Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Noen her inne som har tråkket 'Tour de Dovre' (ca 13 mil)? Kona og undertegnede planlegger en slik runde (kansellerte planen om Rallarvegen). Noe å se opp for? Anbefalte avstikkere (vi har elsykler, så ikke fritt frem dessverre)?
    Du får denne som "pakketur" med el-sykkel som opsjon, så det går sikkert kjempefint!
    Spennende tur jeg gjerne kunne tenkt meg selv!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.661
    Antall liker
    21.473
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Når man først er på den estetiske galei: Doktoren kunne kanskje funnet en støtte som var estetisk passabel? Ta om så ønsket en kikk hos Sykkelpikene igjen, de har utvalget.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Når man først er på den estetiske galei: Doktoren kunne kanskje funnet en støtte som var estetisk passabel? Ta om så ønsket en kikk hos Sykkelpikene igjen, de har utvalget.
    Finnes det en estetisk passabel støtte?
    Støtte er i mine øyne helt uaktuelt. Tok av støtta på min DBS Golden Flash i 1972(?), siden har jeg ikke hatt støtte på sykkel.
    Neste år er det da 50 år uten støtte ... burde kanskje feires/markeres?
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hadde min første sykkeltur i dag! Gøy! Har jo en sykkel fra 1980, 8x2, så sliter mer giringa er for tung å jeg må bruke mer muskelkraft enn å spinne i bratte bakker. Står 42 drev foran, kan vel ha 38 (BCD 130), det vil vel hjelpe en hel del?
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Finnes det en estetisk passabel støtte?
    Støtte er i mine øyne helt uaktuelt. Tok av støtta på min DBS Golden Flash i 1972(?), siden har jeg ikke hatt støtte på sykkel.
    Neste år er det da 50 år uten støtte ... burde kanskje feires/markeres?
    Jeg kjøpte en plaststøtte til å tre på krankarmen. Fungerer greit - og det er bare å kaste den i veska når den ikke er i bruk.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Jeg kjøpte en plaststøtte til å tre på krankarmen. Fungerer greit - og det er bare å kaste den i veska når den ikke er i bruk.
    Jeg tror doktorens elegante sykkel fint kan bekles med en passende støtte.

    Men jeg innrømmer lett at jeg først "blånektet" (;)) når kona forlangte å få montert støtter - ikke f*** om de greiene der skulle monteres på syklene. Ble et kompromiss med disse plastdingsene som man gjemmer unna når ikke i bruk.

    Kona forlangte bjelle også. Jeg nektet - tenkte meg om, og endte opp med denne:

    IMG_E7997.JPG

    Ganske anonym / fungerer fint, og er selvfølgelig ganske så nødvendig på stier som er infisert av gående... :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror doktorens elegante sykkel fint kan bekles med en passende støtte.

    Men jeg innrømmer lett at jeg først "blånektet" (;)) når kona forlangte å få montert støtter - ikke f*** om de greiene der skulle monteres på syklene. Ble et kompromiss med disse plastdingsene som man gjemmer unna når ikke i bruk.

    Kona forlangte bjelle også. Jeg nektet - tenkte meg om, og endte opp med denne:

    Vis vedlegget 720442

    Ganske anonym / fungerer fint, og er selvfølgelig ganske så nødvendig på stier som er infisert av gående... :)
    Fin bjelle,har samme på grusracern.På E-MTB'en bruker jeg den som fulgte med.Greitt å ha når en sykler en del på gang/sykkelsti.En annen ting jeg ikke greier meg uten er speil,men støtte kommer aldri på min sykkel. :cool:
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Fin bjelle,har samme på grusracern.På E-MTB'en bruker jeg den som fulgte med.Greitt å ha når en sykler en del på gang/sykkelsti.En annen ting jeg ikke greier meg uten er speil,men støtte kommer aldri på min sykkel. :cool:
    Vurderer speil. Jeg vingler som ei full røyskatt når jeg snur meg for å sjekke trafikk...

    Men speilet "må passe". :)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Jeg har straks bursdag, og har allerede mottatt den tradisjonelle skjorta og buksa.
    Så da kjøpte jeg el-sykkel til kåna som ikke har bursdag, og ikke ønsker seg harde pakker.
    Takken var at hun sprengte meg på tur i dag ....
    3B6C1048-0B7E-48CA-A0C5-48164A04F367.jpeg
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Enig med Anders. Dette ser riktig ut.
    Men koster litt mer enn jeg hadde tenkt. :)
    Men det gjør jo ting gjerne...
    1620995167555.png
    Var innom BS for å kikke på/eventuelt kjøpe denne i dag.
    På lager , men ikke i butikk.
    Hadde med kona (som nå sykler fra meg på sin nye elsykkel), og hun har ikke den type tålmodighet som passer i butikken til bikeshop på en dag som denne ...
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hadde en tur på 69km, med litt mye stigning (for min del). Ikke morro når de man sykler med har moderne sykler! :D
    Jakter på finn, men syntes mange priser helt latterlig? Sliter med å finne stor nok ramme også (193cm).
    Tips til BIB shorts forøvrig? Er ikke spesielt fornøyd med den har jeg har fra Craft...

    Et stykk skitten sykkel...
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Dyrt som nøkken... Fordi man bør gå for RSR S9 til over 3000,-? Eller duger RS S9 til 2099,- også? 2k betaler jeg med glede om jeg kan slippe ubehag i nedre region!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    Personlig har jeg litt mixed erfaring med assos - min t equipe evo har nå mistet ganske mye elastikk i stroppene etter kun et par år, og har aldri vært 100% fornøyd med pad'en (synes den gnager litt på skrukken)

    Har en billig castelli-bukse med bedre pad, og en le col pro bib med bedre passform og slitestyrke, så tror nok du trygt kan velge hva som helst og få ok kvalitet nå til dags.
    Akkurat mottatt en BIB fra bioracer, så håper den er bra - både cash69 og OU420h har bioracer, så kanskje de kan si noe om kvaliteten?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.868
    Antall liker
    26.619
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Snillt av deg bjarnetv og redusere fødelse året mitt (69)😀
    Foretrekker Bioracer bib'n vi har i CVK (ca 1200kr) forran mine Assos
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Skal jeg være helt ærlig så synes jeg 3 laken for ei sykkelbukse er litt i dyreste laget ...
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har brukt Assos i mange år og vil ikke ha noe annet.Jeg er en kraftig gosse,så det har nok betydning for mitt valg,ingen sykkelkropp. ;)
    Min favoritt de siste årene er Assos T.TiburuShorts_S7.
    Sykler dog mest E-MTB ,men også en del grusracer.Har 2 av disse,og det er urolig holdbare.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    For egen del er bukse ca et fett så lenge den har en viss kvalitet, bruker i hovedsak Castelli men beste buksa jeg har er fra Kalas.

    Det som fungerer dårligst av mye jeg har prøvd er Gore (feil passform for min kropp) og Endura (underbukser med pad) som har knapt merkbar polstring på kontaktpunkter. 3/4 bukser fra Castelli gnager av en eller annen grunn også på bakside knær. Tror prøv og feil er rett strategi for bukser.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Hadde en tur på 69km, med litt mye stigning (for min del). Ikke morro når de man sykler med har moderne sykler! :D
    Jakter på finn, men syntes mange priser helt latterlig? Sliter med å finne stor nok ramme også (193cm).
    Tips til BIB shorts forøvrig? Er ikke spesielt fornøyd med den har jeg har fra Craft...

    Et stykk skitten sykkel...
    På den tida sykkelen så slik ut tror jeg at jeg hadde ullbukse?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde Peugot jr racer med 26’ hjul på den tiden (rundt 1990). Så vokste jeg fra den og ny racer ble først kjøpt som voksen i 2008.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.661
    Antall liker
    21.473
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dyrt som nøkken... Fordi man bør gå for RSR S9 til over 3000,-? Eller duger RS S9 til 2099,- også? 2k betaler jeg med glede om jeg kan slippe ubehag i nedre region!
    T RS S9 (og om du ønsker en lun bukse T 23 RS S9) holder i mengder. Men unngå GT-modellene. De har ikke Assos sin vidunderlige ballettdansersusp, men forliter seg på samme klemt og glemt-strategi som 99% av alle andre sykkelbukser, inklusive Bioracer som er meget gode bortsett fra den flatklemte følelsen også de gir. Jeg har bare Assos- og Bioracerbukser (inklusive to av den nye dyre Epic) i garderoben.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Kjekt med pedalkraft og fin trim for oss ungdom...sykler både landevei og fatbike året rundt uten strøm....Også blir det banesykling om ett år eller to når velodromen åpner i Asker...:cool:

    IMG_3687.JPG
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    T RS S9 (og om du ønsker en lun bukse T 23 RS S9) holder i mengder. Men unngå GT-modellene. De har ikke Assos sin vidunderlige ballettdansersusp, men forliter seg på samme klemt og glemt-strategi som 99% av alle andre sykkelbukser.
    F*** - dere har greie på både sykler og klær her inne! Jeg røsket til meg en Castelli Free Aero Race 4 W Sykkelshorts for noen dager siden. Vel, bleia fungerer, og jeg kan vel si meg fornøyd med valget. Dovre skal beseires! Men det er ganske sikkert langt bedre plagg der ute hvis man klasker noen ekstra kroner på disken (shortsen var ikke dyr...)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Har bestilt en Assos RS S9 (ikke T da, håper ikke det gjøre noe, komfort-messig). Spent på størrelsen, da jeg er 193cm, men likevel anbefalt medium av Assos sin guide.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.868
    Antall liker
    26.619
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har bestilt en Assos RS S9 (ikke T da, håper ikke det gjøre noe, komfort-messig). Spent på størrelsen, da jeg er 193cm, men likevel anbefalt medium av Assos sin guide.
    Det kan bli høyt skille med M for deg? er selv 190/77kg og bruker M i Assos som blir nostalgisk korte bein😁
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    193/80kg, 94-95cm innersøm. Vi får se... Er redd L kan bli litt løst igjen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn