SVS's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    SB2000 har massivt med dypbass.. og holder lenge til dine RF62 :). RF'ene tar seg selv av bassen oppover i registeret :).
     

    PerCK

    Medlem
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    21
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Melder meg på som SVS venn :) Har to SVS SB-2000 stående i stua som selskap til et sett Heresy III høytalere. Det går dyyypt i film, mer er (til tider litt for) behersket i musikk. Litt med det samme som Eirik89 skrev om tidligere i tråden.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Kikker litt på de gamle pc12 pluss på finn - disse er vel forholdsvis heftige på film fortsatt? Er det nok med 1 på ett rom på 30 kvm?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Kikker litt på de gamle pc12 pluss på finn - disse er vel forholdsvis heftige på film fortsatt? Er det nok med 1 på ett rom på 30 kvm?
    Du kommer veldig langt med en slik til filmbruk ja. Har hatt en slik selv, og den var meget bra. Stua mi er på ca 25 m2 , med delvis åpning både mot gang og kjøkken , og den hadde ingen problemer med å riste hele huset.
    Og en til på sikt , så er du helt sikker :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for tips! Er en selger i nærheten som jeg har sendt forespørsel til.
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    På tide å melde seg som venn av SVS.
    jeg fikk hentet min SB-1000 i dag, og har kommet så pass langt at jeg har funnet en plassering som fungerer. Nå blir mye lytting i tiden som kommer for å finne gain og crossover som fungerer best mulig. Dette er min første sub i et tokanals anlegg, så det blir nok en del prøving og feiling. Gøy er det uansett!
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    Da har min nye SB-1000 fått kjørt seg en del timer i helgen, og jeg tror har funnet et oppsett som fungerer bra (lenge siden jeg har vært fremme og justert på subben nå). Målet mitt med å kjøpe en sub var å fylle ut bunnen der hvor Rubicon 2 ikke klarer å henge med lengre, og der vil jeg påstå SB-1000 gjør en utmerket jobb. Kjører nå med crossover på ca. 60hz, gain mellom klokken 12 og 13 på knotten og fase på 0. Legger ikke så mye merke til subben før jeg skrur den av, og det tolker jeg som et godt tegn.

    Til et relativt lite lytterom, og med fokus på musikk, vil jeg si SB-1000 gir mye for pengene. Jeg er i alle fall godt fornøyd med den :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.259
    Antall liker
    9.049
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    SB1000 er en meget god og kapabel sub til musikk. og til prisen er den på grensen til å kunne kalles kupp :)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.006
    Antall liker
    12.887
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg er ute etter en "test sub" som jeg vil bruke ifm. aktiv/digital deling i et 2.1 oppsett.
    Har sett litt på sb2000. Ser ut som en ok sub for ganske lav pris.
    Innstillinger på suben har ingen betydning i denne settingen, men er den god nok til musikk i et rom på 20 m2 ?
    Noen som har denne i et rom som er på størrelse med mitt?
    B
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    Vil tro både SB-1000 og SB-2000 klarer seg helt fint i et rom på 20 m2. Den delen av stua som huser anlegget mitt er på ca. 11 m2, og her holder SB-1000 i massevis. Tror ikke du velger feil om du går for en SB-2000 til ditt rom. Uansett koster det jo ingenting å prøve siden L-Sound har 45 dagers returrett.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.259
    Antall liker
    9.049
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hadde 2 stk sb1000 i stuen på ca 50kv uten problem.. spilte senere med en ensom Jamo sub800 også så tror nok sb1000 og sb2000 fyller rommet ditt fint.
     

    Gurba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    345
    Antall liker
    86
    Det kommer an på hvor høyt du vil spille. Jeg har en PC-2000 på ca 25kvm og det er i grenseland.
     

    bj0rkn3s

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    4
    I dag får jeg låne svs pb13 ultra av en kompis :)
    Gleder meg til å prøve den, aldri teste ordentlig sub før så blir spennende.
    Har fra før klipsch rf-62 mk2 og en yamah rxa1030.
    Har lenge sett på pb2000, denne jeg skal låne er langt utenfor min prisklasse.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    I dag får jeg låne svs pb13 ultra av en kompis :)
    Gleder meg til å prøve den, aldri teste ordentlig sub før så blir spennende.
    Har fra før klipsch rf-62 mk2 og en yamah rxa1030.
    Har lenge sett på pb2000, denne jeg skal låne er langt utenfor min prisklasse.
    Kan bli dyrere sub en du tenker og tror på forhånd etter og prøvd den :rolleyes:
     

    bj0rkn3s

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    4
    Hehe, får se.
    Den er i hus nå men har ikke hatt tid til å koble alt opp enda. Må bare si at størrelsen på denne var noe større enn forventet :p
    Måtte gå til innkjøp av veggfeste til tv og sette receiver på tv bordet for å få plass til denne :p
     

    bj0rkn3s

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    4
    Da har jeg fått testet det beistet en liten ukes tid. Må si det rumler godt i fra seg :)
    Får hele rommet til å riste. Imponerer meget på til filmbruk.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.006
    Antall liker
    12.887
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Står på tampen til å bestille 2 stk. SB2000 til å assistere monitorene mine, men vet ikke helt ennå.
    Blir dette godt nok? Jeg vil ha nok headroom til uanstrengt gjengivelse, også på moderat høyt volum.

    Lurer heller på om jeg skal gå for en stk. SB13 Ultra, og kjøpe en til senere når økonomien tillater det.
    Tips?
    22 m2 er rommet mitt, lytter på langvegg i rektangulært rom, ca 2,5-2,8 m lytteavstand.
    B
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Send en pm til Authentic. Han har hatt 2sb13. Og er opptatt av lydkvaliteten ikke bare kvantitet
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    For melde meg inn som venn her da , neste uker kommer 2 stk svs pc-2000 hos meg , håper det rocker som bare det :) Blir mest brukt til film men også ny og ne til musikk ;) Tenkte lenge på xtz cinema serien men trur svs jobber lettere nedover i frekvens samt oppover trur jeg , skal nå ta målinger etterhvert di har kommet på plass og er skikkelig integrert i anlegget.

    pc-2000_detail_port_1_small.jpeg
    pc-2000_detail_feet_1_small.jpeg
    pc-2000_ba_iso_small.jpeg
    pc-2000_pg_back_1_grande.jpeg


    Imagine
     

    Gurba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    345
    Antall liker
    86
    ^^Har en sånn en og den imponerer stort. Det blir nok en til om ikke veldig lenge. :)
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    SVS venn!

    Har 2 X PC13 Ultra i stereo anlegget, 2 X PB12 Plus/2 i kinoen.

    Ultra tubene er bra på musikk, Plus/2 er syke på film!

    Dag
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har 2 X PC13 Ultra i stereo anlegget, 2 X PB12 Plus/2 i kinoen.

    Ultra tubene er bra på musikk, Plus/2 er syke på film!

    Dag
    Har lest mye om disse PC 2000 jeg bestilte samt sett film test av di , og disse skulle imponere på musikk og være lett og integrere i anlegget , men er nok på film di imponerer mest men nå var det jeg var ute etter gleder meg og få testet di :)
     

    Gurba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    345
    Antall liker
    86
    Har 2 X PC13 Ultra i stereo anlegget, 2 X PB12 Plus/2 i kinoen.

    Ultra tubene er bra på musikk, Plus/2 er syke på film!

    Dag
    Har lest mye om disse PC 2000 jeg bestilte samt sett film test av di , og disse skulle imponere på musikk og være lett og integrere i anlegget , men er nok på film di imponerer mest men nå var det jeg var ute etter gleder meg og få testet di :)
    Klarte ikke å dy meg nå som Lsound har 10% på ting så en PC-2000 til er på vei. Er spent på om jeg må bruke SVS AS-EQ1'en for å få skikk på de. Det måtte jeg med 2x PC12-NSD jeg hadde for noen år tilbake. :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da har jeg hadd svs pc-2000 i 3 dager og jeg må si meg utrolig imponert av di , jeg hadde problemer første dagen av og finne kombo mellom musikk og film , men jeg greide og integrere den etterhvert til begge av delene , men den er heftigs på film og det var jo det jeg var mest ute etter. Jeg begynte først og teste den på musikk for og få den integrert best mulig til frontene , og da er det fritt fram på film man trenger ikke og gjøre noe mer. Den har en syyyk punsh i bassen og går ganske dypt jeg hadde faktisk bevegelse i elementet på 8 hz etter sub tester på youtube ligger mange tester der ute. Jeg hørt mange subwoofere oppi gjennom og liker subber med skikkelig trøkk i og det har denne uten tvil å , den ligger faktisk ikke langt unna bw sin db1 på punsh , men alt i alt synes jeg svs gir mere for pengene over heile fjøla. Subwooferen er utrolig kjapp for og være en 12 tommer og , den har ingen problem med og få med seg bass sporet som er på en sang eller en film. Jeg har bare hadd 1 oppe på testing og jeg har kjørt den hardt til tider særlig på film , men jeg har ikke truffet på noe problemer den har spilt fantastisk heile veien , faktisk har den overrasket meg stort svs har virkelig truffet stort her på denne 2000 serien. Gleder meg til jeg får begge oppe så jeg får kjørt dem samtidig , når jeg bare hører drønnene 1 har gidd meg så gleder jeg meg og høre 2 i action ;) Svs pc-2000 gir jeg full pott på fra utseende til ytelse den gir på musikk og film :cool:

    Imagine


     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen som har hørt om svs vil lage større monstere av 2000 serien disse subbene har imponert meg utrolig , både på musikk og særlig på film di har vrkelig truffet bra på denne serien. Sylinder subbene kan man nesten bare sette i hjørnene lene seg tilbake og nyte bassen og trykket som kommer fra disse , jo nærme hjørne di kommer til mer output gir dem men det er greit og gi dem litt avstand. Har vert kjekt og se at dem gikk videre med enne serien med større elementer og og mer kraft , har ikke tenkt og skifte ut mine da di spiller perfekt for min bruk , men har noen venner som har hørt mine og har kunne tenkt seg noe større da mange av di har store rom , men di vil holde seg til 2000 serien en av di som fikk høre hos meg er veldig viktig på bassen og at det spiller bra , han bestilte 4 stk svs pc-2000 2 foran 2 bak.

    Imagine
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Err.. du har jo SVS Plus og Ultra da.... da skal jeg love deg at 2000 serien blir pusslete i forhold ;). Har eid foregående modell PC12-nsd... den var ekstremt bra til prisen... tipper 2000 serien er et par hakk over den, så skjønner du er fornøyd :D.
     

    Gurba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    345
    Antall liker
    86
    Noen som har hørt om svs vil lage større monstere av 2000 serien disse subbene har imponert meg utrolig , både på musikk og særlig på film di har vrkelig truffet bra på denne serien. Sylinder subbene kan man nesten bare sette i hjørnene lene seg tilbake og nyte bassen og trykket som kommer fra disse , jo nærme hjørne di kommer til mer output gir dem men det er greit og gi dem litt avstand. Har vert kjekt og se at dem gikk videre med enne serien med større elementer og og mer kraft , har ikke tenkt og skifte ut mine da di spiller perfekt for min bruk , men har noen venner som har hørt mine og har kunne tenkt seg noe større da mange av di har store rom , men di vil holde seg til 2000 serien en av di som fikk høre hos meg er veldig viktig på bassen og at det spiller bra , han bestilte 4 stk svs pc-2000 2 foran 2 bak.

    Imagine
    Som skorob skriver så er jo det de større modellene som er de større modellene. :)

    Jeg har selv 2 x PC-2k og er fornøyd med det. Burde hatt Ultra, men det får bli når tippinga slår til.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja men denne 2000 serien er nyere enn plus og ultra , du har jo denne 12 tommeren med innebygget dsp for og kalibrer subbene best inn i rommet , jeg bruker dsp utenom og denne funker utrolig bra. Får følle med framover er utrolig subber svs har laget her og di smekker godt i bassen.

    Imagine
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ja men denne 2000 serien er nyere enn plus og ultra , du har jo denne 12 tommeren med innebygget dsp for og kalibrer subbene best inn i rommet , jeg bruker dsp utenom og denne funker utrolig bra. Får følle med framover er utrolig subber svs har laget her og di smekker godt i bassen.

    Imagine
    Bra du er fornøyd :). SVS sku komme med en SB16 ultra, men den uteble... tror SB13 ble den som tok over. SB13 er faktisk ikke så gammel modell, så noe ny Ultra element tror jeg ikke kommer på en stund.

    SVS har så si altid laget ekstremt gode subwoofere, men de minste SB utgavene syns jeg er småkjipe :).


    EDIT: For min del, så er det HSU Research som gjelder ved neste sub kjøp, men de må importeres selv da... Men er ekstremt fornøyd med mine PC13Ultra. Rythmik Audio sine skal også være ekstremt gode, men igjen, ingen importør i eu :(.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja men denne 2000 serien er nyere enn plus og ultra , du har jo denne 12 tommeren med innebygget dsp for og kalibrer subbene best inn i rommet , jeg bruker dsp utenom og denne funker utrolig bra. Får følle med framover er utrolig subber svs har laget her og di smekker godt i bassen.

    Imagine
    Bra du er fornøyd :). SVS sku komme med en SB16 ultra, men den uteble... tror SB13 ble den som tok over. SB13 er faktisk ikke så gammel modell, så noe ny Ultra element tror jeg ikke kommer på en stund.

    SVS har så si altid laget ekstremt gode subwoofere, men de minste SB utgavene syns jeg er småkjipe :).


    EDIT: For min del, så er det HSU Research som gjelder ved neste sub kjøp, men de må importeres selv da... Men er ekstremt fornøyd med mine PC13Ultra. Rythmik Audio sine skal også være ekstremt gode, men igjen, ingen importør i eu :(.
    Rythmik audio har jeg hørt skal være utrolig gode subber , disse kommer 12 og 15 tommere stemmer ikke det og 10 tommer. Er kjempe fornøyd med svs pc 2000 at di skulle gi så god og stram bass + jeg har dyp bass helt nede i 10 hz trudde jeg aldri , men det stopper ikke der outputten på di er exstreme og man kjenner det godt , vet der lockdown kommer ut fra skipet og skyter på prime med et skudd fy pokker det er jo helt sykt at man kan få slik bass , jeg har hørt mye subber oppi gjennom alt i fra dyre til billige db 1 er også rå på punsh husk bw db1 koster langt over 30000 kr for 1 , men disse svs subbene gir mer bass over hele linja synes jeg enn db1 må bare ta meg av hatten for hva svs har klart her.

    Imagine
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er veldig spent på disse... 16" var jo under planlegging for lenge sia... Så dette blir spennende!

    Kommer nok til å kjøre på med en SB16 rimelig fort dem er hos Soundgarden.. men spent på hvordan dem gjør det med SVS sin prøvetidsordning ;).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ai ai.. den får fjernkontroll.. og preset 1 -2 -3 :D. Me like!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Blir nok heftige saker ja

    PB16 må vel nesten leveres med hjul


    Fjernkontroll-App blir jo stilig ja.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn