Ren svindel eller forsøk på svindel, kan man neppe kalde det, lemfeldig omgang med sandheten, er vel et mere korrekt udtryk!
Købte handlet en Gryphon Atilla m RIAA forsterker her på sentralen av en ung Oslo man, for 38kilo.
Da der blev etableret kontakt vedrørende købet opplyste selger at han havde andre interesserte alternative køber, til prisen 35 kilo.
Efter lidt frem og tilbage blev vi enige om en pris på 38 kilo, mod at salg/køb/ betaling skulle gennem føres d, 10 i denne måned og da han samtidig opplyste at forsterkeren kun var nogle få måneder gammel, gik jeg med på en pris økning på 3 kilo.
Alt virker i og for sig veldig tilforlatelig, mannen var velformulerende mundtlig og skriftlig, og virket veldig tilforlatelig og ærlig.
Han opplyste blandt andet at årsaken for salget, var behovet for rejse til Frankrig for at møte et bekendskab.
Endvidere avtalte vi at komme nærmere ind på overhandlingen av forsterkeren inden d. 10 da embalagen var forsvunnet.
Alt tilsydenladende ok, på nær mave følelsen min jo nærmere vi kom den 10, da han rettede en forespørsel op penge forflytning d. 9 da denne jo faldt på en Fredag,- uten at avlevering metode og hvordan, var endelig avklaret, da jeg var usikker på hjemreise tidspunkt fra et Offshore project rundt denne weekend.
På grund av mave følelsen beslutte jeg at ikke gå for en vanlig sporet forsendelse, og tog kontakt med en Forhandler i Oslo hvor a har handlet, en del gange, om han ville være villig til at modtage forsterkeren på vegne av mig, samtidig havde jeg mulighet for at få denne sjekkket at denne var OK. Selvfølgelig, no problem var responsen fra forhandleren, lig top klasse service.
Kontakter selger på Mail, Telefon og forklarer problemet med jeg er offshore, og ber om at han avlevere forsterkeren ved denne forhandler, som han også har været i kontakt m før og bliver enig med ham om levering av forsterkeren.
Fredag d. 9 sker der ingen inlevering, og da gennemføres da ingen innbetaling fra min side. Sent Lørdag, innleveres forsterkeren, og forhandleren kontakter mig, sjekker forsterkeren, og jeg gennemfører da overflytting av de 38 kilo som avtalt,vel viden at denne muligens først ville blive gennnem ført Mandag d.12 hvilket jeg havde gjort selger opmærksom på i uken, op til denne helg.
Alt i og for sig ok da jeg ankommer forhandleren tidlig Mandag morgen, han opplyser at selgeren også til ham havde opplyst, at forsterkeren kun var nogen få måneder gammel, så vi studser begge lidt over at kvitteringen udstet av Oslo hifi center, er daterer til den 06.05.15 og at bruker veiledningen er påført en datering d.25.03.15.
Prøver da at komme i kontakt med Selger Tirsdag på telefon hvilke ikke er mulig, og sender da en Mail hvor jeg beder ham om at kontakter mig, samt vis Han havde embalagen ville jeg gerne have denne eftersendt. I eftertid må jeg inrømme, at han tidligere havde opplyst, at han ikke havde embalagen, og faktum er at dette havde gået i glemme boken hos mig.
Svaret jeg fik på Mail var:
Har ikke tid, ser fodbold nu! Og embalagen var der oplyst om,var forsvundet tidligere! ------Og ikke en lyd om Han havde modtaget pengene eller ikke.!
Jeg ved ikke om dette er vanlig opførsel i henhold til hans: Magnus skrift" for en vanlig Handel mellem to personer,- men i min termelogi har han klassifiseret sig som et: R...hul.