Jeg mener bestemt at det er totalt forskjellige regler for sykkelvei og gangsti/sykkelfelt, sjekk dette. Om jeg husker rett så har du ALL rett i sykkelvei, om dette er adskilt fra vei og gangsti.Fidelio skrev:Hvis det er fotgjengerfelt der er det din skyld, er det ikke fotgjengerfelt er det bilistens skyld, med mindre én av dere kjørte ekstraordinært uvørent, men det skal nok litt til for at dèt blir oppfylt.Ole_Martin skrev:Jeg kom på sykkelveien i middels lav fart mot sentrum - bilen skulle ned på havna.
Jeg synes bilister generelt er lite oppmerksomme mht syklister og motorsyklister, leit. Men fint at det gikk bra med deg!
Den der er sikkert grei. Siden det er langt på høst må du kjøpe skoovertrekk, bukse, jakke, gode hansker og briller. Hvis ikke risikerer du at sykkelen blir stående til våren.oddgeir skrev:Stikker opp på Oslo Sportslager og kjøper denne om en times tid.
...Everest Imagma 09. Nedsatt fra 9.999 til 6.499. Høres det lurt ut?
Hvilken hjelm bør jeg ha? Hva med sko og pedaler?
Prøv alle hjelmene i butikken og kjøp den som passer deg best og som du liker. Pass også på å gå så langt ned i str på hjelmen som mulig i forhold til hodet ditt - det er mine tips etter et par nettkjøp.oddgeir skrev:Hvilken hjelm bør jeg ha? Hva med sko og pedaler?
Da er jeg klar til å begynne på fase 2.pemek skrev:Den der er sikkert grei. Siden det er langt på høst må du kjøpe skoovertrekk, bukse, jakke, gode hansker og briller. Hvis ikke risikerer du at sykkelen blir stående til våren.oddgeir skrev:Stikker opp på Oslo Sportslager og kjøper denne om en times tid.
...Everest Imagma 09. Nedsatt fra 9.999 til 6.499. Høres det lurt ut?
Hvilken hjelm bør jeg ha? Hva med sko og pedaler?
Det er tre faser i en sykkelmanns liv:
1. Leter etter sykkel og vurderer fram og tilbake
2. Finner ut at problemet ikke var sykkelen, men kroppen
3. Er i så god form at en dyr og lett sykkel virkelig vil utgjøre en forskjell.
Fase en krever lengst tid. Fase to krever mest slit. Fase tre krever mest penger.
Prima. Det er også den morsomste. Avhengig av startnivået vil forbedringen av egen kondisjon etter bare kort tid være kjempestor. Når du ser det som en selvfølge å spise banan om kvelden istedet for en eller annen kaloribombe er du hekta.oddgeir skrev:Da er jeg klar til å begynne på fase 2.
Gratulerer med ny sykkel, finnes kanpt noe bedre enn å trille bortover på to hjul og pedalkraft. Kos deg. Sykkelen så da bra ut.oddgeir skrev:Da er jeg klar til å begynne på fase 2.pemek skrev:Den der er sikkert grei. Siden det er langt på høst må du kjøpe skoovertrekk, bukse, jakke, gode hansker og briller. Hvis ikke risikerer du at sykkelen blir stående til våren.oddgeir skrev:Stikker opp på Oslo Sportslager og kjøper denne om en times tid.
...Everest Imagma 09. Nedsatt fra 9.999 til 6.499. Høres det lurt ut?
Hvilken hjelm bør jeg ha? Hva med sko og pedaler?
Det er tre faser i en sykkelmanns liv:
1. Leter etter sykkel og vurderer fram og tilbake
2. Finner ut at problemet ikke var sykkelen, men kroppen
3. Er i så god form at en dyr og lett sykkel virkelig vil utgjøre en forskjell.
Fase en krever lengst tid. Fase to krever mest slit. Fase tre krever mest penger.
Det kan jeg skrive under på..jeg har syklet 3 ganger i uken i 6 uker , og forbedringen er enorm..Prima. Det er også den morsomste. Avhengig av startnivået vil forbedringen av egen kondisjon etter bare kort tid være kjempestor.
Bruk varmesalve på lår og legger (men hold deg langt unna skrittet ;D). Det hjelper faktisk. Bruk ikke FOR mye klær som lagrer kaldt vann. På Birken syklet jeg i kort bukse, med varmesalve, men frøs ikke på beina i det hele tatt. Jeg tror nok de som syklet i lange bukser frøs mer.Vapor skrev:En liten ting....det regner som bare f*** her i Bergen...5-6 grader og tungt regn..og jeg sykler 30-40 km annenhver kveld i dette møkka været..og blir veldig kald på beina..spesielt på lårene!
Bekledningen er super stillongs og sykkelbukse....sykkelsko med overtrekk..på overkroppen går det fint, der har jeg superundertøy , en sykkeltrøye og en "sykkelregnjakke" som nesten er tett.
Hva bruker dere erfarne syklister under sånne forhold?
Bruker alltid avispapir foran snoppen og over tærne inni skoene.Vapor skrev:En liten ting....det regner som bare f*** her i Bergen...5-6 grader og tungt regn..og jeg sykler 30-40 km annenhver kveld i dette møkka været..og blir veldig kald på beina..spesielt på lårene!
Bekledningen er super stillongs og sykkelbukse....sykkelsko med overtrekk..på overkroppen går det fint, der har jeg superundertøy , en sykkeltrøye og en "sykkelregnjakke" som nesten er tett.
Hva bruker dere erfarne syklister under sånne forhold?
Var ute og testet lykten i går på veier uten gatelys. Ble rett og slett meget imponert.janb skrev:- jajanghell skrev:Har denne i bestilling ;D Gleder meg til postmannen kommer med den.janb skrev:- kan anbefale denne:BT skrev:Ego-trafikkanter finner du både med sykkel og bil.
Til dere andre: husk at det er påbudt med lykt på sykkelen når det er mørkt, og nå blir det fmørkere fra dag til dag. Tenk trafikksikkerhet!
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149
Måtte du betale moms på den??
Men en sen lunch i sykkeltøy på Aker Brygge i juli var alltid en hit. When in Oslo do as the Italians.Zomby_Woof skrev:Det er usannsynlig kjipt å ringe taxi i kondomdress...
Hvis du sykler hjemmefra har du rett til å innta din lunch hvor som helst i Oslo. Du har også krav på betydelig toleranse hva antrekk angår.Valentino skrev:Men en sen lunch i sykkeltøy på Aker Brygge i juli var alltid en hit. When in Oslo do as the Italians.Zomby_Woof skrev:Det er usannsynlig kjipt å ringe taxi i kondomdress...