|
Har et XT kranksett med 48 klinge på største liggandes i kjellern RoDaRoDa skrev:Var det nå jeg skulle skrive jåsskuk? ;DAndreas skrev:Dess feitere rytter er noe riktigere, tror jeg. Er ikke så ofte man kan skylde på sykkelen. Regelen gjelder selvsagt ikke for den slanke, flotte RoDa, om jeg nå kunne misforståes ;D.RoDa skrev:Har en teori om at jo tregere sykkel, jo bedre trening pr kilometer.
Som ho sa kjærringa som trodde ho hadde fått en flått i skrittet og var hos doktoren for å få det undersøkt, "Nå, hva sier du, er det flått?"
"Flott og flott, Fru Blom..."
Er fornøyd med 26km/t i snitt på min lille runde i går kveld, så får vi se hvor mye raskere det blir når flott blir lett. 8)
Eneste problemet (alt er realtivt..) med denne sykkelen er at det er for lav utveksling sånn at girene tar slutt før nedoverbakkene gjør det.
R
Det blir moro selv om det er Frankrike som er sjefen 8). Giroen er et perfekt forspiel. Løypa ser spennende ut. Er det bare muligens Arvesen som stiller av våre? Det er vel litt for mye å håpe at rittet ikke blir vunnet av en doper?Fidelio skrev:Årets sykkelhøydepunkt! I fjor var det futt fra start til målValentino skrev:Giroen begynner snart.Har heldigvis anledning til å se på jobben. Etna-etappen blir interessant; første skikkelige fjelletappen, og de skal opp to ganger fra hver sin side.
For de som har eplefonen, finnes det en gnistrende Giroapp til den nette sum av kr. 6,-. Veldig fin.
Lars Petter Nordhaug og Aleksander Kristoff stiller (også).Lyngen skrev:Det blir moro selv om det er Frankrike som er sjefen 8). Giroen er et perfekt forspiel. Løypa ser spennende ut. Er det bare muligens Arvesen som stiller av våre? Det er vel litt for mye å håpe at rittet ikke blir vunnet av en doper?Fidelio skrev:Årets sykkelhøydepunkt! I fjor var det futt fra start til målValentino skrev:Giroen begynner snart.Har heldigvis anledning til å se på jobben. Etna-etappen blir interessant; første skikkelige fjelletappen, og de skal opp to ganger fra hver sin side.
For de som har eplefonen, finnes det en gnistrende Giroapp til den nette sum av kr. 6,-. Veldig fin.
Kult bilde, val.
Destiny skrev:Har et XT kranksett med 48 klinge på største liggandes i kjellern RoDaRoDa skrev:Var det nå jeg skulle skrive jåsskuk? ;DAndreas skrev:Dess feitere rytter er noe riktigere, tror jeg. Er ikke så ofte man kan skylde på sykkelen. Regelen gjelder selvsagt ikke for den slanke, flotte RoDa, om jeg nå kunne misforståes ;D.RoDa skrev:Har en teori om at jo tregere sykkel, jo bedre trening pr kilometer.
Som ho sa kjærringa som trodde ho hadde fått en flått i skrittet og var hos doktoren for å få det undersøkt, "Nå, hva sier du, er det flått?"
"Flott og flott, Fru Blom..."
Er fornøyd med 26km/t i snitt på min lille runde i går kveld, så får vi se hvor mye raskere det blir når flott blir lett. 8)
Eneste problemet (alt er realtivt..) med denne sykkelen er at det er for lav utveksling sånn at girene tar slutt før nedoverbakkene gjør det.
Rmen da må vi i tilfelle frese krankhus sidene på ramma di, for det er for hollowtech lagre(utvendige)
Destiny..![]()
Dazed skrev:Hollowtech er bare det Shimano kaller hule krankarmer, men de krankene med "Hollowtech II" har ganske riktig også utenpåliggende kranklager.
Jeg har forøvrig utstyr for å gjøre den jobben hvis det skulle knipe.
Takk for tilliten, men jeg tror så og si ALLE sykler fortere enn meg. Inkludert de raskeste ungene i gata på trehjulssykkel.RoDa skrev:Greit å ha noe å skylde på når jeg ikke sykler like fort som dere også.... ;D
Guardini skal ikke sykle Giroen (selv om sportsdirektøren sa han skulle få plass på laget om han vant to etapper i Tyrkia Rundt, noe han gjorde)Lyngen skrev:Ok, det er moro selv det blir som rene hjelperyttere. Spent på kometen Guardini. Blir han en ny spurtkonge?
Personlig synes jeg faktisk Giroen er morsommere og mer underholdende. Ikke en hel uke med klissflate etapper, sammenlagtgutta må kjempe nesten hver dag, opp og ned vulkaner, bakketempo på grusbelagte kjerreveier i 24% motbakke og målganger midt i romerske amfiteatre. Italienerne kan detteLyngen skrev:Det blir moro selv om det er Frankrike som er sjefen 8). Giroen er et perfekt forspiel.
Det kan jeg være enig med deg i, men touren er mye større sportslig.Fidelio skrev:Personlig synes jeg faktisk Giroen er morsommere og mer underholdende. Ikke en hel uke med klissflate etapper, sammenlagtgutta må kjempe nesten hver dag, opp og ned vulkaner, bakketempo på grusbelagte kjerreveier i 24% motbakke og målganger midt i romerske amfiteatre. Italienerne kan detteLyngen skrev:Det blir moro selv om det er Frankrike som er sjefen 8). Giroen er et perfekt forspiel.![]()
Rett og slett stygg. Overraskende nok, siden den ble postet av en mann med utsøkt smak ellers.thomand skrev:Åh sat....!! Den var sintValentino skrev:Kjøp deg en slik så får du bare deg selv å skylde på.
![]()
![]()
..og se så mye finere med lavere felger!Valentino skrev:Jeg falt for MCipollini RB1000 fordi den er noe av det mest kompromissløse jeg har sett. Fort skal det gå! Og man kan få den i Ottestadfarger også...
![]()
...med Super Record, nam nam.
Et sted må man jo begynnemteinum skrev:
Litt lett omgang med kurveverktøy, unsharp mask og litt vibrance i fargene så sitter sikkert bildene fint de.thomand skrev:Nettopp tilbake etter 3 timers sykkeltur i skog og mark![]()
Godt å få svettet ut gårsdagen
Beklager elendige HTC bilder
For meg er det både og...Lyngen skrev:Men apropos lagtempoer. Det er jo blitt regelen i norsk turritt og det synes jeg er veldig synd. har ikke noe problem med lagtempo som øvelse, men i alle ritt? Det er drit kjedelig spør du meg. Rulle, rulle, rulle .... Det må bare være Norge som har det slik. Har kanskje nevnt det før, men fikk kjeft for å dra på under første trening med BOC i mine yngre dager. Jeg ble rimelig paff. Kom den gang fra amatørsykling i CK Victoria. Denne lagtempo filosofien og ensidige fokuset på styrkeprøven gjorde det lite moro å fortsette. Men det var en topp gjeng i Rye da. 10 ganger mer moro å sykle konkurranser i Frankrike. Puljer der også (enormt mange deltagere), men ikke lagpuljer heldigvis.
Ja, det ligger nok mye der. De som begynner rett på turritt blir vant til å holde jevn fart, mens fartsendringer og rykking er vanlig for de som begynte med amatørritt. Mange tursyklsiter liker nok ikke rykking rett og slett fordi de ikke er god på det.Valentino skrev:Problemet mitt i fellesstarter er at jeg siden jeg ikke trente i ungdommen har en elendig peakeffekt. Ofte må jeg se toget gå fra meg.
Ehh??En annen sak for en mann med familie er at lagtempokjøringen med folk en har trent sammen med er sikrere enn fellesstartene hvor det svært ofte kjøres direkte hjernedødt egoistisk.