Takk til gode forhandlere

TeeBee

Medlem
Ble medlem
07.04.2021
Innlegg
48
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
De siste månedene har jeg vært på utkikk etter bedre lyd, og dermed mulige kjøp til mitt (etterhvert gamle) anlegg. Det har blitt mye lesing på nett, og mange besøk til ulike forhandlere. Det slår meg at vi her til lands (og spesielt vi som bor sentralt på Østlandet) er veldig heldige med at det finnes mange gode forhandlere.

Jeg vil spesielt takke de følgende forhandlerne for deres kunnskapsnivå, kompetanse, engasjement og gode service. Jeg synes også det er verdt å nevne at jeg setter spesielt stor pris på å få låne med utstyr hjem. Ingenting slår muligheten til å lytte på produkter i egen stue!

Takk til (ingen spesiell rekkefølge):

Mala audio
Gjallarhorn
Audio Aktøren

Til slutt en liten historie fra en helt annen forhandler (som jeg velger å ikke nevne): Jeg hadde fortalt litt om meg selv, mitt nesten 40-årige forhold til god lyd og min fortsatt interesse for nye produkter og løsninger. Det var også helt klart hvilke type produkt jeg ønsket å finne ut mer om fra denne forhandleren. Allikevel klarte han å bruke lang tid på å fortelle meg om ganske mye annet jeg heller burde kjøpe, inklusive hvor utdatert og elendig utstyr jeg åpenbart hadde hjemme (i god "Ståle Krapyl-stil"). Alt ble ispedd kommentarer som "Du har kanskje ikke hørt om Emerson, Lake and Palmer" og "Du har kanskje ikke hørt om Qobuz). Huff og huff. Da er det godt å kunne gå til de gode forhandlerne listet ovenfor :)

Hvilke forhandlere er du fornøyd med?
 
U

utgatt27022

Gjest
Gjallarhorn er best
NAT også
Mala Audio er også topp
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.438
Antall liker
35.254
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
I min søken etter platespillere, så hadde jeg bare gode samtaler - enten via telefon eller mail.
...ja nesten bare... det var en da så klart som ønsket mer å selge meg duppedingser til strøm enn det jeg spurte etter....
 

oal

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.11.2007
Innlegg
709
Antall liker
1.569
Torget vurderinger
3
DUET audio!!
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg har vel egentlig til gode å møte noen forhandlere som ikke er gode.

Blant dem som ikke allerede er nevnt, vil jeg gjerne nevne:

Stereofil i Oslo
Oslo Hi-fi Center, også Oslo
JFS Sound Systems i Drammen

Lyric Hifi i Tor Aamots tid var også en av favorittbutikkene mine - alltid god service å få der.

PS: Holdt på å glemme ProLyd i Oslo - de er virkelig både proffe og serviceminded.
 
Sist redigert:

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Jeg vil berømme André på hifilife. Jeg har hatt en fenomenal opplevelse ved kjøp av forsterker og fått en generøs deal av han. Har besvart alle mine tusen spørsmål og vært veldig fleksibel. Å handle med André kommer jeg definitivt til å gjøre igjen, og anbefaler dere andre til å gjøre det samme!
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Blir bare lyrisk av Lyric. Veldig fin kundebehandling.
 
  • Liker
Reaksjoner: oal

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg er veldig fornøyd med Gjallarhorn. Er så fornøyd at jeg så langt det er mulig kommer til å handle hos han i all fremtid😊👍😊
Etter å ha besøkt Gjallarhorn tenkte jeg:
Burde hatt helikopter :)
I dag har jeg hjulpet en kompis med å montere det vi fikk med hjem.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg har vel egentlig til gode å møte noen forhandlere som ikke er gode.

Blant dem som ikke allerede er nevnt, vil jeg gjerne nevne:

Stereofil i Oslo
Oslo Hi-fi Center, også Oslo
JFS Sound Systems i Drammen

Lyric Hifi i Tor Aamots tid var også en av favorittbutikkene mine - alltid god service å få der.

PS: Holdt på å glemme ProLyd i Oslo - de er virkelig både proffe og serviceminded.
Lenge siden JFS pakket sammen.
Hvis han ikke har gjenoppstått......
 
M

MarkusH

Gjest
Har ikke handlet hos så mange, men HifiGuiden Hamar virker veldig ålreit med utstyr som en gang i tiden er kjøpt nytt der, fint at han tar inn for service osv også. Virker som han har god peiling på hvilke produkter han selger til diverse mennesker, ettersom jeg overtok eierskap av et produkt fra en hyggelig herremann og lurte på om jeg muligens kunne få service på denne saken hos Arild(?) som da påtok seg å navngi personen jeg hadde kjøpt dette produktet av. Det imponerte meg. ;)
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.631
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Har ikke handlet hos så mange, men HifiGuiden Hamar virker veldig ålreit med utstyr som en gang i tiden er kjøpt nytt der, fint at han tar inn for service osv også. Virker som han har god peiling på hvilke produkter han selger til diverse mennesker, ettersom jeg overtok eierskap av et produkt fra en hyggelig herremann og lurte på om jeg muligens kunne få service på denne saken hos Arild(?) som da påtok seg å navngi personen jeg hadde kjøpt dette produktet av. Det imponerte meg. ;)
Han er nok en av de mest ærlige forhandlere i Norge, og med veldig god kunnskap om vintage utstyr.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
730
Antall liker
361
Torget vurderinger
22

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.505
Antall liker
8.044
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Retter en inderlig takk til Terje Nilsen i Audioaktøren som etter å ha å ha vært ute og levert et par EAR monoblokker tok turen til meg og leverte forrige eiers EAR 890 klokken 23 på kvelden, akkurat i tide til å rekke siste ferje hjem. Det var fullstendig unødvendig siden den etter avtale skulle leveres få dager senere, men en virkelig hyggelig overraskelse på en ellers rolig innekveld.
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Syns Bjørn hos Lyric tar kaka, kjøpte brukte Legacy Focus Se som han hentet hos tidligere eier i Oslo en fredagskveld, får telefon fra Bjørn att han er på vei til Notodden med høyttalere, kl 21.30 samme fredag står Bjørn og jeg og pakker ut Legacy høyttalerne, det kaller jeg kundeoppfølging.
 

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
525
Antall liker
1.032
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Audioaktøren
Endpoint
Norsk Audio Teknikk

Meget god erfaring med disse
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Har fått god service nesten overalt jeg har handlet. De jeg ikke har vært fornøyd med handler jeg ikke hos flere ganger. Men kan trekke fram Stereofil, Gjallarhorn, Audio Aktøren, og ikke minst Endpoint som forhandlere jeg har vært fornøyd med. Endpoint kom til og med hjem til meg på en lørdag og monterte en platespiller jeg hadde kjøpt for noen år siden. En annen forhandler jeg har bra inntrykk av er NAT, men har ikke handlet noe der.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

Toj55

Medlem
Ble medlem
18.06.2014
Innlegg
25
Antall liker
24
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
38
Sound of Heaven med Jess
Gjallarhorn med Alan
Nat med Morten
Endpoint
Mala audio med Sveinung
 

Jazzmann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Innlegg
98
Antall liker
225
Torget vurderinger
3
NAT helt klart - personlig levering hjemme av høytalere gir lett plusspoeng.
Duet strekker seg også langt.
Gjallarhorn kan jeg også like.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.428
Antall liker
17.135
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Gjallarhorn
Audio Aktøren
NAT
Duet Audio (Oslo)

... er ihvertfall aktører jeg kun har positive erfaringer med.
Stereofil og OHC er noe blandet.
 

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Norsk audioteknikk v Morten har glimrende service! Og gode/eksklusive produkter.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Blant forhandlerne står Norsk Audio Teknikk i særstilling for min del…Landets beste!

Hi-Fi Klubben - spes i Trondheim og Tromsø-, samt OHC og Stereofil er andre favoritter. Lenge siden jeg har vært innom Eksakt nå, men også deres Odd Rune Hegge og Terje Nilsen hos Audioaktøren har hodet skrudd på riktig..
 
Sist redigert:

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
De er kanskje det, men HiFi-klubben her i Bodø er også veldig bra.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.004
Antall liker
12.885
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Som DIY entusiast vil jeg også gi en honnør til audiogear.no som har et rikholdig utvalg i komponenter for høyttaler bygging.
Rask ekspedering, god ekspertise, og strålende service.

(y)
 

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
Tilfeldig rekkefølge:
Lyric Hifi
Gjallarhorn
Mala
OHC
NAT
Renais.Audio -Bergen
…har alle gitt meg gode opplevelser som har resultert i handel og gode synergieffekter👍
 
2

2xJ

Gjest
Ikke norsk, men definitivt ikke dorsk !!!

Vil gi all mulig kredd til Robert hos dat.se (link) for rask og alltid trivelig service !!
Dog så har en ikke veldig oppdatert web side, men send mail på forespørsel - og en handel er rett rundt hjørnet :D

At han har blandt europas beste priser på Eighteensound produkter gjør det jo selvfølgelig hyggelig og handle der !!

/JR
 

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2020
Innlegg
211
Antall liker
362
Sted
Vest-Agder
Jeg vil berømme André på hifilife. Jeg har hatt en fenomenal opplevelse ved kjøp av forsterker og fått en generøs deal av han. Har besvart alle mine tusen spørsmål og vært veldig fleksibel. Å handle med André kommer jeg definitivt til å gjøre igjen, og anbefaler dere andre til å gjøre det samme!
Helt enig i din beskrivelse av Andrè og Hifi Life! Har kjøpt det meste av komponenter fra han. Og i tillegg tok han imot innbytte uten å blunke. Han må sove med mobilen tapet til øret, for maken til rask respons på utallige spørsmål skal du lete lenge etter . Så å kjøpe igjen fra han er en selvfølge! :giggle:
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
304
Antall liker
168
Synes Sound of Heaven har den beste servicen jeg har fått . Leverer på døra , hjelper til med montering og tar seg tid til å lytte etterpå . Ellers er jo Nat, Gjallarhorn og Rennasisance audio gode på service ,
 
Topp Bunn