tceteams lille hjemmekino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

tce-teams

Gjest
    I kveld skal effektforsterkeren få bryne seg på blu ray filmen prometheus har heile huset aleine i kveld , sherbournen fikk du jaggu mye for pengene når det kommer til kraft og ytelse. Jeg var litt redd i begynnelsen at den skulle ødelegge lyd signaturen min siden jeg merket at den var lysere i klangen og litt tilbake holdent på bassen enn marantzen er :) men etter siste romkalbrering jeg gjorde for 6 sitte plasser så satt den som et skudd etterpå. Er ikke den peneste effektforsterkeren jeg har sett men du verden hva den kan prestere :D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Marantz på film = min smak og har vært det i mange år nå, finesse kaller jeg det :)

T

tce-teams

Gjest
    Marantz på film = min smak og har vært det i mange år nå, finesse kaller jeg det :)
    Jeg kommer aldri til og bruke noe anet enn marantz bedre recivere til film/2 kanals lyd har jeg ikke vert borti den får alt ut av dtaljer både på musikk og film :D

T

tce-teams

Gjest
    Da så jeg
    prometheus..jpg
    i går og det var ganske fett på hjemmekinoen etter effektforsterkeren kom i hus mye bedre trykk i front rekka. Filmen var veldig spessiel men med sikkelig kule effekter terning kast 4

T

tce-teams

Gjest
    Må virkelig si at jeg er overasket hvor mye marantz passet sammen med sherbournen , det er jo 2 heilt forskjellige merker men lydmessig i klangen så traff di ganske bra. Jeg fikk mye meir klarhet i talen av sherbourn bassen ble strammere og diskanten ble den samme men klarere på ein fin måte.

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    Da har jeg hadt sherbournen i hus i litt over ein uke vist ikke jeg er heilt på jordet her nå da , og lyden er kjempe bra dette likte jeg virkelig. Nå har jeg trykket jeg ville ha i frontene mine når jeg spiller musikk i 2.0 stereo/og film i 5.2 kanal :D . Så sherbournen blir ingen tvil om det , er litt små justeringer her og der men ingenting som irriterer meg så må si meg fornøyd nå :)

T

tce-teams

Gjest
    Da har jeg endelig fått subwoofrene til og bli samspilte , merket den til venstre spilte mye høyere enn den til høyre. Så nå har jeg spilt ein del sanger i dag med subwoofrene på og di over spiller ikke front høyttalerene di er ganske samspillende for og si det på den måten. Så da er det problemet fikset , så nå sitter jeg her og spiller musikk og gliser bredt :D

T

tce-teams

Gjest
    Da er effektforsterkeren godt som innspilt og tok ny romkalibrering , og jeg blir overasket hvor mye det er og hente når komponentene er innspilt. Jeg har et lite problem og det er subwoofrene di er jeg nødt og få dempet spredningen til han opp. Noen som har bra tips på hvordan jeg kan få dempet denne spredningen best mulig , dempe føtter og alt det der veit jeg om men det er ikke godt nok. Bare kom med tips folkens på forhond takk :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    "Spredningen til han opp"? Betyr det at naboen hører bassen? Sorry, men jeg tror ikke det er noen annen løsning på dette enn å spille lavere.

Det eller å lydisolere rommet bedre med akustikkplater og spon, men det er jo litt tiltak.

T

tce-teams

Gjest
    "Spredningen til han opp"? Betyr det at naboen hører bassen? Sorry, men jeg tror ikke det er noen annen løsning på dette enn å spille lavere.

Det eller å lydisolere rommet bedre med akustikkplater og spon, men det er jo litt tiltak.
    Jepp naboen men jeg spilte ganske lavt på film her for ei uke siden , og dagen etterpå så gikk jeg opp til naboen og spurte om han hørte noe og han sa ja. Og da var det så vidt jeg hadde noe volum på noe må nå naboene tåle å. Jeg får se om jeg setter inn noe tiltak på lydisolering når det kommer til subwoofrene :D

T

tce-teams

Gjest
    Må si meg imponert over hva klipschene tåler og yter klipsch kan virkelig lage gode høyttalere. Jeg fikk jo tak i ein sherbourn 2 kanals effektforsterker som yter 2x160 watt i 8ohm. Men jeg har kunne lett godt opp til større efektforsterker som denne Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 20
    Ikke at jeg har tenk og gjøre det men jeg hører bare hvilket villdyr , som bor i disse småe klipschene med et horndiskant på 4,5 tommer og 2 6,5 tom bass. Er imponert rett og slett over klipsch :D Men neste oppgradering som skjer nå er et dedikert hjemmekino rom , med noen fete høyttalere og komponenter og ikke minst 2 eller 4 subwoofere er drømmen.

T

tce-teams

Gjest
    Da har jeg hadt denne hjemmekinoen min ein stund som jeg bruker 50% til musik og 50% til film , og nå vil jeg si meg ganske fornøyd selv. Jeg hadde besøk i går av 2 familie medlemer som er litt intrisert i hifi , og jeg fikk ganske så gode tilbake meldinger på anlegget mitt. Di spurte hvorfor jeg valgte merket klipsch til merkene på kabler , subwoofere til dacen osv. Jeg fikk ikke skrudd opp sikkelig nok da di opp var hjemme , men di fikk seg ein sikkelig lytte runde uansett. Så nå blir det ein liten fest her på fredagen hjemme hos meg med :D

T

tce-teams

Gjest
    Hund er veldig kjekt. Lykke til.
    Takk for det bambadoo jeg får , nok og henge fingrene i for og si det sånn. Men nå har jeg hadt hund ein gang fra før av , men det var blandings hund. Dette er norsk svart elgund så den må få bruke jakt innstinktene sine , men det skal gå fint kjenner noen som driver på med jakt så kan hende jeg slenger meg på. Men nå di første mnd er det bare lek og omsorg hunden trenger , så skal jeg begynne forsiktig og trene den :)

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Ikke skrem den for mye med trykket fra di 2XTZ 12" ærne dine da :)

Lykke til med treningen

T

tce-teams

Gjest
    Ikke skrem den for mye med trykket fra di 2XTZ 12" ærne dine da :)

Lykke til med treningen
    Nei har ikke høy musikk når han er i nærheten + jeg bruker sjelden subwoofrene når jeg spiller musik. Vist jeg skal bruke subwoofrene til musik så må det være ei plate som er bergnet for det vist du skjønner hva jeg mener. Frontene mine trykker bra nok uten subene , men jeg bruker dem hver gang jeg setter på ein 3d/blu ray film. Framover nå så går det nok mye tid til valpen den er jo bare litt over 2 mnd gammel :)

T

tce-teams

Gjest
    Da dro jeg og emily hjem fra hytten sånn at jeg får tatt den mikrofon oppsettet , jeg har tenkt på i forhold til akustikken i stuen her. Tenkt på det i heile går på hvordan jeg skal gjøre det og i dag skal jeg prøve , meg på forskjellig plasser og ikke gå rekke følge som jeg har gjort heile tiden. Kjerringa og bamse ble igjen på hytta men heldighvis sa hun , at det var greit at jeg dro hjem for og prøve dette snill kjerring har jeg he he.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Merk at det kan være ganske store forskjeller i frekvensrespons mellom sofaputa og en halvmeter opp, der ørene normalt befinner seg. Best å stable opp mikrofonen dit, egentlig.

T

tce-teams

Gjest
    Merk at det kan være ganske store forskjeller i frekvensrespons mellom sofaputa og en halvmeter opp, der ørene normalt befinner seg. Best å stable opp mikrofonen dit, egentlig.
    ja jeg veit jeg har mikrofonen i øre høyde , stereoen er jeg 100% fornøyd med. Men jeg veit det er meir og gå på her i forhold i surround modus så dette skal jeg få til , er ikke langt unna nå :D

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Ønsker meg kompakt kamera til jul :)
    Du kan finne mye bra brukt på foto.no. Det er med foto som med hifi - gjennomgående behagelig lave bruktpriser for den som skal kjøpe.
    Skal ta ein titt på siden takk.
    Bruk rundt 10 k. kr. Ikke la deg lure av "billige" Nikon & Canon. Disse har bra optikk, men elendig kamerahus. Selv bruker jeg Nikon D. 800 kamerahus. Ikke allverdens, men se i lyttetråden. Der kan du se resultatet. Må medgi at jeg har syslet litt m. foto tidligere.

mvh

T

tce-teams

Gjest
    Ønsker meg kompakt kamera til jul :)
    Du kan finne mye bra brukt på foto.no. Det er med foto som med hifi - gjennomgående behagelig lave bruktpriser for den som skal kjøpe.
    Skal ta ein titt på siden takk.
    Bruk rundt 10 k. kr. Ikke la deg lure av "billige" Nikon & Canon. Disse har bra optikk, men elendig kamerahus. Selv bruker jeg Nikon D. 800 kamerahus. Ikke allverdens, men se i lyttetråden. Der kan du se resultatet. Må medgi at jeg har syslet litt m. foto tidligere.

mvh
    Ok takk for at du sa i fra dette tenkte ikke jeg på :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Oct: Han sa KOMPAKTkamera. For en vanlig bruker som vil ta familiebilder og snapshots, ser jeg ingen som helst grunn til i det hele tatt å tenke på å bruke engang i nærheten av den summen på et kompaktkamera. For en viderekomen hobbyfotograf som er ute etter et speilrefleks systemkamera kan det være fornuftig, men for den jevne bruker som bare ønsker seg et godt kamera, er det slett ikke nødvendig med et hus til ti lakser der heller.

Selv kjenner jeg best til Canon, og f.eks. et ultrakompakt med raw-format og mulighet for manuelle innstillinger etc som Powershot S110 koster under 3000 Kr. "Proffe" kompaktkamera som Powershot G15 koster under 4000, og knallgode G1X med APS-C bildebrikke, koster under 5000. Jeg skulle gjerne vite hvilket kamera og egenskaper som gjør det hensiktsmessig å bruke ti lapper på et digitalt kompaktkamera i dag.

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Oct: Han sa KOMPAKTkamera. For en vanlig bruker som vil ta familiebilder og snapshots, ser jeg ingen som helst grunn til i det hele tatt å tenke på å bruke engang i nærheten av den summen på et kompaktkamera. For en viderekomen hobbyfotograf som er ute etter et speilrefleks systemkamera kan det være fornuftig, men for den jevne bruker som bare ønsker seg et godt kamera, er det slett ikke nødvendig med et hus til ti lakser der heller.

Selv kjenner jeg best til Canon, og f.eks. et ultrakompakt med raw-format og mulighet for manuelle innstillinger etc som Powershot S110 koster under 3000 Kr. "Proffe" kompaktkamera som Powershot G15 koster under 4000, og knallgode G1X med APS-C bildebrikke, koster under 5000. Jeg skulle gjerne vite hvilket kamera og egenskaper som gjør det hensiktsmessig å bruke ti lapper på et digitalt kompaktkamera i dag.
    Jeg gir meg. Har jo alt for ofte anbefalt dyrt lyd utstyr.

mvh

T

tce-teams

Gjest
    Det går bra oct og dazed jeg finner nok riktig kompakt kamera som blir for heile familien + at jeg kan ta bedre bilder av anlegget mitt blir jo så dårlige bilder med mobilen.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg kan trygt anbefale Photoshops Elements redigeringsprogram i tillegg. Digitalt mørkerom - helt utrolig for oss gamle analoge steinaldermenn - det er en helt ny verden som gjør bildene det lille hakket bedre.

• Liker
    Reaksjoner: oct
    T

tce-teams

Gjest
    Jeg kan trygt anbefale Photoshops Elements redigeringsprogram i tillegg. Digitalt mørkerom - helt utrolig for oss gamle analoge steinaldermenn - det er en helt ny verden som gjør bildene det lille hakket bedre.
    takk for råd setter pris på det.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Neida, for all del. Jeg har ikke noe imot dyrt utstyr. Jeg skjønte bare ikke hva trådstarter skulle få igjen for å bruke så mye på et kompaktkamera.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo

mvh
    Neida, for all del. Jeg har ikke noe imot dyrt utstyr. Jeg skjønte bare ikke hva trådstarter skulle få igjen for å bruke så mye på et kompaktkamera.
    Skjønner. Det ultimate kompakt-kamera er jo Leica m...et el. annet.

mvh

T

tce-teams

Gjest

mvh
    Skjønner. Det ultimate kompakt-kamera er jo Leica m...et el. annet.

mvh
    leica ok skal leite det opp på nettet takk for råd oct og dazed , og vil takke alle for råd når det kommer til hifi og hjemmekino dette kan mange av dere. Setter stor pris på dette og det mener jeg virkelig har lert mye når det kommer , til hifi og hvordan man skal få best lyd ut av anlegget sitt. Og i går tok jeg denne mikrofon oppsettet jeg tenkte på mens jeg var på hytten og du verden det ble fart i sakene , stereoen er jeg 100% fornøyd med og hjemmekino lyden er jeg 95 % fornøyd med subwoofrene kunne sparket enda meire fra seg , og det veit jeg xtz klarer så jeg lurer på og få lånt meg ein mikrofon som er bare ment for subwoofere .D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flott kamera, det. Det er ganske stort, så vær obs på at dette ikke er noe du putter i lomma, eller engang i damas håndveske.

T

tce-teams

Gjest
    Flott kamera, det. Det er ganske stort, så vær obs på at dette ikke er noe du putter i lomma, eller engang i damas håndveske.
    Det har ikke så mye og si dazed så lenge det tar bra bilder og ein liten film snutt :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn