Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.766
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake til Monte Crostis. Uha.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Andreas skrev:
    RoDa skrev:
    Har en teori om at jo tregere sykkel, jo bedre trening pr kilometer.
    Dess feitere rytter er noe riktigere, tror jeg. Er ikke så ofte man kan skylde på sykkelen. Regelen gjelder selvsagt ikke for den slanke, flotte RoDa, om jeg nå kunne misforståes ;D.
    Var det nå jeg skulle skrive jåsskuk? ;D
    Som ho sa kjærringa som trodde ho hadde fått en flått i skrittet og var hos doktoren for å få det undersøkt, "Nå, hva sier du, er det flått?"
    "Flott og flott, Fru Blom..."

Er fornøyd med 26km/t i snitt på min lille runde i går kveld, så får vi se hvor mye raskere det blir når flott blir lett. 8)
    Eneste problemet (alt er realtivt..) med denne sykkelen er at det er for lav utveksling sånn at girene tar slutt før nedoverbakkene gjør det.

R
    Har et XT kranksett med 48 klinge på største liggandes i kjellern RoDa ;) men da må vi i tilfelle frese krankhus sidene på ramma di, for det er for hollowtech lagre(utvendige)

Destiny.. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hollowtech er bare det Shimano kaller hule krankarmer, men de krankene med "Hollowtech II" har ganske riktig også utenpåliggende kranklager.

Jeg har forøvrig utstyr for å gjøre den jobben hvis det skulle knipe.

U

utgatt60135

Gjest
    Fidelio skrev:
    Valentino skrev:
    Giroen begynner snart.
    Årets sykkelhøydepunkt! I fjor var det futt fra start til mål:) Har heldigvis anledning til å se på jobben. Etna-etappen blir interessant; første skikkelige fjelletappen, og de skal opp to ganger fra hver sin side.

For de som har eplefonen, finnes det en gnistrende Giroapp til den nette sum av kr. 6,-. Veldig fin.
    Det blir moro selv om det er Frankrike som er sjefen 8). Giroen er et perfekt forspiel. Løypa ser spennende ut. Er det bare muligens Arvesen som stiller av våre? Det er vel litt for mye å håpe at rittet ikke blir vunnet av en doper?

Kult bilde, val.

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    68
    Lyngen skrev:
    Fidelio skrev:
    Valentino skrev:
    Giroen begynner snart.
    Årets sykkelhøydepunkt! I fjor var det futt fra start til mål:) Har heldigvis anledning til å se på jobben. Etna-etappen blir interessant; første skikkelige fjelletappen, og de skal opp to ganger fra hver sin side.

For de som har eplefonen, finnes det en gnistrende Giroapp til den nette sum av kr. 6,-. Veldig fin.
    Det blir moro selv om det er Frankrike som er sjefen 8). Giroen er et perfekt forspiel. Løypa ser spennende ut. Er det bare muligens Arvesen som stiller av våre? Det er vel litt for mye å håpe at rittet ikke blir vunnet av en doper?

Kult bilde, val.
    Lars Petter Nordhaug og Aleksander Kristoff stiller (også).

U

utgatt60135

Gjest
    Ok, det er moro selv det blir som rene hjelperyttere. Spent på kometen Guardini. Blir han en ny spurtkonge?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.629
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Destiny skrev:
    RoDa skrev:
    Andreas skrev:
    RoDa skrev:
    Har en teori om at jo tregere sykkel, jo bedre trening pr kilometer.
    Dess feitere rytter er noe riktigere, tror jeg. Er ikke så ofte man kan skylde på sykkelen. Regelen gjelder selvsagt ikke for den slanke, flotte RoDa, om jeg nå kunne misforståes ;D.
    Var det nå jeg skulle skrive jåsskuk? ;D
    Som ho sa kjærringa som trodde ho hadde fått en flått i skrittet og var hos doktoren for å få det undersøkt, "Nå, hva sier du, er det flått?"
    "Flott og flott, Fru Blom..."

Er fornøyd med 26km/t i snitt på min lille runde i går kveld, så får vi se hvor mye raskere det blir når flott blir lett. 8)
    Eneste problemet (alt er realtivt..) med denne sykkelen er at det er for lav utveksling sånn at girene tar slutt før nedoverbakkene gjør det.

R
    Har et XT kranksett med 48 klinge på største liggandes i kjellern RoDa ;) men da må vi i tilfelle frese krankhus sidene på ramma di, for det er for hollowtech lagre(utvendige)

Destiny.. :)
    Dazed skrev:
    Hollowtech er bare det Shimano kaller hule krankarmer, men de krankene med "Hollowtech II" har ganske riktig også utenpåliggende kranklager.

Jeg har forøvrig utstyr for å gjøre den jobben hvis det skulle knipe.

Takker og bukker begge to.
    Nå er det sånn at den sykkelen er en Merida som kostet 2700,- da den var ny (rett nok på tilbud, menn..) med stålramme og fine ting.
    Så jeg tror ikke den kommer til å bli påkostet eller byttet noe som helst. ;)

Greit å ha noe å skylde på når jeg ikke sykler like fort som dere også.... ;D

Mvh
    Rolf

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Greit å ha noe å skylde på når jeg ikke sykler like fort som dere også.... ;D
    Takk for tilliten, men jeg tror så og si ALLE sykler fortere enn meg. Inkludert de raskeste ungene i gata på trehjulssykkel. ;)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Ok, det er moro selv det blir som rene hjelperyttere. Spent på kometen Guardini. Blir han en ny spurtkonge?
    Guardini skal ikke sykle Giroen (selv om sportsdirektøren sa han skulle få plass på laget om han vant to etapper i Tyrkia Rundt, noe han gjorde)

TV2 kjører i år Giro d'Italia-manager. Er det noen interesse for en Hifisentralen-liga?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Lyngen skrev:
    Det blir moro selv om det er Frankrike som er sjefen 8). Giroen er et perfekt forspiel.
    Personlig synes jeg faktisk Giroen er morsommere og mer underholdende. Ikke en hel uke med klissflate etapper, sammenlagtgutta må kjempe nesten hver dag, opp og ned vulkaner, bakketempo på grusbelagte kjerreveier i 24% motbakke og målganger midt i romerske amfiteatre. Italienerne kan dette:)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.766
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Touren er større, men Giroen er størst underholdning, ja.

U

utgatt60135

Gjest
    Fidelio skrev:
    Lyngen skrev:
    Det blir moro selv om det er Frankrike som er sjefen 8). Giroen er et perfekt forspiel.
    Personlig synes jeg faktisk Giroen er morsommere og mer underholdende. Ikke en hel uke med klissflate etapper, sammenlagtgutta må kjempe nesten hver dag, opp og ned vulkaner, bakketempo på grusbelagte kjerreveier i 24% motbakke og målganger midt i romerske amfiteatre. Italienerne kan dette:)
    Det kan jeg være enig med deg i, men touren er mye større sportslig.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.766
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg falt for MCipollini RB1000 fordi den er noe av det mest kompromissløse jeg har sett. Fort skal det gå! Og man kan få den i Ottestadfarger også...

...med Super Record, nam nam.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.028
    Sted
    Holmestrand
    Valentino skrev:
    Jeg falt for MCipollini RB1000 fordi den er noe av det mest kompromissløse jeg har sett. Fort skal det gå! Og man kan få den i Ottestadfarger også...

...med Super Record, nam nam.
    ..og se så mye finere med lavere felger!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tviler ikke på at sykkelen er bra. Og man kan gjøre mye fint med maling. Men dette er fortsatt ikke en pen sykkel. Selv ikke et spann celeste kan rette opp dette utgangspunktet.

Nei. Det blir nok en ny modell fra Edouardo, gitt.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.766
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sempre Celeste*, samme her. ;)

*Alltid Celeste.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.766
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake til skikkelig sykling. ;D

TV2 sender Giroens 1. etappe, en 19 km lang lagtempo i Torino, fra klokken 1430 i dag.
    I morgen skal jeg sykle mitt første ritt for året, JH-Rittet med start og mål i Heradsbygd like sør for Elverum. Vi sykler den som storlagtempo, det er første treningsritt i oppkjøringen til Lillehammer-Oslo.

Forresten: En kompis knipset dette i siste bakken opp til mål (den svir, som noen kanskje vet) på Enebakk Rundt 1. mai.

Jeg har humret over det hele uka. Det ligger mange flere bilder fra Enebakk Rundt hos Bergodal.

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg setter på giroen i opptak, må utnytte dagen ute :).

Ha, han tok av seg skoene også ja. Artig bilde. Jeg var med å ta rekorden for noen år siden for å skryte litt, selvfølgelig med Rye. Året etter var dekket pungtert på vei med T-banen. Så var det på nytt pungtert rett før start og så gikk lufta ut igjen etter en mil. Så da ble det T-banen hjem også.

Men apropos lagtempoer. Det er jo blitt regelen i norsk turritt og det synes jeg er veldig synd. har ikke noe problem med lagtempo som øvelse, men i alle ritt? Det er drit kjedelig spør du meg. Rulle, rulle, rulle .... Det må bare være Norge som har det slik. Har kanskje nevnt det før, men fikk kjeft for å dra på under første trening med BOC i mine yngre dager. Jeg ble rimelig paff. Kom den gang fra amatørsykling i CK Victoria. Denne lagtempo filosofien og ensidige fokuset på styrkeprøven gjorde det lite moro å fortsette. Men det var en topp gjeng i Rye da. 10 ganger mer moro å sykle konkurranser i Frankrike. Puljer der også (enormt mange deltagere), men ikke lagpuljer heldigvis.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Nettopp tilbake etter 3 timers sykkeltur i skog og mark :)
    Godt å få svettet ut gårsdagen :p

Beklager elendige HTC bilder

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.165
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har luftet den j..... formula Oro K24 bakbremsen 2 ganger i dag og konklusjonen er at det lekker bremsevæske, akkurat som ifjor. Blir nok å betale min lbs for å fikse det for meg denne gangen også.

Typisk at de som sykler med rimelige Shimano bremser har problemfrie bremser mens mine dyre italigreier bare kødder.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Endelig har knesmertene gitt seg og sykkelsesongen har startet for fullt med fine 2.5timer på grus og asfalt i jobbrelatert sammenheng. Da snakker vi terapi da!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    thomand skrev:
    Nettopp tilbake etter 3 timers sykkeltur i skog og mark :)
    Godt å få svettet ut gårsdagen :p

Beklager elendige HTC bilder
    Litt lett omgang med kurveverktøy, unsharp mask og litt vibrance i fargene så sitter sikkert bildene fint de.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.766
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Men apropos lagtempoer. Det er jo blitt regelen i norsk turritt og det synes jeg er veldig synd. har ikke noe problem med lagtempo som øvelse, men i alle ritt? Det er drit kjedelig spør du meg. Rulle, rulle, rulle .... Det må bare være Norge som har det slik. Har kanskje nevnt det før, men fikk kjeft for å dra på under første trening med BOC i mine yngre dager. Jeg ble rimelig paff. Kom den gang fra amatørsykling i CK Victoria. Denne lagtempo filosofien og ensidige fokuset på styrkeprøven gjorde det lite moro å fortsette. Men det var en topp gjeng i Rye da. 10 ganger mer moro å sykle konkurranser i Frankrike. Puljer der også (enormt mange deltagere), men ikke lagpuljer heldigvis.
    For meg er det både og...
    Jeg liker å være deltaker i og lede en velsmurt lagmaskin, og jeg liker også å kjøre fellesstarter. Problemet mitt i fellesstarter er at jeg siden jeg ikke trente i ungdommen har en elendig peakeffekt. Ofte må jeg se toget gå fra meg. En annen sak for en mann med familie er at lagtempokjøringen med folk en har trent sammen med er sikrere enn fellesstartene hvor det svært ofte kjøres direkte hjernedødt egoistisk.
    Jeg er som sagt glad i fellesstarter, men årets sportslige mål er 4:59 på Lillehammer-Oslo.

U

utgatt60135

Gjest
    Valentino skrev:
    Problemet mitt i fellesstarter er at jeg siden jeg ikke trente i ungdommen har en elendig peakeffekt. Ofte må jeg se toget gå fra meg.
    Ja, det ligger nok mye der. De som begynner rett på turritt blir vant til å holde jevn fart, mens fartsendringer og rykking er vanlig for de som begynte med amatørritt. Mange tursyklsiter liker nok ikke rykking rett og slett fordi de ikke er god på det.

En annen sak for en mann med familie er at lagtempokjøringen med folk en har trent sammen med er sikrere enn fellesstartene hvor det svært ofte kjøres direkte hjernedødt egoistisk.
    Ehh??

Det er jo det som er gøy med sykkelritt. At det skjer ting, noen våger å rykke og det blir taktisk. Å kalle det egoistisk blir for meg rart da det faktisk er konkurranser. Innenfor laget er man ikke egoisstisk og det er enda en morsom del av sykkelsporten.

Da jeg holdt på med turritt var det kun veterancupen som var ordentlige fellesstarter, men jeg var ikke helt trent nok til dem. Nå er jeg bare feit og daukjørt :'(. Håper å komme litt tilbake, men det blir nok aldri som før. Jeg ble overtrent for noen år siden og måtte trekke inn årene. Jeg følte det på meg at "sykkelkarrieren" var over og ble helt gråtkvalt. Så mye moro på sykkelsete var plutselig over. Kjente det på meg at det aldri mer ble konkurranser og lagtilhørlighet. Det jeg likte aller best var å klatre oppover veldig lange bakker i fjellområder, gjerne helt alene. Men det er bare gøy når man passerer en viss terskel. Det er like mye flotte sykkelturer alene eller med venner i flott natur som huskes best som rittene.

Ja, Petacchi holder koken fortsatt. Flott seier av han! Litt på kanten med sikk-sakk kjøring, men tror ikke han hindret Cavendish så det var en fortjent seier. Han var best i spurten uansett sporvalg.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.766
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Med "hjernedødt" mener jeg tankeløst farlig. Rykking, hjulsuging og generell taktisk faenskap er bare gøy. :)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Litt bedre bilder fra sti/grus-runda som starter 50meter hjemmefra :)
    Vi har det godt i sør :)

:)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Fryktelige bilder i Giroen i dag, og Radio Rai 1 rapporterte visstnok for 5 minutter siden at Walter Weylandt er død. Trist.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.766
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dert er forferdelig. En ung australier døde også i går, over 3 år etter å ha pådratt seg alvorlige skader i et krasj på bane.

I dag er det klubbmesterskap landevei fellesstart. Jeg skal kjøre med hodet.

U

utgatt60135

Gjest
    Ja, det er forferdelig trist. Sykkel er en risikosport, men heldigvis er det sjeldent med dødsfall. Han snudde seg alså bakover og mistet retningen. Kjente ikke til han.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kjempetragisk! Syns jeg leste noe om at han hadde vel vært redd for løypa i forveien også?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Satt og så på i går, og har stort sett ikke tenkt på annet siden. Kommer ikke til å glemme det ene sekundet RAI viste nærbilde av Weylandt, helt forderdelig.

Han vant 3. etappe i giroen i fjor faktisk, en flott seier, husker den godt.

Johan Bruneel har skrevet noen fine ord her. Som han nevner er det lett å glemme hvor farlig profesjonell landeveissykling faktisk er, og det blir normalisert veldig i forhold til andre farlige aktiviteter/idretter fordi vi ser på det så mye og det rett og slett er en vanlig ting. Bruneel nevner også hvor lett syklistene glemmer faren involvert i idretten. Å sitte i en følgebil bak syklistene utfor ned fjell i de store tourene er helt ufattelig skummelt og man sitter med hjertet i halsen når man ser det utenfra på den måten.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Prøver og komme i bedre form, og har pulsklokke til hjelp. Hvis min makspuls i forhold til alder er 192 hva bør jeg da ligge på for å øke kondisjonen?
    Var ute en times tid nå og hadde snitt puls på 153 med en makspuls på 174. Er dette rett eller bør det mere til?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn