Ble selv hardt "angrepet" av telefonsalg i fjor. Multi-Call slo til for fullt:
Jeg ble oppringt daglig i over et par uker, men jeg var alltid for sen til å ta telefonen, slik at jeg aldri fikk no svar da jeg tok telefonen. Det ble lagt på hele tiden.
Det var nytt nummer hver gang, men sjekket de opp for hver gang, og de tilhørte et firma som heter Maskineriet salg og booking.
Dette begynte å irritere meg noe inni hel....., så jeg søkte opp litt info om firmaet.
Da kom jeg over en annonse på Finn, der de søkte etter selgere. Der sto også navn og nummer på en person i firmaet for å kontakte.
Han var daglig leder.

-Smilet gikk nesten rundt i det jeg fant dette.
Så jeg taster inn nummeret og ringer.
-Hallo, sier det i røret. Jeg legger på.
Venter en stund før jeg ringer igjen.
-Hallo, sier det igjen før jeg legger på.
Drøyer enda litt før jeg forsøker igjen. (Satt på jobb og hadde gooood tid den dagen, og litt underholdning er sjelden feil?)
-Hallooo sider det igjen og jeg legger på.
Nå går det ikke mange sekundene før nummeret ringer opp igjen.
Hallo sier jeg
Ringer: Hei, du forsøker å ringe meg, kan jeg hjelpe deg med noe?
Jeg: Joda, jeg lurer på om du synes det er gøy?
Ringer: Gøy? Hva mener du med det?
Jeg: Ja, gøy. Om du synes det er gøy å bli ringt gang på gang og at det blir lagt på med en gang du tar telefonen?
Ringer: Nei, jeg synes nå ikke det, hvorfor spør du om det?
Jeg: Er du daglig leder for Maskineriet salg og booking?
Ringer: Ja. det er jeg.
Jeg: Jo, du skjønner, dere har ringt meg hver jævla dag i et par uker og hver gang blir det lagt på. Dette begynner å bli jævla irriterende, så derfor ringer jeg nå for å sjekke om du liker å ha det slik. Dersom dere ikke fjerner meg fra listen deres øyeblikkelig, skal jeg sørge for at mange personer kommer til å ringe ditt nummer daglig for så å legge på hver gang.
Ringer: OK, det er greit, skal ordne det så fort jeg kommer tilbake på kontoret.
Jeg: Fint, da regner jeg med å ikke høre mer fra dere. Takk for det og god helg.
Ringer. God Helg, hade.
Mandagen etter ringen jammen telefonen igjen. Nå klarer jeg å ta telefonene tidsnok og jeg får høre en stakkars sjel i telefonen. Nå klikker det fullstendig for meg og den stakkars gutten som satt der da får gjennomgå noe så inni granskogen. Jeg ber om å få snakke med daglig leder og forteller historien fra fredag. Daglig leder er ikke tilstede, men jeg blir satt over til en gruppeleder. Der eksploderer jeg igjen og forteller samme historie til ham.
Han får meg fjernet fra listen og Har siden ikke hørt fra dem. Heldigvis!
Har reservert meg for telefonsalg, men det hjelper egentlig lite. Det ringer til stadig noen, men ikke slik som Maskineriet holdt på.