Terrorens årsak-jihad

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Nevner kort 11. september, londonbombene og nåværende tallrike bombeangrep mot sivile av annen muslimsk trosretning i Irak.
Dette er jihad. Islam er den eneste av de store religionene, hvor den religiøse hovedstrømmen ikke har gjort seg ferdig med dogmer og ortodoksi. Ingen muslim vil i dag ta avstand fra jihad. Det politisk korrekte er å si at terroren er vestens egen skyld pga vår suksess og såkalte utnyttelse av muslimene (hvilken utnyttelse). Fattigdommen er også noe mange skylder på, men terroristene er stort sett middelklasseungdom, tildels folk k med høyskoleutdannelse (jvnfr. Mohammed Atta). Vi må se sannheten i øynene- terroren forårsakes av islams dogme om hellig jihad. Dette er drivkraften.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Spennede å se hvor mange minutter det går til denne tråden stenges. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
886
En ny muslim-tråd? Er ikke dette temaet debattert stolper opp og stolper ned? Eller er det noen som har et spesielt behov?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Som mange andre gledet jeg meg over at Ap i Drammen fikk innvalgt mange fremmedkulturelle ved kommunevalget. Nærmest et valgskred kunne man lese i pressen.
Så kommer altså nyheten om omfattende kjøp av stemmer fra vanskeligstillte, der i blant uteliggere og narkomane. Prisen var kr 50 pr stemme.

Hmmm, hvorfor er jeg ikke forbauset? Er det i det hele tatt noen som er forbauset?

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Som mange andre gledet jeg meg over at Ap i Drammen fikk innvalgt mange fremmedkulturelle ved kommunevalget. Nærmest et valgskred kunne man lese i pressen.
Så kommer altså nyheten om omfattende kjøp av stemmer fra vanskeligstillte, der i blant uteliggere og narkomane. Prisen var kr 50 pr stemme.

Hmmm, hvorfor er jeg ikke forbauset? Er det i det hele tatt noen som er forbauset?
Jepps. Viste ikke at de var så kostbare. En vaffel eller en grillpølse burde da være tilstrekkelig.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjest skrev:
En ny muslim-tråd? Er ikke dette temaet debattert stolper opp og stolper ned? Eller er det noen som har et spesielt behov?
Så du mener at alt som trenger å sies er sagt om denne saken? Gjelder det alt annet som også er debattert opp og ned ad stolpe? Skjer stadig nye og hårreisende ting dessverre, men det er det ikke lov å snakke om lenger.

Noen er i alle fall modige:

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=36&tekstid=757

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
886
Argumentene her er sørgelig like, uansett hva som skjer.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
400 g Rindfleisch (ohne Knochen)
200 ml Rinderbrühe
200 g Randen (rote Rüben) oder Rote Beete
1 TL Zucker
2 EL Tomatenmark
4 schwarze Pfefferkörner
4 Pimentkörner
20 g Speck
½ EL Essig
1 Petersilienwurzel
1 Lorbeerblatt
2 EL Margarine
125 ml Sahne
1 TL Mehl
1 Knoblauchzehe
1 Möhre (geschält)
4 Tomaten
Etwas gehackte Petersilie
1 Zwiebel (enthäutet)
500 g Kartoffeln
400 g Weißkohl

J

Jurassic

Gjest
Hva med å for eksempel lese "Noam Chomsky - Makt og terror" før en starter en tråd som denne?

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:

Oppegående mennesker tar seg da bedre betalt enn dette. Småbarnsforeldre tar jo +40 000kr i året fordi de stemte KrF & Co. :-\

O

OivindJ

Gjest
Jurassic skrev:
Hva med å for eksempel lese "Noam Chomsky - Makt og terror" før en starter en tråd som denne?
Hva med å avskaffe sosialismen?

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.382
Legg merke til de nye regler som gjelder for posting - særlig innen religion.

Jeg vil følge denne tråden nøye ....

.... men også med en annen vinkling enn som moderator:

Og det jeg sier nå er JackX privat:

911 er *ikke* slik den blir fremlagt som i offisielle dokumenter.
Jeg er særdeles 'inne' i hva og hvorfor 911 skjedde, og er med i siter med god innsikt
(letsroll911.org og loosechange.com)

mvh

JackX

Z

Zomby_Woof

Gjest
Komponenten skrev:
Så du mener at alt som trenger å sies er sagt om denne saken?
Nei. På ingen måte! Men jeg vil bli meget overrasket den dagen det kommer noe nytt fra HIFI-sentralens medlemmer. Inntil det skjer kommer jeg til å kose meg med musikk.

Kanskje jeg kommer til å pludre litt om en og annen hyggelig ting her også. Hvem vet?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
JackX skrev:

J
Jeg er særdeles 'inne' i hva og hvorfor 911 skjedde, og er med i siter med god innsikt
Hva har de to nevnte nettsteder å gjøre med begrepet "god innsikt"?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
886
OivindJ skrev:
Moralen også.

Skynd dere å si at: "De som har skapt noe her i verden er de eneste som er skyld i at andre sprenger seg selv i lufta", så får helt sikkert denne tråden lov til å bli stående.
Noe så selvgodt! :p

O

OivindJ

Gjest
Jurassic skrev:
Er ikke sosialismen som er roten til alt vondt.
Ikke penger heller.

Dessuten: De fleste poengene BBKing nevnte i sitt første innlegg finner en også i bøker.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
886
OivindJ skrev:
Jurassic skrev:
Hva med å avskaffe sosialismen?
Har ikke den effektive kapitalismen klart det? Merkelig, ikke sant?

O

OivindJ

Gjest
Gjest skrev:
Har ikke den effektive kapitalismen klart det? Merkelig, ikke sant?
nææ, vi kan vel være enige om at verdier og moral er forskjeldige på disse forskjeldige politiske philosofiene?

Blir vel aldri kvitt det ene eller det andre. (Vil vel alltid være tilhengere for begge deler)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
JackX skrev:

mvh

JackX
Takk for oppklaringen.
Er det dette som kalles å komme ut av skapet?

;D ;D ;D ;D ;D

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.152
Torget vurderinger
1
JackX skrev:

Jeg vil følge denne tråden nøye ....

.... men også med en annen vinkling enn som moderator:

mvh

JackX
Jaha, konspirasjonsteorier det er nok det forumet trenger nå........

Det går vel ikke en dag uten at representanter for denne trosrettningen gjør seg bemerket i nyhetene, enten det er i Norge eller på resten av kloden. Når de i tillegg er en sterkt voksende gruppe her i landet, er det ikke rart at noen vil diskutere handlinger utført i religionens navn.

Om vi får selvmordsbombere her i landet er vel usikkert, men vi har bokstav-gjengene, drosje, ran, voldtekt, vold osv.

Når det gjelder konspirasjonsteorier vil jeg annbefale terapi :)

Mvh Roald

A

Atle Kristiansen

Gjest
1980-2003: 315 selvmordsakjoner på verdensbasis hvorav ingen i Irak.
Irak post 2003: Over 400 selvmordsaksjoner.

Irak pre 2003, ingen Al Qaeda. I dag har Al Qaeda sterkt fotfeste.

Irak pre 2003, Iraks våpenarsenal under kontroll av FNs våpeninspektørerer (blant annet store mengder materiale for å danne masseødeleggelsesvåpen, som selvfølgelig ble forynt Irak fra USA, Reagan strøk Irak fra terrorlisten i 1981 til fordel for Nicaragua og for å kunne forsyne Irak med våpen). Irak post 2003, våpenlagrene er nært tømt av sivile og motstandskjempere fordi "koalisjonssyrkene" ikke hadde å værne utstyret for å lage massesødeleggelsesvåpen som en særlig høy prioritet.

Krigen mot terror har mangedoblet terroren i verden.

USA og Iraels konsekvente boikott av NPT (Nuclear Non-Proliferation Treaty) har økt faren for atomkrig.

USAs støtte til Israels terror og konekvent motarbeidelde av en mulig tostatsløsning kommer som et flott pluss.

Samt at nesten en til en av USAs soldater er leiesoldater hevet over krigsrett og følgelig kan gjøre nært som de vil.

http://video.google.com.au/videoplay?docid=8353942004369311258

Amerikas krig for hegemoniell makt er på ingen måte en krig mot terror, men en terrorkrig etter definisjonen. Et slik resonement som BB her fremlegger krever en sterk logisk brist. Rett og slett en BB.

Mvh

A

Atle Kristiansen

Gjest
Les, fortrinnsvis:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hegemony_or_Survival
http://en.wikipedia.org/wiki/Failed_States_(book)

"With relentless logic, Chomsky bids u to listen closely to what our leaders tell us and to discern what they are leaving out.... Agree with him or not, we lose out by not listening"
-Business Week

It is possible that, if the United States goes the way of the nineteenth-century Britain, Chomsky's interpretation will be the standard among historians a hundred years from now."
- The New Yorker

"Noam Chomsky is a major scholary resource. Not to have read him is to court genuine ignorance."
-The Nation

"It's hard to imagine any American reading this book and not seeing his country in a new, and deeply troubling, light."
-The New York Times Book Review

Ikke ta mitt ord for det, ta alle dems, og les bøkene.

Mvh

A

Atle Kristiansen

Gjest
Roald skrev:
Når det gjelder ellevte september -konspirasjonsteorier så er enhver som innbefatter Irak blant de mest søkte.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.460
Torget vurderinger
0
The Atl skrev:
Roald skrev:
Når det gjelder ellevte september -konspirasjonsteorier så er enhver som innbefatter Irak blant de mest søkte.
Tror at historien vil vise at Irak krigen var noe av det minst smarte Bush har gjort, og han har gjort MYE som ikke var smart. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Oppegående mennesker tar seg da bedre betalt enn dette. Småbarnsforeldre tar jo +40 000kr i året fordi de stemte KrF & Co. :-\
Stadig like avslappet?
http://www.nettavisen.no/innenriks/politikk/article1345058.ece
Så deilig å angripe kristne i stedet, ikke sant?
Det er slike irrelevante digresjoner som dette som gjør det til rasismetråder da eneste likhetstrekk ligger i at det er mennesker med annen bakgrunn som fremstår som antatte gjerningsmenn, det er nok en latent rasist for mye her inne. Du forstod forøvrig ikke Gjestemedlems poeng, xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Mvh.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Blir jo litt kjedelig å bare konkurere om hvem som har den fæleste negerpakkismuslimvoldsmann historien da.
20, 20, 20, 20, 20. Ai.

S

Slubbert

Gjest
"Norgespatriotene"...som om "nordmann" er en hedersbetegnelse. Jaja, hvert til sitt. Påtatt kulturrelativisme er dog noe tull, når kjerringa ikke får lov til å gå ut av huset uten gubben på slep så er noe galt fatt.

S

Slubbert

Gjest
Pft...800.000 jøder ble fordrevet fra ummaen etter protektoratoppdelingen, men ingen snakker om dem. Muligens fordi de fikk muligheten til å etablere et nytt liv istedet for å bli rottet sammen i flyktningeleire. De fordrevne arabere holdes bevisst i flyktningeleire over flere generasjoner for å brukes som spydhode mot jødestaten. Hvilken humanisme ligger i å nekte flyktninger borgerskap i landene de flykter til? At patologisk hat mot vesten gir grobunn for støtte til en samfunnsorden mer konservativ, imperialistisk og utnyttende enn noen sier sitt. De arabiske nabostater gjør null og niks for å avlaste den humanitære situasjonen, all den tid den kan utnyttes til å advokere et nytt kalifat. Monstrøs religionsundertrykkelse omfavnet av såkalt "progressive" vestlige, snakker om hykleri.

Edit: Og der forsvant innlegget jeg svarte på. Så beleilig, god natt.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Slubbert skrev:
"Norgespatriotene"...som om "nordmann" er en hedersbetegnelse. Jaja, hvert til sitt. Påtatt kulturrelativisme er dog noe tull, når kjerringa ikke får lov til å gå ut av huset uten gubben på slep så er noe galt fatt.
Selvfølgelig måtte mr. Liberterian bidra til den rasistiske stemningen. Det scenarioet du skisserer er forøvrig ikke helt uvanlig i helnorke konstellasjoner heller. For ikke å snakke om par der mannen er norsk og kvinnen er fremmedspråklig (som regel asiat). Om en vil diskrimineringen til livs er det på sin plass å ta fatt i selve diskrimineringen, ikke ene parts eventuelt fremmede kultur.

Om en vil voldtekt til livs er det i å måte øyensynlig en bedre ide og gjøre noe med holdningene som relaterer til seksualitet, kvinner og vold, enn holdningene ovenfor islam. Det tror jeg de fleste muslimer også vil ha lettere for å forholde seg til en de stereotyper deres argumenter fordrer som sjelden relaterer til virkeligheten særlig godt.

Ekskluderende holdninger har sjelden skapt annet en splid og terror. At argumentet til BB om at vesten ikke bidrar til terroren i verden faller på sin egen uendelig søkte latterlige banale idioti og dumskap håper jeg de fleste innser. Om ikke må en eller annen gjerne sette en kule i nakken min.

Islam og Kristendom har stort sett de samme grunnpilarer.

Heil.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Slubbert skrev:
Edit: Og der forsvant innlegget jeg svarte på. Så beleilig, god natt.
Det forsvant før du svarte. Som om jeg skulle ha fjernet innlegget i frykt for å måtte forsvare meg mot sentralens mange hobbysionister (fint du har høye tanker om deg selv). Hele poenget var forøvrig at bildet til BB linker til en side som heter Palestine Remembered, http://www.palestineremembered.com/. Noe jeg følgelig fant relativt underholdende, uten å være verdt faren for å skifte fokuspunktet for denne allerede givende diskusjonen.

Mvh.

M

maestro

Gjest
Til og med gamle Willoch er betenkt:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/09/511447.html

The Atl skrev:
Slubbert skrev:
Selvfølgelig måtte mr. Liberterian bidra til den rasistiske stemningen. Osv ---
- og selvfølgelig måtte du ta mannen og ikke ballen, slik du pleier.

Topp Bunn