TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har gjort en liten kabel observasjon her hjemme hos meg. Har hatt noe VanDenHul kabler liggende å slenge d-352 hybrid og magnum hybrid. Tenkte jeg måtte teste de på Tannoyene og her oss meg satt det som et skudd fra topp til bånn. Her har man brukt en dullion på kabler å ender opp med å like en kabel som koster minimalt... Jaja. Poenget er i alle fall at Tannoy og Vandenhul burde prøves.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Er det noen andre endringer enn finish?
    Precision 6.2 LE har fått et esktremt påkostet og avanset delefilter med teknologi hentet fra Definition-serien så vel som forbedret kabinett, dyrere internkabling, bedre terminaler og ekstremt nøye selekterte drivere med doble magnetmotorer. Lydmessig er den klarere, renere, fyldigere og samtidig mer oppløst enn den allerede glimrende 6.2. - Stereofil.no
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg har lest som et generelt råd at en bør stramme til boltene som fester elementene i kassene. På DC10T er det en metallkrans som skjuler boltene. Noen som vet hvordan denne er festet og hvordan den tas av?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lest som et generelt råd at en bør stramme til boltene som fester elementene i kassene. På DC10T er det en metallkrans som skjuler boltene. Noen som vet hvordan denne er festet og hvordan den tas av?
    Den er limt, den sitter godt, og det skal mye til å fjerne den uten at den blir ødelagt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg har lest som et generelt råd at en bør stramme til boltene som fester elementene i kassene. På DC10T er det en metallkrans som skjuler boltene. Noen som vet hvordan denne er festet og hvordan den tas av?
    Den er limt, den sitter godt, og det skal mye til å fjerne den uten at den blir ødelagt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hjertelig takk for raskt svar - da skal jeg ikke gjøre det :)
     

    ags88

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    54
    Antall liker
    7
    Sted
    Møre og Romsdal, Smøla
    Hallo Tannoy`ere, Sitter her og spekulerer litt, kjører i dag 1 stk Parasound A23 på ett par Tannoy Definition DC8T. Vurderer litt og kjøpe en A23 til, slik at jeg har en A23 på hver høyttaler, noen som har noe formening om dette har noe særlig hensikt for seg. A23 begynner jo og komme til litt hyggelige priser på brukten nå...
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Hos meg her har i alle fall dc10ti ikke hatt vondt av mer kraft mht til kontrollen i bassen.
     

    Elstereo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    59
    Antall liker
    86
    Snart ny eier av TANNOY Precision 6.2 LE

    Precision 6.2 LE Ebony er nå bestilt.
    Gleder meg!
    Har forsterkeren Luxman L-590AX fra før.
    Nå kan jeg pensjonere gamlehøyttalerne: Dali Evidence 870 :)

    Ifølge What Hi-Fi, så var forgjengeren 6.2 av de beste i sin prisklasse.

    Så, da er jeg et nytt medlem i TANNOYklubben.
     
    Sist redigert:

    Elstereo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    59
    Antall liker
    86
    De nye Precision 6.2 LE er nå i hus.
    Nydelig lyd!

    Man får virkelig følelsen av å ha sangeren, med band, foran seg i stua. Jeg hørte detaljer jeg ikke hadde hørt før.
    Lyden er klar, med mye og god bass.

    Det eneste ankepunktet jeg har er det at bassen er hul og romlete.
    Lyden av en bassgitar høres ikke ut som en bassgitar.
    Men, de trenger lang innspillingstid (24 timer +++). Også kan man jo evt. fylle rommet nede i høyttalerne med sand for å forbedre bassen.

    Jeg håper og tror at dette er mitt siste høyttalerkjøp :)

    Også trenger jeg å få skyllet ørene hos doktoren. Det forbedrer nok lyden betraktelig!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    De nye Precision 6.2 LE er nå i hus.
    Nydelig lyd!

    Man får virkelig følelsen av å ha sangeren, med band, foran seg i stua. Jeg hørte detaljer jeg ikke hadde hørt før.
    Lyden er klar, med mye og god bass.

    Det eneste ankepunktet jeg har er det at bassen er hul og romlete.
    Lyden av en bassgitar høres ikke ut som en bassgitar.
    Men, de trenger lang innspillingstid (24 timer +++). Også kan man jo evt. fylle rommet nede i høyttalerne med sand for å forbedre bassen.

    Jeg håper og tror at dette er mitt siste høyttalerkjøp :)

    Også trenger jeg å få skyllet ørene hos doktoren. Det forbedrer nok lyden betraktelig!
    Er som oftest rommet som skaper den "romlete bassen". Alternativt hjelpes den også av forsterker med lite kontroll på elementene. Disse Tannoy-høyttalerne har normalt fin, stram og rimelig dyp bassgjengivelse, "romlete" er absolutt ikke et begrep jeg ville benyttet om dem.
    Jobb litt med plassering (dersom du har stående bølger, ha høyttalerne i 1/3 av rommets lengderetning, og lytteposisjon på 2/3 av rommets lengderetning), sett evt i skumgummiputer i bassportene.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Elstereo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    59
    Antall liker
    86
    Takk for gratulasjonen, Lakki!

    Høyttalerne høres bedre og bedre ut.
    Bassen blir tydeligvis bedre etter lengre tids bruk.
    Jeg prøvde med skumgummi i portene bak, men jeg synes ikke det ble noe bedre med de (tvert om).

    Håkon, takk for utdypende og godt svar. Det kan ikke være noe galt med forsterkeren, det er en Luxman L-590AX.

    Jeg likte ikke at det ble veldig tydelig at HD lyd på Blu-ray ikke høres noe særlig ut nå. Men, det blir uansett ikke noe innkjøp av Surround forsterker med HD lyd.
    Jeg er fornøyd med stereo.

    Jeg kan være glad for at jeg ikke har Klipsch, de er vel uansett ikke i nærheten av Tannoy :cool:

    Takk for alle svar.

    Hilsen Even
     
    D

    Dilla

    Gjest
    Fin video baldrick, tydelig at de er opptatt av god lydgjengivelse i det studioet... :cool:

    Er det noen her med erfaringer med å jorde sine tannoyhøyttalere, altså koble den femte høyttalerterminalen til chassis jord på forterker? Hva er effekten, hører man forskjell? Er det svartere bakgrunn og lavere støygulv man kan forvente?

    Jeg kunne ha prøvd selv, men er makelig anlagt. Tenkte å høre om det er noen mer tiltakssterke med (gode) erfaringer før jeg reiser meg opp av sofaen...

    Mvh Tannoy venn :)
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Hei Tannoyvenner!

    Er det noen av dere som kjenner til en litt eldre gulvstående modell med betegnelse D-80? Jeg spør fordi jeg venter en Nad 3020 ( den fra 80-tallet vet dere) fra Danmark etter hvert og leter etter lettdrevne høyttalere som kan passe til denne. Varm, homogen og letflytende lyd er målet. Har vel kanskje en følelse av at dagens Tannoymodeller i økonomiklassen er mer nøytrale og rett-i-fleisen enn jeg er klar for, men det var altså de litt eldre modellene da...

    Antar at denne D-80 og de fleste andre fra Tannoy er lettdrevne (Naden er på 2 x 20Watt!), men det var den der klangbalansen da.

    Setter pris på innspill fra dere!
     

    ags88

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    54
    Antall liker
    7
    Sted
    Møre og Romsdal, Smøla
    Hei Tannoyvenner!

    Er det noen av dere som kjenner til en litt eldre gulvstående modell med betegnelse D-80? Jeg spør fordi jeg venter en Nad 3020 ( den fra 80-tallet vet dere) fra Danmark etter hvert og leter etter lettdrevne høyttalere som kan passe til denne. Varm, homogen og letflytende lyd er målet. Har vel kanskje en følelse av at dagens Tannoymodeller i økonomiklassen er mer nøytrale og rett-i-fleisen enn jeg er klar for, men det var altså de litt eldre modellene da...

    Antar at denne D-80 og de fleste andre fra Tannoy er lettdrevne (Naden er på 2 x 20Watt!), men det var den der klangbalansen da.

    Setter pris på innspill fra dere!


    Har ikke peiling på hvem du er, men ser du bor på Smøla, du kan jo ta turen til Dyrnes og prøve på ett par "moderne" Tannoy, har Definition DC8T og Eyris DC1 i hus.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Hei Tannoyvenner!

    Er det noen av dere som kjenner til en litt eldre gulvstående modell med betegnelse D-80? Jeg spør fordi jeg venter en Nad 3020 ( den fra 80-tallet vet dere) fra Danmark etter hvert og leter etter lettdrevne høyttalere som kan passe til denne. Varm, homogen og letflytende lyd er målet. Har vel kanskje en følelse av at dagens Tannoymodeller i økonomiklassen er mer nøytrale og rett-i-fleisen enn jeg er klar for, men det var altså de litt eldre modellene da...

    Antar at denne D-80 og de fleste andre fra Tannoy er lettdrevne (Naden er på 2 x 20Watt!), men det var den der klangbalansen da.

    Setter pris på innspill fra dere!
    Kjenner ikke betegnelsen D80, men kan den hete 638? Jeg har hatt flere modeller og lyttet til enda flere. Hva mener du med lettdrevne? Tannoy er vel som andre høyttalere, jo bedre forsterker jo mer gøy blir det :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Var med en kompis å satte opp et sett Tannoy Presicion 6.2 som var på tilbud i helga.. Virkelig gode høyttalere. I hans rom ble det noe mye bass, men ellers syns jeg de imponerte stort. "knocktest" var ekstremt bra, virka helt dødt det kabinettet.

    Neste oppgradering for han blir å bytte ut NAD C372 med noe mer "pån" forsterker, for å åpne dem opp mer i toppen.

    Gleder meg til å høre mer av disse 6.2'ene :). Virkelig et smykke av en høyttaler.
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Den foreløpige konklusjonen er at jeg har blitt en Tannoy-venn, og at Glenair blir stående i overskuelig framtid. Så får vi se hva som skjer hvis DC10ti dukker opp på brukten med tida :)
    Ramlet innom denne tråden etter Glenair-erfaringer. Jeg ser du savnet litt oppløsning når det kommer til Glenair; har du vurdert supertweeteren? Jeg ser for meg at dette vil gjøre høyttaleren mer frampå/transparent/bedre stemmer osv..

    Og til sist, hørt DC10A? Det er en skikkelig rakker.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har nettopp fått i hus noen modifiserte Vintage Naim CB produkter, og ville ha et par med høyttalere som matchet.
    Jeg var så heldig at jeg kom over et par med Tannoy Mercury M20, og er veldig spent på om de spiller så bra som de husker de gjorde når jeg hørte de for rundt 25 år siden.
    Dette var vel høyttaleren som fikk meg til å begynne med HiFi den gangen. Den første virkelige "ståpels" opplevelsen om jeg kan huske.
    Så er det bare å smøre seg med tålmodighet frem til søndag ettermiddag en gang. :D


    Er det noen som vet om noen pene stativer i tre som passer disse?


    Tannoy Mercury M20.jpg
    Tannoy Mercury M20 grill.jpg
    Tannoy Mercury M20 front.jpg
     
    Sist redigert:

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Den foreløpige konklusjonen er at jeg har blitt en Tannoy-venn, og at Glenair blir stående i overskuelig framtid. Så får vi se hva som skjer hvis DC10ti dukker opp på brukten med tida :)
    Ramlet innom denne tråden etter Glenair-erfaringer. Jeg ser du savnet litt oppløsning når det kommer til Glenair; har du vurdert supertweeteren? Jeg ser for meg at dette vil gjøre høyttaleren mer frampå/transparent/bedre stemmer osv..

    Og til sist, hørt DC10A? Det er en skikkelig rakker.
    Hei. Har tenkt tanken på supertweeter ja, mulig det hadde gjort susen. Hadde jo vært greit å testet først, men det er ikke så enkelt når jeg bor i Lofoten.
    DC10A har jeg ikke hørt nei. I utgangspunktet er den litt dyr synes jeg. Er heller ikke så sugen på bare en 10" da jeg er i overkant glad i bass. Rommet mitt er såpass stort med åpen løsning mot kjøkken/gang. Men den spiller sikkert flott:)
     

    SD1978

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2016
    Innlegg
    13
    Antall liker
    4
    Sted
    Holter
    Hei tannoy-guru :) jeg har kjøpt meg tannoy xt6f høyttalere og receiver yamaha rx1050. Receiveren er meget god med tanke på hjemmekino-lydopplevelse, men jeg er ikke helt fornøyd med musikk lydopplevelse. Jeg forstår at stereo receiver er det beste valget med tanke på musikk, men har dere noen gode forslag/råd hva som kan kombineres med ovennevnte høyttalere for å få best mulig resultat både for musikk og hjemmekino. Etter min mening mangler yamaha rx1050 litt dynamikk.
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg syns det er mye hjelp på musikk delen med dedikert effekt, har en eldre Yamaha (rx1020). Jeg liker Parasound A23, mye og god effekt for rund 5K brukt. men vanskelig og si da jeg ikke har hørt klangen i dine XT6F.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hei tannoy-guru :) jeg har kjøpt meg tannoy xt6f høyttalere og receiver yamaha rx1050. Receiveren er meget god med tanke på hjemmekino-lydopplevelse, men jeg er ikke helt fornøyd med musikk lydopplevelse. Jeg forstår at stereo receiver er det beste valget med tanke på musikk, men har dere noen gode forslag/råd hva som kan kombineres med ovennevnte høyttalere for å få best mulig resultat både for musikk og hjemmekino. Etter min mening mangler yamaha rx1050 litt dynamikk.

    Hvor lenge har du hatt høyttalerne? Har du spilt mye med dem?
    -Dersom du ikke har brukt dem så mange timene, så kan det nok hende du skal smøre deg med litt tålmodighet.
    Tannoy skriver dette:
    Loudspeakers are electromechanical devices that ‘run-in’ through use; performance will therefore improveafter an initial period of 24 hrs use. Once they have been further run-in over a longer period, there will be clearenhancement of the stereo imaging, mid-band quality and bass performance characteristics.

    Mange mener de trenger en god del mer. Med mine tidligere DC6tse, syntes jeg ikke de løsnet før godt passerte 50 timer.

    Hvordan er høyttalerne plassert?
    Har du sett hva tannoy anbefaler i bruksanvisningen? :
    POSITIONING AND FINE TUNINGTo get best results from your new Tannoy Revolution XT loudspeakers it is worthwhile spending a little time findingthe optimum setup configuration.Begin by angling the speakers towards your chosen listening position, usually this is on the centre line of the room,so that when seated you can just see the inner side panel of each speaker. The front of the loudspeaker shouldnot be obstructed in any way. The loudspeakers should be located between 1.5 to 4.5 metres (5 ft to 15 ft) apart -with the listening position set slightly further away than the speakers are apart. Avoid positioning the loudspeakersin corners of the room, as this will have a negative effect on performance. Ideally, maintain a distance of at least0.5 metres (20”) from the rear wall, and 1 metre (39”) from the side. (See Fig. 5)

    Hva bruker du til å spille av musikk og hvordan er reciever innstilt da du hører på musikk? Bruker du Pure Direct?
     

    SD1978

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2016
    Innlegg
    13
    Antall liker
    4
    Sted
    Holter
    Hei og takk for innspill. Min tv-stue er ikke stor, 3 x 4 m. Har prøvd å sette høytalerne litt nærmere veggen og i motsatt, men det ikke har hatt noe stor betydning for lydkvalitet, etter min mening. Som jeg opplever får jeg ikke klangen totalt sett så detaljert som leverer min TV :) :) kanskje dette høres litt rart ut :) :). Akkurat nå forsøker jeg å selge ovennevnte receiver, men er litt usikker på om det er et bra valg, da jeg ikke vet hva jeg kan forvente av andre type receivere, f.eks., Marantz 7010;6010,Pioneer lx59,Denon 4200. Blir det ikke billigere å beholde yamaha-receiver og prøve å kombinere med noen tilleggsgreier får å få bedre stereo opplevelse?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Så du mener din tv har mer detaljert lyd??? Eller misforstår jeg deg helt nå?

    I så fall, må du ha gjort noe galt? Skriv gjerne hvordan oppsettet ditt er koblet opp og hvordan det er plassert, så kan man prøve å få hjulpet deg litt på veien. ☺
     

    SD1978

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2016
    Innlegg
    13
    Antall liker
    4
    Sted
    Holter
    Jeg har bestemt meg å beholde receiveren min. Har pakket alt ut igjen og koblet til høytallerne med nylig kjøpte ledninger QED XTC :) Har koblet alt akkurat som det står i bruksanvisning. Er ikke god på å kalibrere høytallere selv så denne jobben ble utført av receiveren med hjelp av YPAO. Begynte å spille musikk via Spotify og ble hyggelig overrasket. Jeg brukte stereo-regime. Avstand mellom høytallerne og veggen er 40 cm. Begynner å like klangen. Skal fortsette å spille musikk i ca. en uke til for å kartlegge hvordan klangen blir. Da blir alt avklart. :)
     

    henrich83

    Fersking
    Ble medlem
    29.01.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Sandnes
    Hei,

    Er fersking her på forumet.
    Har kjøpt XT 6F. Brukte H80 på de inntil nylig, men solgte denne. Solgte også RF 62 MKII som var brukt på H80. Skal nå prøve meg på kultivert og oppløst!
    Jeg kjører WIMP HIFI gjennom Bluesound Node har trives med det enkle Oppsettet.

    Er Tannoy tunge/lette å drive?
    Innspillingstid?
    Nært bakvegg?
    Kabling? Har nå passe tykke, men billige i bananplugg.
    Noen tips til forsterker? Ser på Exposure 3010S2 D, Yamaha A S2100, Hegel H160(brukt), Parasound...
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    En gang Tannoy mann alltid Tannoy mann?

    Har hatt ulike Tannoy: Eyris DC2, Revolution Signature DC6T, Definition DC8, Definition DC8T og no etter nedskalering Eyris DC3.

    Etter å ha fått ny amp i huset mandag begynner hovudet å leite etter nye høyttalere, Ampen er en AMR AM777. Heilt topp på Eyris DC3, men mulig litt overkill.

    Noen som har noe å anbefale? Bør ikkje vere for store...
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte å dele en liten erfaring har gjort min billigste og beste oppgradering noen sinne. Byttet ut medfølgene spikes på DC10ti med yogamatte fra Claes. Dette har gitt mye strammere bass og en mye klarere topp.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Vanlig liggeunderlag fungerer like bra. Jeg mener, om det står Jågah på den så koster den vel 4x så mye som noe fra XXL.
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.909
    Antall liker
    1.218
    Torget vurderinger
    2
    På forrige messe på Stereofil hørte jeg på DC 10ti og de låt ganske bra selv på mindre bra innspillinger (Luxman forsterker). Det var overraskende nok litt lite bass, men jeg tror de kanskje hadde overkompensert etter at de på Horten messa hadde for mye. Det var satt opp med noen plastdiffusorer(?) av noen slag på baksiden. Det som var litt kjedelig var at de ikke hadde Vienna (som jeg har nå) i samme rom, så jeg har ikke noe direkte sammenlikningsgrunnlag. Jeg har hørt på de større modellene i Grand serien, Mozart SE og Beethoven Baby SE der før, men på enkelte låter så virker det litt for frempå. Det gikk bedre med Marantz enn med Rotel. Hjemme har jeg faktisk vurdert NAD sin classic serie for å få litt feitere mellomtone, mer bass og behagelig diskant, men endte opp med Marantz pga digitale tilkoblingsmuligheter. Det jeg lurer på er hvilke Tannoy høyttalere tror dere gir mest trykk/dynamikk og takler dårlige(!) innspillinger? DC 8/10 Ti, Glenair 10/15, noen av de andre prestige modellene? Eller burde jeg droppe Tannoy som alternativ?
    Stue/kjøkken: 23 kvm, leilighet: setter begrensning mhp sub, musikk : metall
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Biamping av Glenair 15

    Har drevet Glenairene mine med McIntosh MA7900. Har vel mistenkt at det ikke er en ideell match. Bestemte meg derfor for å koble min gamle Rotel arbeidshest til bassene da denne allikevel sto ubrukt på loftet. Kanskje det lureste jeg har gjort på en stund, synes alt ble bedre. Strammere bass, klarere mellomtone og mer detaljert diskant. Bekrefter vel bare at Mc'en ikke hadde helt kontroll på det store elementet, og at det igjen grøtet til mellomtonen. Var igrunn det selgeren på Stereofil advarte mot...
    Hev samtidig ut Lyngdorf sin Roomperfect romkorreksjonsenhet. Mulig denne kan funke bra i rett setting, men jeg synes den krympet lydbildet endel. Ble og litt bedre dynamikk uten denne. Det den evt forbedret kan jeg igrunn leve godt uten i dette oppsettet.
    Nå ble det mer gøy å høre musikk igjen ;D
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen bosatt på Østlandet som har Kensington GR og som kunne tenkt seg og fått besøk av en kar for en prøvelytt.

    Tore
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn