadde vært en mix av disse ville gitt firma som bare lager "vanlige greier" seriøse mareritt...

Men evidently, den finnes ikke enda på markedet...
Til denne prisen... ca 5000$ da iallefall...

Rangeringen ser ut til å være:

Kharma på topp (Best balanse i alle ting) (Men bare 100w)
Spectron (selv om diskanten ikke er helt der) Sterkest!

Så følger de andre ...
Muligens kommer Red Dragon nr 3... men det er uvisst.

De andre har litt pluss og minus alt ettersom og må nok
velges til en passende combo...

For en artikel dette var! Woah!!!
Les den sier jeg bare. Last den ned... dette var bra lesing!

Og, dette må nevnes...

Ampene interakter med høyttaleren... De endrer lydkarakter subtilt eller mye alt etter hvilken høyttaler de er koblet til...
Det er av og til ikke gitt hva du får.
Dette er jo litt å tenke på...


Jeg kan tenke meg at Kharma endreer seg minst, fulgt av spectron... og at nuforce er mest kilen...

Klasse D står derfor for "Demo disse hjemme..."... i min bok. ;D

Og, sa noen ny tech? Ern ikke 32 år da denne teknologien
Transitoren brukte ca 60 år eller så på å bli like bra som rør "de strides enda på denne"

Vi får gi Klasse D eller T eller hva de kallern litt tid til da...
Tipper den snart er likeverdig jeg. Innenfor noen felt er den overlegen da...
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Takk for bidrag,Tweakman og Valentino.

Jeg har nettopp startet nedlastingen.
Ser frem til spennende lesing. ;)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.906
Antall liker
8.200
Torget vurderinger
1
(Vet ikke hvordan jeg skal si dette på beste mulige måte.
Hvis dette er upassende kan Høvdingen gjerne slette denne posten,
eller evnt flytte den til en ny tråd.)



Spiller det overhode noen som helst rolle hva som står skrevet i TAS?
...og hvorfor er det som står i Fidelity så viktig for mange..? ;)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.690
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det som står i TAS, har vore ganske banebrytande. Hugs at dette magasinet var leiande i analogopprøret på 80-talet.
Definitivt beste synsing i system som vert gjort, også i dag. I det siste er det for mykje å gape over, så dei klarer ikkje å samordne seg som då HP styrte skuta. I den tida hadde dei også sine feil (mangla erfaringar med forferdeleg mange relevante produkt, noko som også er tilfelle i dag)
Eg har berre nokre få gonger følt at TAS har vore heilt på jordet (som då dei omtalte Beverigde modell 2 og Quad ELS 63).
Så eg for min del legg vekt på dette.
Hugs at det er farleg å lese om hifi - høyre på hifi er vesentleg betre...
 
O

om.s

Gjest
Få forsøk der på å finne korrelasjon mellom ytelser og subektive inntrykk.
Dette "nye" uttrykket du har lansert her "korrelasjonen mellom...." (i denne ordlyden iallefall) er meget interressant!, også hva digitale forsterkere gjelder ;) ...

mvh
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei.
For min del synes jeg det er veldig interesant hva som står i
Absolute sound,Stereophile,Fidelity og mange andre HiFiblader.
Det er tross alt mange seriøse mennesker som bruker arbeidsdagen sin på å prøve å fortelle oss hva vi får for våre unnalurte husholdningskroner.Følger man disse bladene over tid,blir man også klar over hva den enkelte skribent prøver å formidle.Etterhvert som man får prøvd noen av produktene hjemme får en jo sjekket ut testenes troverdighet selv og jeg synes faktisk at det stemmer bra i mange tilfeller.
Hvilke preferanser skal man ellers forholde seg til når man vil anskaffe utstyr som ikke kan prøves hjemme?
Selvfølgelig kan jeg sjekke noen tråder her på HS der det finnes endel som allerede har fasiten,men jeg liker å dobbeltsjekke.
MVH
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.906
Antall liker
8.200
Torget vurderinger
1
Korrelasjon, betyr samsvar, sammenheng. Brukes mye her i Norge i statistikk.

Vet ikke helt om ordet benyttes rett. Korrelasjon mellom ytelse og subjektive inntrykk. Om jeg tolker dette rett så dreier dette seg om sammenhengen mellom inntrykkene av forsterkerne (og lyden) og den ytelse som ligger teknisk i disse.

Uansett, så tror jeg at Kl. D kommer til å være fullstendig dominerende om 7-10 år på markedet. Kan hende også i High-End markedet.

Mvh.
 
S

slowmotion

Gjest
Transitoren brukte ca 60 år eller så på å bli like bra som rør "de strides enda på denne"

Er vel ikke noe å bråke om. Røra er fremdeles overlegne.....

;)
 
B

Back_Door

Gjest
Hei.
For min del synes jeg det er veldig interesant hva som står i
Absolute sound,Stereophile,Fidelity og mange andre HiFiblader.
Det er tross alt mange seriøse mennesker som bruker arbeidsdagen sin på å prøve å fortelle oss hva vi får for våre unnalurte husholdningskroner.Følger man disse bladene over tid,blir man også klar over hva den enkelte skribent prøver å formidle.Etterhvert som man får prøvd noen av produktene hjemme får en jo sjekket ut testenes troverdighet selv og jeg synes faktisk at det stemmer bra i mange tilfeller.
Hvilke preferanser skal man ellers forholde seg til når man vil anskaffe utstyr som ikke kan prøves hjemme?
Selvfølgelig kan jeg sjekke noen tråder her på HS der det finnes endel som allerede har fasiten,men jeg liker å dobbeltsjekke.
MVH
Godt skrevet!Vi har alle noe å lære fra andres erfaringer og tester. Enten det kommer fra slike blader , eller f.eks. andre medlemmer på dette forum ;)Selvfølgelig må vi samtidig være kritiske og ikke sluke alt rått..
Det kan synes som om det vesentligste forbedringspotensialet på klasse D, er på diskantsiden. Slik sett passer konklusjonene fra TAS sammen med flere andre tester også.
 
K

kiwi

Gjest
Har selv hatt Jeff Rowland klasse D og Jeff rowland preamp, hadde disse i ca 6 måneder, jeg fikk aldri de til og spille slik jeg liker ble litt for tynt og lyst oppover etter min smak. Synes også det manglet litt nerve og nærhet men i bassen så synes jeg at de var meget bra, veldig hurtig og stramt men ble ikke fornøyd med lyden før jeg gikk tilbake til transistor
Mvh: Espen,
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Denne artikkelen i TAS var helt suveren!
Jeg har sjelden og aldri sett en bedre gjennomgang av forsterkere og teknologien slik det ble gjort her.

Jeg tror alle som`lurer`på Klasse D forsterkere bør lese denne.
De er veldig flinke til å beskrive de sterke og svake sidene hos disse forsterkerene.

En bør og ta i betraktning at disse testene er gjort opp mot dyre forsterkere i referanse-systemer,så enhver som vurderer klasse D i et mindre voldsomt anlegg,må selv vurdere om de kan leve med manglene til disse forsterkerene.
 
K

kbwh

Gjest
Dette "nye" uttrykket du har lansert her "korrelasjonen mellom...." (i denne ordlyden iallefall) er meget interressant!, også hva digitale forsterkere gjelder ;) ...

mvh
Fra Norsk Språkråd:
korrelasjon
korrelasjo'n m1 (av *korrelat) samsvar, (innbyrdes) sammenheng; vekselvirkning  

Jeg kan ikke garantere at jeg ikke kommer til å bruke "vanskelige" ord i fremtiden  ;D
Jeg tror til og med at jeg brukte ordet riktig lenger oppi her!

Anyway. Bet meg merke i slutten av Pearsons uttalelse:
people interpret sound in different ways
Ergo, og på generelt grunnlag: Dersom saker lyder annerledes enn referansen betyr det ikke nødvendigvis at referansen er det riktige.
 
B

Back_Door

Gjest
Var hos Narvesen ok kikket etter dette bladet. Fant oktobernummeret, men det var jo ikke utgaven med denne testen? Det bladet jeg fant, hadde en oversikt over anbefalte produkter. Er det kanskje en ekstrautgave?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Digital testen står i TAS. no.166 !!
(Jeg lasta ned 164 + 165 og jeg.. ble så gira vøttø...)

Hehe. Vanskelige ord ja...
Jeg har en lei uvane i det å bruke fremmedord selv.
Så jeg skjønner dette godt jeg.
Jeg bruker jo fremmedord ifra alle de språk jeg kan i tillegg så det blir jo mrsmt av og til... Eller ikke.


Jeg tror at om man setter seg ned å leser separate artikler om disse ampene som er testet vil man lære ett og annet om deres individuelle egenskaper og få mange tips om hva de liker å ha å jobbe med.

Bl.a Channel Island d serien er en no brainer...
Har du en liten bokhylle eller en passe lettdrevet...
Channel trough diz one..
Midbass er denne sin quiver!
Etter å ha lest dette er mitt inntrykk at denne får en slags
"Best buy/soundwise value all things considering" av TAS.
Dog, man går glipp av noe, men bare noe ved denne. :)
Av de nevnte amper har Denne fått mest oppmerksomhet hittil. Og det finnes etterhvert VELDIG mange tester av denne med tilhørende oppsettsynsing... Bare nevner det!
 
B

Back_Door

Gjest
Lastet ned bladet, og har nå lest artikkelen om klasse D. Meget interessant og informativt om pluss og minus med denne teknologien.
To momenter som jeg heftet meg spesielt ved: Det er kanskje enda mer vesentlig med riktig matching med klasse D, enn med andre alternativer.
Det kan synes som om denne teknologien ikke er på riktig high end nivå m.h.t. diskantgjengivelse.
 
O

om.s

Gjest
Korrelasjon, betyr samsvar, sammenheng. Brukes mye her i Norge i statistikk.

Vet ikke helt om ordet benyttes rett. Korrelasjon mellom ytelse og subjektive inntrykk. Om jeg tolker dette rett så dreier dette seg om sammenhengen mellom inntrykkene av forsterkerne (og lyden) og den ytelse som ligger teknisk i disse.

Uansett, så tror jeg at Kl. D kommer til å være fullstendig dominerende om 7-10 år på markedet. Kan hende også i High-End markedet.

Mvh.
Hva uttrykket betyr er vel for de fleste relativt klart, men en opplevelse er visst ikke lenger bare en opplevelse uten dokumentasjon på det opplevde, og en ytelse (pr måling) har vel heller ikke en allmenngyldighet før den har fått en (HiFi) referanse ifht noe kjent og kjært, for de fleste av oss iallefall, men det finnes visst de blandt oss som kan bedømme lyd som god el dårlig, uten engang å ha hørt den kun ved hjelp av diagrammer og tall.

Hva dine siste spådommer gjelder håper og tror jeg du tar mer enn feil, el sagt med andre ord, "hørt´n før", bla ifht cd vs vinyl osv osv...

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Hva uttrykket betyr er vel for de fleste relativt klart, men en opplevelse er visst ikke lenger bare en opplevelse uten dokumentasjon på det opplevde, og en ytelse (pr måling) har vel heller ikke en allmenngyldighet før den har fått en (HiFi) referanse ifht noe kjent og kjært, for de fleste av oss iallefall, men det finnes visst de blandt oss som kan bedømme lyd som god el dårlig, uten engang å ha hørt den kun ved hjelp av diagrammer og tall.

Hva dine siste spådommer gjelder håper og tror jeg du tar mer enn feil, el sagt med andre ord, "hørt´n før", bla ifht cd vs vinyl osv osv...

mvh
Hvorfor håper du han tar feil? Hans antagelse om fremtidig dominans bygger jo tydeligvis på at denne teknologien har et forbedringspotensiale som vil kunne være realisert innen denne tenkte fremtiden er et faktum.
Var det slik du tenkte med hensyn til cd også: At du ikke håpte at den noen gang skulle kunne bli bedre enn vinyl?
 

Augustus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.09.2004
Innlegg
106
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Fra Norsk Språkråd:
korrelasjon
korrelasjo'n m1 (av *korrelat) samsvar, (innbyrdes) sammenheng; vekselvirkning  

Jeg kan ikke garantere at jeg ikke kommer til å bruke "vanskelige" ord i fremtiden  ;D
Jeg tror til og med at jeg brukte ordet riktig lenger oppi her!

Jeg har også et noe ambivalent forhold til fremmedord....
 
O

om.s

Gjest
Hvorfor håper du han tar feil? Hans antagelse om fremtidig dominans bygger jo tydeligvis på at denne teknologien har et forbedringspotensiale som vil kunne være realisert innen denne tenkte fremtiden er et faktum.
Var det slik du tenkte med hensyn til cd også: At du ikke håpte at den noen gang skulle kunne bli bedre enn vinyl?
Nå nå, ikke se alt med så negative øyne, det som gjelder er prestanda, og ikke annet, der tror jeg fortsatt at vi analoge mennesker( jeg mener, vi mennesker og vår hørsel er ei byggd el konstruert for å nyte kun av 0ér og 1ér, og i denne digitale omformings prosessen vil virkeligheten aldri kunne bli 100%) slik er det med lyden og, praktiskhet og komfort er ikke alltid det samme som ekthet. Ingen skjulte bransje agendaer er det her heller ....

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Nå nå, ikke se alt med så negative øyne, det som gjelder er prestanda, og ikke annet, der tror jeg fortsatt at vi analoge mennesker( jeg mener, vi mennesker og vår hørsel er ei byggd el konstruert for å nyte kun av 0ér og 1ér, og i denne digitale omformings prosessen vil virkeligheten aldri kunne bli 100%) slik er det med lyden og, praktiskhet og komfort er ikke alltid det samme som ekthet. Ingen skjulte bransje agendaer er det her heller ....

mvh
Ok, du ønsker en analog verden ;) Da er altså metoden viktigere enn resultatet ::)
Uansett så er jo ikke klasse D digital??
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg har også et noe ambivalent forhold til fremmedord....

;D ok... la oss bare si det slik...

En neglesorisk ambivalisme over dette vil jo gjøre det meste
autert...

8)
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Uansett så er jo ikke klasse D digital??
Det har du helt rett i! Klasse D benytter pulsbreddemodulering som er en analogteknikk. Naturligvis! Ellers ville teknikken jo ikke produsere musikk, eller?

Ingen "1"-er og "0"-er der i gården. Ingen Boolsk algebra heller.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.289
Antall liker
16.332
Sted
Østfold
"ICEpower-based active speakers win "Best Sound" at CES
May 2006

Premier High-End magazine "The Absolute Sound" has awarded two "Best Sound" awards to Sonicweld's ICEpower-based active speaker system. The system consists of the "Pulserod" main speakers and one or two "Subpulse" subwoofers."

Er det intern uenighet i redaksjonen eller er det simpelt hen mr placebo som er på jakt igjen?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
"ICEpower-based active speakers win "Best Sound" at CES
May 2006

Premier High-End magazine "The Absolute Sound" has awarded two "Best Sound" awards to Sonicweld's ICEpower-based active speaker system. The system consists of the "Pulserod" main speakers and one or two "Subpulse" subwoofers."

Er det intern uenighet i redaksjonen eller er det simpelt hen mr placebo som er på jakt igjen?
Ja, så kommer placebo inn i bildet så raskt noe ikke stemmer med ditt virkelighetsbilde- DJEEEEEEEEEEEEEEEEEEZ ::)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.289
Antall liker
16.332
Sted
Østfold
Du har sikkert et mye bedre forslag til hva som forårsaker dette...

Jeg glemte i farten at placebo selvsagt ikke virker på amerikanere (og selvsagt deg også da).
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
"ICEpower-based active speakers win "Best Sound" at CES
May 2006
 
Premier High-End magazine "The Absolute Sound" has awarded two "Best Sound" awards to Sonicweld's ICEpower-based active speaker system. The system consists of the "Pulserod" main speakers and one or two "Subpulse" subwoofers."

Er det intern uenighet i redaksjonen eller er det simpelt hen mr placebo som er på jakt igjen?
Dette viser to veldig viktige ting.

Det denne prisen viser, er først og fremst at "The Absolute Sound" ikke har fordommer mot Klasse D forsterkere,slik du ser ut til å tro.

Det andre er at Sonicweld har vært flinke til å sette opp anlegget slik at det lød godt på CES...
 
Topp Bunn