Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.517
    Antall liker
    15.449
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har CAAD 10 og lar meg ikke friste av andre racere så jeg antar at 12 er en vinner. Men hvorfor ikke disc?
    Tja, har egentlig ikke noen gode argumenter igjen bortsett fra at jeg er blitt en litt konservativ gammel gubbe:) Mine motforestillinger er at skivebremser på racer må fungere perfekt. D.v.s små vibrasjoner og "skrubbe" lyder som kan forekomme på terrengversjoner må være rensket bort. Og så lurer jeg på hvordan road versjonen høres ut når det regner?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.517
    Antall liker
    15.449
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Overnervøs, eller er dette noe å bekymre seg for?

    Vis vedlegget 330329

    Vis vedlegget 330330

    I forbindelse med utskifting av nedre styrelager oppdaget jeg noen tynne sprekker i lakken på utsiden av de ene gaffelbenet, og på innsiden av gaffelkrona. De er som dere ser såpass tynne at de er vanskelige å fotografere...
    ikke at jeg er noen ekspert, men det skjer at lakken kan få mikroskopiske sprekker. Har du vært i noen velt eller annen ulykke med sykkelen?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ingen krasj eller noe sånt. Til sammenligning har den pensjonerte terrengsykkelramma hakk og merker i bøtter og spann. Men alle disse har et utseende som sier slag fra utsiden.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Noen meninger angående Deda Zero 100 shallow styre?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har RMH-utgaven på raceren, og trives veldig godt med det. Kan ikke skjønne annet enn at det er bra kvalitet på tingene. Når det gjelder formen på bukken skal jeg ikke si annet enn at jeg personlig neppe ville likt den.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Ser den har litt lengre reach enn det jeg har i dag, passe drop og grei pris.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    En terrengsykkel med grusdekk ruller nok minst like lett på grus.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Oppdaget i dag at Cipollini-trøyene har en slags silikonring på utsiden av ermet, slik at man kan brette dem opp og unngå skille på armen, uten å bekymre deg for at ermet skal falle ned igjen. Fiffig, ja. Tilfeldig, neppe.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg må si at det er overraskende med ermer på Cipollinitrøyer.... :cool:
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Haha ja, men silikonstripen redder dem! Beste trøyene noen sinne:)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Handlet meg ny bib og trøye fra dhb som jeg gleder meg til å prøve. Billige greier, men ser dritbra ut og kvaliteten skal være meget bra sies det.
    Ble også noen nye strømper fra ornot.

    dhb-Blok-Micro-Short-Sleeve-Jersey-Short-Sleeve-Jerseys-Blue-Orange-SS15-TW0140.jpg dhb-Blok-Bib-Short-Lycra-Cycling-Shorts-Black-Orange-SS15-TW0164-10.jpg SafetyOrange_01_grande.jpg radical-blue-2b_grande.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ser ganske bra ut, det der. Jeg røyk på en T.Equipe S7 til i dag. Det ble en dyr omvei hjem fra jobb via Kolbotn og Sykkelboden. Jeg er i faresonen for en POC Octal etterhvert. Ser litt snåle ut, men sitter godt på hodet. Det virker som de også er skikkelig på ballen i forhold til sikkerhet og at hjelmen faktisk beskytter nøtta best mulig. God klaring og plass til briller, forresten. Det har vært et tilbakevendende tema for meg. Noen som har prøvd dem, forresten? Jeg irriterer meg en del over all vindstøyen i Giro Aeon, og kunne tenkt meg noe som er bedre på akkurat det området.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.027
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Er 178cm høy, er det 54(m) eller 56(l) som vil være riktig for Scott racer. Har Rocky Mountain Atitude M og Scott Big Ed Fat bike i M. Fornøyd med størrelsen på disse.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Er 178cm høy, er det 54(m) eller 56(l) som vil være riktig for Scott racer. Har Rocky Mountain Atitude M og Scott Big Ed Fat bike i M. Fornøyd med størrelsen på disse.
    På Scott vil jeg absolutt si 54.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sant nok, men jeg vil påstå at "normal proporsjonert", så er 178cm høyde så midt på skalaen at jeg tror det skal mye til før man tipper opp på 56 ihvertfall.
    Men som alltid, prøv før du kjøper
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.277
    Antall liker
    1.175
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Sant nok, men jeg vil påstå at "normal proporsjonert", så er 178cm høyde så midt på skalaen at jeg tror det skal mye til før man tipper opp på 56 ihvertfall.
    Men som alltid, prøv før du kjøper
    Men er man vant til 54 så er vel svaret gitt, om det er riktig eller ikke så føles det riktig..... Lytt til fagfolk.

    Husker da jeg kjøpte men første racer hos Per Digerud på Grønland i Oslo. De sende meg hjem med en 56, men etter å ha lest side opp og ned i diverse bøker ble sykkelen vasket ned til miste detalj, tok sikkert en dag, og tatt med tilbake for bytte i 58. Der traff jeg Per i gang med at annet salg. I forbifarten spurte han hva jeg ville - bytte til større ramme sa jeg. Står sete riktig for deg spurte ham, ja, da er det riktig ramme - punktum. Self hadde han rett ;) (jeg er 177 cm)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Sant nok, men jeg vil påstå at "normal proporsjonert", så er 178cm høyde så midt på skalaen at jeg tror det skal mye til før man tipper opp på 56 ihvertfall.
    Men som alltid, prøv før du kjøper
    Er ikke 56 typisk fra ca 178-185? Selv er jeg 188 og sykler på C'dale i 58.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.896
    Antall liker
    26.738
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det blev en ny Bib idag, XXL i Göteborg hade salg så fikk en 2XU comp Bib for 900kr. Sitter tight/godt med silikon bånd i bunnen på beinen og paddingen virker genomført.
    Skall prøves imorrn


     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Man sykler da ikke med terrengsykkel på grus
    Fra dagens granfondo tur :)

    Vis vedlegget 330469
    Ute å sykla med Rob?
    Var det du som var til og prøvde å dra i fra meg ved Langenes retning Søgne på søndag? (Merk. Strai/Weber/Glava)
    Var meg og Rob som var ute ja. Var ikke meg som prøvde å dra fra nei :) Når vi kom til Langenes var jeg såpass doven i beina at noe slikt stunt hadde gått dårlig tror jeg, hehe.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.496
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Glitrende finn annonse om en sykkelkoffert.

    FINN – B&W Bike Box selges kr 1500,-

    "Hva passer vel da bedre enn å ta en guttetur til syden? Eller, i realiteten en KNALLHARD treningsleir for å kunne forbedre seg med to-tre sekunder på årets mål: et sykkelritt sammen med kompisee. Med dalende potens er det kanskje ikke så smart å utsette seg for 12-timers økter på sykkelsetet, men dette er uansett underordnet. Her er det lårmuskulatur, karbon, kilogram, kulelagere, kadens og kondis som betyr noe. Da kan man for eksempel dra til Mallorca, den kjedelige pensjonist-øya som faktisk er et paradis for syklister - med milelange, flate, fine veier på østsiden, og morderiske fjell på vestsiden.

    Det var nettopp det jeg og mine kompiser gjorde, allerede for noen år siden begynte vi denne fine tradisjonen. Etter tre årlige, knallharde treningsleire, lommeboka flådd etter å ha leid dyre karbonsykler til blodpris, et legebesøk, et sykehusbesøk, og opptil flere apotekbesøk, bestemte jeg og mine førtiårskriserammede kompiser oss for å dra til Malaga i år.

    Samtidig var det at den av oss som er mest bitt av utstyrsbasillen bestemte seg for å kjøpe sykkelkoffert...."
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.171
    Antall liker
    6.867
    Torget vurderinger
    4
    Insinuerer du at noen audiofile sykkelentusiaster her på HiFiSentralen burde føle seg truffet ?!! :rolleyes:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Rett og slett fantastisk!

    Selvinnsikt på dette nivået fører som regel med seg lite annet enn lidelse, sosial angst og servmedisinering med rusmidler og psykofarmaka. Men jaggu har ikke fyren klart å lande med smørsida opp. Fiiin trønder, bart eller ikke.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.171
    Antall liker
    6.867
    Torget vurderinger
    4
    Finn-annonsen bør lese i sin helhet, ikke bare sitatet Chalshus har tatt med. Strålende lesing.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.896
    Antall liker
    26.738
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Strålende lesing:) Jeg vurderer og la samboer lese, men med risk att få høre noen kommentarer om eget sykkel intrs:rolleyes:Jaja....
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.277
    Antall liker
    1.175
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Mr Bean på tur ?

    Har brukt slik koffert - null problem - amatør, mer artig lesing ! Mulig fordi jeg pleier å demontere hele sykkelen hvert år og smøre opp alt. Ikke det siste årene forresten da det nå stort sett er lukkede lagre og distansen ikke er hva den var ;)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, kanonbra.

    Deilig tur på halvdemperen i kveld

    19736893319_660785ef1d_o.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Finfin start på dagen. Påkjørt bakfra av en annen syklist. Han gikk i bakken så det spruta sykkeldeler bortover Grønlandsleiret. Jeg kom tilsynelatende greit fra det, gummisiden ned og i det hele tatt "Gikk det bra med deg? Jeg ga tegn om at jeg skulle svinge?" Joda det gikk fint, men jeg trodde ikke du skulle ta av før neste."

    Folkens: Ikke bare gjør sånn som proffene på TV. I hvert fall ikke uten å tenke på et par småting. Legger man seg på hjulet til en annen syklist, såsier man fra (spør til og med). Følg med. En syklist som ikke vet at han har noen på hjul tar ikke hensyn til folk han ikke vet er der. Det vil si alt fra nedbremsing og svinger rundt hull i asfalten til snyting og spytting skjer som om man er alene. Som i trafikkreglene, ikke som i å sykle i felt. Det kan by på overraskelser.

    Til alt overmål oppdaget jeg at jeg hadde fått bakhjulet skjevslått. Sånn ca. da jeg skulle hjem. Kunne vært fint å oppdage det mens han andre var der. Forhåpentligvis lar det seg fikse med retting og en ny eike, men det er sure penger uansett.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    På langtur til Smøla i dag, knakk en eike - syklet videre - skjevt hjul - rettet hjul med Leatherman - tatt av bremseklosser - 5 mil hjem.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Høres ut som en lang tur.... Bare håpe at hjulet lar seg fikse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn