Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Tenk så fett om Cancellara hadde dratt den der på søndag. U23 har alltid de morsomste rittene :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Cycling Tips har en serie artikler skrevet av en anonym proff, The Secret Pro. Morsom og interessant lesning.

    "The talk of the peloton is about these ridiculous “aero” helmets they’re making us wear. I mean … seriously? They always put them on the big name riders first and then they start trickling down to the rest of us. You’ll see Specialized’s new helmet on Boonen right now. They had a great looking helmet and now what what they’ve done? Scott, Lazer, Kask, Uvex … almost all of them have gone backwards. We’re now on these absolutely ridiculous looking Giro helmets now and every iteration is getting worse and worse.I remember seeing guys wear ones that looked like this back in the 80’s. Giro had the best looking helmet out of them all, and I can’t understand what they’re doing. Riders will say in public that they benefit from “marginal gains” with their aerodynamics, but really nobody cares. If you have the legs, then you’ll win. Simple as that. No helmet is going to make a difference with all the other variables thrown in there.
    Helmet sponsors also tell us that these new-aged helmets will keep us warmer. They’ll also say that they keep us cooler (see Lotto Belisol’s helmets at the TDU). I can’t tell the difference. And whatever happened to a good old-fashioned cycling cap? I think everyone will look back on these and wonder what they were thinking. I pray that it’s just a passing fad. But the sponsors use us to sell more helmets, which ultimately pays our salaries, so we just play along."
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Mye artig fra the secret pro ja.

    Ser at Russland har blitt frastjålet alle syklene sine i natt. Må være kjedelig for utøverne..
    Instagram
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dette er på kalenderen, altså. En vakker dag skal en vakker veteransykkel trille over de grusveiene, med en ikke fullt så vakker rytter oppå.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.912
    Antall liker
    5.581
    Sted
    Holmestrand
    Dette er på kalenderen, altså. En vakker dag skal en vakker veteransykkel trille over de grusveiene, med en ikke fullt så vakker rytter oppå.
    Jeg hadde en nobel stålsykkel hengende som skulle brukes til dette formål. Dessverre ble den fjernet med gravemaskin da bryggerhuset ble revet, men det gir meg jo selvsagt påskudd til å kjøpe en ny gammel sykkel. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jaja. Liker og liker, man skal kanskje ikke like en historie om en ødelagt sykkel..

    Trist å bli kvitt tingene sine på den måten, men det er da alltids noe nygammelt å få tak i. L'Eroica frister skikkelig. Jeg søker innimellom på 'Bianchi eroica' under sport e viaggi/ciclismo på ebay.it.

    Akkurat nå er det ganske utplukket av en eller annen grunn. ;)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.912
    Antall liker
    5.581
    Sted
    Holmestrand
    Jaja. Liker og liker, man skal kanskje ikke like en historie om en ødelagt sykkel..

    Trist å bli kvitt tingene sine på den måten, men det er da alltids noe nygammelt å få tak i. L'Eroica frister skikkelig. Jeg søker innimellom på 'Bianchi eroica' under sport e viaggi/ciclismo på ebay.it.

    Akkurat nå er det ganske utplukket av en eller annen grunn. ;)
    De rev tidligere enn avtalt. Må innrømme jeg skar litt tenner, men det er ingen vits å gå rundt å ergre seg over slikt når det først har skjedd. :)
     
    N

    nb

    Gjest
    VM ble litt døllere enn jeg hadde sett for meg siden det virket som de drøyde lengst mulig med å sette inn seriøse angrep. Vær ble det og mange sterke ryttere stod av tidlig av ymse grunner. Lars Petter og Edvald gjorde svært god innsats og satt med hhv lengre og så lenge man kunne regne med på forhånd. Kanskje hadde Lars-Petter klart å henge med over toppen dersom han ikke hadde veltet tidligere, men det får vi dessverre aldri svar på. Har neppe blitt kjørt fryktelig fort når over 40 stykker sitter med ved siste passering i en så barsk løype, samt at et lass av de som normalt ville ha sittet med var ute av ymse grunner tidligere. Italienerene gav bra gass ganske tidlig, men de roet seg også etter hvert.

    Siste runden var dog svært spennende og herlig taktisk kjøring av spanjolene de aller siste kilometerene. Nibali ble satt fullstendig sjakk matt og var i praksis sjanseløs når Rodriguez stakk. Costa en slu jævel og det er ofte det som skal til for å vinne slike avslutninger.

    Britenes prestasjon, eller mangel på sådan, må være en av de største fiaskoene på mange år i et VM. Ikke ofte at hele laget er borte når det fortsatt gjenstår over 100km av et VM og særlig med det laget de hadde.

    Edit: Ser at Froome stod av når det var 80km igjen og Thomas når det gjenstod 30 km.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    3.523
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kjedet meg på jobb de siste timene idag, så jeg satte et gammelt DT Hugi mtb nav på en eldre mavic felg. 36 eiker, DT champion eiker og 1kg blank vekt...Et hjul for spesielle anledninger når man trenger litt lyd
    :rolleyes:
    Og løse drev anbefales ikke på slike boss :cool:

    Kanskje jeg har eid det navet tidligere?
    Solgte det videre på terrengsykkel.no i 2005 eller no. Fet lyd.
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Flott nedkjøring fra Rundemannen til Svartediket i Fløyfjellene her i Bergen, kan anbefales! Turen kjøres flere ganger i uke

    -> 20130926 Rundemannen Tarlebøveien Svartediket MTB Downhill - YouTube
    Jeg kjørte denne turen på lørdagen, men rett etter dammen til venstre så er det en trang sti som er kjempe fin, den forsetter til høyre for grus stien litt lengre ned og igjen til venstre. Hvis man liker litt tøffere stier så kan det anbefales å ta de andre 3 på vei ned.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Siden jeg flyttet har de lagd vei av stien! Makan.
     

    EC boy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2013
    Innlegg
    61
    Antall liker
    15
    Sted
    Bergen
    V&V, flott tur. Mange stiturer oppe i området der. Lenger nede går det en sti inn til venstre omtrent der høyspentmasten står og den går ned langs de gamle stølene og helt til bunns eller inn på Tarlebøveien litt lenger nede. Har en stisykkel også som skal brukes til den turen.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Om jeg rekker det blir det kort jobbedag i dag, hente CX i butikken og prøve en passe lang tur i marka. Er på tampen av en forkjølelse, så sikkert lurt å ta det forsiktig.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.952
    Antall liker
    22.071
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Shimano har laget en kjekk liten snutt fra den andre enden av sykkelrittet som gikk på søndag, featuring vår mann Thor m.fl:

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hvis det er noen som ønsker seg en klassisk italiensk dame og er 185 eller høyere så ligger min Zullo cyclocross på finn.no
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Veloce ruler! Som jeg har nevnt tildigere, vil jeg mye heller ha Veloce enn Dura Ace. Og sykkelen er fin da :) Men hvorfor er den så dyr? Ekorre bygget opp en Cinelli alu-sak laget i Italia med Athena og MYE bedre hjul - også fra Italia - enn det der for vesentlig mindre. Den rammen der burde heller vært lakkert i Red Dragon-motiv.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tjah.. Kliss ny carbonramme fra Bianchi? Minus 19% tysk mva, pluss 25% potetskatt skulle gi sånn omtrent kr. 16600,-. Synes egentlig ikke det er spesielt dyrt.

    Jeg klarer fortsatt ikke å vri hodet rundt alle disse fargene Bianchi bruker om dagen. Dette er fint, og en link til en ærerik historie.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.912
    Antall liker
    5.581
    Sted
    Holmestrand
    Veloce ruler! Som jeg har nevnt tildigere, vil jeg mye heller ha Veloce enn Dura Ace. Og sykkelen er fin da :) Men hvorfor er den så dyr? Ekorre bygget opp en Cinelli alu-sak laget i Italia med Athena og MYE bedre hjul - også fra Italia - enn det der for vesentlig mindre. Den rammen der burde heller vært lakkert i Red Dragon-motiv.
    Nå er ikke jeg en tenåringsjente, så jeg klarer ikke helt å oppvise blodfanentusiasme for noe som helst.
    Jeg har syklet med Dura Ace i nærmere 15 år, uten at det er av religiøs overbevisning, og jeg vet jeg også kunne ha levet lykkelig med Campa.
    Må bare spørre: Hvorfor ville du mye heller ha Veloce enn Dura Ace?

    Hvis Veloce er bedre enn Dura Ace så må vel alle som kjøper Super Record, Record, Chorus, Athena eller Centaur regnes som lettere tilbakestående? (Sammen med oss som har kjøpt DA og alt annet Shimanoræl selvsagt.)
    :)
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg punkterer aldri sånn at jeg må fikse det på tur. Jeg har måttet byttet slange noen ganger pga at de ryker ved ventilen, eller at et lite hull slipper luften ut mens sykkelen ikke er i bruk, men det er det, eller var, frem til i går. CXen punkterte på sin første mil, heldigvis få km inn i skogen, så eter et T-banetur til Milslukern sport på Ullevål stadion var det mulig å prøve igjen. Fra nå av skal jeg ha med patronen, slangen og dekkspakene i rygglommen, nesten hver gang....

    CX er yberknall. Tarmacen får et halvt års pause nå.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Veloce funker utmerket, ikke noe galt med den gruppen i det hele tatt, bortsett fra at man kun kan gire ned ett og ett trinn bak (før kunne man droppe seks om gangen som på Chorus, Record og SR). Det er ikke noe poeng å dra igang en Campa/Shimano-debatt, så det kan man vel bare la ligge. Personlig foretrekker jeg Campa, og ville soleklart hatt Veloce fremfor DA.

    Veloce ruler! Som jeg har nevnt tildigere, vil jeg mye heller ha Veloce enn Dura Ace. Og sykkelen er fin da :) Men hvorfor er den så dyr? Ekorre bygget opp en Cinelli alu-sak laget i Italia med Athena og MYE bedre hjul - også fra Italia - enn det der for vesentlig mindre. Den rammen der burde heller vært lakkert i Red Dragon-motiv.
    Nå er ikke jeg en tenåringsjente, så jeg klarer ikke helt å oppvise blodfanentusiasme for noe som helst.
    Jeg har syklet med Dura Ace i nærmere 15 år, uten at det er av religiøs overbevisning, og jeg vet jeg også kunne ha levet lykkelig med Campa.
    Må bare spørre: Hvorfor ville du mye heller ha Veloce enn Dura Ace?

    Hvis Veloce er bedre enn Dura Ace så må vel alle som kjøper Super Record, Record, Chorus, Athena eller Centaur regnes som lettere tilbakestående? (Sammen med oss som har kjøpt DA og alt annet Shimanoræl selvsagt.)
    :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Link gjerne til hvor den er å få tak i. Så får vi ta en runde med sammenligning.
     

    frodes00

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Innlegg
    258
    Antall liker
    254
    Jeg har en enkel smak, tar kun det beste. :) nå har jeg kjørt med Campa Record, SRAM Red og DA vekselvis de siste årene, og i praksis er det fint liten forskjell mellom disse. Record var (på den tiden jeg hadde dette) ikke helt OK i nedoverbakker pga grepet (mindre som hindret at man skled fremover, over bremsehendlene), men ellers har alt dette funket 100%. Klare preferanser må derfor ha annet grunnlag enn funksjon.


    Veloce funker utmerket, ikke noe galt med den gruppen i det hele tatt, bortsett fra at man kun kan gire ned ett og ett trinn bak (før kunne man droppe seks om gangen som på Chorus, Record og SR). Det er ikke noe poeng å dra igang en Campa/Shimano-debatt, så det kan man vel bare la ligge. Personlig foretrekker jeg Campa, og ville soleklart hatt Veloce fremfor DA.

    Veloce ruler! Som jeg har nevnt tildigere, vil jeg mye heller ha Veloce enn Dura Ace. Og sykkelen er fin da :) Men hvorfor er den så dyr? Ekorre bygget opp en Cinelli alu-sak laget i Italia med Athena og MYE bedre hjul - også fra Italia - enn det der for vesentlig mindre. Den rammen der burde heller vært lakkert i Red Dragon-motiv.
    Nå er ikke jeg en tenåringsjente, så jeg klarer ikke helt å oppvise blodfanentusiasme for noe som helst.
    Jeg har syklet med Dura Ace i nærmere 15 år, uten at det er av religiøs overbevisning, og jeg vet jeg også kunne ha levet lykkelig med Campa.
    Må bare spørre: Hvorfor ville du mye heller ha Veloce enn Dura Ace?

    Hvis Veloce er bedre enn Dura Ace så må vel alle som kjøper Super Record, Record, Chorus, Athena eller Centaur regnes som lettere tilbakestående? (Sammen med oss som har kjøpt DA og alt annet Shimanoræl selvsagt.)
    :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.300
    Antall liker
    11.126
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Endelig noen som fikk ham på kamera og på nett.
    Jeg trodde det var et engangsstunt første gang jeg så ham, men han har holdt på i siden i sommer.

    Beklager OT, han er ikke syklist, men det er mange idioter som kaller ham det.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Når man først har begynt med dette: Wiggle selger De Rosa R838 med Veloce for 15k, og samme rammen som jeg har med Veloce for 12k. Jeg ville såklart hatt Milaninoen, det er en grisegod ramme laget av italiensk aluminium sveiset sammen i Italia. R838 er fin, men taiwansk.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Noen tanker: Utplukka på størrelser ganske mye av det dere nevner (har vært inne på wiggle og crc). Han er 193 høy, ganske uvant med sykling og trenger nok en 61, muligens en 59. Også litt skeptisk til Milanino for en kar på sikkert 100 kg. Mulig de er mer robuste i store størrelser? Han går ikke for KOM opp til Holmenkollen, selv ikke på vei hjem til fruen som har kyllingcurryen klar.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn