Diverse Teknisk analyser av låter og hvordan de integrerer i våre anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes jo bare man burde lytte den igennem . Alt er godt synes jeg. Men er du ikke til slagtøjs musik kan du jo lade være med at kommentere på det
    Man/du skal jo ikke lytte til det.... Man kan helt selv vælge
    Tråden handler om tekniske aspekter ved musikk. Nå har jeg latt denne platen gå i bakgrunnen på jakt etter utfordringer. Jeg kommenterer forøvrig hva jeg vil. Kommer du med uspesifisert vås får du det tilbake!
     
    Sist redigert:
    L

    Lassencad

    Gjest
    Tråden handler om tekniske aspekter ved musikk. Nå har jeg latt denne platen gå i bakgrunnen på jakt etter utfordringer. Jeg kommenterer forøvrig hva jeg vil. Kommer du med uspesifisert vås får du det tilbake!
    Kommer du med uspesifisert vås får du det tilbake!

    Tak
    Mange tak
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Vis vedlegget 715779

    En litt mer krevende album. FKA Twigs - Lights On....
    Selv om tråden ikke handler om musikken i seg selv, betyr dette mye for min lytteopplevelse her. Denne musikken krevde litt tilvenning, fordi arrangementene er ganske utradisjonelle. Her skjer såpass mye rart, at det først virker forvirrende. Veldig originalt og interessant. Dette er mer behagelig å lytte til når det blir kjent, ved gjenkjennelse og forventning.

    Lydmessig og i anlegget:
    Måtte spille ganske høyt, fordi det skjer såpass mange forsiktige bidrag i kulissene, og jeg trengte litt volum for å få frem fysikken i bunn. Da er det virkelig storslagent og gjennomsiktig.
    Tror mitt anlegg blir for svakt med de laveste frekvensene her. Et mer brutalt anlegg ville nok gjort seg bedre. Ellers - ingen lyder som er ulekre.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.226
    Antall liker
    4.613
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    En mye brukt demoplate? Strålendelydkvalitet, men synes den har et slags forgyldt slør over seg? Vanskelig å beskrive. Og jeg ble nesten sittende å lene meg til høyre for å høre musikerne bedre. Synes kanskje pianoet er vel sterkt i forhold?
    Tror ikke den er så mye brukt i demo rundt om. Hvis du føler det er et slør der, må det være YouTube, finnes ikke noe slikt på LP og cd
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hvis du føler det er et slør der, må det være YouTube, finnes ikke noe slikt på LP og cd
    Ok, jeg hørte på Tidal men har den som CD. Naturlig klang i allefall. Synes bare den har en ørliten "greie" mot det varme. Bare en liten anelse, men mulig jeg tar feil.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.226
    Antall liker
    4.613
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Ok, jeg hørte på Tidal men har den som CD. Naturlig klang i allefall. Synes bare den har en ørliten "greie" mot det varme. Bare en liten anelse, men mulig jeg tar feil.
    Finner den ikke på TIDAL
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    R-1221616-1327161875.jpeg.jpg


    Denne Lp/Cd spilles tit . Musikken er god gode tekster og optagelsen er virkelig god.
    Hvis man har et anlæg der går forholdsvis dybt kan man høre /mærke at alt subsonisk fra studio er med Mikrofonen stod bare åben og intet blev mixet fra. Jeg er især glad for Mel Schacher bas . Slippe tit E strengen for god magtfuld bas.
    Hele albummet er godt som jeg også mente på slagpladen. Skulle jeg anbefale et nr må det være ... IN NEED :) Dette nr starter som så meget andet gør men ender op i dyb magtfuld bas. og en guitar der får en over nakken. Denne dybe bas sætter ind ca halvt inde :)
    Bør spilles højt.
    1969
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hvis man har et anlæg der går forholdsvis dybt kan man høre /mærke at alt subsonisk fra studio er med Mikrofonen stod bare åben og intet blev mixet fra.
    Dette er et moment jeg synes er virkelig interessant.

    Eldre innspillinger/live innspillinger med åpne mikker drar med seg infralyd som skaper følelsen av rommet den står i. Dette er noe man ofte mister om ikke man har kapasitet til å opprettholde en troverdig respons fra si 40Hz og ned under 20Hz.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Dette er et moment jeg synes er virkelig interessant.

    Eldre innspillinger/live innspillinger med åpne mikker drar med seg infralyd som skaper følelsen av rommet den står i. Dette er noe man ofte mister om ikke man har kapasitet til å opprettholde en troverdig respons fra si 40Hz og ned under 20Hz.
    Ja ... Nogen synes det er irriterende jeg synes det er en ren fornøjelse :) Netop derfor nyder jeg især disse gamle indspilninger
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Der deler vi syn. Synes slike artefakter bidrar til en forhøyelse av opplevelsen. Sterile opptak kan ofte føles litt fraværende, ikke for at jeg er negativ til studio opptak. Men når jeg hører konsertopptak synes jeg denne "støyen" er et viktig element, som ikke bør filtreres bort.
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    13.686
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Infralyd er med å definerer lydbilete heilt klart.
    Eg hugser første gongen eg spelte kuttet med kjyrkjeklokker frå La Folia,
    så måtte eg ta ein tur i kjyrkja fylgjande sundag for å verifisere den lågfrekvente "pustinga" eg høyrte.
    Det var akkurat slik som på opptaket. Fasinerande.

    LaFolia.jpg
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig den "støyen" bør være der. Selv om mitt system bare går til ca 25Hz får jeg med en del av den informasjonen. Noe av det samme på dette albumet (helt annen genre):
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Infralyd er med å definerer lydbilete heilt klart.
    Eg hugser første gongen eg spelte kuttet med kjyrkjeklokker frå La Folia,
    så måtte eg ta ein tur i kjyrkja fylgjande sundag for å verifisere den lågfrekvente "pustinga" eg høyrte.
    Det var akkurat slik som på opptaket. Fasinerande.

    Vis vedlegget 716226
    Ja sjovt vi nu kommer ind på at det kan være godt netop for at få mere fornemmelse af rum
    Som nævnt før her er det at mine subs virkelig kommer til sin rette . Og det jeg bruger subs mest til. :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    s-l1600.jpg


    Så er der ham her :) Også et godt album. God på Guitar og Mund harmonika
    Han har et stort katalog af musik.
    Hele albummet er godt :) Skulle jeg fremhæve nogle må det blive 3/5/7
    3 Bare på grund af den tunge bas og teksten Hans Mund harmonika spil svinger bare
    5 Her bliver man bare glad bemærk teksten
    7 Dette nr berøre mig hver gang. En mand og hans guitar . Lydbilledet er urealistisk stort fylder det hele .)
    Men han fremføre det på en uovertruffen måde ... Synes jeg
    3+7 bør spilles for fuld skrue 5 synes jeg ikke bør spilles særligt højt

    Lydkvaliteten er udmærket.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Dette er et moment jeg synes er virkelig interessant.

    Eldre innspillinger/live innspillinger med åpne mikker drar med seg infralyd som skaper følelsen av rommet den står i. Dette er noe man ofte mister om ikke man har kapasitet til å opprettholde en troverdig respons fra si 40Hz og ned under 20Hz.
    Deler din oppfatning av dette, men mener samtidig at det er en glidende skala her; man behøver ikke ned under 20 Hz, men dess lenger ned man kommer uten at anlegget får større pustebesvær, dess mer realisme kan man hente ut. Allerede ved 30 Hz mener jeg man får med seg mye av den romlige helheten som skaper realisme.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er vanskelig å være ydmyk når man er så god som meg, men jeg må tillate meg å være uenig.

    Med dyp nok bass trenger man egentlig ikke mellomtone og diskant.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Deler din oppfatning av dette, men mener samtidig at det er en glidende skala her; man behøver ikke ned under 20 Hz, men dess lenger ned man kommer uten at anlegget får større pustebesvær, dess mer realisme kan man hente ut. Allerede ved 30 Hz mener jeg man får med seg mye av den romlige helheten som skaper realisme.
    Ja, det skulle man kanskje tro. Men et stort rom inneholder masse informasjon man ikke hører. Trekk fra en åpen dør, lufteanlegg etc. Sier ikke at man er garantert en troverdig representasjon av disse støykildene, men noen ganger stemmer alt og lytterommet puster og blir stoooort..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det skulle man kanskje tro. Men et stort rom inneholder masse informasjon man ikke hører. Trekk fra en åpen dør, lufteanlegg etc. Sier ikke at man er garantert en troverdig representasjon av disse støykildene, men noen ganger stemmer alt og lytterommet puster og blir stoooort..
    Som nevnt enig, nothing beats cubic inches, basstårn ruler, ferdig pratet. Men det er ikke til hinder for at opplevelsen ikke er binær, det er en glidende skala. I det øyeblikk du begynner å se noe så trivielt som Dagsrevyen med et par ok stativhøyttaler, begynner du å oppdage rommet, og en del lyder som overhodet ikke fremkommer i TV-høyttalerne, så å si alt i de lavere frekvenser. Og har du god utstyring i området 30 Hz begynner opplevelsen å bli ganske fysisk. Er du i stand til å komme kontrollert under 20 Hz, er det enda klarere at opplevelsen av størrelse blir tydeligere, selv uten at du nødvendigvis hører så mye nytt. I mitt rom har jeg ok styring ned til omtrent 25 Hz, og det kopierer ikke på noen måte et seriøst basstårn, men det gir en liten anelse av hva det dreier seg om.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Som nevnt enig, nothing beats cubic inches, basstårn ruler, ferdig pratet. Men det er ikke til hinder for at opplevelsen ikke er binær, det er en glidende skala. I det øyeblikk du begynner å se noe så trivielt som Dagsrevyen med et par ok stativhøyttaler, begynner du å oppdage rommet, og en del lyder som overhodet ikke fremkommer i TV-høyttalerne, så å si alt i de lavere frekvenser. Og har du god utstyring i området 30 Hz begynner opplevelsen å bli ganske fysisk. Er du i stand til å komme kontrollert under 20 Hz, er det enda klarere at opplevelsen av størrelse blir tydeligere, selv uten at du nødvendigvis hører så mye nytt. I mitt rom har jeg ok styring ned til omtrent 25 Hz, og det kopierer ikke på noen måte et seriøst basstårn, men det gir en liten anelse av hva det dreier seg om.
    Er ingen vits å forhandle på det punktet. Føler du 30Hz er nok, er det ok for meg. :) Kan ikke annet enn å formidle de opplevelsene og oppdagelsene jeg har gjort underveis. Det var nemlig noe nytt og unikt for meg den gangen min kone og jeg tilbrakte en kveld før jul med eldre ufiltrerte opptak fra kirkekonserter. Da gikk det opp et lys for meg.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Er ingen vits å forhandle på det punktet. Føler du 30Hz er nok, er det ok for meg. :) Kan ikke annet enn å formidle de opplevelsene og oppdagelsene jeg har gjort underveis. Det var nemlig noe nytt og unikt for meg den gangen min kone og jeg tilbrakte en kveld før jul med eldre ufiltrerte opptak fra kirkekonserter. Da gikk det opp et lys for meg.
    Nei, hva er "nok"? :)
    Du er altså av den oppfatning at dette fenomenet er binært, og at grensen går ved eksakt 20 Hz, om jeg tolker deg rett?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg hørte på denne i dag tidlig på SACD i surround. Flere ganger satte jeg den på pause for å sjekke hvem i helsike det var som drev og kjørte lastebil rundt huset mitt. Poenget ... man må ha bass ned til minst 20 Hz for at det skal bli noe realisme, noe jeg har heldigvis.
     

    Vedlegg

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    @vidarje ^^ du vide verden. :) :oops:
    Får nok med meg en anelse av den peaken over 20 Hz, men deretter er nok mest stillhet å hente. Ikke mange som merker stort til den 5 Hz-peaken, vil jeg tro.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nei, hva er "nok"? :)
    Du er altså av den oppfatning at dette fenomenet er binært, og at grensen går ved eksakt 20 Hz, om jeg tolker deg rett?
    Vet ikke jeg? :) Jeg etterstreber kun at bassene skal oppføre seg så korrekt som mulig innenfor deres virkeområde. Har respons under 10Hz, der skjer det innimellom morsomme ting. Viktige? Nei, morsomme!
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    @vidarje ^^ du vide verden. :) :oops:
    Får nok med meg en anelse av den peaken over 20 Hz, men deretter er nok mest stillhet å hente. Ikke mange som merker stort til den 5 Hz-peaken, vil jeg tro.
    Hører ikke mye av dette jeg heller, men stort kirkerom hører jeg tydelig :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Mistenker at du @Håkon_Rognlien hadde fått et kick av å oppleve slikt hjemme. Noen live opptak har masse rart i bunnen som innimellom tar deg ut av rommet du sitter i.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Mistenker at du @Håkon_Rognlien hadde fått et kick av å oppleve slikt hjemme. Noen live opptak har masse rart i bunnen som innimellom tar deg ut av rommet du sitter i.
    Selvsagt hadde jeg det! :) Jeg har opplevd (ikke hørt) sånt andre steder, og joda, det er noe for meg, også! Men i mitt pragmatiske univers ønsker jeg ikke gå opp den ruta, det finnes ting jeg bare må akseptere å leve uten.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Selvsagt hadde jeg det! :) Jeg har opplevd (ikke hørt) sånt andre steder, og joda, det er noe for meg, også! Men i mitt pragmatiske univers ønsker jeg ikke gå opp den ruta, det finnes ting jeg bare må akseptere å leve uten.
    Kan laste deg opp i kjerra Håkon, så kan vi ta en til helt ut på jordene til tosken. Han er temmelig snill, renslig og har godt bakverk.. Så kan vi ta en tur i krypten der nede og høre på subsoniske toner i harmoni med tarmåpningen etter en kebab middag... :) ..Past covid ofc
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Kan laste deg opp i kjerra Håkon, så kan vi ta en til helt ut på jordene til tosken. Han er temmelig snill, renslig og har godt bakverk.. Så kan vi ta en tur i krypten der nede og høre på subsoniske toner i harmoni med tarmåpningen etter en kebab middag... :) ..Past covid ofc
    Ready when you are! :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Selvsagt hadde jeg det! :) Jeg har opplevd (ikke hørt) sånt andre steder, og joda, det er noe for meg, også! Men i mitt pragmatiske univers ønsker jeg ikke gå opp den ruta, det finnes ting jeg bare må akseptere å leve uten.
    Ja, og som sagt helt greit for meg. Jeg vil ikke som noen andre her pådytte deg en rett og en gal tilnærming. Late som jeg sitter på fasit fordi jeg kan hente frem uvesentlige studier og enkeltproblemløsende marketing dokumenter. Folk får finne sin vei selv, så får smartingene sitte i sine halvmøblerte kott å påpeke alle feil og mangler andre har, både i intellekt og lyd.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Ja, og som sagt helt greit for meg. Jeg vil ikke som noen andre her pådytte deg en rett og en gal tilnærming. Late som jeg sitter på fasit fordi jeg kan hente frem uvesentlige studier og enkeltproblemløsende marketing dokumenter. Folk får finne sin vei selv, så får smartingene sitte i sine halvmøblerte kott å påpeke alle feil og mangler andre har, både i intellekt og lyd.
    Bare for å rydde bort eventuelle misforståelser; jeg ser overhodet ingenting i det du har skrevet som jeg er uenig i, selvsagt vil det du beskriver øke realismen. Det eneste jeg ønsket litt debatt omkring, var detaljen omkring hvorvidt dette er en glidende skala, eller et binært fenomen. Men uansett, det spiller i grunn ingen stor rolle, det du beskriver er uansett ikke feil, uansett ståsted. Den eneste som muligens vil påstå at du er helt på jordet, er en eventuell beboer i etasjen under.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Kan laste deg opp i kjerra Håkon, så kan vi ta en til helt ut på jordene til tosken. Han er temmelig snill, renslig og har godt bakverk.. Så kan vi ta en tur i krypten der nede og høre på subsoniske toner i harmoni med tarmåpningen etter en kebab middag... :) ..Past covid ofc
    Tror dere vil bli litt skuffet. Ingen tarmåpenbarende bass her. Dessuten har jeg ikke et stort kartotek med eksempel musikk. Disse fenomenene kommer ved en slump når man fordyper seg i et eller annet verk og opplevelsene bygger seg opp over tid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror dere vil bli litt skuffet. Ingen tarmåpenbarende bass her. Dessuten har jeg ikke et stort kartotek med eksempel musikk. Disse fenomenene kommer ved en slump når man fordyper seg i et eller annet verk og opplevelsene bygger seg opp over tid.
    Ja, akkurat som kebab.. Bygger seg opp over tid.. Uansett, trivelig å sees.. :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Ja, det skulle man kanskje tro. Men et stort rom inneholder masse informasjon man ikke hører. Trekk fra en åpen dør, lufteanlegg etc. Sier ikke at man er garantert en troverdig representasjon av disse støykildene, men noen ganger stemmer alt og lytterommet puster og blir stoooort..
    Tror dem der er imod denne såkaldte støj som jeg mener er et forkert ord Er nok dem der ikke har et anlæg /højttalere der kan dette. Eller bare ikke har optagelserne.
    For det er langt fra alle der har Når jeg har haft indspilninger med til en musik aften og afspiller disse for mig så fantastiske optagelser kan det opleves mere som noget der ikke er godt fordi anlægget bare ikke formår at gengive den information.
    Men igen når man så kan er det for mig en større oplevelse end når det ikke er der. :)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ja, og som sagt helt greit for meg. Jeg vil ikke som noen andre her pådytte deg en rett og en gal tilnærming. Late som jeg sitter på fasit fordi jeg kan hente frem uvesentlige studier og enkeltproblemløsende marketing dokumenter. Folk får finne sin vei selv, så får smartingene sitte i sine halvmøblerte kott å påpeke alle feil og mangler andre har, både i intellekt og lyd.
    Hver sin livsglede, vettu! Noen søker livsglede via bekreftelse av at musikksmaken en har er god, andre søker bekreftelse fra at anlegget låter. Noen av oss liker å tråkke folk ned fra skydotten og ned til driten slik at ikke usmakelig glede tar helt overhånd, ser jo helst at alle andre skal være miserable også!


    Og angående intelligens synes jeg det er kjekt å hente frem mitt favoritt-sitat;

    Fighting over the Internet is like competing in the Special Olympics. Whether you win or not, you're still retarded!

    :D


    Jajaja, jeg har ringt og anmeldt meg selv til rasisme-politiet på forhånd. Slap off!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Siden det er et visst fokus på det musikalske her, og Piotr Anderszewski ikke bare spiller utmerket, men innspillingen er også fantastisk god, tåler vi vel et gjenhør med Janacek sin In The Mists.

    For de som ikke kjenner dette fra før består det altså av dette og de 3 påfølgende sporene:

    Her er det fryktelig mye lidelse. Man kan lese mer om verket her: https://en.wikipedia.org/wiki/In_the_Mists

    Så kan vi gå i en helt annen ende av den multidimensjonale skalaen og finne denne:

    Anlegg som takler begge med overbevisning har definitivt visse kvaliteter.
    Den første hadde gått rett til h..på de forrige høyttalerene.
    Men gikk fint her. Flygelet hørtes bra ut, også med litt fyldighet og greier. En hører og salen med litt lyder derfra.

    2 låt.
    Jevlige bass 😁
    Men uten at det sklir utover synes jeg.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Hvordan bør anlegget være for at en slik låt skal komme fullt til rette?

    16- Horsepower - første låt.

    Vis vedlegget 715963
    Tja, si det? Tenker vel at denne låten ikke handler om voldsomme lydbilder, kule effekter eller imponerende opptaksteknikk - men det er bra laget, for all del. Vokalen/teksten til DEE er det sentrale, så denne bør ikke drukne i bass fra stortromma, men det må likevel være bra og jevn bass + nedre mellomtone slik at det ikke blir for trettende å høre på. Videre tenker jeg at dette er en låt som gjerne kan spilles litt høyt for at intensiteten i selve låten kommer frem. Trommene er også sentrale for å beholde intensiteten i låten.

    Jeg tenker at anlegget bør være tonalt balansert/sammenhengende for at denne låten skal fungere + transparent fra kilde og hele veien videre. Hvis ikke kan det muligens bli litt kjedelig? Opplever låten/platen til å ikke være super krevende - men likevel litt krevende da det fort kan bli litt "kjedelig" hvis det er mye "galt" med anlegget. Utover det blir jeg ikke overrasket om det er noen som ikke synes dette er deres cup of tea rent musikkmessig - men jeg liker det.:)
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Her er det mye rom:

    FFT av starten når kirkedøren blir åpnet:)
    Vis vedlegget 716500
    Å ååå i helvete.. Unnskyld ordbruken..
    Heile salongbordet duva og vibrere.. Trudde dette bordet var solid da de er bygd i stål og tykke treplanker..
    Sitt med beina oppå.. Jevlige lavbass hahaha... Hærlig. 😁👌

    Ellers.. Det er jo en kirke.. Men fugla? Mange fugler..
    Få den jevla hunden til å holde kjeft.. 😊
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn