Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727

Knakk ramma mi i påska, så da ble det en ny en. Selv om jeg driver med flatland er jeg nå oppe i en vanlig størrelsen for street\rampe-sykling. Stabilt og fint, spør du meg.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Lyngen skrev:
    Stlig den Cube sykkelen, thomand :D. Rene design - sykkelen!

Har postet før, men dette er min gamle racer, og litt nyere offroad. De duger fortsatt.
    Takk for det.

Stilige sykler. Artig med gamle står-racere. Var så heldig å finne en så og si strøken miyata hos svigerfar nå i påsken. nærmere 20 år gammel med komplett 105 gruppe. Gir på ramma :)
    Skal knipse et par bilder når jeg er ferdig med vask og polering :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.744
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg til å se bildene, thomand.
    Er endel Cubemaskiner i Ottestad etterhvert også. Virker som bra greier. Feil farge er de jo, men alligavel.

Måtte kaste inn håndkleet og kjøpe et nytt bakdekk til treningshjulene i en fei, og ble påpushet Continental Grand Prix 24mm.

Hmm. Og jeg som ikke trodde Conti var noe særlig. Kjekt med litt ekstra volum til Stange Vestbygds gylne gutuer også. Skal sette det på foran også jeg.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.983
    Sted
    Holmestrand
    Valentino skrev:
    Gleder meg til å se bildene, thomand.
    Er endel Cubemaskiner i Ottestad etterhvert også. Virker som bra greier. Feil farge er de jo, men alligavel.

Måtte kaste inn håndkleet og kjøpe et nytt bakdekk til treningshjulene i en fei, og ble påpushetContinental Grand Prix 24mm.

Hmm. Og jeg som ikke trodde Conti var noe særlig. Kjekt med litt ekstra volum til Stange Vestbygds gylne gutuer også. Skal sette det på foran også jeg.
    Har kjørt på Continental Grand Prix i mange år, og er kjempefornøyd. Blir bare bedre og bedre.

U

utgatt60135

Gjest
    thomand skrev:
    Stilige sykler. Artig med gamle står-racere.
    Skulle du skrive stål? ::)

Kjøpte sykkelen i Frankrike i 98´. Lagd i Barcelona. Massi var en spansk syklist. Lagd i carbonfiber og det ble sagt at det var titan i endestykkene, men er ikke helt sikker. Det var ikke vanlig med carbonfiber på den tida så endel mente de var skjøre. Men den tåler vekta mi i dag til og med :). "The New" heter modellen ;). Campa hele veien.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    emokid skrev:
    baluba skrev:
    Knakk ikke du rammen i fjor også?
    4stk på halvannen sesong.
    Eh, ja. Har rammestyrken blitt dårligere på disse syklene med årene? Greit nok at dagens råtamper i rike Norge har råd til dette, men gatas tøffing downtown Somewhere USA kan nok ikke legge ut for flere sykler i året.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Rammene har gått fra å veie 3.5kg til rundt 2.05-2.2 Dette kombinert med varierende sveisekvalitet, mangel av utglødning, oppvarming etc (my guess) gjør at en del ting feiler.

De flatland-spesifike rammene jeg har hatt er det enda verre med, vekt ned til 1.7kg. De har jeg omtrent rivd i to. Jeg sykler relativt hardt, men en streetramme SKAL i utgangspunktet tåle bruken jeg gir dem.

Alle de knekte rammene mine har jeg fått erstatning for, garantien er som regel 1 år mot sprekk eller knekk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    xerxes skrev:
    Valentino skrev:
    Måtte kaste inn håndkleet og kjøpe et nytt bakdekk til treningshjulene i en fei, og ble påpushet Continental Grand Prix 24mm.

Har kjørt på Continental Grand Prix i mange år, og er kjempefornøyd. Blir bare bedre og bedre.
    Nå har jeg nylig tatt i bruk de anbefalte (av Valentino) Micelin Pro3 etter noen sett Conti GP 4000/4000S. Synes ikke det er store forskjeller, ruller like seint begge to (kanskje beina mine). Michelin kjennes muligens hakket tryggere? Bedre grep? Jeg har ikke kjørt langt nok til å mene noe om slitestyrke.

Hvis det ikke viser seg å være stor forskjell i levetid, så tar jeg det jeg får. Sørensen hadde GP 4000S for 250,- sist jeg handla dekk der, tror jeg endte med 300,- for Race3 på cyclecomponents. Tror jeg er litt i hipp som happ-hjørnet. En liten ting som irriterer meg med Conti, forresten. De har en tendens til å flise opp i duken der den avsluttes rett utenfor felgkanten. Mest et kosmetisk problem. Det er bare å rive av de løse trådene, men likevel...

Latexlangene til Michelin er forresten deilige. Men jeg klarer ikke å finne dem med riktig lengde på ventilstammen til mine 'jukseaero' Cosmic Elite.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Miyataen nyvasket, men må nok shine litt til. Litt nye bolter histen og pisten, samt nye dekk og slanger må til. Og litt flekking av lakk et par steder.

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kult!

For en evighet siden bodde jeg i tjenesteleilighet i forsvaret. En av naboene mine hadde hensatt en eldre Bianchi i den felles kjellerboden og reist på utenlandstjeneste. Jeg vet ikke om den noen gang ble hentet. Jeg plages fortsatt av tanken på at den kanskje sto der til en eller annen klossmajor fra intendanturen 'ryddet' og kastet den på dynga.

Det var en vakker retrosykkel!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.165
    Torget vurderinger
    4

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå som sesongen offisielt er sparket igang så venter jeg i spenning på hva dere skal makse ute kredittkortene med i år. På tross av at denne tråden er den jeg er minst aktiv i så er det en av mine favoritter. Den er berre lekker! :-*

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.744
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tja... Sadelen jeg har nå, men i riktig farge?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.408
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Riktig farge på et sete er svart.

Skittengrønn er sikkert ikke like lekkert.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.744
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Herren avslører manglende forståelse. Nuvel. ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.619
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vintage? Et slags jubileum i og med at den er elleve år nå i 2011.
    Har en teori om at jo tregere sykkel, jo bedre trening pr kilometer. 8)

R

Vedlegg

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    155
    RoDa skrev:
    Har en teori om at jo tregere sykkel, jo bedre trening pr kilometer.
    Dess feitere rytter er noe riktigere, tror jeg. Er ikke så ofte man kan skylde på sykkelen. Regelen gjelder selvsagt ikke for den slanke, flotte RoDa, om jeg nå kunne misforståes ;D.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.744
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Vintage? Et slags jubileum i og med at den er elleve år nå i 2011.
    Pffft. Terrengsykkelen min er fra 1995. ;D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.619
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Andreas skrev:
    RoDa skrev:
    Har en teori om at jo tregere sykkel, jo bedre trening pr kilometer.
    Dess feitere rytter er noe riktigere, tror jeg. Er ikke så ofte man kan skylde på sykkelen. Regelen gjelder selvsagt ikke for den slanke, flotte RoDa, om jeg nå kunne misforståes ;D.
    Var det nå jeg skulle skrive jåsskuk? ;D
    Som ho sa kjærringa som trodde ho hadde fått en flått i skrittet og var hos doktoren for å få det undersøkt, "Nå, hva sier du, er det flått?"
    "Flott og flott, Fru Blom..."

Er fornøyd med 26km/t i snitt på min lille runde i går kveld, så får vi se hvor mye raskere det blir når flott blir lett. 8)
    Eneste problemet (alt er realtivt..) med denne sykkelen er at det er for lav utveksling sånn at girene tar slutt før nedoverbakkene gjør det.

R

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.744
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjøp deg en slik så får du bare deg selv å skylde på.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Bah... Vanskelig dette her!

Hadde egentlig satt en grense på 10-12 k for landeveisutstyr, men har nå fått tilbud på en fjorårsmodell av HardRocx Helium i carbon som innebærer budsjettsprekk...

Noen som har erfaringer med denne? Ultegra på det aller meste, Ksyrium hjul.

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.408
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Tror HR pleier å ha ganske gode rammer, så her er det nok bare å kjøpe.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    freddie77 skrev:
    Ksyrium hjul.
    Ser ikke helt hvilke det er fra bildet, men Ksyrium er svært gode og ikke minst slitesterke hjul.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    C. Alshus skrev:
    Riktig farge på et sete er svart.

Skittengrønn er sikkert ikke like lekkert.
    Ingen problem om setet aldri blir skittent! ;D

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.744
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Giroen begynner snart. De skal opp vanvittige Zoncolan igjen, men som forrett får man Crostis, som er minst like festlig ned som opp:

Det er snakk om å sette opp barrierer for å fange opp de som måtte være uheldige og kjøre ut på den gruslagte nedkjøringen.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Valentino skrev:
    Giroen begynner snart.
    Årets sykkelhøydepunkt! I fjor var det futt fra start til mål:) Har heldigvis anledning til å se på jobben. Etna-etappen blir interessant; første skikkelige fjelletappen, og de skal opp to ganger fra hver sin side.

For de som har eplefonen, finnes det en gnistrende Giroapp til den nette sum av kr. 6,-. Veldig fin.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.744
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Allerede neste onsdag får vi se sykkelløp på hvite toscanske veier. Bare å benke seg. Og takk for apptips!

RCS, Pinarello og Campagnolo sørger for den ene av disse skjønnhetene. En Pinarello Dogma "Giro di Italia" med Campas elektroniske gruppe. Lurer på hva slags navn den får, forresten.

Electro Record?
    Hyper Record?

Eller kanskje de vekker til live Nuovo Record igjen? Er jo nytt, selv om ShimaNoNoNo var først ute.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.744
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sint, ja. Vini Farnese-Neri bruker den ramma på temposyklene sine også.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    155
    RoDa skrev:
    Eneste problemet (alt er realtivt..) med denne sykkelen er at det er for lav utveksling sånn at girene tar slutt før nedoverbakkene gjør det.

R
    Tipper du får tak i en større klinge for et par hundrelapper så slipper de slanke, flotte og råsterke lårene dine å tråkke luft i nedoverbakke.

Josskuken (;D)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn