Mobiltelefon og lesebrett Telefonjævlene er her!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.393
Torget vurderinger
1
Mobilen min er deilig, når ukjent nr dukker opp så Lar vi vær med å svare. Så googler vi det i ettertid og hvis det viser seg å være fra telefonselger så går nummeret inn i den store mappen for telefonselger, så neste gang ser vi hva det er og bare lar være å svare. :p
Kontaktlistene til Android har et kjekt valg for «send anrop direkte til mobilsvar» (tic-boks nederst under valg av ringetone). Hele TM-mappen min går direkte til mobilsvar. Ingen TM har lagt igjen melding. Ditto i kontaktlisten for epletelefoner er det et valg for «blokker kontakt». Da er det bare å samle alle spamtlf.nr i en oppføring i kontaktlisten og henvis dem til de evig kontaktløse jaktmarker.

mvh
KJ

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.731
Når stemmen i røret bruker begge fornavnene mine så er jeg lynkjapp "Selger?" Blir det bekreftet så legger jeg kjappt på slik at det stakkars, underbetalte mennesket ikke skal sløse bort mer tid på meg og ringe neste på listen.

Sist redigert:

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.901
Torget vurderinger
1
Det eneste unntaket er tidligere TV-signal- og mobilabbonnementleverandører som bruker smutthullet om at de kan ringe dersom jeg tidligere har hatt et kundeforhold hos dem.
Dette er ikke riktig, i loven står det eksisterende kundeforhold. Så ethvert kundeforhold som er avsluttet er ikke lenger eksisterende.

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
5.196
Sted
moelv
Torget vurderinger
3
På plakaten ved selgerens kontorpult står skrevet: "3 x K".
Det er en huskeliste som sier
-Kontakt
-Kontroll
-Kontrakt.
Altså: Knekk ledd nr.2.
Selgere som tiltaler meg ved fornavn, speiler mine bevegelser, søker "erkjent behov" etc etc, har tapt før de har startet.

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.957
Sted
Phobos
Det eneste unntaket er tidligere TV-signal- og mobilabbonnementleverandører som bruker smutthullet om at de kan ringe dersom jeg tidligere har hatt et kundeforhold hos dem.
Dette er ikke riktig, i loven står det eksisterende kundeforhold. Så ethvert kundeforhold som er avsluttet er ikke lenger eksisterende.
Jeg har alltid trodd det holdt med at man tidligere hadde hatt et kundeforhold og ikke tenkt noe mer på den saken. Da er det i såfall et par aktører som velger å tolke "eksisterende kundeforhold" som "vi slettet aldri nettinnloggingskontoen hos oss selv om abbonnementet er sagt opp".

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Ble selv hardt "angrepet" av telefonsalg i fjor. Multi-Call slo til for fullt:
Jeg ble oppringt daglig i over et par uker, men jeg var alltid for sen til å ta telefonen, slik at jeg aldri fikk no svar da jeg tok telefonen. Det ble lagt på hele tiden.
Det var nytt nummer hver gang, men sjekket de opp for hver gang, og de tilhørte et firma som heter Maskineriet salg og booking.
Dette begynte å irritere meg noe inni hel....., så jeg søkte opp litt info om firmaet.
Da kom jeg over en annonse på Finn, der de søkte etter selgere. Der sto også navn og nummer på en person i firmaet for å kontakte.
Han var daglig leder. :) -Smilet gikk nesten rundt i det jeg fant dette.
Så jeg taster inn nummeret og ringer.
-Hallo, sier det i røret. Jeg legger på.
Venter en stund før jeg ringer igjen.
-Hallo, sier det igjen før jeg legger på.
Drøyer enda litt før jeg forsøker igjen. (Satt på jobb og hadde gooood tid den dagen, og litt underholdning er sjelden feil?)
-Hallooo sider det igjen og jeg legger på.
Nå går det ikke mange sekundene før nummeret ringer opp igjen.
Hallo sier jeg
Ringer: Hei, du forsøker å ringe meg, kan jeg hjelpe deg med noe?
Jeg: Joda, jeg lurer på om du synes det er gøy?
Ringer: Gøy? Hva mener du med det?
Jeg: Ja, gøy. Om du synes det er gøy å bli ringt gang på gang og at det blir lagt på med en gang du tar telefonen?
Ringer: Nei, jeg synes nå ikke det, hvorfor spør du om det?
Jeg: Er du daglig leder for Maskineriet salg og booking?
Ringer: Ja. det er jeg.
Jeg: Jo, du skjønner, dere har ringt meg hver jævla dag i et par uker og hver gang blir det lagt på. Dette begynner å bli jævla irriterende, så derfor ringer jeg nå for å sjekke om du liker å ha det slik. Dersom dere ikke fjerner meg fra listen deres øyeblikkelig, skal jeg sørge for at mange personer kommer til å ringe ditt nummer daglig for så å legge på hver gang.
Ringer: OK, det er greit, skal ordne det så fort jeg kommer tilbake på kontoret.
Jeg: Fint, da regner jeg med å ikke høre mer fra dere. Takk for det og god helg.
Ringer. God Helg, hade.

Mandagen etter ringen jammen telefonen igjen. Nå klarer jeg å ta telefonene tidsnok og jeg får høre en stakkars sjel i telefonen. Nå klikker det fullstendig for meg og den stakkars gutten som satt der da får gjennomgå noe så inni granskogen. Jeg ber om å få snakke med daglig leder og forteller historien fra fredag. Daglig leder er ikke tilstede, men jeg blir satt over til en gruppeleder. Der eksploderer jeg igjen og forteller samme historie til ham.
Han får meg fjernet fra listen og Har siden ikke hørt fra dem. Heldigvis!

Har reservert meg for telefonsalg, men det hjelper egentlig lite. Det ringer til stadig noen, men ikke slik som Maskineriet holdt på.

Z

Zomby_Woof

Gjest
http://www.hifisentralen.no/forumet/off-topic-hja-rnet/19125-utdrag-fra-en-telefonsamtale.html

- Hei. Jeg heter xxx xxx, og ringer fra xxx forsikring. Jeg lurer på om jeg kan få sende deg noe informasjon om våre produkter.

- Da tror jeg du må vaske listene dine. Jeg har reservert meg mot telefonsalg hos Brønnøysundregisteret. Det er såpass lenge siden at det skulle virket nå.

- Å ja.. Lister? Jeg bare ringer etter adresser, jeg.

- Det tror jeg neppe at du kan gjøre. Vi har som sagt anledning til å reservere oss mot telefonselgere hos Brønnøysundregisteret.

- Ja, nå ser ikke jeg på meg selv som telefonselger. Forsikring er jo noe alle må ha.

- Men forsikring er et produkt som man må kjøpe, ikke sant?

- Ja.

- Nå prøver du å selge meg dette over telefonen, og da er du en.......?

- Ja, nei. Dette må jeg sjekke opp i. Jeg vil jo gjerne ha mitt på det tørre her.

- Bra. Da regner jeg med at vi ikke snakkes, da.

;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.629
Torget vurderinger
12
Det enkleste er bare å høflig avvise henvendelsen og avslutte samtalen på en normal hyggelig måte. Tar 10 sek og foregår høyst sivilisert.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.726
Torget vurderinger
0
Det enkleste er bare å høflig avvise henvendelsen og avslutte samtalen på en normal hyggelig måte. Tar 10 sek og foregår høyst sivilisert.
Enig, HVIS det er noen i den andre enden når du svarer på oppkallet. Når du i 2-3 uker flere ganger om dagen har blitt utsatt for "oppringingsterror" ( at du ikke er den første av de 20 som ringes som svarer og derfor ikke hører noe som helst når du svarer på oppringingen!! ) da er tålmodigheten så tynnslitt at du har lyst til å kaldkvele den som ringer deg når du endelig får kontakt med et levende vesen!! Og hadde det vært fysisk mulig å drepe noen gjennom telefonen ville du ha gjort det!

Et annet problem som er mye alvorligere enn når "unge" mennesker som oss får slike telefoner og blir sure, er at det finnes ganske mange eldre som blir veldig redde og nervøse av slike oppringinger. Telefonsalg burde være noe man ikke reserverte seg mot men noe man aktivt måtte ta initiativ til for å bli belmret med!

H

Hardingfele

Gjest
^ Min mor ble veldig redd og trodde folk ringte for å finne ut om hun var hjemme, siden ingen svarte.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Jeg pleier å si at jeg er veldig interessert, men om telefonselgeren kan være vennlig å holde linjen i 2 min...... og deretter legge fra meg telefonen. Beste resultat hittil har vært 22 min før han ble lei å la på :)

Hører med til historien at jeg har reservert meg for tlf salg, og når de ikke kan respektere dette, så får de ingen respekt tilbake.

Topp Bunn