Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Haha se på han. Måtte en liten tur ut idag allikevel?:p

Du får slenge deg med en dag Zomby, så får vi en skikkelig group ride!

Bra kjørt av Richie Porte idag forresten. Blir spennende å se hva slags rolle han får utover sesongen

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Skal prøve det. Fint å ha noen å sykle med for motivasjonens del. Turnusjobbing er ikke alltid noen god kombo med faste treningsturer i sykkelklubben heller.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Ritchie Porte kjørte bra i dag, men kommer ikke over at han er en gørrkjedelig kjiping uten noe som helst slags form for flair. Mye morsommere med Tirreno-etappen i dag, knallbra avslutning. Det stod vel risset i sten at Rodriguez skulle ta den.

Måtte bare ut en biiiiteliten tur, som bestod i gønning frem og tilbake i Ullevålsveien. Aldri kjørt De Rosaen MkII utendørs før, og i dag klødde det for meget gitt. Den gikk fort.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.745
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I dag tidlig ettermiddag var det så å si helt tørt i Maridalen helt inn til Skar. Blåste litt surt mot på vei oppover, men desto lettere på vei hjemover:) Får driste meg ut på lengre turer utover i mars!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg synes vi skal rotte oss sammen og sykle til Hortenmessa til sommeren. Jeg tror det kunne blitt en trivelig tur.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Fidelio da. Jeg har den på get boxen, ikke fått sett enda.. :/

Kan være enig i at han ikke er den mest spennende, men bra trøtt i støvlene. Sky har mange kort å spille på nå

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg synes vi skal rotte oss sammen og sykle til Hortenmessa til sommeren. Jeg tror det kunne blitt en trivelig tur.
    Skal sykle til Horten i sommer uavhengig av messe da moren min bor der. Blir en liten tur innom bikeshop på skoppum også;)
    Innom bikeshop, ja. Kanskje best å ta crossen. Den har skruehull for bagasjebrett. Frykter jeg kan trenge det på vei hjem....

Sist redigert av en moderator:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Fikk meg en liten tur idag også (studentlivet er herlig!)

Det var på tide at Evoen fikk luftet seg, noe som var herlig den første delen av turen som besto av kun oppoverbakker. Så kom det en lyd fra sykkelen i nedoverbakkene som fulgte.
    Lyden kommer fra bosset virker det som. Den kommer når sykkelen er oppe i en viss hastighet. Da kommer det en litt brummende lyd fra bakhjulet når jeg "coaster". Lyden forsvinner i det jeg begynner å tråkke. Den er heller ikke helt konsekvent.
    Noen som har en ide om hva det kan være?

Skal gå over hjulet imorgen(smøre opp bosset), idag har fruen bestemt vi skal på IKEA for å kjøpe forferdelig mye hyller jeg skal få lov å montere.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.134
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    greit å ta opp navet, ja.

Haivær på Adriaterhavskysten i dag. Lagmaskiner funker ikke når stigningene er 27%, Sky. Bø!
    Og ennå en seiersgest fra vår mann PS.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Æsj, der ble ikke etappen noe spennende lenger Val! Men min egen feil, idiotisk å gå inn på en sykkeltråd når man ikke vil vite resultater.

Jeg ville tatt med hjulet til Spinn jeg Ekorre, med mindre du har peiling på nav da. IKEA høres jo kjempegøy ut, tenk du kan kose deg gjennom hele labyrinten deres og se på alle de fine tingene, og så får du trening med å bære flate pakker, anledning til å høre på radio i bilkøen hjem, og så kan du kose deg med å skru skruer for hardt inn i spon i hele kveld! Og det beste av alt er at du må kaste hele driten om noen år så du kan kjøpe nytt :rolleyes:

Monocen har fått nytt styre i dag, siden det gamle styret ikke passer det nye fremspringet. Deda Sfida, tungt som faen men ser bra ut, 170,- ferdig levert fra UK, 145mm drop med anatomisk bøy. Bryr meg ikke så mye på møkkaværssykkelen så lenge det er nok drop.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.134
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Alltid moro å se sammenlagthåpefulle ta apostlenes fatt. Severdig uansett denne.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Setepinneklemmen fra Campa med skjold kom i posten i dag, og den er griselekker, men jeg begynte å tvile. Er det kulest med en De Rosa-rebadget FSA-klemme laget i Taiwan, eller campaklemmen med skjold? Førstnevnte er blank som sykkelen, den andre er matt.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.134
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Matt slik at den plukker opp de matte båndene mellom det sorte og hvite på ramma? Enkelt.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Ah! Skal sette den på. Tror det blir griselekkert.

For øvrig: Etappen i Tirreno-Adriatico i dag var jo mer eller mindre episk! Like morsom som en vårklassiker på sitt beste. Og de som trodde de kunne unngå Paris-Nice og cruise i Italia i solen fikk et velfortjent besøk av belgisk vær på sitt beste. Jeg merker hvor lite respekt jeg har for sokkeryttere som Froome som ikke evner å kjøre tekniske utforkjøringer i regnvær, det er jo direkte pinlig for en syklist av hans kaliber å kjøre så dårlig. Nibali, derimot :)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Det ble meget bra Fidelio! Nå er vel sykkelen 100% ferdig?:p

Jeg kan meddele at IKEA var tomme for det skapet i akkurat den fargen som vi skulle ha, så da ble det å bestille. Noe som førte til at jeg slapp å bruke gårsdagen på å montere opp klesskap. YEY!
    Dermed ble det tid til viktigere ting som å smøre opp cosmic ultimate bakhjulet mens man så på Paris - Roubaix episoden av på hjul med Dag Otto.
    Nå er den kjipe lyden borte. Dobbel YEY!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Le vélo est complet. Eller nesten. Har ikke fått satt på Chorusstyrelageret enda. Det er også matt for øvrig. Jeg tok bilder i dag av begge syklene, nå er alt klart for våren. Monoc i drittvær, De Rosa i fint. Slik liker jeg. Hadde jeg ikke (snart) vært gift, så hadde jeg bygget en sykkel til for pokker. Men vi kan ikke ha flere sykler i badekaret nå. Legg for øvrig merke til mannekranken. Kompakt er for pyser. Virkelig.

De Rosa.JPG

Litt nye deler på gamlefar:

Monoc.JPG

Skikkelig flaks med IKEA da Ekorre, men tenk når faenskapet (pun intended) kommer! På Hjul er et morsomt program, visste ikke at de har begynt på'n igjen.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.134
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kompaktkrank er mest praktisk til min sykling. Men 135 BCD-krankene til Campa ser best ut. Min neste krank blir nok 52/36. Da kan jeg ha 11-23 til lagtemporittene, 12-25 til trening og 12-29 til alper. 50x12 er rett og slett for kort til lagtempotrening.

---

Gårsdagens helt:
    ta-phinney.jpg

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Passer ikke 52/36-drevene rett på kompaktkrankene da? Tror de er 110mm de også.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.134
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De gjør det. Men de er dyre. En hel krank kan være konkurransedyktig. Me fær sjau. Framtidsgreie uansett.

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg lovte forresten å mene noe om Tektro 926AL på 'cross:

003.JPG
    004.JPG

Dekkene som sitter på er Ritchey SpeedMax cross i 35mm. Inntrykket er meget godt. Rikelig kraft og fin modulering i mine Ultegrahendler. Det ser ut som armene og wiretrekket gir god plass til en størrelse opp på dekkene. Litt lite rom for å ha klaring mellom felg og klosser, men jeg tror ikke det er noe problem for mitt bruk. Hvis du planlegger hele turer i gytje/leire, så kan du ende med å irritere deg. Jeg tror nok også de kombinerer dårlig med hele skjermer. Jeg vurderer å se etter en sånn som klipses rundt setepinnen, og en som festes i underrøret. Skitbillige var de og. Glemte forresten en ting. De er opprinnelig laget for BMX. De har derfor ikke justeringsmuligheter, noe som er fullstendig haram med racerhendler. Løsningen min ble et par 'noodles' med justering fra eBay.

En ting til: Noen som vet hvor man får laken til overmadrass som holder seg på plass? Jeeez!

Sist redigert av en moderator:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Notert. Jeg er nok en av de som sover 'aktivt'. Snorker ikke, men ville nok risikert å knuse typiske syngedamer i samme seng...

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    70
    Det ble meget bra Fidelio! Nå er vel sykkelen 100% ferdig?:p

Jeg kan meddele at IKEA var tomme for det skapet i akkurat den fargen som vi skulle ha, så da ble det å bestille. Noe som førte til at jeg slapp å bruke gårsdagen på å montere opp klesskap. YEY!
    Dermed ble det tid til viktigere ting som å smøre opp cosmic ultimate bakhjulet mens man så på Paris - Roubaix episoden av på hjul med Dag Otto.
    Nå er den kjipe lyden borte. Dobbel YEY!
    Hva brukte du av olje? Eller brukte du fett? Jeg sliter med ulyd og lugging på et Mavic Crossmax hjul....

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det skal vel være olje inne i bosset? Regner med at fett blir for seigt, så man risikerer at fjæra på palene ikke klarer å presse dem helt inn i sporene sine. Jeg brukte i alle fall vanlig kjedeolje i mitt da jeg bytta fra Campa- til Shimanoboss på 'crosshjulet.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Joje: Selv brukte jeg bare en dry lube som de på spinn mente var meget bra til formålet. Ellers har Mavic en egen olje man kan bruke, hvis ikke er mineralolje veien å gå har jeg skjønt ifølge diverse fora. Forskjellen går vel i hvor lang tid det tar før drit bygger seg opp inni der.

Valentino: Fin artikkel om Phinney og faren i siste landevei om du ikke har lest den.

Fidelio: Gleder meg til å se deg opp Spro bakkene med den kranken der. :p Ellers må jeg si den gamle damen tar seg godt ut etter litt justeringer

Zomby: Hvor mye klaring har du på klossene der?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    ptured.jpg

Du kommer ikke til å se meg opp Sprobakkene, fordi jeg vil være så langt foran deg :rolleyes:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hehe vi får se da vettu, satser på å sette noen kjepper i hjula for deg før dem :p

Blir dette Hushovds år i Paris - Roubaix? Skal det skje må det vel nesten bli nå?

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Da ble det nye dekk til cxen. Det ble hudfargede sider i 2013 :D
    Grifo_33_Black_Brown.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    For et bilde, rutsjer jo rett ned om man skulle dette av:p

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Det var virkelig en spektakulær etappe i går. Hushovd var jo helt rå også! Ved slike tilfeller ser man lett hvem som er hardmen og ikke. Sagan fikk vel sin ordentlige premiere som hardman i går.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn