Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    At man skal gripe inn mot tvangsekteskap og omskjæring i norge er på en måte selvsagt.

Det som er vanskelig er om man skal forby voksne muslimer å praktisere sin religion/skikk, f.eks ved å bære heldekkende slør. På den ene siden kan dette være kvinneundertrykking fra familien og være til hinder for integrering. Samtidig er det vanskelig å argumentere for å gripe inn i voksne menneskers personlige valg på denne måten.

meninger?

-k
    Hva skjer når man spør jentene hva de vil. Jo, de fleste tørr ikke å være ærlige, av frykt for represalier.
    Derfor vil et forbud være velkomment for disse. De som bærer hijab av religiøse grunner, vil selvsagt bli støtt, men for å være ærlig, jeg tror de er svært få. Ellers vil jeg anbefale alle å prøve ut en burka en varm sommerdag. Det vil gi litt perspektiv.
    Jada, jeg har prøvd.

aksnes

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Antall liker
    0
    At det i Norge ikke er lov til å dekke til eller tatovere ansiktet sitt har ingenting med religion å gjøre. De som kommer hit frivillig bør respektere årsakene til dette, og det synes slett ikke som et urimelig kompromiss for de som kommer hit som flyktninger i frykt for sitt liv.

K

knutinh

Gjest
    Hva skjer når man spør jentene hva de vil. Jo, de fleste tørr ikke å være ærlige, av frykt for represalier.
    Derfor vil et forbud være velkomment for disse. De som bærer hijab av religiøse grunner, vil selvsagt bli støtt, men for å være ærlig, jeg tror de er svært få.
    Hvordan foreslår du da å utforme loven? "Det er ikke tillatt å bære tørkle som dekker håret med mindre du er a)nonne, eller b)husmor eller c)heter willie nelson"?

-k

K

knutinh

Gjest
    At det i Norge ikke er lov til å dekke til eller tatovere ansiktet sitt har ingenting med religion å gjøre. De som kommer hit frivillig bør respektere årsakene til dette, og det synes slett ikke som et urimelig kompromiss for de som kommer hit som flyktninger i frykt for sitt liv.
    Er det ikke det altså?? Jeg har da sett flere med tattis i ansiktet... dekke ansiktet har jeg gjort på cowboy-fest... Er jeg en lovbryter da?

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Hvordan foreslår du da å utforme loven? "Det er ikke tillatt å bære tørkle som dekker håret med mindre du er a)nonne, eller b)husmor eller c)heter willie nelson"?

-k
    På offentlig sted er det forbudt å bære plagg eller andre ting som dekker ansiktet.
    Likeledes er all bruk av religiøse symboler, herunder skaut, tørkle, kors, etc. uansett religiøs tilhørighet, forbudt i den offentlige skolen, da denne skal være sekulær. (Jfr. den franske modellen.)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    dekke ansiktet har jeg gjort på cowboy-fest... Er jeg en lovbryter da?

-k
    Hva har du der å gjøre, du som ikke liker country musikk? ;D

J

jekri

Gjest
    Jeg får ikke min info først og fremst fra aviser, men f.eks. fra bøker hvor kvinnene selv forteller sine historier. Og de er til å grine av...
    Tror du at en bok eller artikkel om hvor bra islamske kvinner har det ville blitt en slager? Det tror ikke jeg.

K

knutinh

Gjest
    På offentlig sted er det forbudt å bære plagg eller andre ting som dekker ansiktet.
    Likeledes er all bruk av religiøse symboler, herunder skaut, tørkle, kors, etc. uansett religiøs tilhørighet, forbudt i den offentlige skolen, da denne skal være sekulær. (Jfr. den franske modellen.)

Er dette din hypotetiske utforming av framtidige regler, eller din tolkning av dagens lovtekst?

-Dekker solbriller ansiktet, må vi evt innføre en mak-størrelse for solbriller?
    -hvem definerer fra tilfelle til tilfelle hvorvidt et skaut er der av praktiske eller religiøse hensyn?

Hvis vi først skal lovregulere klesplagg, vil jeg heller stemme for at kvinner under 40 skal iføre seg snertne, hvite plagg fra mai til oktober uansett temperatur, subsidiært bikini :-D

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Er dette din hypotetiske utforming av framtidige regler, eller din tolkning av dagens lovtekst?

-Dekker solbriller ansiktet, må vi evt innføre en mak-størrelse for solbriller?
    -hvem definerer fra tilfelle til tilfelle hvorvidt et skaut er der av praktiske eller religiøse hensyn?

Hvis vi først skal lovregulere klesplagg, vil jeg heller stemme for at kvinner under 40 skal iføre seg snertne, hvite plagg fra mai til oktober uansett temperatur, subsidiært bikini :-D

-k
    Selvfølgelig er det ikke lett.
    Men vi kan ikke ha burka i skolen. Den franske modellen ser ut til å funke bra.

Ellers må de gjøre som de vil, men det er undertrykkingen jeg vil til livs. Derfor mitt litt uhøytidelige forslag til lovtekst.

Kanskje jeg bør tenke på en jobb i departementet?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Den loven bør også inkludere en øvre grense for BMI, ellers er det flere som kan bli støtt.

Forøvrig kan de bruke burka så mye de vil for min del, det er ikke mitt problem, men eksempelvis bør da også en arbeidsgiver være i sin fulle rett til å kreve samme kleskodeks av muslimer som av andre ansatte. Om dette betyr bart hode, skjørt, solbriller, uniform, rustning, kilt, Donald-kostyme, kroppsmaling eller full nakenhet har ingenting å si, hvis de nekter får de finne seg en annen jobb.

Å nekte muslimer å bruke burka i visse offentlige rom, feks skoler, ser jeg ikke på som annerledes enn å nekte hengivne nudister å gå nakne i de samme offentlige rom. I sin private sfære får folk gjøre som de vil, i vår offentlighet må de finne seg i å etterleve våre samfunnsnormer og de regler man her har funnet hensiktsmessige.

K

knutinh

Gjest
    Å nekte muslimer å bruke burka i visse offentlige rom, feks skoler, ser jeg ikke på som annerledes enn å nekte hengivne nudister å gå nakne i de samme offentlige rom. I sin private sfære får folk gjøre som de vil, i vår offentlighet må de finne seg i å etterleve våre samfunnsnormer og de regler man her har funnet hensiktsmessige.
    Ser du heller ikke problemet med at nonners drakt er veldig nært opp til enkelte muslimske plagg, og at å skreddersy en lov for å forby det ene og ikke det andre kan sees på som religiøs forfølgelse?

-k

(som ikke har noe imot nonner - men foretrekker damer med bmi under 40 i hvite plagg som sagt)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ser du heller ikke problemet med at nonners drakt er veldig nært opp til enkelte muslimske plagg, og at å skreddersy en lov for å forby det ene og ikke det andre kan sees på som religiøs forfølgelse?

-k

(som ikke har noe imot nonner - men foretrekker damer med bmi under 40 i hvite plagg som sagt)
    40!! det var da svært til størrelse. Under 22 tenker jeg.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Jeg ser ingen grunn til at feks. en kassadame eller lærer skal ha noen rett til å ikle seg hverken nonneplagg eller burka på jobb, det får arbeidsgiver bestemme. Hva folk ikler seg privat får de gjøre som de vil med, men når man arbeider eller opptrer i det offentlige rom, får det være opp til arbeidsgiver/institusjon å bestemme. Musikkorps krever uniform, Dreams Go-Go Bar krever undertøy og Bergma krever hjelm, mens skolen ikke har noen kleskodeks, dog setter visse grenser. Jeg finner det mer enn rimelig.

40?! Hvis du er 1.70m høy og har 40 i BMI veier du over 115 kilo. Halver til 20 og vi begynner å snakke.

K

knutinh

Gjest
    Jeg ser ingen grunn til at feks. en kassadame eller lærer skal ha noen rett til å ikle seg hverken nonneplagg eller burka på jobb, det får arbeidsgiver bestemme. Hva folk ikler seg privat får de gjøre som de vil med, men når man arbeider eller opptrer i det offentlige rom, får det være opp til arbeidsgiver/institusjon å bestemme. Musikkorps krever uniform, Dreams Go-Go Bar krever undertøy og Bergma krever hjelm, mens skolen ikke har noen kleskodeks, dog setter visse grenser. Jeg finner det mer enn rimelig.
    Uniformerte jobber er trivielt - selvfølgelig kan arbeidsgiver pålegge deg å følge en viss kleskode i jobber som krever det. Dog tror jeg at f.eks butikk-medarbeidere og renholdsbetjenter gjør en akkurat like bra jobb med burka.

Spørsmålet er jo om vi skal ha totalforbud mot burka i det offentlige rom. Og der er jeg i tvil. Jeg er også i tvil om hvor langt skoler skal få gå i å kreve påkledning av elever så lenge de ikke har uniformsplikt eller er uanstendig.

40?! Hvis du er 1.70m høy og har 40 i BMI veier du over 115 kilo. Halver til 20 og vi begynner å snakke.
    La oss ikke gå for spesifikt inn på preferanser her. Jeg fulgte opp tråden din med mindre enn 40, jeg sa ikke noe om hvor sweet spot lå :-D

-k

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Uniformerte jobber er trivielt - selvfølgelig kan arbeidsgiver pålegge deg å følge en viss kleskode i jobber som krever det. Dog tror jeg at f.eks butikk-medarbeidere og renholdsbetjenter gjør en akkurat like bra jobb med burka.
    Den siste vurderingen må jo arbeidsgiveren gjøre selv. Jeg har full forståelse for en butikkeier som mener at ansatte i burka vil skremme vekk kunder og derfor medføre økonomisk tap.

Jeg er også i tvil om hvor langt skoler skal få gå i å kreve påkledning av elever så lenge de ikke har uniformsplikt eller er uanstendig.
    Og hvem skal bestemme hva som er uanstendig? Du? Muslimene? I sistnevnte tilfellet blir mye forbudt, skjørt for eksempel. Og det er mange som betrakter en burka som uanstendig også, som et symbol på underkuelse og overgrep. Skal man overse disse? Eller skal man tillate alt, så en person som erklærer nudismen som sin religion skal få sende barna sine nakne på skolen?

Vanskelig å føre denne debatten på et ideologisk grunnlag, vurderingen her må gå på hva som er hensiktsmessig. Finner man at burkaen skaper problemer, ser jeg ingen prinsipielle grunner til ikke å forby den.

J

jekri

Gjest
    Finner man at burkaen skaper problemer, ser jeg ingen prinsipielle grunner til ikke å forby den.
    Er ikke du for frihet til å velge? Men det ser jo ut som om hvis det er noe du ikke liker, så er det greit å forby det.

K

knutinh

Gjest
    Og hvem skal bestemme hva som er uanstendig? Du? Muslimene? I sistnevnte tilfellet blir mye forbudt, skjørt for eksempel. Og det er mange som betrakter en burka som uanstendig også, som et symbol på underkuelse og overgrep. Skal man overse disse? Eller skal man tillate alt, så en person som erklærer nudismen som sin religion skal få sende barna sine nakne på skolen?

Vanskelig å føre denne debatten på et ideologisk grunnlag, vurderingen her må gå på hva som er hensiktsmessig. Finner man at burkaen skaper problemer, ser jeg ingen prinsipielle grunner til ikke å forby den.
    Vi ser jo at arbeidsgivere blir tvunget på flere andre fronter. F.eks ville mange arbeidsgivere ha nektet organisering, minstelønn, likestilling, åpningstider etc under trussel om oppsigelse. Her er et tilfelle hvor samfunnshensyn rett og slett prioriteres over arbeidsgivers hensyn til lønnsomhet. Jeg ser ikke noen prinsippiell forskjell fra det å bære burka hvis samfunnet finner at dette er en viktig frihet.

Vi har endel viktig bakgrunnsmateriale på dette, bl.a. han fyren som hadde AIDS-smitte og likevel fikk tilbake jobben sin i bar etter en rettssak.

Det er en vesensforskjell mellom at muslimer i norge skal bestemme hvordan vi skal gå kledt, og det at de selv får bestemme hvordan de skal gå kledt. Enig?

mvh
    Knut

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Er ikke du for frihet til å velge? Men det ser jo ut som om hvis det er noe du ikke liker, så er det greit å forby det.
    Svært velkjent FRP retorikk det, Jekri.

Men de ser det ikke selv engang.

hm.

Jeg blir faktisk svært, svært satt ut av det hatet og aggresjonen som kommer frem i denne tråden.

Folk som fremstår som prektige og hårsåre når det diskuteres kristendom, blir som haier som lukter blod med en gang muslimer blir nevnt.

Det virker som om en del føler seg svært vel så fort det lar seg gjøre å dele inn verden i OSS og DEM.
    Det blir så deilig oversiktlig, ingen grunn til å lure på hvor skylden ligger, ingen grunn til, og heller ikke lov til å antyde at VI skulle ha noen skyld.
    Blir man kvalm av at rasismen plutselig eskalerer og det lukter brunsvidd fra enher krok, er man motstander av ytringsfriheten, tilhenger av æresdrap og tvangsekteskap.

Dette gidder jeg ikke.

Takk for meg.

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    2
    Jaja - så har vi klart å terge noen. Men de har jo brent det norske flagget så kanskje vi er skuls ?

Jaja, de har iallefall tent på noe laken med farger på.. :D. Men enig, nå er vi skuls!

De extremistene er merkelige. De har ikke lov til å ty til vold av noe slag (ifølge Islam).. Men syns da de ser veldig iltre ut der jeg da :D...

K

knutinh

Gjest
    Svært velkjent FRP retorikk det, Jekri.

Men de ser det ikke selv engang.
    Ja til individuell frihet så lenge individet gjør som føreren sier =)

*Ja til kirkeklokker og salmesang på søndag - nei til bønnerop fra muslimer
    *Ja til strengere straffer - for narkomane og ranere, lavere straff for hvitsnippforbrytere og grundere som "pynter" litt på selvangivelsen
    *Ja til å bestemme å bestemme over egen kropp mhp helse, nei til å bestemme over egen kropp mhp abort
    *Ja til at innvandrere må lære seg lokalt språk - utenom norske frp-ere i spania
    *Ja til lavere skatter, lavere priser, høyere inntekt, bedre (statssponset) infrastruktur OG kutte staten inn til beinet

:)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Jeg er for frihet til å velge og jeg har da heller aldri stått på barrikadene for å forby burkaer. Som sagt betrakter jeg hva andre ikler seg som deres private anliggende. Det jeg sier er at hvis man i diverse sammenhenger finner det hensiktsmessig å forby burkaer, så er ikke dette prinsipielt annerledes enn å innføre andre typer kleskodekser.

En eventuell "kleskodekspolitikk" får være utsteders eget anliggende, som motstander av overformynderiet ser jeg ingen grunn til å føre en politisk detaljstyring på dette nivået. Arbeidsgiveren eller institusjonen får selv avgjøre hvilke regler de skal ha i så måte.

I bunn og grunn, for å droppe omveiene, koker dette egentlig ned til at jeg er mot såkalt "positiv diskriminering" av minoriteter, enten det dreier seg om unntak fra kleskodeks, kjønnskvotering eller helt andre ting.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

*Ja til strengere straffer - for narkomane og ranere, lavere straff for hvitsnippforbrytere og grundere som "pynter" litt på selvangivelsen
    *Ja til å bestemme å bestemme over egen kropp mhp helse, nei til å bestemme over egen kropp mhp abort
    *Ja til at innvandrere må lære seg lokalt språk - utenom norske frp-ere i spania
    *Ja til lavere skatter, lavere priser, høyere inntekt, bedre (statssponset) infrastruktur OG kutte staten inn til beinet

Trøste og bære. Er det så jævlig her i Norge.

Sannelig bra vi ble kvitt de Frp-svina, og fikk inn fagfolka fra SV og SP.

Nå går jeg hjem.

K

knutinh

Gjest
    I bunn og grunn, for å droppe omveiene, koker dette egentlig ned til at jeg er mot såkalt "positiv diskriminering" av minoriteter, enten det dreier seg om unntak fra kleskodeks, kjønnskvotering eller helt andre ting.
    Der er vi helt enige. Jeg vil ha oppnådd jobben eller utdanningsplassen fordi jeg er best egnet, ikke fordi jeg er nordlending, mann, har lyst hår eller noe annet =)

Det vi snakker om her er dog negativ diskriminering. Det å forby hijab men tillate nonne-drakt. Reglene må være objektive og begrunnet i praktiske hensyn.

-k

A

Affa

Gjest

Punkt 1. Kirkeklokker: Dette er Norge ikke Iran. 1000 år med historie setter spor.
    Punkt2: Narkomane straffes ikke, det gjør derimot hvitsnippforbrytelser, jfr. Stensrud et al. (straffet som om det var drap)
    Punkt 3: I Norge er det i dag greit å ta abort hvis fødselen koliderer med mors trommekurs, men feil hvis man ser på tidlig tidspunkt at barnet har f.eks kromosonfeil.
    Punkt 4: FrP ere i Spania betaler blod for å være der. Vi betaler blod for at mange innvandrere er hos oss. Ingen krever at turister lærer språk.
    Punkt 5: I Norge er den offentlige sløsingen enorm. Det lokale vannstyre et faktum. Det er masse å spare på rasjonalisering, særlig i "power point" sjiktet som ikke gjør annet enn å flytte papir.  De som jobber fulltid finansierer latsabbene som jobber deltid. Sofasolidaritet.

K

knutinh

Gjest
    Trøste og bære. Er det så jævlig her i Norge.Sannelig bra vi ble kvitt de Frp-svina, og fikk inn fagfolka fra SV og SP.

Nå går jeg hjem.
    Jeg kan lage ei sånn liste på SV også hvis du føler deg bedre :)

*Ja til kompetanseheving i skolen - via kos og lek, ikke vanskelige realfag eller karakterer
    *Nei til USA, men ja til at de skal komme og beskytte oss når verden blir for farlig
    *Ja til miljø - gjerne via å ødelegge utsikten for hele distriktsnorge med sponsede ikke bærekraftige vindmøller
    *Ja til ulv - så lenge vi (SV) får bo i byene og bare ser dem på tv
    *Ja til et verdensomspennende felleskap på tvers av landegrensen, men nei til WTO

Yin og Yang. Bedre nå? =)

-k

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    At du ikke kan imøtekomme argumentene mine, men må tillegge meg meninger og karakteristikker som jeg ikke har, sier egentlig mer om deg enn om meg, Knut. At disse overhodet ikke er relatert til det her diskuterte tema enda mer så. Men hvis du plutselig av en eller annen grunn vil vite hva jeg synes om abort og hvitsnippforbrytere kan jeg godt rydde opp i hva jeg egentlig står for.

Ja til individuell frihet så lenge individet gjør som føreren sier

All den tid vi har en statsreligion er det greit for meg.

*Ja til å bestemme å bestemme over egen kropp mhp helse, nei ja til å bestemme over egen kropp mhp abort

Nordmenn i Spania er ikke innvandrere, de er langtidsturister. De har ingen intensjoner om å arbeide, motta lønn, motta sosial stønad, motta pensjon, motta offentlige tjenester eller på noen annen måte belaste det spanske samfunn, de er Norges ansvar. Michael Schumacher bor i Trysil deler av året, ser ingen grunn til at han må lære norsk av den grunn, han er en turist. Men hvis du skal arbeide, motta støtte, gratis utdanning, gratis helsepleie og så videre, kort sagt være en del av det norske samfunnet, da bør du kunne norsk.

*Ja til lavere skatter, lavere priser, høyere mer differensiert inntekt, bedre (statssponset) infrastruktur OG kutte staten inn til beinet statsforvaltningen betraktelig ved å skjære ned på byråkrati og administrasjon, som feks fjerning av fylkeskommune, reduksjon av antall kommuner fra >400 til <100+++.
    Er det nå mulig å komme tilbake til tema?

K

knutinh

Gjest
    Hva var det tema var nå igjen da? Hvorvidt muslismke kvinner kunne forbys å bære burka, mens individuell frihet var en bra ting?

Du har vel forklart etterhvert at du er for arbeidsgivers rett til å nekte muslimer å bære burka, men for at de kan bære det privat. Skoler vet jeg ikke om du har nevnt.

Denne debatten har vel det felles med audiokabler at den leder ingensteds hen fordi det handler om tro og ikke fakta. Det finnes ingen formel som sier hvordan vi skal oppføre oss mot hverandre, hvordan integrering skal foregå eller hvordan midtøsten løses. Hvis noen kommer på en slik formel er jeg veldig interessert i å få se den =)

Denne var interessant dog:

"..Dr. Medhat Abbas er direktør for El Wafa sykehuset i Gaza.
    Abbas sier han forstår at ytringfriheten er viktig, men mener det er like viktig at den ikke krenker et helt folkeslag.

Fredag kl.10 svarte han, i samarbeid med Gazas religiøse ledere, deg direkte fra Gaza på spørsmål omkring reaksjonene i Midtøsten på Muhammed-tegningene.

PS: Les svarene her!"

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=685

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Du har vel forklart etterhvert at du er for arbeidsgivers rett til å nekte muslimer å bære burka, men for at de kan bære det privat. Skoler vet jeg ikke om du har nevnt.
    Jeg skrev at skoler i likhet med arbeidsgivere får bestemme selv.

Denne var interessant dog:

"..Dr. Medhat Abbas er direktør for El Wafa sykehuset i Gaza.
    Abbas sier han forstår at ytringfriheten er viktig, men mener det er like viktig at den ikke krenker et helt folkeslag.
    Svarer på den med å sitere et annet innlegg fra denne tråden som du, hvis jeg husker riktig, tiltredet varmt:

Et hvert voksent menneske har i bunn og grunn en plikt til å kjenne på HVA dette behovet faktisk bunner i, og HVOR det bringer oss.
    HVORFOR tillater vi noen vi ikke kjenner i et annet land å gjøre oss triste/redde/forbanna? Hvis (hvem sitt) ansvar er det? Jeg vil hevde at om jeg blir forbanna, er det mitt ansvar.
    Gjelder ikke dette også for muslimer?

K

knutinh

Gjest
    Jeg skrev at skoler i likhet med arbeidsgivere får bestemme selv.
    Rektor? Avsteming i foreldrerådet?

Hvordan hadde skolene vært i sørstatene hvis de fikk bestemme segregeringsspørsmålket selv på 50-tallet?

Svarer på den med å sitere et annet innlegg fra denne tråden som du, hvis jeg husker riktig, tiltredet varmt:

Gjelder ikke dette også for muslimer?
    Jeg kan ikke erindre å ha ha hatt relasjoner med det innlegget.... eller noe sånt :)

Resiprositet er uansett et bra prinsipp - både innen bølgeforplantning og sosiale relasjoner =)

-k

W

wurst

Gjest
    Noen som så intervjuet som Fredrik Skavlan hadde med Ayaan Hirsi Ali på NRK i kveld? Hun mener at det som ev. kan bringe islam framover er konfrontasjon og fasthet, ikke ettergivenhet. Hm, - et tankekors for noen kanskje?

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    300
    Noen som så intervjuet som Fredrik Skavlan hadde med Ayaan Hirsi Ali på NRK i kveld? Hun mener at det som ev. kan bringe islam framover er konfrontasjon og fasthet, ikke ettergivenhet. Hm, - et tankekors for noen kanskje?
    Jeg så programmet, og den evt. lille tvilen jeg måtte ha, ble effektivt ryddet av veien. Av ARGUMENTER, meinen damen und herren!

Jeg sa jeg skulle slutte denne tråden for egen del, men denne dama ble for tøff! Hun må bare støttes!!
    Hva har disse underutviklede individene å stille opp imot dette? Død og fordervelse er vel deres svar så langt jeg er istand til å tolke det. Hvis det er islam, så har vi ikke bruk for islam!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn