TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hvilken elektronikk liker Tannoy ? Hva bruker Tannoy folket på sine Definition DC10T høyttalere av forsterkere ? Tenker da på effektforsterker, ikke integrert.
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    Da sitter jeg og venter på Lars fra Stereofil skal komme med et par Tannoy Canterbury SE om et par timer . Dette ser jeg virkeligt frem til . Så er det bare og sette i gang jakten på elektronikk . Har bare noe "reserve" utstyr stående for øyeblikket , sånt at det blir lyd om ikke annet de første dagene .

    Skal komme med noen bilder ut over dagen .
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    De høyttalerne kan man da virkelig kjøre med det meste. ....
    Spør hos Stereofil dersom du er i tvil. ...
    Ja, enig i det. Satte det vel litt på spissen sent en kveld. :)

    Tror nok disse høyttalerne i DC-T serien vil fungere godt på forsterkere med god kontroll/nok effekt i bunn (for å få utnyttet basselementenes kapasitet) og deretter en tilpassing til smak og behag. Prestige-serien bør etter min smak ha en ørliten rørdæsj i signalveien, men som sagt: Slik er min smak. ASR fra Stereofil blir ofte nevnt som en god kombo. Samme med Manley hvis man kan leve med rør.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Hvilken elektronikk liker Tannoy ? Hva bruker Tannoy folket på sine Definition DC10T høyttalere av forsterkere ? Tenker da på effektforsterker, ikke integrert.
    Bruker Modwright kwa-150 effekttrinn på dc10t. Vurdert mot 845 rørforsterker (Line Magnetic)Syntes jeg fikk mest ut av høyttalerene med kwa150 som er en strålende match i følge mine ører. dog skal sies at lm låter magisk på dc10t, men jeg ønsker å gå veien med transistor effekt, og heller eksprimentere med pre..
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Det er vel nettopp en klasse A sak jeg har sett for meg.

    - Pass Labs
    - Plinius
    - Musical Fidelity
    - Accuphase

    Andre som bør vurderes ?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Heisann.

    Bruker Accuphase E 550 (30W klasse A) på mine Kensington SE og tidlegere på DC8T med stort hell. Forsterkeren har vært med i ca 5 år no og den låter fantastisk sammen med Tannoy. Meget transparent, men samtidig fyldig. Savner ein sjelden gang litt meir slag/trøkk i bassen på enkelte innspelinger, men det kan være ht som setter begrensningen.

    TAF
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Kwa-150 kjører i følge produsent i klasse A med de første wattene hva det nå betyr... Uansett har dette effekttrinnet en fantastisk klang, hurtighet og snerten bass med dc10t
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    På Tannoy sin Facebook side har de nå lagt ut en del bilder, sågar videosnutt av den nye Tannoy Prestige Gold Reference (GR) - dette er en ny oppdatering i Prestige serien. Dette lover bra. Jeg har lagt inn en bestilling :)

    <a href="http://instagram.com/p/cq_NdfL9Da/" target="_blank">
    http://instagr.am/p/cq_NdfL9Da/

    Er dette arvtageren til Turnburry SE ?
    Tannoy announces Prestige Gold Reference speaker range | whathifi.com
    Ser ut som om høyttaleren i videoen er nye Kensington GR.
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    1102518_10153141558570002_1660928342_o.jpg
    i
    Ikke allverdens til bilde kvalitet . Mangler elektronikk , og rommet er heler aldri brukt i hifi sammenheng her hjemme , så det er mye så skal på plass . Men første inntrykket er formidabelt . Dette er kansje den høytaleren som har gitt meg mest good-feeling .
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Det kommer nok til å spille forrykende etterhvert som du får fintunet ting og tang. Er man hektet på disse klassiske Tannoyene, så er jo Canterbury helt i toppen sammen med Westminster.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Grattis med flotte ht Leifi.

    Ligger ein Luxman L 590 A ll på børsen nu som eg kan tenke meg passer Prestige serien meget bra. Bare eit tips.

    Hadde eg hatt bedre plass så hadde eg gått for Canterbury sjølv.

    TAF
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    På Tannoy sin Facebook side har de nå lagt ut en del bilder, sågar videosnutt av den nye Tannoy Prestige Gold Reference (GR) - dette er en ny oppdatering i Prestige serien. Dette lover bra. Jeg har lagt inn en bestilling :)

    <a href="http://instagram.com/p/cq_NdfL9Da/" target="_blank">
    http://instagr.am/p/cq_NdfL9Da/

    Er dette arvtageren til Turnburry SE ?
    Tannoy announces Prestige Gold Reference speaker range | whathifi.com
    Ser ut som om høyttaleren i videoen er nye Kensington GR.
    Enig, tror dette er arvtageren til Kensington.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vis vedlegget 210636 i
    Ikke allverdens til bilde kvalitet . Mangler elektronikk , og rommet er heler aldri brukt i hifi sammenheng her hjemme , så det er mye så skal på plass . Men første inntrykket er formidabelt . Dette er kansje den høytaleren som har gitt meg mest good-feeling .
    Hva er forskjellen kontra Kingdom som du hadde før ?
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Den var utrolig fin. Om den spiller like bra som den ser ut så stort grattis til deg.

    Lasse :)
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    HCS . Det er for tideligt og si , ettersom elektronikken jeg bruker for øyeblikket ikke kan forsvare høytalerenes potensiale . Men kan alerede nå høre at den har noen kvaliteter som jeg savna i Kingdom 15 . Og utroligt nok føles det ut som den spiller dypere i bassen selv med enn liten hybrid forsterker på et par watt .

    Jeg har valgt og ta i bruk eit mindre rom denne gangen , rett å slett for å få litt friere tøyler når det kommer til rom behandling og plassering . Rommet er mye mindre , men jeg har troa på at jeg etter hvert skal få det riktigt så bra til her .

    Det skal ivertfall bli veldigt morsomt å få på plass litt diverse elektronikk å teste på . Jeg har hørt Prestige me pepperpot tideligere , å det har spilt magisk .

    Som du ser på bildet fik jeg også med et par ST200 tweetere som jeg skal teste litt fremover , har lest litt på nett at folk har hatt svært gode resultater med supertweeter på Canterbury.

    Og for å ikke snakke om finish . Høytaleren er bare grise lekker . Den var også noe mindre enn jeg hadde trodd selv om jeg hadde måla .
     
    Sist redigert:

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    6
    Flotte høyttalere, hvordan er lyden, spiller de dypt?
    På papiret spiller de til 34hrtz (-6), men det er vel som med de fleste høyttalere meget romavhengig. I mitt rom på i overkant av 30kvm, er det mer enn nok nedover. Har hatt ymse høyttalere de siste årene, men må innrømme at Tannoy er en favoritt:)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Tannoy blir ofte likt av mange da de har en tendens til å spille musikk og ikke bare lyd - dvs musikkens emosjonelle innhold formidles lett.

    Gratulerer med nye Tannoy'er! :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nydelige ht`s AKA. Grattis!

    Jeg jakter på de minste Tannoyene fra Prestige-serien til itt vinylrom/øverom. Håper å bli medlem i tråden her etterhvert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: AKA

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    6
    Sammen med kilden. Vet det ikke er optimalt med spilleren så nært høyttaler, men boksen pro-jecten står i er hengt på vegg og har skapside mot høyttaleren.
    008.jpg
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    6
    Sammen med kilden. Vet det ikke er optimalt med spilleren så nært høyttaler, men boksen pro-jecten står i er hengt på vegg og har skapside mot høyttaleren. Vis vedlegget 212213
    Hvilket møbel er det du har der? er det et modulsystem?

    Mvh
    Stein Christiansen
    Hei Stein,

    Det har jeg faktisk satt sammen av overskap fra IKEAs helt nye kjøkkenserie METOD. To skrog på 60x80, i tillegg til skapdører og skuffer.

    mvh
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg er også veldig glad i Tannoy Prestige serien, bare så skikkelig synd at de ikke lar seg integrere i ett moderne hjem rent utseende messig :/
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Jeg er også veldig glad i Tannoy Prestige serien, bare så skikkelig synd at de ikke lar seg integrere i ett moderne hjem rent utseende messig :/
    Personlig synes jeg ofte litt edelt treverk brekker fint i ellers lyse og minimalistiske(?) omgivelser, men det er nå meg.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    du kødder united?
    Grattis!. Det skulle bare en kikk på mine før du bare måtte ha de? M o r o ! ! ;)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.094
    Antall liker
    32.466
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Butikken stilte prompte med en sjåfør og en bærer, og 15 minutter etter at jeg gikk inn i forretningen, var sakene oppe i fjerde etasje.

    Det kaller jeg service!:)
    bilde (5).JPG


    Tok et kvarter til å komme hit
    bilde (6).JPG


    Men fant fram nøkkelen, og
    bilde (7).JPG


    Men har jo faen ikke plass til dem, må visst kaste ut sofa, bord, etc, og møblere opp stua på nytt.:cool:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.094
    Antall liker
    32.466
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Grattis! Nappet nesten i Vil-ha-genene her også...
    Takk.

    Bra låter det også, innbiller jeg meg.

    Sørget også for å ha ny pickup, ny riaa og nye rør til innspilling samtidig. Med så mange variabler er det bare å glemme finlyttinga, dermed er det bare å få beina i været, jekke opp en sterkøl og nyte musikken.:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lekkert...Hvor mange slike par hadde Stereofil til den meget gode prisen ? Synes det florerer av nye eiere... Gratulerer med vakre lyd-møbler.. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn