Takker/Liker/Misliker

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
"Misliker" i vanvare

Det beste vi kan gjøre er å lage en brukergruppe som medlemmer kan velge, og som da ikke kan bruke tjenesten. Dette er Ajax-basert, og det er dermed ikke mulig å lage noen bekreftelse på om du er sikker.
Et eller annet bør i hvert fall gjøres.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Ordvalg: Misliker bør hete noe annet og Liker bør få et antonym

HFS3 gir oss følgende tre innleggstilbakemeldingsmuligheter:
  • Takk for innlegget
  • Jeg liker innlegget
  • Jeg misliker innlegget
Meningen med de to første er ifølge Høvdingen i samsvar med deres betegnelse. De er m.a.o. lette å forstå og vil sannsynligvis bli brukt slik de er ment, som en respons på innleggets (saklige) innhold.

"Misliker" er derimot mer problematisk. Det er ifølge Høvdingen ment å brukes som et signal om at innlegget er upassende, bryter med god oppførsel og folkeskikk, virker forsurende o.l. Det er slik jeg tolker det, ment som en mildere, men åpent synlig form, av den røde trekanten "Rapportér innlegg". Dette er helt greit.

Problemet er at "Misliker" lett fremstår som en antonym parallell til "Liker". Hvis noen tror det er slik, og bruker den deretter, blir det lett forvirring og bråk. Det er helt greit at noen er uenig i noe jeg skriver, men hvis jeg har holdt meg godt innenfor reglene og allmen folkeskikk, bør jeg ikke flagges med en "Misliker". Jeg tror betegnelsen "Misliker" bør endres til noe (helt) annet slik at det fremgår meget tydelig hva denne funksjonen er ment som.

Deretter kan HFS i tillegg innføre en knapp som signaliserer at man er uenig i et innleggs innhold. Den kan f.eks. hete "Uenig" som ikke bærer med seg de samme uheldige bibetydninger som "Misliker". Jeg kan f.eks. være uenig med deg selv om jeg liker eller endog elsker deg, men med misliker blir det straks verre.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
HFS3 gir oss følgende tre innleggstilbakemeldingsmuligheter:
  • Takk for innlegget
  • Jeg liker innlegget
  • Jeg misliker innlegget
Meningen med de to første er ifølge Høvdingen i samsvar med deres betegnelse. De er m.a.o. lette å forstå og vil sannsynligvis bli brukt slik de er ment, som en respons på innleggets (saklige) innhold.

"Misliker" er derimot mer problematisk. Det er ifølge Høvdingen ment å brukes som et signal om at innlegget er upassende, bryter med god oppførsel og folkeskikk, virker forsurende o.l. Det er slik jeg tolker det, ment som en mildere, men åpent synlig form, av den røde trekanten "Rapportér innlegg". Dette er helt greit.

Problemet er at "Misliker" lett fremstår som en antonym parallell til "Liker". Hvis noen tror det er slik, og bruker den deretter, blir det lett forvirring og bråk. Det er helt greit at noen er uenig i noe jeg skriver, men hvis jeg har holdt meg godt innenfor reglene og allmen folkeskikk, bør jeg ikke flagges med en "Misliker". Jeg tror betegnelsen "Misliker" bør endres til noe (helt) annet slik at det fremgår meget tydelig hva denne funksjonen er ment som.

Deretter kan HFS i tillegg innføre en knapp som signaliserer at man er uenig i et innleggs innhold. Den kan f.eks. hete "Uenig" som ikke bærer med seg de samme uheldige bibetydninger som "Misliker". Jeg kan f.eks. være uenig med deg selv om jeg liker eller endog elsker deg, men med misliker blir det straks verre.
Det har vært påtenkt å ha en "Jeg er uenig" knapp i tillegg til de andre, men det blir kanskje litt mye. Det er veldig enkelt å legge til en knapp hvis de er behov, men er litt i tvil om det.

Det ser vel ut som Takker og Liker står for 95% av bruken, og det kan virke som "Misliker" kun fungerer som en preventiv effekt. Jeg har lest gjennom en del tråder i dag, og jeg synes mye av drittkastingen vi så tidligere har roet seg. Det er ikke sikkert det er noen sammenheng i det hele tatt, men så langt kan det virke slik.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
"Misliker" misbrukt som "Uenig"

[...]
Det ser vel ut som Takker og Liker står for 95% av bruken, og det kan virke som "Misliker" kun fungerer som en preventiv effekt. Jeg har lest gjennom en del tråder i dag, og jeg synes mye av drittkastingen vi så tidligere har roet seg. Det er ikke sikkert det er noen sammenheng i det hele tatt, men så langt kan det virke slik.
Jeg tittet litt på Misliker-statistikken/-listene tidligere i uken og fikk et inntrykk av at den særlig var hyppig brukt i enkelte kabeltråder. Det så ut til å være mange "Liker" i de samme trådene. Jeg tittet ikke på innleggene, men gjettet på at mange av disse "Misliker" egentlig var ment som "Uenig" og motsatser til utdelte "Liker" og "Takker".
 
R

rico

Gjest
Jeg begynner å ønske en "jeg misliker hele...tråden" knapp....

De få "jeg misliker" innleggene jeg har lest er egentlig ikke annet enn at folk er uenige i det som skrives, ikke at det er regelbrudd, personangrep etc., jeg så ihvertfall ikke noe slikt der. Synes å huske å ha lest at misliker knappen skulle være noe man brukte når man mente at det var brudd på regelmentet, personangrep o.l. men kan man heller ikke da bruke den røde trekanten i hjørnet der da? Alternativt ta vekk denne og at Misliker knappen ruter innlegget til en moderator? Da ville man kanskje ta vekk de trykkene man gjør fordi man er uenig i at en ledning ikke er så god som en eller annen mener. Hvis man er uenig så kan man vel heller skrive dette i et innlegg og fortrinsvis også skrive hvorfor? Vi trenger ikke både misliker knappen og den røde trekanten.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
"Rapportér innlegg" (rød trekant) vs. "Misliker"

Den røde trekanten "Rapportér innlegg" er en direkte fortsettelse av funksjonalitet fra HFS2. Når man trykker på den, får man opp en boks der man skal skrive en melding til moderatorene om hvorfor man rapporterer innlegget. Det kan skyldes regelbrudd, men det kan f.eks. også være et innlegg som er plassert i gal kategori.

Rapporteringen er ikke synlig for andre enn moderatorene. Jeg tror ikke en gang at rapportøren i ettertid kan se sine avsendte rapporter.

Jeg formoder og tror (utfra erfaring) at disse meldingene håndteres rimelig raskt av vakthavende moderator.

Jeg oppfatter dette som en en nyttig funksjon.

"Misliker" er slik jeg forstår Høvdingen, ment som en åpen og mildere form for misbilligelse. Den har ingen plass til en medfølgende begrunnelse/kommentar. En bruker kan gi et synlig signal til en annen, og det er kanskje tilstrekkelig til at det roer seg. Moderatorene kan så når de har tid, kjøre spørringer mot "Misliker"-flaggene, for å se om det er noe som bør tas tak i. Tilsvarende er det et faresignal hvis det blir mange "Misliker" i en tråd. Da bør moderatorene antagelig følge tråden ganske nøye.
 
R

rico

Gjest
OK så da bruker man misliker knappen når noen har angrepet en person/brutt reglene bare littegrann mens man bruker den røde trekanten når noen har gjort dette skikkelig. Sikkert greit det...også.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Hva er et regelbrudd eller åpenbart dårlig oppførsel?

OK så da bruker man misliker knappen når noen har angrepet en person/brutt reglene bare littegrann mens man bruker den røde trekanten når noen har gjort dette skikkelig. Sikkert greit det...også.
Hva er et regelbrudd eller åpenbart dårlig oppførsel? Det er åpenbart et spekter her med en (ofte ganske stor) gråsone. Vi kan f.eks. tenke oss følgende (noe diffuse) oppførselskategorier med glidende, uklare overganger:
  1. God
  2. Akseptabel
  3. Bør unngås/uheldig
  4. Høyst tvilsom
  5. Mulig brudd på regler og allmen folkeskikk
  6. Klart brudd på regler og allmen folkeskikk
Nr. 1 og 2 skal man i hvert fall ikke reagere på. Nr. 6 fortjener straks en rød trekant. Nr. 5 fortjener kanskje en rød trekant slik at moderatorene straks blir oppmerksomme på og kan vurdere den. Nr. 4 fortjener i hvert fall en misliker, kanskje en rød trekant. Nr. 3 fortjener kanskje en misliker. Det kommer bl.a. an på trådens stemning og temperatur, om dette er en person som normalt oppfører seg bra og kanskje bare har vært uheldig i sine formuleringer osv. osv.

Man kan selvsagt også benytte en rød trekant for å varsle om en tråd som kan risikere å skjære ut. Da skriver man en rød trekant-kommentar som tydelig forteller moderatorene at det er det som er hensikten med varselet, og at det ikke nødvendigvis er noe spesielt galt med akkurat det innlegget hvis røde trekant man trykket på.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Ordvalg: Misliker bør hete noe annet og Liker bør få et antonym

HFS3 gir oss følgende tre innleggstilbakemeldingsmuligheter:
  • Takk for innlegget
  • Jeg liker innlegget
  • Jeg misliker innlegget
Meningen med de to første er ifølge Høvdingen i samsvar med deres betegnelse. De er m.a.o. lette å forstå og vil sannsynligvis bli brukt slik de er ment, som en respons på innleggets (saklige) innhold.

"Misliker" er derimot mer problematisk. Det er ifølge Høvdingen ment å brukes som et signal om at innlegget er upassende, bryter med god oppførsel og folkeskikk, virker forsurende o.l. Det er slik jeg tolker det, ment som en mildere, men åpent synlig form, av den røde trekanten "Rapportér innlegg". Dette er helt greit.

Problemet er at "Misliker" lett fremstår som en antonym parallell til "Liker". Hvis noen tror det er slik, og bruker den deretter, blir det lett forvirring og bråk. Det er helt greit at noen er uenig i noe jeg skriver, men hvis jeg har holdt meg godt innenfor reglene og allmen folkeskikk, bør jeg ikke flagges med en "Misliker". Jeg tror betegnelsen "Misliker" bør endres til noe (helt) annet slik at det fremgår meget tydelig hva denne funksjonen er ment som.

Deretter kan HFS i tillegg innføre en knapp som signaliserer at man er uenig i et innleggs innhold. Den kan f.eks. hete "Uenig" som ikke bærer med seg de samme uheldige bibetydninger som "Misliker". Jeg kan f.eks. være uenig med deg selv om jeg liker eller endog elsker deg, men med misliker blir det straks verre.
Litt idéhøyttenkning:

Det er mulig at man kan benytte følgende to trykknappbegreper for å unngå de misforståelsene og den feilbruken "Misliker" inviterer til og lett blir offer for.

"Overtramp" = Ny betegnelse for "Misliker" (brukt i samsvar med Høvdingens intensjon). "Utilbørlig" kan være et alternativ (men det blir kanskje for stivt (for noen)).

"Uenig" = Uenig i et innleggs innhold
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
"Misliker" i vanvare og ren misbruk

"Misliker" blir stadig trykket på i vanvare. Dette skjer særlig av de som benytter pekeskjerm på mobiltelefoner og nettbrett, men museplaten på bærbare datamaskiner er nok også en feilkilde.

Igjen: Det ville være fint om HFS gjør noe med dette. Jeg begynner å bli ganske lei av å få "Misliker" som så viser seg å være satt uten at personen er klar over det.

Det er også, som tidligere nevnt, en del personer som benytter "Misliker" for å uttrykke uenighet selv om Høvdingen i denne tråden uttrykkelig har fortalt at "Misliker" kun er ment for innlegg som helt eller delvis befinner seg i HFS-reglementets grenseland eller bryter med nogenlunde normal folkeskikk.

Jeg gjentar derfor mitt forslag i innlegg #51.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Vi kommer i første uken av august med en større oppgradering av sidene, og vi har blant annet gjort noen endringer med Liker/Misliker, hvorav det bl.a. må gå et visst antall sekunder mellom hvert trykk. Det vil fjerne mange feiltrykk, men ikke alle. Ettersom dette er en Ajax funksjon så vil feiltrykk kunne oppstå, men det er jo bare å trykke en gang til så blir den reversert.

Dette med at enkelte bruker Misliker på "feil" måte er et annet problem, men vi har jo strengt tatt ikke satt noe regelverk rundt dette, men vi bør kanskje vurdere det. Vi kan "tvinge" alle medlemmer til å lese disse reglene før de kan gå videre på forumet.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.830
Antall liker
38.534
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Herregud som folk kan mase,dette er et gratis tilbud som vi burde være stolte av :)
Hvorfor kan dere ikke bare godta sentralen som den er? selv synes jeg alt fungerer meget bra.

godt jobba Høvding :)

mvh
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.193
Er ikke det enkleste å bare forandre teksten på "misliker" knappen så den tilsvarer hensikten bedre?
Blir tungvindt hvis man skal lese masse regler osv. Synes jeg.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.344
Antall liker
10.964
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Personlig har jeg bestemt meg for å ikke bruke "misliker" knappen mer; å trykke på den knappen sier intet om hva jeg misliker - er jeg bare uenig eller er det noe annet. Hvis et innlegg gir meg trang til å ytre min misbilligelse er det sannsynligvis verd en egen post tenker jeg..
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Herregud som folk kan mase,dette er et gratis tilbud som vi burde være stolte av :)
Hvorfor kan dere ikke bare godta sentralen som den er? selv synes jeg alt fungerer meget bra.

godt jobba Høvding :)

mvh
Henger meg på her, bra jobba.

At enkelte ikke klarer å dy seg...nuvel dem om det. Takke fan for ignore funksjonen.

/jan
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Herregud som folk kan mase,dette er et gratis tilbud som vi burde være stolte av :)
Hvorfor kan dere ikke bare godta sentralen som den er? selv synes jeg alt fungerer meget bra.

godt jobba Høvding :)

mvh
Henger meg på her, bra jobba.

At enkelte ikke klarer å dy seg...nuvel dem om det. Takke fan for ignore funksjonen.

/jan
Skal se om jeg også tar ibruk den funkjonen - blir vel mye enkelte steder.....
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.344
Antall liker
10.964
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Jeg husker en campingplass utenfor Helsinki: Eierne var stolte av hytteregelverket sitt. Det sto på 5 språk, innrammet på beste vis. Nedest på det svenskspråklige regelverket hadde noen føyd til med penn: §46: Det er förbjudet att urinera i säkringsskåpet.

Ikke alt blir bedre med mer regulering..
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.401
Antall liker
185
Misliker knappen ligger akkurat der jeg drar nedover tråden på telefonen og jeg har også lagt ut noen "misliker" uten å mene det.
Fant ut av det og fikk dem fjernet. Håper jeg. VH. Bernt
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Herregud som folk kan mase,dette er et gratis tilbud som vi burde være stolte av :)
Hvorfor kan dere ikke bare godta sentralen som den er? selv synes jeg alt fungerer meget bra.

godt jobba Høvding :)

mvh
Henger meg på her, bra jobba.

At enkelte ikke klarer å dy seg...nuvel dem om det. Takke fan for ignore funksjonen.

/jan
Det er mange ting å tenke på når en skal lage/sette sammen noe nytt, og dette med at enkelte treffer Takker/Liker/Misliker ved uhell var ikke så lett å forutse.

Jeg takker for hyggelig tilbakemeldinger, men det er ønskelig at funksjonaliteten skal være så bra som mulig for flest mulig, og hvis irritasjonsmomenter kan unngås så er det verdt et forsøk.

Min erfaring med software koding er at det alltids finnes en "gyllen middelvei", men det tar ofte litt prøving og feiling for å komme i mål.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Jeg husker en campingplass utenfor Helsinki: Eierne var stolte av hytteregelverket sitt. Det sto på 5 språk, innrammet på beste vis. Nedest på det svenskspråklige regelverket hadde noen føyd til med penn: §46: Det er förbjudet att urinera i säkringsskåpet.

Ikke alt blir bedre med mer regulering..
De fleste har sikkert fått med seg at du ikke må tørke katta i mikroen, og noe som bør være nokså selvopplagt står fortsatt på trykk i en del bruksanvisninger.

Jeg mener at paragraf 46 er helt unødvendig, mens andre er av den oppfatning at det som ikke står skrevet i stein er tillatt.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.344
Antall liker
10.964
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Jeg mener at HFS3 er bra på alle måter, og at de funksjonene som ikke passer til mine behov/ forestillinger er mine problem, og ikke HFS/ høvdingen sine..
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.141
Antall liker
10.629
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Misliker blir slik jeg ser det desverre misbrukt mot personer en ikke liker. Omtrent uavhengig av sak. Det er synd.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Botemiddel mot misbruk

Misliker blir slik jeg ser det desverre misbrukt mot personer en ikke liker. Omtrent uavhengig av sak. Det er synd.
Det vil man (forhåpentlig) unngå ved å endre teksten til f.eks. "Overtramp" som jeg foreslo i innlegg #51. Hvis noen da fortsetter å bruke det mot personer de ikke liker, vil det i de fleste tilfeller være meget opplagt at de misbruker mekanismen, og dermed fremstår de selv som i beste fall tåpelige.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Vi får muligens vurdere "Takker", "Liker", "Uenig" og "Overtramp".

Da blir vel løsningen mer korrekt, og det blir enklere å velge riktig alternativ.

Evnt. bare ha Takker, Liker og Overtramp. Hvis en er uenig er det kanskje greit å skrive et innlegg og forklare hvorfor. Det er jo det som er hensikten med et diskusjonsforum.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Moderatorene bør (antagelig) slette ubegrunnede "Misliker"(/"Overtramp")

Hvis jeg husker rett, skal moderatorene oppfatte (korrekt benyttede) "Misliker"(/"Overtramp") som tegn på at de bør overvåke og kanskje også gripe inn. Dette betyr at moderatorene må følge med på dette flagget og lese innleggene som flagges. Det vil (vel) da (kanskje) være naturlig at moderatorene sletter ubegrunnede "Misliker"(/"Overtramp"), og evt. sender en form for varsel til den som har satt flagget? Det er jo meningen at det skal følge et stigma med dette flagget, og da er det ikke riktig at ubegrunnede flagg og det medfølgende stigma vedvarer.
 
T

Tittentei

Gjest
Praksis med takk, misliker og liker blir kjeikete implementert her, synes jeg. HFS har mange brukere, og her har man tatt et generelt adoptert konsept (liker/misliker) og gjort bruken av funksjonen til noe nytt. Dette krever at man må avlære alle brukerne med hensyn til riktig bruk av disse knappene her på HFS.

La oss ta Youtube som utgangspunkt: På Youtube har man tommel opp og tommel ned; klikker man på tommel opp så er det fordi man liker det man ser, klikker man på tommel ned, så er det fordi man ikke liker det man ser. Slik vil liker/misliker også bli benyttet her, for HFS vil aldri klare å fortelle alle brukere at knappene skal benyttes annerledes her. I tillegg er ikonene og teksten ganske intuitiv og selvforklarende; tommel opp = bra og tommel ned = dårlig.

Jeg foreslår at dere fjerner takk-knappen, lar liker og misliker fungere som ellers på nettet og heller legger til en rapporteringsfunksjon som kan brukes på innlegg som strider mot regelverket. Man kan eventuelt fjerne misliker-knappen, men da mister man samtidig muligheten til å få korreks fra brukermassen på om at det man leverer er sub par. Det er bare dumt å gjøre ting mer komplekst med popups osv. Fjern heller liker og misliker teksten og la tomlene tale, eller bare "liker", "misliker" - dette vil også redusere sannsynligheten for feilklikk.

Edit: Jeg ser nå at dere allerede har en rapporteringsfunksjon. Da synes jeg dere bør fjerne takk, og la liker og misliker fungere som ellers på nettet.
 
Sist redigert:

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Misliker blir slik jeg ser det desverre misbrukt mot personer en ikke liker. Omtrent uavhengig av sak. Det er synd.
Problemet med "misliker" som jo er et (forholdsvis sterkt) negativt ladet uttrykk, er at en ikke kan vite hva ved innlegget vedkommende misliker.
Skal det eventuelt være forsøk på oppdragelse (som kan være greit nok), så bør jo den som får slikt festet ved sitt/sine innlegg ihvertfall få et pek om hva det er som mislikes.
Jeg ble ihvertfall noe overrasket over å få et slikt "misliker" som vedheng på en tråd med kun bilder (edit; av biler) under O.T.

"Liker" er et positivt ladet ditto, og imo ikke like viktig at en kanskje ikke helt forstår konkret/spesifikt hva vedkommende liker.

"Misliker" kan etter min mening ikke leses/oppfattes som det direkte motsatte av liker, og unødvendig som eventuelt det, det dreier seg om sterkere lut her.


<Vi får muligens vurdere "Takker", "Liker", "Uenig" og "Overtramp">


Dette høres ut som en langt bedre ordning, her kunne ikke vedkommende brukt hverken "uenig" eller "overtramp" på mitt nevnte eksempel (bildetråd/innlegg på O.T) uten at det bare ville virket komisk imo.

En trenger ikke nødvendigvis å "ikke like" noe en er uenig i..................hver gang:cool:

Nå kan det jo hende at det dreide seg om et arbeidsuhell da, ikke veit jeg.

Mvh.KW
 
Sist redigert:

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Latmannsknapper kaller jeg disse. Ja jeg bruker "Liker" knappen jeg også. Og det er alt for lettvint. HFS blir mindre interessant syns jeg. Men det er nå bare min ringe mening.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Disse "knappene" blir brukt i tide og utide. På et diskusjonsforum som dette bør det underbygges litt grundigere en bare en liker elle misliker. De fleste har vel tid til en setning eller to
 
L

larkus

Gjest
Like godt at knappene blir fjernet. Det holder med den røde rapporteringsknappen. Hvis noen føler behov for å uttrykke misnøye eller anerkjennelse med et innlegg så får de faen meg bruke tastaturet! Så enkelt er det.

mvh
larkus
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Flagg muliggjør statistikk

En fordel med anerkjennelsesknappene, er at det settes flagg i databasen som så kan benyttes til statistikk. Man kan f.eks. se at mange setter pris på Asbjørns gode bidrag. Det er langtfra like enkelt å telle bifallende innlegg.

Det er dog selvsagt et problem at vi i hvert fall foreløbig ikke har verktøy til å se forskjell på f.eks. berettiget ros av Asbjørn og mer eller mindre tilfeldige "Liker" i diverse tråder inkl. kabelavdelingen. Ditto for "Misliker".
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.362
Antall liker
83.731
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Da har du brukt opp dine sju Takker pr dag

Det er kun mulig å gi opptil 7 stk. Takker og 7 stk. Liker pr. dag.
 
Topp Bunn