Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.888
    Antall liker
    26.698
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ideell størelse hade nok vært S/M på Mille for meg. Bytter bremsklosser kjøpte nå Swiss stop skiftet frem veldigt harde/treige og få inn i bremse skoen siste 5mm:p, men vel på plass så føles disse kontanta/gode i bremse respons i stativet sammelign med det som var der org?
    Brukes det fex såpe når det byttes klosser?
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Faktisk lettere å få i klossene bak, i og med at du da presser fra utsiden. Ut derimot, så må du lure fingrene mellom setestagene og klossene. Motsatt foran....

    Bare å finne seg i å bli litt plaga, men såpevann er gudd sjitt.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.888
    Antall liker
    26.698
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ja vel dere skifter klossene på plass ja! jeg skrudde av bremseskoene:rolleyes: Ellers blir det nok og vente litt med oppgr til elektronisk girgruppe, en reise og ett hjulsett blev det isteden av budsjettet.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ja vel dere skifter klossene på plass ja! jeg skrudde av bremseskoene:rolleyes: Ellers blir det nok og vente litt med oppgr til elektronisk girgruppe, en reise og ett hjulsett blev det isteden av budsjettet.
    Elektronisk ville jeg venta med til neste generasjon er på markedet. Dura Ace kom nettopp i ny generasjon, og Ultegra er nok rett rundt hjørnet.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Fanken. Beste sesongstart formmessig på mange år for min del, og når endelig 0:59:59 laget i klubben starter de offisielle utetreningene fikk jeg med meg to, for min del ekstremt motiverende, treninger før luftveisinfeksjon dro meg inn under dyna i en uke. Det var en knallhard tørn med feber helt opp i 40,5. Har fortsatt 1 uke igjen på penicillin.
    Hva mener dere. Er jeg helt idiot hvis jeg stiller på treningen i morgen tirsdag, men prøver å ikke strekke meg lenger en ca 80% i de 8min bakkedragene som er planlagt?
    Føler meg ganske ok. Fortsatt en ørliten heshet i stemmen, men har ikke hatt feber siden natt til fredag. Så og si ingen hoste, men det har jeg forsåvidt ikke hatt heller. Infeksjonen satt høyt oppe i halsen. Gode råd mottas med takk :)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.820
    Antall liker
    5.470
    Sted
    Holmestrand
    Fanken. Beste sesongstart formmessig på mange år for min del, og når endelig 0:59:59 laget i klubben starter de offisielle utetreningene fikk jeg med meg to, for min del ekstremt motiverende, treninger før luftveisinfeksjon dro meg inn under dyna i en uke. Det var en knallhard tørn med feber helt opp i 40,5. Har fortsatt 1 uke igjen på penicillin.
    Hva mener dere. Er jeg helt idiot hvis jeg stiller på treningen i morgen tirsdag, men prøver å ikke strekke meg lenger en ca 80% i de 8min bakkedragene som er planlagt?
    Føler meg ganske ok. Fortsatt en ørliten heshet i stemmen, men har ikke hatt feber siden natt til fredag. Så og si ingen hoste, men det har jeg forsåvidt ikke hatt heller. Infeksjonen satt høyt oppe i halsen. Gode råd mottas med takk :)
    Tror jeg hadde drøyd det litt...
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Thomand: Jeg praktiserer prinsippet med trening om symptomene kun er over halsen. Det pleier å fungere fint. Går fint med en semi hardøkt for å svette ut driten
    Sitter det i kroppen dropper jeg trening. Men alle er jo forskjellig.
     

    frodes00

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Innlegg
    258
    Antall liker
    254
    nice2_22mars.jpg

    Et par kilometer nedenfor første bilde. Aiglun i bakgrunnen.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det vakreste vårtegnet kom i går ettermiddag: Ut i byen med kommesegrundtsykkelen, kjøre rett frem i kryss, bli forsøkt nedkjørt/avskåret av dum dame i BMW som svinger til høyre, kjøre en runde utskjelling og munnhuggeri gjennom bilvinduet, få høre glansreplikken "veien er for bilene da", vinne debatten med den høylytte avslutningen "Dra til Hælvete og gå og heng deg!"

    Godt å være i gang.
     

    frodes00

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Innlegg
    258
    Antall liker
    254
    Det vakreste vårtegnet kom i går ettermiddag: Ut i byen med kommesegrundtsykkelen, kjøre rett frem i kryss, bli forsøkt nedkjørt/avskåret av dum dame i BMW som svinger til høyre, kjøre en runde utskjelling og munnhuggeri gjennom bilvinduet, få høre glansreplikken "veien er for bilene da", vinne debatten med den høylytte avslutningen "Dra til Hælvete og gå og heng deg!"

    Godt å være i gang.
    Det verste synes jeg er at alt maset om egne sykkelveier egentlig bekrefter damens oppfatning: Veiene er for bilene. Etter 200+ mil i Frankrike/Italia nå har jeg ikke opplevd en episode a la den du beskriver. Jeg har blitt tutet til et par ganger, men det var som takk for at jeg viste hensyn til bilen som hadde ligget bak meg en stund i bakken...
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Har samme inntrykk som Frode. Har syklet landevei i Italia i ferier, og har aldri opplevd noe ubehag fra italienske bilister. I Norge, derimot, er det mye aggresjon som siver ut. Steinrøys-kultur og dårlig impulskontroll. Foretrekker som regel å sykle i marka pga. dette.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Spania og Italia er veldig trivelig, Frankrike i mindre grad i min erfaring.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.610
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er fint i Norge også. Sære folk på Hedmarken, antakelig. Trygve S. Vedum osv.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Lurer på når Garmin kommer med WolfDar add on til Varia™ Rearview Radar slik at hedmarkingene kan sykle trygge for gråbein ?

    Er du forresten fornøyd med Radar'n, Valentino ?
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.888
    Antall liker
    26.698
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det var nesten like fint her i Oslo idag, hade gått helt fint med korte bein i vårsolen tidl i Mars:) Skedsmo/Frogner hade nesten sommer forhold på veiene.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Var ute og delte sola med deg, Cash. ;D
    Fikk en lett tur rundt Sørum for å vekke til live vintertunge lår og finne sommerflyten igjen.

    Flott å se så mange glade og smilende syklister ute.

    Underholdende lite konsensus om antrekk da. Fra de som av vane hadde på det samme som siden nyttår, med tett vindjakke, vinterstøvler/overtrekk, hals/buff/lue/klovotter, til de optimistiske sommerkåte i åpen kortermet, shorts og ankelsokker.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Så.... Det sov jeg altså bort mellom nattevaktene....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.888
    Antall liker
    26.698
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg såg etter deg Trane tenkte kanske du var ute også:) Men blev forbi kjørt av 3st Hero sykklister som låg tett innpå (ett hjul ca) en El Golf ner på Leirsund veien gikk ivf fort.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.610
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Jeg liker Radaren godt, Trane. Kjekkest når jeg sykler alene eller vi er få, og i det 5 km lange galleriet på Store Sanktbernardspass er den et fantastisk verktøy.

    143 km i dag. Vi var 45 som startet fra Vikingskipet i Hamar, i tre ulike grupper.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Slangeløst til hverdags, på racer, hvilket dekk?

    Huchinson Sector 28?
    Schwalbe? Hvilken modell i så fall? Pro One?

    Jeg bestiller snart eiker fra Bike24, og vurderer å slenge med dekk på samme ordre. Derfra blir det H eller S.

    Noen andre kandidater? Tror jeg kan få tak i Maxxis, men er usikker på hva de har å by på. Er det flere der ute?

    Og hvorfor har ikke Conti fått fingrene ut?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.610
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har plutselig fått et par hundre km utendørs på Pro One 25 mm. Oh la la, rene pariserfølelsen i dem jo! Er jo et racingdekk, men det er f.eks GP4000sII også.
    Heller Schwalbe enn Hutchinson, vil jeg si, mest pga. pris, men jeg skulle gjerne prøvd nye Fusion 5 Galactik TL i 25 mm. Specialized lager også gode slangeløse dekk, og med seg har de folkene som utviklet GP4000sII

    Conti og Michelin tviholder på at slangeløst ikke har noe for seg på landeveien. Jeg er sikker på at utviklingsavdelingene deres jobber på høygir.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Takker!

    Tenker jeg 'drar kort' ila kvelden.

    28 i 622x18-felger, det går fint i Sempre også? I Oltre skal det meste gå så lenge det går i bremsene..
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.610
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke sikker. Sector 28 på 15c felger går så vidt på Sempre. 25 mm Pro One på 18c har jeg sett og de er like feite som Sector 28 på 15c. Verdict: 25 mm holder.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Var ute og delte sola med deg, Cash. ;D
    Fikk en lett tur rundt Sørum for å vekke til live vintertunge lår og finne sommerflyten igjen.

    Flott å se så mange glade og smilende syklister ute.
    Sørum, nå snakker vi :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.888
    Antall liker
    26.698
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hur er det med bredden på Pro One 25mm. Leste noe på Landevei forum om litt ulike meninger om bredde på 25mm? 28mm på felg vad ett svar, er disse bredere på felg enn Conti 400GPsII 25mm? Mine Veloflex Corsa 25mm er nok bare nesten 24mm!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn