tceteams lille hjemmekino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    431
    Noe nytt på vei inn eller siden hele sulamitten ligger på finn.no? :)

T

tce-teams

Gjest
    nei ikke noe spessielt i tankene, tenkte og selge front høyttalerene, centeren og effektforsterkeren. for og skifte ut til rf serien i front rekka og til marantz effektforsterker for og få samme merke som reciver. Men mange som sier til meg at jeg ikke vil bli noe lykkeligere, og at det er bare tull av meg og bytte det ut. Hadde noen venner og familie på besøk som er litt hifi intrisert og di ble ganske overasket hva jeg hadt fått til på hifi/hjemmekino fronten. Så di sier jeg gjør ein tabbe av og bare bytte ut til rf serien og bytte til samme merke som reciveren når det låter så bra som det gjør nå. Så jeg begynner og tenke selv at kansje jeg har gjort ein tabbe, og at jeg bør heller vente til jeg kommer meg i eget hus og får et dedikert rom. Så kan jeg begynne og tenke større hifi mener venner og familie,det samme gjør jeg nå. lider sikkert av kjøpe syken trur jeg offff.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor skulle det være en tabbe, egentlig?

Nå som RF-63 er så billig (Det sies jo at du kan få et sett for 10K) og du kanskje kan få fatt i en RC-64 som senterhøyttaler, synes jeg det gøres ut som en svært heftig og gunstig oppgradering.

Men ja. Kjøpebasillen kan de fleste bli bitt av. ;)

T

tce-teams

Gjest
    Hvorfor skulle det være en tabbe, egentlig?

Nå som RF-63 er så billig (Det sies jo at du kan få et sett for 10K) og du kanskje kan få fatt i en RC-64 som senterhøyttaler, synes jeg det gøres ut som en svært heftig og gunstig oppgradering.

Men ja. Kjøpebasillen kan de fleste bli bitt av. ;)
    Du sier ikke det den har tatt meg i hvertfall he he. Di mente det ikke som ein tabbe da , men blir jeg gladere av og bytte det ut. Jeg har nå det ut på finn nå så ser jeg hva som ser , får jeg solgt det så blir det enten rf-62 helst rf-63 og rc-62 eller rc-64 og marantz effektforsterker.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Om du blir gladere av det er det jo selvsagt bare du som vet.

Selvsagt er ikke (bedre) lydanlegg noe vi trenger i det hele tatt, men dersom du og familien din har råd til det uten å lide noen nød, lyst til det, og det ikke medfører noen andre vesentlige ulemper, så må det jo være lov å kjøpe seg hobbyutstyr bare for moro skyld også.

Nei, du blir sikkert ikke "lykkeligere" av det, men prioriteringene dine rår du jo heldigvis over selv. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det var noe snakk i Klipschtråden om at de kunne skaffe noen sett til den prisen hvis det var kunder som ønsket det, ja.

T

tce-teams

Gjest
    Om du blir gladere av det er det jo selvsagt bare du som vet.

Selvsagt er ikke (bedre) lydanlegg noe vi trenger i det hele tatt, men dersom du og familien din har råd til det uten å lide noen nød, lyst til det, og det ikke medfører noen andre vesentlige ulemper, så må det jo være lov å kjøpe seg hobbyutstyr bare for moro skyld også.

Nei, du blir sikkert ikke "lykkeligere" av det, men prioriteringene dine rår du jo heldigvis over selv. :)
    Ja det er sant er jo ein hobby , men jeg må få kvittet meg med det jeg har først av front rekka og effektforsterkeren , det var dealen med kjerringa :D Penger står det ikke på er ikke verdens rikeste men , vil jeg ha det så kjøper jeg det sånn er jeg.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.475
    Sted
    Sølvbyen
    Tror det blir et tilfelle av både/og, enten/eller.

Beholder du det du har som du tydeligvis er strålende fornøyd med, så vil du jo fortsatt glede deg over den gode lyden og kose deg når du ser film eller hører musikk. Personlig syns jeg godt man kan ha ting en stund når man først har kjøpt det, så kan man heller modnes litt over tid med tanke på hvilken vei man vil oppgradere neste gang. Jeg bruker iallfall lang tid på å bestemme meg for hva jeg skal bruke mine surt opptjente på når tiden er inne for å bytte ut noe. For meg er det også snakk om økonomiske prioriteringer, jeg er ikke i den heldige situasjon at jeg ukritisk kan øse ut penger hver gang jeg får lyst til å prøve noe annet. Jeg hadde Synergy B3'ene mine i over seks år før jeg byttet, og da hadde jeg gått og tenkt på det kanskje de tre siste årene før det endelig noe av. Men alle trenger jo ikke være like trege som meg... :)

På den annen side er det neppe noen tvil om at det vil være en oppgradering å bytte til RF serien, og har du pengene liggende og kan koste på deg et fullt frontrekkebytte, så vil du sikkert glede deg over den sannsynligvis økte lydkvaliteten. Synergy serien gir utvilsomt mye for pengene, men det finnes bedre høyttalere der ute.

T

tce-teams

Gjest
    Tror det blir et tilfelle av både/og, enten/eller.

Beholder du det du har som du tydeligvis er strålende fornøyd med, så vil du jo fortsatt glede deg over den gode lyden og kose deg når du ser film eller hører musikk. Personlig syns jeg godt man kan ha ting en stund når man først har kjøpt det, så kan man heller modnes litt over tid med tanke på hvilken vei man vil oppgradere neste gang. Jeg bruker iallfall lang tid på å bestemme meg for hva jeg skal bruke mine surt opptjente på når tiden er inne for å bytte ut noe. For meg er det også snakk om økonomiske prioriteringer, jeg er ikke i den heldige situasjon at jeg ukritisk kan øse ut penger hver gang jeg får lyst til å prøve noe annet. Jeg hadde Synergy B3'ene mine i over seks år før jeg byttet, og da hadde jeg gått og tenkt på det kanskje de tre siste årene før det endelig noe av. Men alle trenger jo ikke være like trege som meg... :)

På den annen side er det neppe noen tvil om at det vil være en oppgradering å bytte til RF serien, og har du pengene liggende og kan koste på deg et fullt frontrekkebytte, så vil du sikkert glede deg over den sannsynligvis økte lydkvaliteten. Synergy serien gir utvilsomt mye for pengene, men det finnes bedre høyttalere der ute.
    Det har du heilt rett i at det finnes bedre høyttalere der ute , jeg er ikke ein person som kan bare øse penger ut døren jeg heller. Men jeg er veldig flink med og spare og bruker lite penger på andre ting. Jeg får se hva som skjer får jeg solgt det førre jul eller etter jul i januar mnd , så går jeg for rf serien i frontrekka. Og det er jo ikke så lenge siden jeg skiftet ut alle kablene jeg har + jeg kjøpte ny marantz reciver og noen uker etter det igjen kom sherbournen i hus. Så jeg har brukt ein del penger og for og si det sånn , glemte plasma tven og møblene jeg oppgraderte til og he he.

T

tce-teams

Gjest
    Blir det rf serien på meg førre jul nei da,dama ringte nettop opp og sa at begge hydralikk demperne på bmwen var gåen. faaaaen altså og jeg som nettop hadde bestilling inne snakk om uflaks, så bilen må prioteres først så nå får jeg se hva som skjer over nyttår :-(
    mvh thomas holm.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.475
    Sted
    Sølvbyen
    Kjipt det der. Shit happens, særlig når man har (tysk) bil. :p

T

tce-teams

Gjest
    Ja dette var kjipt jeg hadde akkurat fått inn bestillingen på ab å , men like etter di hadt sendt meg epost med konto nr deres , ringte kjerring og sa at begge hydralikk demperene var gåen. Så da måtte jeg bare bite i det sure eple å avbestille det igjen , men det kommer ein januar mnd. Jeg har bestemt meg nå for og ha rf-62 mk2 og rc-52 mk2/rc-62 mk2 i front rekka , jeg håper jeg kommer over noe i januar salg eller et eller anet :)

Runefalk

Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Haugesund
    Ja dette var kjipt jeg hadde akkurat fått inn bestillingen på ab å , men like etter di hadt sendt meg epost med konto nr deres , ringte kjerring og sa at begge hydralikk demperene var gåen. Så da måtte jeg bare bite i det sure eple å avbestille det igjen , men det kommer ein januar mnd. Jeg har bestemt meg nå for og ha rf-62 mk2 og rc-52 mk2/rc-62 mk2 i front rekka , jeg håper jeg kommer over noe i januar salg eller et eller anet :)
    Ville ha valgt RC-62mk2 vis jeg var deg,RC-52mk2 kan bli litt liten.Jeg har hatt båden RC-52 og RC-62mk2,og har nå RC-64mk2,og det er ingen tvil ar RC-62mk2 gir mye for pengene:)

T

tce-teams

Gjest
    Ville ha valgt RC-62mk2 vis jeg var deg,RC-52mk2 kan bli litt liten.Jeg har hatt båden RC-52 og RC-62mk2,og har nå RC-64mk2,og det er ingen tvil ar RC-62mk2 gir mye for pengene:)
    Ok takk for rådet :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Blir det rf serien på meg førre jul nei da,dama ringte nettop opp og sa at begge hydralikk demperne på bmwen var gåen. faaaaen altså og jeg som nettop hadde bestilling inne snakk om uflaks, så bilen må prioteres først så nå får jeg se hva som skjer over nyttår :-(
    mvh thomas holm.
    Det er vel bare å skrote nivåreguleringen så du får kjøpt deg høyttalere.

På en gammel sedan har en jo uansett ikke behov for nivåregulering så du slipper unna med 1500-2000 kroner for 2 stk støtdempere bak.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, smett inn gode gassdempere. Nivåregulering ødelegger kjøreegenskapene

T

tce-teams

Gjest
    Har ein jeg kjenner som jeg bruker og kjøpe bildeler igjennom , 1000 kr or 2 støtdempere bak + vi skal skifte oljefilter og gå over det elektriske på bilen. Så er alt ordnet på den så vi slipper noe meir reperasjon på ein stund :)

T

tce-teams

Gjest
    Og da blir det rf62?
    Ja blir rf-62 mk2 og rc-62 mk 2 mot midten/slutten av januar. Håper og treffe på noe januar /bruktsalg , men kjenner jeg meg selv rett så kjøper jeg vel nytt he he. Klipsch synergy surround s 20 høyttalerene mine blir er di beste jeg har hadt di får fram det beste i film modus. Men det jeg også tenkte etterhvert når jeg fikk skiftet ut til rf-serien i front rekka og di er godt innspilt. Så lurer jeg på og selge sherbournen pa 2-160 wattern , og gå til innkjøp av denne Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Marantz MM7055 eller denne Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 30 eller
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 20 . Kjenner jeg meg selv så blir det nok ein anthem mca 30 liker kraft når det kommer front høyttalerene og centeren :) Liker veldig godt lyd signaturen i anthem :) Men det blir ein god stund etter jeg har fått in rf-serien , hittil har ikke sherbournen skuffet meg på noen vis. Den er kraftig for og være 2x160 watt det skal være sikkert , og lyden er varm og fyldig med sikkelig tight bass + den tar di dype tonene når den skal.

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Og da blir det rf62?
    Ja blir rf-62 mk2 og rc-62 mk 2 mot midten/slutten av januar. Håper og treffe på noe januar /bruktsalg , men kjenner jeg meg selv rett så kjøper jeg vel nytt he he. Klipsch synergy surround s 20 høyttalerene mine blir er di beste jeg har hadt di får fram det beste i film modus. Men det jeg også tenkte etterhvert når jeg fikk skiftet ut til rf-serien i front rekka og di er godt innspilt. Så lurer jeg på og selge sherbournen pa 2-160 wattern , og gå til innkjøp av denne Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Marantz MM7055 eller denne Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 30 eller
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 20 . Kjenner jeg meg selv så blir det nok ein anthem mca 30 liker kraft når det kommer front høyttalerene og centeren :) Liker veldig godt lyd signaturen i anthem :) Men det blir ein god stund etter jeg har fått in rf-serien , hittil har ikke sherbournen skuffet meg på noen vis. Den er kraftig for og være 2x160 watt det skal være sikkert , og lyden er varm og fyldig med sikkelig tight bass + den tar di dype tonene når den skal.
    Send en PM til Skink. Han jobber jo der. Mulig regelbrudd fra min side, men tar sjansen:cool:.

mvh

T

tce-teams

Gjest
    Og da blir det rf62?
    Send en PM til Skink. Han jobber jo der. Mulig regelbrudd fra min side, men tar sjansen:cool:.

mvh
    ok takk for rådet :)

T

tce-teams

Gjest
    trenger hjelp angående signaturen jeg prøver og få tceteams lille hjemmekino , sånn at du kan trykke på den og komme rett innpå siden min. men jeg får det ikke til hjelp.

T

tce-teams

Gjest
    Da har jeg , kjerring , datter mi og bamse vert på jule handel i dag , så nå er mesteparten av julegavene innkjøpt. Og jeg måtte jo rote meg inn på ein hifi butikk , og kjerringa kom inn i butikken med mord i blikket men ble heldigvis rolig når jeg sa at jeg bare ser. Men hun veit det vist jeg har fått blitt igjen der inne så har jeg kjøpt noe , så hun sa rolig til meg husk januaren så vi snakket om nå var det ikke noe skifting av høyttalere da. Så jeg kom bare med et stort glis og følgte etter henne ut av butikken og gjorde ferdig med det vi kom etter julehandelen he he. Men jeg fikk kjøpt med meg the amazing spiderman på 3d :) så det blir film kveld i morgen.

T

tce-teams

Gjest
    Da sitter jeg og lille bruttern og tar oss noen drammer og hører på god musikk , dette skal bli ein kjempe kveld uten like med utrolig god musikk heile veien :) Har gidd beskjed oppe og heldigvis at volumet kan øke litt i kveld , men det tok di fint :)

T

tce-teams

Gjest
    Da har det gått ein stund siden jeg fikk Marantzen , sherbournen og hegel hd2 dacen i hus. Og jeg må si at dette er di beste kjøpene jeg har gjort for klipsch høyttalerene mine , di spiller akkurat slik jeg ønsket meg di skulle gjøre. Jeg fikk besøk av lille bruttern i jula så han fikk høre litt på hva jeg hadde og bydde , og jeg fikk brae tilbake meldinger av han utenom ein ting kansje på tide og kjøpe seg hus sa han. Så du får brukt det sikkelig mente han , for dette var det krutt i :) Hus blir det etterhvert , er dyrt når man har løst på sjø tomt og drømme huset selføgelig.

T

tce-teams

Gjest
    Hei folk her på hfs hva er best avspilling fra dacen min 16/24 bit 44.1 khz , 48 khz eller 96 khz håper noen kan svare. akkurat nå står den på 24 bit 96000 hz studio kvalitet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hei folk her på hfs hva er best avspilling fra dacen min 16/24 bit 44.1 khz , 48 khz eller 96 khz håper noen kan svare. akkurat nå står den på 24 bit 96000 hz studio kvalitet.

Det avhenger vel stort sett av hva som kommer inn
    Dcen min blir matet med 320 kbps altså fra spotify der jeg spiller musikk mest i fra.
    Det har strengt tatt ikke så mye med saken å gjøre. Det er bare overføringshastigheten, eller båndbredden til ogg/vorbis-strømmen. Hvor mange bits med data som brukes til å lage ett sekund med musikk.

Det som er interessant er ordlengden og samplingsfrekvensen til digitalstrømmen som blir sendt til DAC-en, og der er det to skoler. Du kan velge å sende signalet videre til dac-en uten upsampling i det hele tatt for minst mulig konvertering, og minst mulig tilført støy, siden oppsampling strengt tatt ikke kan tilføre noen detaljer likevel. Eller du kan oppsample så mye som mulig for å etter sigende senke støygulvet i det analoge ut-signalet.

Jeg tror jeg bare hadde satt den til 24/96 (Klarer den ikke 24/192?) og glemt hele greia. Forskjellen i lydkvalitet med og uten upsampling er sikkert ikke så voldsom uansett, men det er jo bare å teste. Bruk den settingen DU synes låter best. (Det er vel egentlig det beste svaret på alle slike spørsmål.) ;)

T

tce-teams

Gjest
    før meg så låter 2 kanaler 16/24 bit 96 khz det beste , samme om det er 16 eller 24 bit av ein eller anen grunn. Men man hører vel ikke så stor forskjell mellom 16 eller 24 bit eller ?

T

tce-teams

Gjest
    satt den på 2 kanaler 24 bit 96 khz studio kvalitet jeg :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn