Sport, sykkel og trening SYKKEL-VM... i Bergen!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Dristig sted å legge et slikt arrangement - historikken er jo ikke helt stø med tanke på været i perioden :cool:

MEN, mange har tatt konsekvensen av dette, og flere land/utøvere er allerede godt i gang med nødvendig tilpasning og justering av bl.a. utstyret!

Sjekk bare her;

Hornalliansen var tidlig ute med å forutsi at dette arrangementet før eller siden MÅTTE komme til Bergen, og utviklet tidlig en egnet sykkel. Nå kommer den til anvendelse. Endelig! Pilot er alliansens grand old fart.. ehh.. MAN; BHO selvsagt! Her observert i godt driv på vei til Lille Lungegårdsvann...

Sjølveste Birger i et arkivopptak

vannsykkel ha style.jpg

Sluket er som vanlig helt i første linje og godt forberedt med egen prototypeavdeling;

CycloSluk X1

sluk.jpg

X2

sluk 2.jpg

OVK's egen sykkelunderavd., OV&VK kan ikke være snauere; Zomby er allerede i treningsleir under Puddefjordsbroen;

zomby OVK.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Våre naboer i øst, trauste som alltid, er i gang med sin egen nasjonalsosialistiske variant, utviklet i et hjørne i en av Volvo's produskjonshaller - velvillig utlånt av våre kinesiske venner...

Svensk prototype, standard

Vis vedlegget 281349

Svenskene roter seg ofte bort, derfor har de også en variant med navigatør...

svensk 2.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Tyskerne er som alltid både pragmatiske og ikke minst praktisk anlagt, multitasking er også noe de er gode på.

Modellen deres heter forøvrig "Medaljer & Matauk" - eller M & M som amerikanerne ville sagt..

tysk.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Det er også en del interessante tandemvarianter påtenkt til dette sykkel-VM, kan jo bli spennende det....

Toer med styrmann

toer med styrmann.jpg

Frankrikes bidrag, Styrmann i Toer'n :eek:
    (for anledningen ikke koblet opp...)

toer I styrmann.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24

Kineserne vil gjerne ha en bit av sykkelkaka, men deres hundreårige historie som verdens største sykkelnasjon har ikke hjulpet mye på designet eller kvaliteten....

kinamikk.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Til slutt, vi må ikke glemme PAMPENE, de viktigste aktørene i ethvert mesterskap av noen størrelse. De får selvfølgelig egne sykler, til odel & eie naturligvis. Modellen er utlånt fra Friele's laboratorium, endelig modell blir nok mer luksuriøs med bl.a. bladgull og bilde av Kongen ;)

En riktig god helg og et godt sykkel-VM ønskes alle trivelige bergensere!

pamp.jpg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.408
    cache_937597203.jpg

Regjeringen stiller med to lag, Solberg/Høie og Jensen/Hoksrud.

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Fin vei det, men kanskje ikke helt for landeveis-VM...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.301
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det er definitivt ingen vei - mer grushaug som de ikke får vedlikeholde slik at den blir mer og mer et elveleie. Eneste fordelen som er det som selger hos sofabondene - stort sett nedoverbakke ;)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Må si jeg var veldig skeptisk til sykkel-VM før det hele startet. men....lørdag og søndag i forrige uke ble en folkefest uten sidestykke. Jeg må ærlig innrømme at jeg er erkebergenser i stor stil, og derfor er jeg kanskje ikke helt den rette til å uttale meg, men det var ikke fritt for at nakkehårene ble stive og gåsehuden kom frem på steder som ikke bør nevnes på trykk, når Bergen seilte over TV'en i helgen. Det er litt problemer med fremkommelighet med bil enkelte steder ifbm. VM, men det får gå sin gang. I dag er det ( ref. Sluket ) et helt greit bergensvær enn så lenge. Regnet har kommet, og styrkeprøven opp til Fløyen i dag kan bli en utfordring. Får håpe regnet slutter, det har både syklister, tilskuere og de frivillige fortjent. Til helgen skal været, iflg. værgudene, bli bra. En annen ting : Jeg var en liten tur ute i lunsjen på fredag, der traff jeg ca 10 syklister fra Team Sky. De smatt forbi meg i en rundkjøring. Veien videre fra rundkjøringen er en ganske lang og relativt bratt bakke. For de som er kjent, så er det snakk om rundkjøringen ved "Badeland" ved "Vestkanten" og videre mot Askøy/Sotra. Jeg hadde cruisekontrollen på 50 km/t, og Team Sky holdt fartsgrensen opp den bakken, MENS DE SATT PÅ SETET !!!! Og da hadde de allerede syklet en god mil fra sentrum. Hva fa... er de gutta laget av ?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Sitter på bybanen mot Bergen nå, og har allerede sett ryttergrupper på trening og Sky-buss. Har tenkt meg opp i Starefossen, rett over det gamle huset mitt, for å se tempo etterpå. Jeg har stor tro på entusiastiske bergensere som publikum. Når Fløybanen får nye vogner lages det sang som bergenserne synger med begeistring og uten ironisk distanse. Da vi hadde flere måneder med sammenhengende regn utbrøt min noenogåtti år hamle nabo "Det er moro med rekorder!". Slikt blir det godt publikum av.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Bergenserne elsker en folkefest, nesten samme hva det dreier seg om. Det er allerede masse folk på Fløyen som har tenkt å vente i regnet hele dagen.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Hadde det bare ikke vært slik at boligområder er hermetisk lukket i halvannen uke, så ville Bergensere flest sett på sykkel-vm som et gode. Nå er det en pest og plage for så altfor mange.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Å ha en uke uten bil er ikke akkurat hermetisering.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Hadde det bare ikke vært slik at boligområder er hermetisk lukket i halvannen uke, så ville Bergensere flest sett på sykkel-vm som et gode. Nå er det en pest og plage for så altfor mange.
    Hvorfor er bilister så hjelpeløse? "Avhengig av bil" er en forklaring jeg ikke kjøper, svært få er avhengig av bil, og dersom man som frisk og førlig er avhengig av bilen det så bør det gjøres seriøse forandringer i livet.

Vi får et VM som skjer midt i byen, enkelte andre arrangørbyer har holdt det ute i forsteder med kjedelige omgivelser og lavt engasjement som følge.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Og disse svært få(sic!) får bare holde seg hjemme i disse 10 dagene. Sykkel-VM er flott for de som har en normal hverdag og lever et a4-liv. De som har bevegelighetsutfordringer og som bor innenfor rød sone. have fun!
    sykkelvm.JPG
    Hvor mange bor i rød sone, lurer man på. 40.000 - 60.000 er et anslag jeg vil komme med.

Og de må får guds skyld ikke tenke på å prøve å komme seg på sykehuset som ligger i gul sone.

Stengte veier under Sykkel-VM skaper krøll – folk bes sykle til sykehuset - Helse - VG

Det blir bra fest opp fløyen da... for de svært få.

Sist redigert:

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det er typisk for debatten. Vanlige late 40-50 åringer skyver syke og bevegelseshemmede foran seg fordi de vil kjøre bil til jobb som vanlig, akkurat som om Bergen hovedsakelig er befolket av krøplinger. Det går fint å komme seg til sykehuset via Jonas Lies vei. Taxier slippes gjennom sperringene. Helsevesenet melder at det har gått helt fint. Mange av bilene man ser rundt Haukeland tilhører forøvrig ansatte.

Det har blitt utvist fleksibilitet fra alle hold som står i kontrast til svart-hvittbeskrivelsen til skeptikerne.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    ja, det går fint an å komme seg til sykehuset, hvis du ikke bor i rød sone.

C

cruiser

Gjest
    Alle som trenger å komme seg til sykehuset vil få nødvendig tillatelse til å passere evt sperringer.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.655
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nettopp prøvd å komme meg hjem fra jobb i sentrum og det var ikke mye moro. En del av disse utlendingene syklet som om Sylvi Listhaug satt i følgebilen! Men heldigvis er vi snart ferdige med toppidretten og kan konsentrere oss om Brann.

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Det er veldig rart at noen ikke liker denne folkefesten. De fleste sier at de aldri har opplevd maken . Men... det finnes alltid noen surpumper som skal kverulere og ikke like noe som helst...faen... det er synd i sånne folk. Apropos det bildet jorwed...det er tjuvlånt fra BT.no:cool:

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Takk til Bergen og folket som gjorde dagens tempo til en folkefest. Gikk fra jobb etter lunsjen for å få med meg hele, vel verdt det!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Og disse svært få(sic!) får bare holde seg hjemme i disse 10 dagene. Sykkel-VM er flott for de som har en normal hverdag og lever et a4-liv. De som har bevegelighetsutfordringer og som bor innenfor rød sone. have fun!
    Vis vedlegget 458164
    Hvor mange bor i rød sone, lurer man på. 40.000 - 60.000 er et anslag jeg vil komme med.

Og de må får guds skyld ikke tenke på å prøve å komme seg på sykehuset som ligger i gul sone.

Stengte veier under Sykkel-VM skaper krøll – folk bes sykle til sykehuset - Helse - VG

Det blir bra fest opp fløyen da... for de svært få.
    "De bevegelsesutfordrede ofres på A4-menneskenes alter". Et alternativt perspektiv på sykkel-VM, kanskje noe for en harmdirrende kronikk?

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.582
    "Store arrangementer legges fortrinnsvis til Finnmarksvidda slik at ingen bevegelseshemmede blir rammet"
    - O'larsons 1. Lov

"Det eksisterer intet, hvis ikke kan kritiseres ved å vise til gamle, syke eller funksjonshemmede. Helst alle tre på en gang"
    - O'larsons 2. Lov

"Som en generisk kritikk av hvasomhelst til høyre for venstre er alltid skattelette for de rikeste et gyldig argument"
    - O'larsons 3. Lov

noen som ser et mønster?

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nettopp prøvd å komme meg hjem fra jobb i sentrum og det var ikke mye moro. En del av disse utlendingene syklet som om Sylvi Listhaug satt i følgebilen! Men heldigvis er vi snart ferdige med toppidretten og kan konsentrere oss om Brann.
    Om dette er uironisk så er det et skuffende innlegg fra ett nick jeg vanligvis liker.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.631
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har vært på Haukeland hver dag under VM med egen bil, helt uproblematisk.

Men det er jo bra at du tar på deg jobben og klage for de som kanskje ikke greier det selv.

Mvh
    OMF

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Musikeren Stian Carstensen nevner av og til "Foreninga Støtt på Vegne av Andre".

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Om dette er uironisk så er det et skuffende innlegg fra ett nick jeg vanligvis liker.
    Les det hele en gang til, så ser du i alle fall at det er mye humor i dette. Eller?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.655
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å nei da. ironien var der. I hvert fall i de to siste setningene, det første var konstatering av fakta.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn