Sykkelsesongen 2009

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Her diskureres sykling og alt innenfor emnet.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Blir vel en tur på rulla idag :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Inspirert av ny tråd i nytt år, så fikk jeg nettopp rullet årets første par mil.
    Håper jeg finner formen i år. Er lenge siden sist nå.
    BTW: Må komme med en dekk anbefaling. Kjøpte nye Schwalbe Racing Ralph sensommers, og etter ca 20 mil er jeg enormt fornøyd. Biter seg fast i hva det skal være, og ruller veldig bra på asfalt.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    870
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Kjører på Schwalbe piggdekk, men som nå begynner å bli merket av mange mil på asfalt ifjor og i høst.
    Hvor mange mil klemmer dere ut av piggdekkene, eller hvor lite pigg tør dere kjøre med på snø/is?

    Har noen prøvd de dekkene som Biltema selger? De med flest pigger ser jo ikke så aller verst ut, og prisen er behagelig i forhold til Scwalbe og Nokian.

    Gunzi
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Vurderer å bygge en high-end singelspeed basert på en Litespeed Classic eller Vortex om jeg finner noe bra på ebay.

    Mindre vedlikehold er en bra ting selvom en må tråkke hardere ;D
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Godt at -09 sesongen er igang. I morgen blir det tur på offroaden i det Gallisiske landskap. Gleder meg også til å få ferdig raceren jeg bygger. Venter på at at gruppesettet skal ankomme butikken...

    mvh
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    SOA skrev:
    Godt at -09 sesongen er igang. I morgen blir det tur på offroaden i det Gallisiske landskap. Gleder meg også til å få ferdig raceren jeg bygger. Venter på at at gruppesettet skal ankomme butikken...

    mvh
    - høres bra ut. Marginalt bedre enn 10 runder på is-velodromen Bogstadvannet som ble testet forleden :)
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Ridley Triton s ultegra vurderes solgt. Da det er terrengRidley`n som får mest oppmerksomhet.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Etter lite framgang med spinning de senere åra er en ny strategi under utprøving: Romaskin; en Concept2 er på plass. Vil utover kombinere roing med spinning og vekter pluss ski, bare det kommer snø.

    Planen er å kjøpe ny terrengsykkel, den gamle er for stor, og temmelig sliten. En Giant XTC Advanced 3 etter alt å dømme, men så har jeg egentlig mer lyst på racer da...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    xerxes skrev:
    Etter lite framgang med spinning de senere åra er en ny strategi under utprøving: Romaskin; en Concept2 er på plass. Vil utover kombinere roing med spinning og vekter pluss ski, bare det kommer snø.

    Planen er å kjøpe ny terrengsykkel, den gamle er for stor, og temmelig sliten. En Giant XTC Advanced 3 etter alt å dømme, men så har jeg egentlig mer lyst på racer da...
    Trikset er å ha flere sykler har jeg funnet ut....

    Etter en tids sykling finner nok du ut det samme ;)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Anonym skrev:
    xerxes skrev:
    Etter lite framgang med spinning de senere åra er en ny strategi under utprøving: Romaskin; en Concept2 er på plass. Vil utover kombinere roing med spinning og vekter pluss ski, bare det kommer snø.

    Planen er å kjøpe ny terrengsykkel, den gamle er for stor, og temmelig sliten. En Giant XTC Advanced 3 etter alt å dømme, men så har jeg egentlig mer lyst på racer da...
    Trikset er å ha flere sykler har jeg funnet ut....

    Etter en tids sykling finner nok du ut det samme ;)
    Selvfølgelig må man ha flere: Racer, terreng, terreng m/stiv gaffel og hybrid.
    Problemet er at nå skal jeg oppgradere, og har nok ikke råd til mere enn 1 sykkel i år..men har lyst til å bytte ut min kjære Bianchi ;-D
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Jeg har egentlig nok med to sykler, selv om jeg har tre; offroad, hybrid og racer. Har nettopp lappa hybriden så den er klar til å sykle til jobben i morgen. I Bergen føler jeg ikke det store behovet for piggdekk, bortsett fra for et par uker siden da det var mye blank is på sykkelstiene.

    Mvh knutn
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Ja, jeg debuterte med litt treningssykling i fjor - og det gav absolutt mersmak.

    Dette med rulle - hvordan funker egentlig det...?Hva koster en slik rulle, og hvor mye styr er det....Kan man ha utstyret stående i garagen, og rigge seg opp og ned foran TVen hver gang..? Hvordan er tråfølelelsen..?

    Mvh
    OMF
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.815
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    xerxes skrev:
    <snipp> har lyst til å bytte ut min kjære Bianchi ;-D
    Det skal du få lov til om du
    1) kjøper en ny Bianchi
    2) som er celestegrønn.

    ;D
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    OMF skrev:
    Hei!

    Ja, jeg debuterte med litt treningssykling i fjor - og det gav absolutt mersmak.

    Dette med rulle - hvordan funker egentlig det...?Hva koster en slik rulle, og hvor mye styr er det....Kan man ha utstyret stående i garagen, og rigge seg opp og ned foran TVen hver gang..? Hvordan er tråfølelelsen..?

    Mvh
    OMF
    Er mulig å rigge seg til for hver gang, men det er ca 5-10 min jobb. Jeg setter min i stua og lukker ørene når familien klager. Koster ca 2k for rulle (satori) og noen hundre for rulledekk. Å tråkke går greit, ikke like stødig som en spinningsykkel, men langt bedre sittestilling. Litt mer kluss med gir og motstandsjustering, men man finner fort ut av det.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    OMF


    Jeg har noe i denne retningen. Det er grei trening, men gudsjammerlig kjedelig. TV eller musikk til er ikke optimalt, fordi svineriet bråker ganske mye. De passer vel stort sett det som er av sykler. Hvis du har terrengsykkel må du ha slick på bakhjulet.



    Det finnes slike varianter også (Jeg har ikke laget bildet i photoshop.  ;)) Jeg har aldri prøvd denne varianten. Jeg fikk servert en fargerik fortelling av en som hadde rulla på kjøkkengulvet og ble litt for oppmerksom på TV'en. Det bar først ned på gulvet, deretter opp etter veggen, før han til slutt landet på ryggen med hjulene snurrende i lufta. Svarte streker over alt etter dekkene...

    ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.815
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har prøvd tilsvarende den øverste og solgt. Nå har jeg tilsvarende den nederste. Går ikke an å tråkke firkanter på den, da går det på ryggen, ja.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    God teknikktrening, med andre ord? Kanskje mindre kjedelig også, hvis man må konsentrere seg?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.815
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er fordelene ja. Du vet hvordan det er å komme ut etter en vinter i spinningsalen, man må lære å sykle igjen. En slik rullende landevei er glimrende i døråpningen, da er det lett å starte og stoppe med albustøtte, og også lettere å holde posisjonen sideveis mens man ser på siste års Flandern Rundt-opptak. Det siste er en ubetinget fordel, jeg har kjørt av selv i førti.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    For å motivere meg selv til hardtrening nå i 2009 har jeg investert i en Fuji racer med trippel krank i dag ;D
     

    Vedlegg

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Bra med litt sånn mativasjon, ja. Tenker litt på å ta en uke med bare sykling på Mallorca i april. Noen som har erfaring med slikt?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.392
    Antall liker
    20.815
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Var nede med BOC i '99 og '00. Aldeles fabelaktig, spesielt da vi bodde på et syklisthotell i Arenal-området øst for Palma. Veldig greit å komme seg avgårde utenom den verste biltrafikken derfra. Nordvest på øya er det mer vær på den årstiden, forresten. Kan være greit å unngå for mye vær, det har vi nok av her hjemme.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1


    Fuji leverer veldig mye sykkel for penga!

    Sykla 1129mil i fjor, sykla helt frem til 1.december, er klar for en ny sesong nå.

    Målet i år er våtternrunden.

    Destiny.. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Har en stk Fuji fra før så jeg har et godt inntrykk av merket.
    Forhandleren sa også at de ikke hadde hatt et eneste rammebrudd på den modellen så det lover jo godt da jeg har et håp om å ha den en stund.

    Kjøpte en 2008 modell og prisen var det heller ikke noe å si på.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Destiny skrev:


    Fuji leverer veldig mye sykkel for penga!

    Sykla 1129mil i fjor, sykla helt frem til 1.december, er klar for en ny sesong nå.

    Målet i år er våtternrunden.

    Destiny.. :)
    1129mil er svært langt.

    Går du for Trondheim - Oslo også? Bør vel være en smal sak med det treningsgrunnlaget du har.

    Selv har jeg satt meg et mål om å ta merket i birkebeinerrittet og har nok et lite stykke å gå før jeg kommer dit.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Destiny skrev:


    Fuji leverer veldig mye sykkel for penga!

    Sykla 1129mil i fjor, sykla helt frem til 1.december, er klar for en ny sesong nå.

    Målet i år er våtternrunden.

    Destiny.. :)
    Kommer det trafikkalt grunnkurs med en sånn?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Knutn skrev:
    Jeg har egentlig nok med to sykler, selv om jeg har tre; offroad, hybrid og racer. Har nettopp lappa hybriden så den er klar til å sykle til jobben i morgen. I Bergen føler jeg ikke det store behovet for piggdekk, bortsett fra for et par uker siden da det var mye blank is på sykkelstiene.

    Mvh knutn
    Valentino skrev:
    xerxes skrev:
    <snipp> har lyst til å bytte ut min kjære Bianchi ;-D
    Det skal du få lov til om du
    1) kjøper en ny Bianchi
    2) som er celestegrønn.

    ;D
    Det vil være en naturlig oppfølger ja.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Destiny skrev:


    Fuji leverer veldig mye sykkel for penga!

    Sykla 1129mil i fjor, sykla helt frem til 1.december, er klar for en ny sesong nå.

    Målet i år er våtternrunden.

    Destiny.. :)
    1129mil er svært langt.

    Går du for Trondheim - Oslo også? Bør vel være en smal sak med det treningsgrunnlaget du har.

    Selv har jeg satt meg et mål om å ta merket i birkebeinerrittet og har nok et lite stykke å gå før jeg kommer dit.
    Tror ikke det blir T-O i år har nok våttern som hovedmål, så blir det vel vestfold rundt-telemark tours- sarperittet, og grenserittet... kanskje birken.

    Destiny.. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Hva er greiest til landevei av sko og pedaler?

    Shimano SPD-SL?

    Tenker pris/funksjon
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Hva er greiest til landevei av sko og pedaler?

    Shimano SPD-SL?

    Tenker pris/funksjon
    hvis du har mtb sko, og ikke vil innvestere i landeveissko funker disse veldig bra.

    Ellers er som Valentino sier Look Keo en sikker vinner.

    Destiny.. :)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Valentino skrev:
    Var nede med BOC i '99 og '00. Aldeles fabelaktig, spesielt da vi bodde på et syklisthotell i Arenal-området øst for Palma. Veldig greit å komme seg avgårde utenom den verste biltrafikken derfra. Nordvest på øya er det mer vær på den årstiden, forresten. Kan være greit å unngå for mye vær, det har vi nok av her hjemme.
    Noen mener G.Canaria er bedre enn M. pga trafikken, men nå er det nå dit gjengen fra nord har tenkt seg. To av gutta herfra er påmeldt transalp og trener som fy. Skal bli moro å henge på dem i en ukes tid :p.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    "Treninga" starter når snøen forsvinner fra Bygdøy, for da ligger stiene bare og fristende.

    Skal muliegens leie leilighet for hele sesongen i Hafjell. Kan bli veeldig moro. ;D Iallefall nå med dedikert utforsykkel.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Destiny skrev:
    Anonym skrev:
    Hva er greiest til landevei av sko og pedaler?

    Shimano SPD-SL?

    Tenker pris/funksjon
    [...]hvis du har mtb sko, og ikke vil innvestere i landeveissko funker disse veldig bra.

    Ellers er som Valentino sier Look Keo en sikker vinner.

    Destiny.. :)
    Jeg er veldig glad i mine Time RXS (mine er mellommodellen med kropp av karbon). De finnes i tre utgaver, hvor den rimeligste utgaven faktisk er rimelig.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skal få på piggdekka så jeg kan sykle på skøytebaner igjen :D :D :D
     
    R

    Ronny_D

    Gjest
    Noen som har forsøkt en 36" ?



    edit: the new big thing ?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Mitt mål i år er Colorlinerittet Kristiansand-Hovden. Det er vel 25 mil eller deromkring. I tillegg har jeg et veddemål gående med en kollega, om å få med to av klientene på turen (det koster meg en øl å tape). Vi har til og med bestilt 5 sånne racersykler til dem.



    Jeg skal selvsagt ha lønn for det (proff, må vite) og startkontingent betalt av jobben. Jeg taper altså mer enn øl hvis de ikke lar seg overtale.

    ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn