TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rallar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Antall liker
    916
    Sted
    Hadeland
    Hadde jeg bodd i nærheten kunne vi byttelånt men kanskje det er noen i nærheten av deg som har Tannoy som du kunne prøvd? Jeg synes mine trengte lang innspilling før de virkelig ble gode, de trenger litt juling er min oppfatning når de er helt nye derfor burde du prøvd noen hjemme hos deg som er innspilt.

Beretta67

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2024
    Antall liker
    475
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    1
    Hadde jeg bodd i nærheten kunne vi byttelånt men kanskje det er noen i nærheten av deg som har Tannoy som du kunne prøvd? Jeg synes mine trengte lang innspilling før de virkelig ble gode, de trenger litt juling er min oppfatning når de er helt nye derfor burde du prøvd noen hjemme hos deg som er innspilt.
    Byttelånt😅 Mine er SVÆRE og tunge. Men takk for muligheten. Hvor bor du da? Kanskje jeg kunne kommet innom en gang og hørt tannoy?

Rallar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Antall liker
    916
    Sted
    Hadeland
    Hva er plusser og hva er minuser med de du har? Ikke sikkert at totalen blir bedre med et bytte.

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    564
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Hva tenker Tannoy folket om Fyne audio Gold 15 SP?

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Hva tenker Tannoy folket om Fyne audio Gold 15 SP?
    Hørte de på Stereofil for et par måneder siden.
    Synes de spiller meget bra så kunne godt tenkt meg de der ja.
    Kanskje litt "mørkt" lydbilde i forhold til det man er vant til, men gikk fort over for å si det slik :)
    Synes de spiller veldig bra, bra dybde og stort lydbilde synes jeg da :)
    Vinner man i lotto ( toppgevinsten vel og merke ) blir det disse eller Vintage Fifteen....

Eller aller helst et par Westminster GR, er nå de som ligger på topp på listen slik sett.

Sist redigert:

Beretta67

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2024
    Antall liker
    475
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har Arden som jeg kunne hørt på i Østfold en gang utover sommeren? Eller SGM.

AKA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    463
    Torget vurderinger
    6
    Takk! Ikke rukket å lytte så mye, men førsteinntrykket er veldig bra. Her får du masse av kvalitetene du kjenner fra stor Tannoy - uovertruffen dynamikk, luftighet og et stort behagelig lydbilde. Var redd lydbilde dual concentricen er kjent for skulle lide under de ekstra basselementene, men dette sitter.
    Neste steg å få laget noen føtter/ stativer som løfter de litt høyere og gir mulighet for å vinkle dem lett bakover. Samme par du har sett på? Jeg kom tilfeldigvis over den via en som kjøpte noen andre høyttalere av meg. De har vært brukt i et studio på Østlandet og kabinettene bærer dessverre preg av den siste flyttingen de var gjennom før jeg forbarmet meg over dem.
    Edit: og ja, det er noe helt annet enn Gallo. Flotte høyttalere, men Galloene ender nok på bruktbørsen.

Sist redigert:

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    564
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Hørte de på Stereofil for et par måneder siden.
    Synes de spiller meget bra så kunne godt tenkt meg de der ja.
    Kanskje litt "mørkt" lydbilde i forhold til det man er vant til, men gikk fort over for å si det slik :)
    Synes de spiller veldig bra, bra dybde og stort lydbilde synes jeg da :)
    Vinner man i lotto ( toppgevinsten vel og merke ) blir det disse eller Vintage Fifteen....

Eller aller helst et par Westminster GR, er nå de som ligger på topp på listen slik sett.
    Han mr. Kevin Deal fra Upscale audio har snudd . De selger også Tannoy og Fyne

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn