Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 20

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Luftet min Expedition Cruiser ned til sjøen i dag. Blir mange turer dit . Bruker ofte denne sykkelen så man kan feie innom grusveier uten problemer.

    J.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Får lyst til å ta seg en tur når man ser den der. :)
    For min del handler det like mye om gode naturopplevelser , som trening. Noen ganger er det greit å bare tråkke av gårde å få ut litt steam også - og da bruker jeg ofte Giant TCR . De to andre tåler tøffere terreng , så det blir hver sykkel til sitt bruk. Jeg kikker alltid på google før jeg kjøper noe, og samme med Expedition sykkelen. Fant en side hvor to stykker hadde syklet ca 10.000 miles over en tiårs periode med to slike. Det overbeviste meg om at dette var den rette sykkelen til lengere turer :) Den hadde blitt stående noen år etter et dødsbo. Her er bilde fra reisebloggen - altså IKKE min sykkel , men akkurat maken.

     

    Vedlegg

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    For min del handler det like mye om gode naturopplevelser , som trening. Noen ganger er det greit å bare tråkke av gårde å få ut litt steam også - og da bruker jeg ofte Giant TCR . De to andre tåler tøffere terreng , så det blir hver sykkel til sitt bruk. Jeg kikker alltid på google før jeg kjøper noe, og samme med Expedition sykkelen. Fant en side hvor to stykker hadde syklet ca 10.000 miles over en tiårs periode med to slike. Det overbeviste meg om at dette var den rette sykkelen til lengere turer :) Den hadde blitt stående noen år etter et dødsbo. Her er bilde fra reisebloggen - altså IKKE min sykkel , men akkurat maken.

    Det er akkurat det jeg mener.
    Det ser ut som en sykkel du tar deg en tur på.
    Ser. Hører. Lukter. Opplever.
    :)
    Mosjon følger naturlig som en del av pakka.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Fått en tur med stisykkelen satt opp som mullett med 29’ Magic Mary 2.6 foran og ingen endring bak så der er det 27.5’ med Nobby Nic i 2.8 bredde. Selv om sykkelen ble 1,5 cm høyere i front er opplevelsen udelt positiv, beste 2000 kronene jeg har brukt på sykkel på lang tid.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.722
    Torget vurderinger
    4
    Nå ser jeg frem til en av de mest klassiske sykkeløvelsene;
    - 4 timers intervallsoving på grovrevet hud.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    717
    Antall liker
    2.027
    Torget vurderinger
    13
    Hehe, ja det har jeg faktisk tenkt på.
    Kommer tilbake i denne tråden med reportasje da :)
    Bortsett fra dekkene, er den i original anno 1961 stand.
    Ser ordentlig moro ut. Det ligger noen videoer av L’Eroica på YouTube ser jeg.
    God stemning.
     

    Vedlegg

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    717
    Antall liker
    2.027
    Torget vurderinger
    13
    Flotte bilder, som vitner om god stemning...
    Sier du det ja. Ja, da får jeg oppdatere deg om planer etterhvert!
    Brukte du egen sykkel?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    På slike turer hvor dere planlegger å kjøre mye på idylliske hardpakka jord/grusveier som dette, hvor mye tilpasser dere utstyret? Eller kjører dere alltid med det samme knallharde racingstuket uansett om det er parkett eller vaskebrett dere skal kjøre på?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Flotte bilder, som vitner om god stemning...
    Sier du det ja. Ja, da får jeg oppdatere deg om planer etterhvert!
    Brukte du egen sykkel?
    Ja det er bra stemning og servering av både vin og mat underveis. Det er flere distanser å velge mellom og du sykler deler av Strade Bianche løypa. Vi leide sykkeler, men har du egen vintage så vil jeg anbefale det! Det var dyrt å leie og det vi fikk var det ymse kvalitet på.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.784
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vi var ikke utom Helgøya i dag. Er så mange veier på Neslandet. Den Landevei-turen er fin, men utgangen kan tweakes.

    Sykkelrittet Gylne Gutuer ble til etter slike turer med vanlige landeveissykler på uasfalterte fylkes- og kommunale veger. 23 mm er for smalt men 25 holder. Cash, Elmer og Zomby kan bekrefte.

    Sjekk at Charlotte har Skafferiet-hagen åpen før dere tar turen da. Det er litt pandebegrenset i sommer varsler hun.
     
    Sist redigert:

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.269
    Sted
    oslo
    hvordan er egentlig eroica løypa med tanke på vintage racersykler - føler folk flest som skriver om det sier man bør ha sko som kan gås i, brede dekk og lav utveksling.
    hadde jo vært konge å ta turen med min kogas miyata, men begynner jo å lure på om den egnes seg, med 42/27 som letteste utveksling, tynne pariserdekk, og vintage sykkelsko med cleats som ikke kan gås med i det hele tatt.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    hvordan er egentlig eroica løypa med tanke på vintage racersykler - føler folk flest som skriver om det sier man bør ha sko som kan gås i, brede dekk og lav utveksling.
    hadde jo vært konge å ta turen med min kogas miyata, men begynner jo å lure på om den egnes seg, med 42/27 som letteste utveksling, tynne pariserdekk, og vintage sykkelsko med cleats som ikke kan gås med i det hele tatt.
    Løypene er kupert og har noen lengre stigninger, men ikke veldig brutale. Klart hvis du kjører lengste ruta så kan du nok kjenne det etterhvert. Grusveiene er fin fine (værforbehold) og ikke noen problemer å sykle med vintage racer. Jeg gikk ikke en eneste gang, men lett utveksling er ikke dumt;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har testet reiseforsikring for å dekke skader på sykkel etter uhell? Sykkelen er vel en ting man tar med seg når man skal på sykkeltur...
    E361B8F8-6397-4640-9DA9-3209094BA49C.png
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    hvordan er egentlig eroica løypa med tanke på vintage racersykler - føler folk flest som skriver om det sier man bør ha sko som kan gås i, brede dekk og lav utveksling.
    hadde jo vært konge å ta turen med min kogas miyata, men begynner jo å lure på om den egnes seg, med 42/27 som letteste utveksling, tynne pariserdekk, og vintage sykkelsko med cleats som ikke kan gås med i det hele tatt.
    Jeg har vært med tre ganger, to i Gaiole og èn gang i Montalcino. Har brukt Vittoria Corsa G+ 28 mm, fungerer bra. Skotøyet har vært Vittoria 1976 Classic i originale tåhetter på -85 Peugeot`en. Den tyngste strekningen i Gaiole er segmentet fra Panzano til Volpaia, der gikk jeg av.
    I Montalcino er den heftigste biten på slutten av 96 km-ruten, med 15% stigning.Bakhjulet spant på grusen oppe i bakken, så gikk jeg av..

    Undertegnede i Peugeot-habitt


    castiglion del bosco.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.784
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, været vi har hatt i helgen, og har fremdeles, kaller for slike "klatretrøyer" som slipper mest mulig luft direkte til huden. Bioracer RP Aero-trøya jeg brukte på lørdag er for tett egentlig. Jeg har kun én slik klatretrøye i samlingen, en Oracksport Featherweight for Bergodal Sykkelferie. Den er litt, eh, lite diskret.

    _7101965.jpg

    Men jeg har også en Assos Campionissimo som fungerer bra i temperaturer over 25 om man er villig til å vise litt fuglebrystkasse.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Den er sydd opp i tre forskjellige strukturer fronten i hvitt er delt i to soner slettstoff/tett, brøst partiet kreppaktig struktur og perforert.Oransje/grått er også perforert. Slim fuglekasse fit :whistle: . 20200602_103038.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn