Glitrende finn annonse om en sykkelkoffert.
FINN – B&W Bike Box selges kr 1500,-
"Hva passer vel da bedre enn å ta en guttetur til syden? Eller, i realiteten en KNALLHARD treningsleir for å kunne forbedre seg med to-tre sekunder på årets mål: et sykkelritt sammen med kompisee. Med dalende potens er det kanskje ikke så smart å utsette seg for 12-timers økter på sykkelsetet, men dette er uansett underordnet. Her er det lårmuskulatur, karbon, kilogram, kulelagere, kadens og kondis som betyr noe. Da kan man for eksempel dra til Mallorca, den kjedelige pensjonist-øya som faktisk er et paradis for syklister - med milelange, flate, fine veier på østsiden, og morderiske fjell på vestsiden.
Det var nettopp det jeg og mine kompiser gjorde, allerede for noen år siden begynte vi denne fine tradisjonen. Etter tre årlige, knallharde treningsleire, lommeboka flådd etter å ha leid dyre karbonsykler til blodpris, et legebesøk, et sykehusbesøk, og opptil flere apotekbesøk, bestemte jeg og mine førtiårskriserammede kompiser oss for å dra til Malaga i år.
Samtidig var det at den av oss som er mest bitt av utstyrsbasillen bestemte seg for å kjøpe sykkelkoffert...."