T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.808
    Antall liker
    38.437
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    😆 er så enig!!! Har faktisk ei skive eller 2 med det 🙈 ungene kan lage pynt av de i jula 🤪 men nå banner jeg sikkert fælt, men motorhead er faktisk verre 🤷‍♂️🎶
    Ja det har du igrunnen rett i :) bare hjernen som hadde blokkert Motorhead

    mvh
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ah! Ikke mye av han i hyllene her nei 🤷‍♂️ men nå har ikke jeg tenkt å avsløre mine guilty pleasures heller så skal slutte å tøffe meg nå 😆🤪
     
    Sist redigert:

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Må presentere ungene for litt jokke & valentinerne. De er ikke overbevist 🤔 selv om akkurat denne låten fikk minste arvingen til å trekke litt på smilebåndet i det minste 😆
    Screenshot_20211208-200745_BluOS.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fruen var ikke hjemme nei.. 🤪 de satt ikke så lenge så tviler det nådde inn 🤷‍♂️
    Fatt mot, det virker likevel. Podene mine ble utsatt for Joni Mitchell, Tom Waits og mye annet. Det tok noen år, men jammen liker de mye rart etter hvert som de ble eldre. Særlig min datter, nå 33, er en fan av mye av det jeg spilte for henne for rundt 20 år siden. :) Learning by osmosis.

    mvh
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Samme her "dårlig oppdragelse" ga mine et åpent sind mht musik. Mine 3 har klart hver sine preferanser men lytter til meget forskjelligt. Og som de siger pga min dårlige oppdragelse :). Bla. folk music og 60-70 prog og rokk samt glam (bla. Dylan, King C, Yes, ELP, Sabbath, Velvet, Young, Bowie, Tull, etc ), early punk og industy/tung metall gikk glatt inn. Stort sett det eneste som ikke slog i gjennom var opera :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    opera delen er jo bare sunn fornuft som har slått inn :p men ser det er håp for kommende generasjon da ved stadig eksponering av "skikkelig" musikk :p :D
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Etter siste besøk fra de urbane strøk ramlet det idag inn en fra ytre bygdestrøk som også ville få en lytt på nytt oppsett på øya. Syns det er en kjekk del av hobbyen når likesinnede kan møtes for litt pisspreik, juging å hifimoro 🎶😁

    Fikk noen gode musikktips også ikveld. Keb'mo har jeg lagt merke til motoren hører på, men har rett og slett glemt bort å sjekke ut musikken, men etter noen låter ikveld ser jeg frem til et nytt bekjentskap der fremover 🎶

    Da jeg for tiden kun har muffsy riaa å en pickup der det var veldig lav gain som ikke matchet helt fikk jeg låne en pu av stig som passet litt bedre 👌 ikke nok med at han må låne bort utstyr men må jaggu montere det også 🤷‍♂️ med en sprengt konto for tiden så skjer det ikke mye på den fronten på en stund 😆

    Hva han syns om lyden får han mene noe om selv da jeg fremdeles er inhabil 🤪
    Takk for besøket @Seskage 🎶🎶
    20211209_183849.jpg
    20211209_205957.jpg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk for god bevertning, god musikk og noen trivelige timer 😊
    Anlegget som står i stuen der nå må jeg gi den beste komplimenten jeg kan gi: Det spiller musikk!

    Behagelig å lytte til både ved lavt volum og når det dras litt på. I tillegg så er det en fryd for øyet med lekker forsterker og dac med behagelig glød fra rørene. Burde vært tilstede i ethvert møblert hjem😉
    Platespiller og høyttalere matcher også godt med resten, låt bra👍

    Har hørt mye forskjellig som har vært innom i den stuen, og det som står der nå er vel det som har spilt best og mest behagelig for mine ører med diverse skavanker.

    D88373BD-51BA-4B99-803D-42B9890F8914.jpeg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Takk for hyggelige ord @Seskage 🎶😊 dette er samme inntrykk jeg sitter med. Det spiller musikk uansett hva jeg serverer de. Klart det finnes ting som er mer brutalt, mer korrekt å mer riktig til andre ører. Men hvordan dette klaffer i rom, elektronikk og mine ører er imo helt perfekt. De tegner opp et stort lydbilde der de plasserer vokalisten rett foran tærne mine med akkurat passe bunn, mellomtone å nok detaljer uten å bli slitsomt i mine ører 😊 jeg hadde nok ikke trodd jeg skulle bli såpass forelsket i høyttalere at jeg skulle sprenge banken såpass noen gang 😆 men som fruen sier så skjønte hu samme kveld de ble koblet opp at i år blir det mindre julegaver på henne 🤪😆
    Nå er det tur til ølve på jobb🙄😴 så er det bare å telle ned timer til øl, hifi å hyggelig samvær med familien. 👌 life is gooood🎶
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Særdeles mye fryd for både øre og øyne!
    Svært behagelig og lite lyttetrettende oppsett.
    Kunne kost meg lenge i den godstolen, Tommy - forutsatt at også serveringen hadde vært på like bra nivå, naturligvis...!
    Etter hvert som kontoen din begynner å bule ut igjen, skal vi får vinylriggen opp på samme nivå som den digitale og da blir alt digitalt bare helt uinteressant....! 😄
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Særdeles mye fryd for både øre og øyne!
    Svært behagelig og lite lyttetrettende oppsett.
    Kunne kost meg lenge i den godstolen, Tommy - forutsatt at også serveringen hadde vært på like bra nivå, naturligvis...!
    Etter hvert som kontoen din begynner å bule ut igjen, skal vi får vinylriggen opp på samme nivå som den digitale og da blir alt digitalt bare helt uinteressant....! 😄
    Skal ta meg sammen til neste gang @erikr 😢 burde jo hatt sviskekompott klar når det kommer folk på din alder på besøk 🤷‍♂️ skal huske det til neste gang 🤪 det blir spennende å få dillet med spillern fremover ja🎶😁🍻
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Skal ta meg sammen til neste gang @erikr 😢 burde jo hatt sviskekompott klar når det kommer folk på din alder på besøk 🤷‍♂️ skal huske det til neste gang 🤪 det blir spennende å få dillet med spillern fremover ja🎶😁🍻
    Forøvrig er sviskekompott særdeles undervurdert! Satt svært høyt av kjennere, i likhet med gammelost og semulegrynsgrøt!
    Ellers synes jeg at det er på tide at inngangspartiet ditt bør få rullestolrampe....! 💨
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Mens det nytes sviskekompott, gammelost og semulegrøt i de 1000hjem har fruen begynt på julepyntinga 🙄 da har jeg mine faste 2 som skal frem. 1 gave fra minsten, å en hjemmelaget fra eldste. Stått på noen forskjellige høyttalere igjennom årene nå 😆 i bakrunn av galskapen har vi selskap av keb'mo 🎶 knalltøff musikk 🎶
    20211210_194247.jpg
    Screenshot_20211210-195207_BluOS.jpg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Fete høyttalere! Så på de i Horten, men fikk dessverre ikke hørt de.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Fete høyttalere! Så på de i Horten, men fikk dessverre ikke hørt de.
    Takker🤩 fikk ikke komt meg til messa da fruen satt ned foten her 😒 😆 men audio aktøren lånte de ut etterpå så det løste seg bra😁👌
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.245
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Forøvrig er sviskekompott særdeles undervurdert! Satt svært høyt av kjennere, i likhet med gammelost og semulegrynsgrøt!
    Ellers synes jeg at det er på tide at inngangspartiet ditt bør få rullestolrampe....! 💨
    Må si jeg savner den gode gamle røde kompotten man før fikk kjøpt i butikkene.. men den er som sunket i jorden..
    semulegrynsgrøt derimot.. DET er snadder!! :)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn