Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • frodes00

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Innlegg
    258
    Antall liker
    254


    Ikke bare bilister som er skumle for syklisten. I Tromsø er det reinsdyr som løper ut i veien uten å gi tegn, her en løs ku (så den ikke, heldigvis). 1200 moh, strålende vær i dag!
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Skal si den tregrensen i Tromsø-området har flyttet på seg. Må revurdere klimaskepsisen.
     

    frodes00

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Innlegg
    258
    Antall liker
    254
    Skal si den tregrensen i Tromsø-området har flyttet på seg. Må revurdere klimaskepsisen.
    He he, til informasjon finnes det ikke veier over 500 moh i Tromsø-området, og ser du ca ett sekund på asfalten skjønner du at dette ikke er i Tromsø, heller ikke i Norge. :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Enig. xerxes vil nok bifalle den hvite ryggen på Milletrøya. Jeg har eksperimentert med rødt i tillegg. Fint til Celeste det med.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    [video]http://sobadsogood.com/2016/10/05/awesome-bike-helmet-makes-it-look-you-have-lego-hair/[/video]
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.760
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Holmestrand
    Enig. xerxes vil nok bifalle den hvite ryggen på Milletrøya. Jeg har eksperimentert med rødt i tillegg. Fint til Celeste det med.
    Nå var det en hvit logo på ryggen på trøya fra RoadKill-serien også da, så alt er ikke helsvart...

    Dere må bare være så lite synlige dere vil, og gjerne seile uten vest for den saks skyld.
    Jeg sier bare at det ikke er så smart, men det er nå meg da.

    :)
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.760
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Holmestrand
    Etter 2-3 år med ganske så dårlig stell (fysisk) på sykkelfronten er det nå nye takter - eller heller gamle takter med ny vri:

    Inne i uke 10 med 3 økter/uke.
    Starta pent opp med (veldig) rolig trening i 8 uker.
    Kjente ganske fort at kroppen begynte å våkne igjen, men holdt hodet kaldt og kjørte som planlagt.
    Er nå i gang med uke 2 med 4x4 intervaller.
    Tungt, men veldig moro, og merker at nå løsner det, selv om det er langt igjen til gammel storhet.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ang størelser på Assos, de skriver hos bikeshop att de er litt små i forhold til vanlige størelser! jeg ha en trøye/kort og den er medium da skulle vel det funke på sortimentet?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke du en 190+ høy spiker, Cash?
    Jeg tenker L i bukse, men skulle tro at du kommer unna med M i den digre Mille-trøya. På den må jeg ned i S, mot M til vanlig i Assostrøyer og -bukser. 183/70, kun armer og bein. Som Coppi.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Er ikke du en 190+ høy spiker, Cash?
    Jeg tenker L i bukse, men skulle tro at du kommer unna med M i den digre Mille-trøya. På den må jeg ned i S, mot M til vanlig i Assostrøyer og -bukser. 183/70, kun armer og bein. Som Coppi.
    Cash er jo en ivrig skiløper om vinteren.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Er ikke du en 190+ høy spiker, Cash?
    Jeg tenker L i bukse, men skulle tro at du kommer unna med M i den digre Mille-trøya. På den må jeg ned i S, mot M til vanlig i Assostrøyer og -bukser. 183/70, kun armer og bein. Som Coppi.
    Jo 190, er Mille trøye større i st enn vanlig Ass? isf må jeg kanske ner på S? 95brøst/85magge sier vel S. men så var det høyden?
    StørrelseXSSMLXLXLGTIR
    Brystomkrets (cm)90cm96cm100cm102cm110cm116cm118+cm
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil tro at du da er M pga. høyden i vanlige Assos-trøyer og S i Milletrøya. Den er svær, altså, egentlig ikke for din fasong. Hva med å oppgradere til nye Équipejersey? Den er til de slanke.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg vil tro at du da er M pga. høyden i vanlige Assos-trøyer og S i Milletrøya. Den er svær, altså, egentlig ikke for din fasong. Hva med å oppgradere til nye Équipejersey? Den er til de slanke.
    Den ser for vass ut for meg:rolleyes: M funker fint i min Neo pro jersey
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Men da kan du jo velge en gul Grandprixjersey! Sjakk matt!

     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.654
    Antall liker
    7.722
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Så på Elvestad sykle Paris - Roubaix på Amatørenes Mester i dag. Ble et par punkteringer på han samt satt drøssevis av folk å byttet slanger og dekk i veikanten. Nå er jo dette et tøft ritt, men vurderer om det safeste hadde vært å gå for CAADX med Schwalbe S-One asfalt-dekk. Muligens litt mer allround. Ruller vel greit på asfalt det også?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De ruller greit på asfalt de, ja.
    Skulle jeg syklet P-R for turister hadde jeg valgt 28 mm slangeløse dekk á la Hutchinson Sector 28 eller Schwalbe Pro One 28 mm, og en vanlig landeveissykkel med dobbel styretape, som Elvestad. Fint program i går!
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.654
    Antall liker
    7.722
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    De ruller greit på asfalt de, ja.
    Skulle jeg syklet P-R for turister hadde jeg valgt 28 mm slangeløse dekk á la Hutchinson Sector 28 eller Schwalbe Pro One 28 mm, og en vanlig landeveissykkel med dobbel styretape, som Elvestad. Fint program i går!
    Ja veldig fint program. Men får man plass til så mye som 28mm dekk på vanlige landeveissykler?
    Så alle dekk som passer på en CX passer også på for eksempel CAAD12?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Njaeiii. En CX skal klare opp til 35 mm pluss gjørme, så 40 mm slicks/landeveisdekk pleier å gå fint. En CAAD12 og min Bianchi Sempre Pro stopper på 28 mm. Mulig at en CAAD12 klarer de bælfeite 28mm Conti GP4000sII som måler 30 mm, men det er jeg usikker på. Uansett ville jeg valgt slangeløst med guffe (må ha hjul som fikser det) på Roubaix, der det er små gamle glasskår å stikke hull i dekk på og disse steinene til å få gjennomslagspunkteringer (snake bites på utenlandsk) på. Slangeløst gir bedre beskyttelse mot begge enn trad dekk og slange.

    Schwalbe har sluppet et 30 mm G-One Speed, men om det går inn i en CAAD12 vet jeg ikke.
    https://www.schwalbe.com/en/road-reader/schwalbe-g-one-speed.html
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.654
    Antall liker
    7.722
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Njaeiii. En CX skal klare opp til 35 mm pluss gjørme, så 40 mm slicks/landeveisdekk pleier å gå fint. En CAAD12 og min Bianchi Sempre Pro stopper på 28 mm. Mulig at en CAAD12 klarer de bælfeite 28mm Conti GP4000sII som måler 30 mm, men det er jeg usikker på. Uansett ville jeg valgt slangeløst med guffe (må ha hjul som fikser det) på Roubaix, der det er små gamle glasskår å stikke hull i dekk på og disse steinene til å få gjennomslagspunkteringer (snake bites på utenlandsk) på. Slangeløst gir bedre beskyttelse mot begge enn trad dekk og slange.

    Schwalbe har sluppet et 30 mm G-One Speed, men om det går inn i en CAAD12 vet jeg ikke.
    https://www.schwalbe.com/en/road-reader/schwalbe-g-one-speed.html
    Takker for link :)

    Vet du om rullemotstanden er noenlunde lik uavhengig av om man har 23, 25, 28 eller 30mm?
    Vil tro forskjellene ikke er vesentlig for amatører/mosjonister?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jo feitere jo lavere, iallefall i de dimensjonene du nevner. Hvor vesentlig den er kommer helt an på, men ved 35 km/t kan det skille 10-20W på et godt dekkpar og et kjipt et. Det kan være forskjellen på å "bli med inn" på Styrkeprøven og ikke.

    Jeg har forhørt meg. Dekket i linken (30 mm utgaven) vil mest sannsynlig gå fint i en CAAD12.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Noe har man lært av å prøve rulle: 10-20W over tid er mye når man nærmer seg terskel.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bella! Strade Bianche går i dag. 1400 på Eurosport. F*ck tremila. Strade Bianche er da shit, og det regner i Siena.



    Bildet er fra den famøse 7. Giro d'Italia-etappen til Montalcino i 2010, som Cadel Evans vant i en verdensmestertrøye som var blitt brun.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Ingen spøk med slikt underlag. Gjørma blir ekstra seig når grusen er så tettpakket.
    Selv foretrekker jeg det slik :cool:

    stradabianchi.jpg
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.242
    Antall liker
    3.461
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er vei med å bygge tursykkel med bukkestyre. Skal bruke august på langtur i Europa. Tror det kan bli artig.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Spennede avsluttning på Paris-Nice Contador har ikke sekunderne med seg i dette rittet, men halverte avstanden fra forrige år da:D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det blev en SS Mille i medium måtte bare bestemme meg og gjøre en bestilling med litt reserve deler bla før Mallorca reisen.Fin trøye kunne nok også brukt S? Praktisk med den fjerde lommen med glidelås:)
    20170317_093103.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hmmmm... Venter fortsatt på et 240/24-hulls framnav og en symmetrisk 24-hulls RR411. Bakfelgen og baknavet er i hus, og mine egne 350 og 460.

    RR411 er kandidat til den vakreste sykkeldelen jeg har sett. Utrolig finish!
     
    Sist redigert av en moderator:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.621
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Jeg må ned i S i Mille-trøya, Cash. Er M i Mangussta, Campionissimo og Équipe.
    Jeg har en trist Assos-nyhet å komme med: Falkenzahn-vesten får en erstatter til høsten, og det er jo greit nok i seg selv. Den nye får tynt stoff i ryggen, og det er en forbedring; Falkenzahn kan jo bli litt vel varm. Den triste nyheten er at navnet på erstatteren skal være tiburuGiletÉquipe.

    Stages har endelig lansert Campa-effektmåleren sin. Typisk nok var det Campa sine armer som fikk Stages til å utvikle for karbon, men Campas krankkonstruksjon er så sær at de ble ferdig med SRAM/FSA/røkla først. På Campa måtte de plassere strekklappene helt annerledes enn på alle andre armer: På kortsiden. Om jeg vil ha? Oh yes.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn