Ah, okDa vil du antageligvis ikke like å høre at jeg har 625 in line batteri samt et ekstra 500 i rammen...![]()
Ah, okDa vil du antageligvis ikke like å høre at jeg har 625 in line batteri samt et ekstra 500 i rammen...![]()
Prognosen klar, operation i onsdags och nu gips utan någon belastning i 3 veckor sen lös fot ytterligare 3 veckor. Vid 6.9 veckor lite belastning och efter 12 veckor högre belastning(cykel?)Premiären framflyttad på obestämd framtid, operation på onsdag.
Vis vedlegget 713637
forslag til slange på slikt. betyr det lite? biltema as good as …hva tror ekspertisen på glommastien rundt; det er leveringsproblem på 50 – 622! vil 55 – 622 bli for mye av det gode av en brei ballong på en slik slank bysykkel? (glommastien er liksom ikke utmark)
tillegg:
joda, masse av plass mellom legga
Hvorfor kjøper du slanger på Biltema?helgen gikk med til rep. og oppjustering av hesten.
fikk tak i slanger på biltema, slik at jeg kunne bedrive tråkk i helgen før nye dekk melder seg. var usikker på demontering av bakhjul med navgir, men det gikk, og det virket etter sammensetting. dog; det var nok en eke i hjulet som hadde tatt kvelden, så turen uteble. nytt sete fra urbanitetsleverandør brooks (b66)ble montert på rett sted. slender grips fra samme jåleleverandør fikk jeg ikke med på nedtur, men lå klar ved ankomst i kveld i postkassen. blir påmontert neste helg. da begynner vi å nærme oss; brooksgutten! nytt dekk er bestilt; conti som på bilen!
sadel (tilpasset sedat skræv)
Vis vedlegget 715393
slender grips (tilpasset bibliotekshender) – @Cash 63 har her forslag til styretape av høy troverdiget; dyreskinn!
Vis vedlegget 715394
conti dekk (om de nå ankommer) 50 – 622
![]()
Continental Contact Cruiser Clincher Dekk 28 "E-25 Refleks Brun | bikester.no
Continental Contact Cruiser Clincher Dekk 28 "E-25 Refleks Brun ✔ Bestill i dag, vi sender i morgen | Kjøp på nett og finn flere gode tilbud hos bikester.nowww.bikester.no
Jeg handlet på elsykkelbutikken på Lade i Trondheim. Har flere avdelinger i landet. Skal være en butikk i OSLO også. De har en egenutviklet sykkel med gode egenskaper. En Bafang motor på 85 Nm som hjelper litt på kraften. Pris ligger på ca 25k. Det er passe pris for megHar begynt å vurdere å kjøpe en el-sykkel.
Tenker et sunnere alternativ til bilen, transport (meg, ikke større mengder bagasje) i nærmiljøet.
Har nok litt fine vaner, men vil ikke betale en formue (hva nå det måtte være).
Noen forslag/tanker til alternativ?
Hva må man regne med å betale?
Hva slags motor har du Anders?Som Motorhome er inne på, så starter ting å fungere når man runder 25K. Dog er det ikke særlig imponerende mye sykkel man får for pengene sett fra perspektivet til en som vanligvis kjøper umotorisert sykkel, så det kan fremstå som litt demotiverende å handle i denne prisklassen.
Syklene ser også ganske høgg ut. F.eks Elife Gaupe er ikke dum, men den er på ingen måte et smykke, for å si det forsiktig.
Det virker som at du får bedre sykkel for penga når du går opp i prisklasse, mens de som er i nedre grenseland er kunstig høyt priset, og ser ut til å kapre kunder bare fordi de er elsykler, og ikke på grunn av noen av de andre egenskapene.
rundt 40K begynner ting å bli både bli bra og pent, men det kan se ut som at det finnes mellomting.
Giant 21 Talon E+ 1 29er koster 32K og ser jo faktisk ut som en sykkel.
Dog, denne har ingen av de praktiske anordningene som man ofte hører elsyklister juble om, men har store hjul med skikkelige dekk, en fornuftig geometri man kan sykle med uten å føle at man kjører på noe fra 1980, og ser faktisk ganske pen ut.
Ang låsing av gaffel er dette noe du kan ignorere fullstendig da det ikke vil gi noen som helst hensikt å låse en dempegaffel på en dagligsykkel, og spesielt ikke en elsykkel.
Skal du bli "elsyklist" så er vel en Elride Coda et bedre alternativ vil jeg tro. 34K, og fremstår som en gjennomtenkt løsning.
Ellers har du Benno eScout til ca 36K, som en litt klassisk "sivilisert" bysykkel, men med store brede dekk og dønn solid ramme som kan ta mye vekt selv om den ikke fremstår som noen lastesykkel.
herfra går det rett til værs prismessig. Hold på hatten når du setter i gang med dette her, og ta en grundig behovsanalyse før du handler.
Hva slags sykkel er det? Ser fin ut.Det er meget god økonomi med sykkel hvis man tar ferger av og til. Regner man 100 kroner pr billett så kan man lett forsvare en sykkel til 5000 kroner (som denne faktisk kostet) Vis vedlegget 715607
Hvor lange turer snakker vi om og hvor bratte er bakkene? Hvis det er småsykling (<30km) på hardt underlag uten lange og/eller bratte bakker så ser jeg null poeng i å bruke 40k.Har begynt å vurdere å kjøpe en el-sykkel.
Tenker et sunnere alternativ til bilen, transport (meg, ikke større mengder bagasje) i nærmiljøet.
Har nok litt fine vaner, men vil ikke betale en formue (hva nå det måtte være).
Noen forslag/tanker til alternativ?
Hva må man regne med å betale?
Hvor lange turer snakker vi om og hvor bratte er bakkene? Hvis det er småsykling (<30km) på hardt underlag uten lange og/eller bratte bakker så ser jeg null poeng i å bruke 40k.
Det er nok der vi er, ja. Kanskje litt lengre i helga.Hvor lange turer snakker vi om og hvor bratte er bakkene? Hvis det er småsykling (<30km) på hardt underlag uten lange og/eller bratte bakker så ser jeg null poeng i å bruke 40k.
Ja, en kompis kjøpte en sånn Mondraker nå nylig. Bysykkel basert på en terrengsykkel. Gjort _veldig_ riktig.Hvorfor ikke? En kollega sykler daglig tur retur fra bosted til jobb. 160 høydemeter og 23 kilometer. Det er en tur som tar en time hver vei og han sykler en Mondraker til 45k. Den er morsom og insprerende å sykle. Rimelige elsykler er stort sett triste greier som er dølle.
Enig med Anders. Dette ser riktig ut.Ja, en kompis kjøpte en sånn Mondraker nå nylig. Bysykkel basert på en terrengsykkel. Gjort _veldig_ riktig.
Ser flott ut og virker veldig hensiktsmessig. Dog uten den voldsomme "elsykkel kan brukes til absolutt alt" følelsen, men mer som en vanlig behagelig pen sykkel for hverdagstransport. Vanlig bagasjebrett uten noen ekstreme greier. Ga han en "Trunk bag" til å feste bakpå for å gjøre den litt mer allsidig.
Koster en del, men han virker -veldig- fornøyd med valget sitt. Og jeg skjønner det jo. Et flott alternativ til mye av lurium-syklene som selges til alt for høye priser. For her får du jo faktisk en _sykkel_ , selv om det koster penger.
[edit]: kjempelol! Her har bikeshop gjort noe rart med html tags, for den kommer opp som en scott på forhåndsvisningen. får legge inn et bilde så dere ser hva jeg menerSøk - Bikeshop.no
bikeshop.no
![]()
[/edit lizzm]
Et personlig valg selvfølgelig og har man bra med penger så for all del, men for meg er 25k ekstra for en morsommere sykkel til den slags bruk ikke verdt det. Kan legge til at selvom jeg er en stor fan av sykling og sykler mye selv så synes jeg mange mosjonister bruker i overkant mye på sykkel.Hvorfor ikke? En kollega sykler daglig tur retur fra bosted til jobb. 160 høydemeter og 23 kilometer. Det er en tur som tar en time hver vei og han sykler en Mondraker til 45k. Den er morsom og insprerende å sykle. Rimelige elsykler er stort sett triste greier som er dølle.
Akkurat som med hifi mener du?Et personlig valg selvfølgelig og har man bra med penger så for all del, men for meg er 25k ekstra for en morsommere sykkel til den slags bruk ikke verdt det. Kan legge til at selvom jeg er en stor fan av sykling og sykler mye selv så synes jeg mange mosjonister bruker i overkant mye på sykkel.
Og foto, fluefiske, klokker, ski osv...Akkurat som med hifi mener du?![]()
Hva sto på før?Lette oppgradering(er) er "viktig" - ble en skvett XT her i gården. Fullstendig idioti på en ny sykkel som allerede er/var greit utstyrt...
Vis vedlegget 716605
Skiftet fra BL-M4100 hendel til XT M8000 (brems vi én finger…). Ikke skiftet calipere ennå - de som sitter på (MT420 / 4 stempel) biter godt, så ikke sikker på om jeg gidder...Hva sto på før?
På min E-MTB var det SLX M7100 bremser med 2 stemplers kalipere.Etter noen turer bl.a i regn,med harde innbremsinger,valgte jeg å oppgrader til M7120 med 4 stempler og metall klosser.Det ble en merkbar oppgradering.Skiftet fra BL-M4100 hendel til XT M8000 (brems vi én finger…). Ikke skiftet calipere ennå - de som sitter på (MT420 / 4 stempel) biter godt, så ikke sikker på om jeg gidder...
Enig! Egentlig bare tull å punge ut for XT. SLX er like bra i mine (og andres) øyne.SLX,XT og XTR er vel mye likt med bedre materialer og lavere vekt etter som man casher ut.
Kjøpte meg akkurat nytt kamera. Gikk fra canon fullformat til panasonic MFT, og "oppdaget" straks at jeg må kjøpe ny optikk....Og foto, fluefiske, klokker, ski osv...
Når vi (menn) først blir opptatt av noe skal vi gjerne ha det beste av det beste. Jeg har enn så lenge klart å holde meg fra rittsykkel til 100k++, men man skal aldri si aldri.![]()
Når det gjelder rittsykkel så tar jeg jevnlig en tur på vekta. Den forteller greit at rittsykkel vil passe greit i garasjen ....Og foto, fluefiske, klokker, ski osv...
Når vi (menn) først blir opptatt av noe skal vi gjerne ha det beste av det beste. Jeg har enn så lenge klart å holde meg fra rittsykkel til 100k++, men man skal aldri si aldri.![]()