Takker/Liker/Misliker

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
litt fjernt at man ikke kan bruke så mange takker og liker som man ønsker
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
får vi snart en takk skarru faen meg ha-knapp også?
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.378
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
...
[h=2]Takker/Liker/Misliker[/h]
Som alle har fått med seg har vi lagt til en Takker/Liker/Misliker funksjon som går igjen i alle innlegg.

Det er kun mulig å gi opptil 7 stk. Takker og 7 stk. Liker pr. dag. Tanken er ikke at en skal takke og like for alt mulig, men gi en tilbakemelding til innlegg som fortjener det.

Når det gjelder Misliker så er det kun lov å gi 3 stk. om dagen, og tanken er at dette skal brukes på innlegg som du føler bryter med folkeskikk/regelverket, og som kan gi oss moderatorer en pekepinn på innlegg som bør tittes på.

Når du har brukt opp din kvote så vil funksjonen forsvinne inntil ny dag kommer. Hvis du har gitt 7 stk. Liker så vil det kun stå "Jeg takker for dette innlegget" og "Jeg misliker dette innlegget". Hvis du har gitt 7 stk. Takker og 7 stk. Liker, så vil det kun stå "Jeg misliker dette innlegget".

Mvh
Høvdingen​
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg bruker opp misliker-kvoten min hver dag på dine innlegg, finger
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Av en eller annen grunn kommer jeg ikke inn på side tre og videre i denne tråden.....

Edit: før jeg nå la inn ett innlegg.
Hva i all verden kan dette skyldes? Har vært slik noen dager.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.898
Antall liker
1.911
Sted
Sortland
Må nok henge meg på denne tråden. Jeg reagerte med overraskelse og litt vantro da jeg så Facebook funksjonene 'Takk/Liker/Misliker' i HFS3. Og jeg skal glatt innrømme at jeg misforsto; 'Liker' og 'Misliker' er da klare antonymer med en indre sammenheng? at 'misliker' skulle være en 1/2 'Rapporter til moderator'' forstod jeg ikke.
Har de noen funksjon?
Får man et godt svar på et spørsmål lan man vel i høflighetens navn takke med ett innlegg. Ok - en kortversjon er vel greit. Jeg tolker det mere som: ''Akkurat som om jeg skulle sagt det selv!''.
Hvorfor man ''Liker'' et innlegg kan det jo være flere grunner til. Om man sitter i sofaen og funderer på et problem og så finner svaret i ett innlegg her - da er det jo opportunt å sende en takk fra sidelinja.
''Misliker''? Om man ikke er enig i argumentasjonen i innlegget må man kunne si noe m hvorfor. F.ex: Jeg leter nå etter hodetelefoner, finner jeg en omtale som skryter av ett hodesett vil jeg vite mer, en ''NN Misliker dette innlegget'' gir da selvsagt ingen informasjon. (Ser du - jeg har allerede glemt at jeg har misforstått denne termen!) Terminologien her bør ihvertfall endres slik at den er i overenstemmelse med Høvdingens intensjon.

Jeg tror nok at disse knappene har større verdi for de av sentralens medlemmer som kjenner hverandre (ikke-virtuelt) slik at de inngår i en intern kommunikasjon.

På skjermbildet ligger disse knappene midt på så at man treffer dem med fingeren er nok ingen bombe.

Til slutt vil jeg få takke Høvdingen for arbeidet han og hans team legger ned med HFS. Jeg kan nok ikke få uttrykt hvilken betydning HFS har hatt for meg.
Før i tiden (-før kone og barn (og jobb)) hørte jeg musikk 6-10 timer pr dag. De siste årene har denne tidsbruken nærmet seg 0. Heldigvis har jeg en oppvakt hustru som så hvor det gikk og fant plass til stereoannlegget i stuen etterhvert. Takket være HFS har jeg oppdaget at det finns masse musikk der ute som jeg ikke har hørt (eller hørt om) og tilfredsheten med livet beveget seg nok et hakk oppover. Og så får jeg sikle på utstyr!

Takk til alle sammen. (Dere vet hvem dere er.)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.378
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
@ Hansoer: Jeg liker innlegget ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Handsoer har skevet et bra innlegg som fortjener et trykk på jeglikerinnleggetknappen. Men det får holde med dette.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.898
Antall liker
1.911
Sted
Sortland
hvorfor ikke fortsette med @hansern?
...var den ment til meg forstod jeg den ikke.

nok om det: Kom på at jeg har trykket på ''Misliker'' knappen en gang -
men han hadde spillt Rune Rudberg - og jeg kjente nakkehårene reiste seg.
Uansett: Jeg ber om unnskyldning.
Innlegget var nok ikke upassende.......
uansett. Sorry.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
hvorfor ikke fortsette med @hansern?
...var den ment til meg forstod jeg den ikke.

nok om det: Kom på at jeg har trykket på ''Misliker'' knappen en gang -
men han hadde spillt Rune Rudberg - og jeg kjente nakkehårene reiste seg.
Uansett: Jeg ber om unnskyldning.
Innlegget var nok ikke upassende.......
uansett. Sorry.
ditt gamle nick var litt lettere å skrive;) for en latsekk
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
seriøst, jeg har vel stort sett brukt disse knappene til internkommunikasjon og (dårlig) humor med folk jeg kjenner.

mulig jeg bruker dem feil, men det er vel ikke så farlig.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
du bruker dem etter intensjonen fra forumledelsen. flink!
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.898
Antall liker
1.911
Sted
Sortland
hvorfor ikke fortsette med @hansern?
...var den ment til meg forstod jeg den ikke.

nok om det: Kom på at jeg har trykket på ''Misliker'' knappen en gang -
men han hadde spillt Rune Rudberg - og jeg kjente nakkehårene reiste seg.
Uansett: Jeg ber om unnskyldning.
Innlegget var nok ikke upassende.......
uansett. Sorry.
ditt gamle nick var litt lettere å skrive;) for en latsekk
ok, så det nå.....vel - har hatt det som e-postadresse siden 1995. Dessuten dukket det opp en kjendis i vg med samme nick, så for å unngå misforståelser gikk jeg tilbake til det originale.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.262
Antall liker
10.986
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hva skjer?
Takker er plutselig borte.
Utakk er vel verdens lønn :eek:

Men, noe helt annet:
Etter en tid med liker/misliker på HFS3 kjenner jeg at jeg misliker misliker-funksjonen sterkt og inderlig.
På meg fungerer det sånn at når noen klikker misliker på mine innlegg, og det skjer av og til, tolker jeg det som at mine holdninger og/eller min stil ikke er ønsket av vedkommende. Da får jeg lyst å melde meg ut med en gang. Hvis jeg har tråkker over og er ufin eller skriver noe usant ville jeg heller at noen sier det rett ut i et innlegg, sender en PM eller rapporterer innlegget. Ikke det at jeg ikke tåler det, og jeg tar gjerne en liten korreks i ny og ne, men kjenner i magen at det ikke er spesielt trivelig å få sånne ubegrunnete merker fra folk jeg ikke kjenner. Det følger ingen forklaring med en misliker. Automatisk fører det til færre og mer forsiktige innlegg, det er vel også hensikten og budskapet når man klikker misliker på et innlegg.
Det er ikke for ingenting at funksjonen "misliker" ikke finnes på visse andre sosiale nettsteder vi kjenner til, det fører stort sett til negative følelser.
Er det jeg som er overfølsom, eller har flere samme oppfatning?

Jørgen
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.267
Antall liker
2.505
Torget vurderinger
1
Hvorfor være så opptatt av hva andre synes?

Det er da plenty av brukere som har forsvunnet surmulende ut bakdøren grunnet innlegg som ikke falt i smak, om folk bare kunne ta seg litt mindre høytidelig og ha klart for seg at sak og person er ikke alltid samme sak.

Easily Offended Then Watch This - Video Dailymotion


Når det er sagt så misliker jeg de litt også, det gir litt inntrykk av popularitetskonkurranse ala face-, men det verste er at jeg har begynt å bruke de selv:rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Vi skal endre på "Misliker" til "Overtramp" eller "Regelbrudd". Det kan være til behjelp for moderatorer, men "misliker" ofte blir brukt for å vise side, og det var vel aldri hensikten.

Det kommer en større oppgradering av siden i løpet av et par uker, og da vil dette være en av endringene.

Mvh
Høvdingen
 
T

tce-teams

Gjest
jeg har ikke takker knappen lenger jeg eller , er det bare jeg liker innlegget og regelbrudd
 
T

Tittentei

Gjest
Jeg skjønner egentlig ikke vitsen med regelbruddknappen, når man allerede har rapporteringsknapp?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Fin justering. Denne tror jeg er lettere å få til å fungere etter hensikten. Kunne forresten like godt kalt den 'Margrete Munthes gule kort'. :D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg liker å bli likt. Er dere virkelig så sjenerte at dere ikke tør å innrømme det? Eller gir dere virkelig f****, som dere sier? Jeg har vanskelig for å tro det, rett og slett.

Jeg liker også å like andre, og deres innlegg. Jeg trykker stadig vekk på 'liker' og ser det som en vennlig anerkjennelse, en oppmuntring, og en inspirasjon til å levere mer av det samme.

Knappene er fine nå, synes jeg.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Tenk om flere kunne vise like stort engasjement og bidragsnivå som debattene rundt forumet og liker/regelbruddknappene.

Det hadde jeg likt
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Utrolig mange pølsefingre på små nettbrett og telefoner her inne. Dere som er moderatorer bør slette anmerkninger om regelbrudd litt hyppigere.
 
S

sorgenfri

Gjest
Tenk om flere kunne vise like stort engasjement og bidragsnivå som debattene rundt forumet og liker/regelbruddknappene.

Det hadde jeg likt
Jeg ville trykt på takkher, men den har vi jo ikke, og jeg har ikke flere Liker igjen:)
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.314
Antall liker
10.846
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
G

Gjestemedlem

Gjest
For å unngå inflasjon i verdien på liker, så bør hvert medlem starte med 10 liker de kan dele ut, samt kanskje 2-3 til i uken hvis de er aktive. Flere liker til utdeling får man ved at andre gir noen av sine liker til deg, da kan man også gi dem videre til fortjente innlegg. Da vil liker bli til en valuta med en reell verdi, og dem som blir belønnet med slikt vil føle det som ekstra stas og gjevt, siden det er noe av verdi og ikke bare tomme liker som nå. :)
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Jeg ønsker muligheten til å "like" egne innlegg.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Jeg ønsker muligheten til å "like" egne innlegg.
Er funksjonen så ille for deg?
På ingen måte. Jeg har brukt den selv og er gjennomgående ugenert av den. Mitt alvorlig mente forslag er at når vi uansett har funksjonen kan vi like gjerne få lov til å markere når vi virkelig er fornøyd med våre egne gullkorn. Litt sånn høy-på-seg-selv-knapp. Jeg tror den ville blitt mye brukt.

-totte
 
Topp Bunn