tceteams lille hjemmekino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

tce-teams

Gjest
    Får vel bli rensing av komponenter og høyttalere i dag , litt støv tørking og forskjellig. Nå har jeg tatt meg noen dager fri rett og slett for og slappe av og få igjen litt krefter igjen , nyte god musikk og mat i dag. Godt og være inne i denne kulden brrrrr , men ein ting kommer godt med denne kulden været holder seg stabilt.

T

tce-teams

Gjest
    Nå var jeg så heldig og få leiligheten for meg selv for 2-3 dgers tid , kjerringa , ungen og bamse drar på hytten så , jeg fikk herje litt med anlegget mitt :D. Så nå skal jeg ut og kjøpe meg ein 3d film eller 2 og noe god mat og drikke. Nå kan jeg bare slappe av og nyte god musikk og film , spille på ps3 og bare gasse på med lyd rett og slett.

T

tce-teams

Gjest
    Får vel skrive det inn her og: Da har jeg vert ein snar tur i mårres til ein bekjent av meg og hørt på martin logan electromotion , martin logan electromotion ec-2 og klipsch rs 52 mk2. Altså 5.0 sett han har ikke bestemt seg for hvilken subwoofere som kommer inn enda. Elktronikk han brukte var yamaha rx-a 3020 og vincent sp 995 , hegel hd 11 dac. Som avspillings enhet ble det brukt sonos og spotify kablet ikke trådløs. Jeg fikk ein lytte runde i stereo og må si lyden var heilt utrolig , jeg ble nesten litt satt ut av heile greia. alt fra diskant og bass var perfekt må jeg si. Har ingen negative kommentarer og komme med. Dette var rått og magisk på ein gang , martin logan veit og lage god høyttalere. Jeg ble så fengslete av lyden på slutten at jeg begynte og tenkte , va er det jeg har gått glipp av egentlig etter alle disse år. Blir det noen gang martin logan høyttalere på meg skal la denne stå åpen ingen svar fra meg nå.

T

tce-teams

Gjest
    Da har jeg bestilt meg ein sånnen
    Strong hybrid pvr mottaker 500 gb hardisk.jpg
    Strong hybrid pvr mottaker på 500 gb , nå er jeg lei av og ikke få se seriene mine , men det får jeg nå med denne opptakeren :D Første kjøpet i 2013.

T

tce-teams

Gjest
    Dette er hva jeg bruker pr i dag i min hjemmekino av elektronikk til kabler.
    Samsung plasma 51 e6505.jpg
    Samsung n150 plus.jpg
    Marantz sr 6005.png
    sherbourn pa 2-160.png
    Sony ps3 160 gb.jpg
    Grundig dtr 8740 mhp.jpg
    Hegel hd2 dac.jpg
    ,
    Klipsch synergy f 20.jpg
    Klipsch synergy c 20.jpg
    Klipsch synergy s 20.jpg
    WEB_Image XTZ 99 W12 16 Black Matt 2 stk -1535883417.Jpeg
    ,
    Nordost super flatline gold mk2 kabel.jpg
    2stk
    qed reference subwoofer kabel 3 m.png
    inakustik digital kabel coaxial reference 1,2 meter.jpg
    Monster high performance usb.jpg
    2stk
    Proson y split cabel.jpg
    3stk
    Duracell premeium hdmi kabel 2 m.jpg
    supra analog rca cabel 2 m.jpg
    Alt dette er i daglig bruk.

T

tce-teams

Gjest
    Da har jeg bestilt meg ein sånnen Vis vedlegget 177783 Strong hybrid pvr mottaker på 500 gb , nå er jeg lei av og ikke få se seriene mine , men det får jeg nå med denne opptakeren :D Første kjøpet i 2013.
    Da er endelig denne kommet i hus , koblet opp og er allerede under testing. Bildekvaliteten og lyden var enda bedre enn , på den gamle grundig dtr 8740 jeg hadde som datter mi skal få på rommet sitt. Nå skal det bli godt og få tatt opp serier jeg ikke får sett når jeg ikke er hjemme , eller serier jeg ser på mens det går serier jeg liker på ein anen kanal :D

yzfr17

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Antall liker
    24
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Ser du har to xtz subber, har du prøvd å snu de så de spiller mot hverandre

T

tce-teams

Gjest
    Ser du har to xtz subber, har du prøvd å snu de så de spiller mot hverandre
    Ja det har jeg , og det ble verken bedre eller dårligere. Di er perfekt kalibrert sånn di står pr i dag. Har ikke prøvd og sette di oppå hverandre da , noen sier det skal være bra å.

yzfr17

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Antall liker
    24
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Ok, har hørt 3 forskjellige xtz subber i tre forskjellige oppsett/rom, alle ble bedre (fastere) med subene spillende inn mot hverandre. Vedr oppå hverandre, tror det er en fordel å ha en på hver side som du har

T

tce-teams

Gjest
    734442_474166385974556_2088525307_n.jpg
    Jeg er glad i klipsch jeg å , men denne karen må være gærn rf7 stående oppå hverandre 2 rf7 som centere etc etc.

T

tce-teams

Gjest
    Jeg flyttet i går eine subwooferen som står fra venstre i sweetspot , 5 cm fra sidevegg og 5cm fra bak veggen. Og andre subwooferen som står fra høyre i sweetspot 5 cm fra bak vegg. Så tok jeg frontene og dro di litt lengere fram på gulvet ca 8 cm til , og tok fram audyssey mikrofonen min og tok 6 nye målinger. Så skjedde det noe spessielt jeg har endelig fått den lyden jeg ville ha , bassen og diskanten fra frontene er perfekt , subene spiller bedre enn noen gang. Når jeg ser film så synes jeg alt treffer perfekt fra sweetspot , når jeg spiller musik så er det ein nytelse og høre på. Kunne virkelig di små cm jeg flyttet på front og subene gjøre så stor forskjell ?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg flyttet i går eine subwooferen som står fra venstre i sweetspot , 5 cm fra sidevegg og 5cm fra bak veggen. Og andre subwooferen som står fra høyre i sweetspot 5 cm fra bak vegg. Så tok jeg frontene og dro di litt lengere fram på gulvet ca 8 cm til , og tok fram audyssey mikrofonen min og tok 6 nye målinger. Så skjedde det noe spessielt jeg har endelig fått den lyden jeg ville ha , bassen og diskanten fra frontene er perfekt , subene spiller bedre enn noen gang. Når jeg ser film så synes jeg alt treffer perfekt fra sweetspot , når jeg spiller musik så er det ein nytelse og høre på. Kunne virkelig di små cm jeg flyttet på front og subene gjøre så stor forskjell ?
    Å, ja - de fleste av oss har trolig erfart det samme: at et par cm fra eller til - eller at man endrer vinklingen av høyttalerne aldri så lite - kan gi seg store utslag i lydbildet. Der jeg bodde før, merket jeg forsiktig av på parketten med kulepenn, slik at jeg kunne være sikker på at høyttalerne sto nøyaktig der jeg ville ha dem - fort gjort at de flytter seg en liten millimeter under støvsuging eller den årlige storvasken.

yzfr17

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Antall liker
    24
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    ...Kunne virkelig di små cm jeg flyttet på front og subene gjøre så stor forskjell ?
    Vedr flyttingen så kan litt ha mye å si, spesiellt hvis det rettet på ett par ting som bør unngås. Unngå lik avstand fra bakvegg som til sidevegg (dette endret du på når du dro de 8cm frem) og unngå å ha lik avstand fra bak eller sidevegg som det er fra gulv og opp til bass element

T

tce-teams

Gjest
    Å, ja - de fleste av oss har trolig erfart det samme: at et par cm fra eller til - eller at man endrer vinklingen av høyttalerne aldri så lite - kan gi seg store utslag i lydbildet. Der jeg bodde før, merket jeg forsiktig av på parketten med kulepenn, slik at jeg kunne være sikker på at høyttalerne sto nøyaktig der jeg ville ha dem - fort gjort at de flytter seg en liten millimeter under støvsuging eller den årlige storvasken.
    Nå har jeg merket selv akkurat der frontene og subene spiller best , så til neste gang jeg må flytte på noe under vasking , støvsuging etc etc. Så veit jeg der merkingen er spiller anlegget best :)

T

tce-teams

Gjest
    Da blir dette det siste innlegget fra meg i denne tråden , da jeg har oppnådd den perfekte lyden jeg ville ha , av dette hjemmekino/hifi anlegget mitt. Jeg skal starte ein ny hjemmekino/hifi tråd når tiden er inne for og skifte ut front rekka og noen komponenter. Nå skal jeg bare nyte lyden av det jeg har , både på musik og film :D
    Mvh Thomas.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn