Svindel på hifisentralen

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Vi er neppe 2 som misforstod hva der blev sagt. Tror Han mente at han havde haft den i 3 mdr til 6 mdr men glemte at fortelle at han var den anden ejer.

Nei det er ikke så galen vis man ikke mener at et produkt alder har inflydelse på prisen, men uansett er produktet han leverte strøken, så jeg gir blaffen i at prisen var lidt i overkant. Hva jeg derimod bliver forbandet på,er at han ikke engang ka ta sig sammen til at meddele at han har modtaget pengene, og sige pent tak for handlen.
 
Sist redigert:

mikon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.03.2015
Innlegg
112
Antall liker
52
Sted
Fredrikstad
Helt klart mye tull når det gjelder alder på mange av produktene som er til salgs her. Mange av selgerne er ikke ærlige når det gjelder alder på produktene de selger. Når de sier de er første eier og att produktet bare er ett år gammelt for eksempel, burde det ikke være ett problem å få tak i kvittering. Men dette ser ut til å være vanskelig mange ganger.
Når selger sier de er første eier og att produktet ikke er ett år gammelt engang. Og så viser det seg att de er kanskje tredje eier, og att produktet er flere år eldre enn de sier. Blir litt skeptisk.
Skulle jeg kjøpt noe nå, hadde jeg ikke kjøpt uten kvittering. Uten kvittering, skulle i hvert fall prisen vært mye lavere.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg husker fra min tid som selger for Boahs Kopervik at fryktelig mange ikke kan huske når de kjøpte en relativt dyr komponent, ei heller hva de betalte for den. Om de kjøpte den for fem eller ti år siden klarte de overhodet ikke å huske når de ville levere noe i innbytte. Selv husker jeg alle produkter jeg har kjøpt og omtrent prisen på dem fra 1980 fram til i dag. Jeg kan bare konkludere med at presenilitet er ekstremt utbredt i befolkningen, sannsynligvis for rundt 60% av alle menn fra omtrent 30 og oppover. ;)

Når det kommer til selgeren i dette tilfellet vil jeg henstille til å åpne muligheten for psykologiske problemer som sosial angst. Folk kan virke helt fine når du prater med dem, men på innsiden er de i fullstendig oppløsning hele tiden.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.952
Antall liker
11.355
Sted
Ytterst i havgapet...
Jeg husker fra min tid som selger for Boahs Kopervik at fryktelig mange ikke kan huske når de kjøpte en relativt dyr komponent, ei heller hva de betalte for den. Om de kjøpte den for fem eller ti år siden klarte de overhodet ikke å huske når de ville levere noe i innbytte. Selv husker jeg alle produkter jeg har kjøpt og omtrent prisen på dem fra 1980 fram til i dag. Jeg kan bare konkludere med at presenilitet er ekstremt utbredt i befolkningen, sannsynligvis for rundt 60% av alle menn fra omtrent 30 og oppover. ;)
Kan dette skyldes det nå så beryktede HiFi-viruset????
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg husker fra min tid som selger for Boahs Kopervik at fryktelig mange ikke kan huske når de kjøpte en relativt dyr komponent, ei heller hva de betalte for den. Om de kjøpte den for fem eller ti år siden klarte de overhodet ikke å huske når de ville levere noe i innbytte. Selv husker jeg alle produkter jeg har kjøpt og omtrent prisen på dem fra 1980 fram til i dag. Jeg kan bare konkludere med at presenilitet er ekstremt utbredt i befolkningen, sannsynligvis for rundt 60% av alle menn fra omtrent 30 og oppover. ;)
Kan dette skyldes det nå så beryktede HiFi-viruset????
Mulig, men typisk for disse kundene var at de var stereointeresserte mer enn hifinuts. På åttitallet hadde vi ikke så mye mer enn hus og bil å bruke penger på, så et fint stereoanlegg var alment akseptert som statussymboler på den tiden. I dag er det nok mer musikkgale og direkte audiofile som kjøper hifi. Almenheten anser det for å være en alvorlig sykdom å ha imponerende hifi, og ikke et statussymbol. :rolleyes:
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.261
Antall liker
9.497
Torget vurderinger
2
Kjøpere med 0 innlegg og ingen aktivitet på sentralen ,kan man stole på dem?
Har en annonse på et kostbart produkt ute og er blitt kontaktet av flere interessenter. Felles for dem alle er at de har 0 innlegg og ingen aktivitet på Hifisentralen.
Det får min paranoide hjerne til å mistenke noe muffens, er disse "0 registrete brukerne" til å stole på? . Man har jo hørt om svindler fra kjøper siden også.. uten at jeg vet hvordan det foregår

Noen kommentarer folkens?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Nystartede butikker, kan man stole på dem? Nystartede produsenter, kan man stole på dem? Umulig å svare på det og.
Sjekk at kontaktdata stemmer, snakk med vedkommende, bruk magefølelsen. Dropp det ved minste tvil. Evt reis (hvis mulig) og shop kontant, få noen til å sjekke ut, evt dropp det.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.870
Antall liker
17.459
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Jeg selger ofte til brukere med null innlegg og null aktivitet. Husk at brorparten av medlemmene på HFS bruker utelukkende bruktbørsen.
Brukere som nettopp er registrert er jeg som oftes litt mer forsiktig med, men har ikke opplevd noe krøll..
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.281
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Kjøpere med 0 innlegg og ingen aktivitet på sentralen ,kan man stole på dem?
Har en annonse på et kostbart produkt ute og er blitt kontaktet av flere interessenter. Felles for dem alle er at de har 0 innlegg og ingen aktivitet på Hifisentralen.
Det får min paranoide hjerne til å mistenke noe muffens, er disse "0 registrete brukerne" til å stole på? . Man har jo hørt om svindler fra kjøper siden også.. uten at jeg vet hvordan det foregår

Noen kommentarer folkens?
Skal jeg selge noe her så er det penger inn på konto før jeg sender noe i posten. Jeg prøver å være fleksibel hvis det er store tunge ting som er vanskelige å sende. Kan tilby meg å møte kjøper på Geilo f.eks. hvis kjøper bor i Bergensområdet.
Skal jeg kjøpe noe i Norge eller Sverige setter jeg meg i bilen og durer avgårde.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Det gjør jeg også.Sist kjørte jeg Bergen Stavanger å hentet ett Tandberg 4000 anlegg.Fin tur det og en veldig kjekk selger.Dette var via Finn.no.
 

hakan666

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2016
Innlegg
156
Antall liker
55
Kjøpere med 0 innlegg og ingen aktivitet på sentralen ,kan man stole på dem?
Har en annonse på et kostbart produkt ute og er blitt kontaktet av flere interessenter. Felles for dem alle er at de har 0 innlegg og ingen aktivitet på Hifisentralen.
Det får min paranoide hjerne til å mistenke noe muffens, er disse "0 registrete brukerne" til å stole på? . Man har jo hørt om svindler fra kjøper siden også.. uten at jeg vet hvordan det foregår

Noen kommentarer folkens?
Har du ikke oppgitt noe tlfnr, så har ikke vedkommende noen annen mulighet enn å registrere seg på forumet for å få kontakt med deg....
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Selv har jeg utelukkende positive erfaringer med folk her på HS, har handler med 4-5 stk herfra (noen av annonsene funnet på Finn men har hatt kontakt med selger/kjøper her). Generelt tror jeg folk her er oppriktige og ok mennesker, fått tilbud om lån av produkter etc og har selv lånt ut... Men er nok noen som ikke er like ok her også...

Selv liker jeg personlig kontakt og å møtes ved salg og kjøp, tryggest for begge parter det. Har selv et produkt for salg nå, ikke annonsert her på sentralen, og der pressiserer jeg også at produktet ikke sendes i posten og at henting her eller at jeg leverer personlig er hva som gjelder. Er uansett skeptisk til salg pr post, er selv i transportbransjen og vet hvordan pakker behandles der, har nemlig jobbet som sjåfør i mange år og da ser jeg jo selv grunner til hvorfor å ikke sende produkter med noen av firmaene jeg selv har kjørt for. Dere ville blitt sjokkert over behandling kolli kan utsettes for i visse tilfeller, selv hadde jeg ikke likt å se egne produkter behandles slik.

Har kjørt mye HiFi utstyr i jobben også jeg, levert til importører, butikker etc., selv da vært varsommere med slik gods enn mye annet, men har jo forsøkt å behandle all gods ok men tidvis får noe gods sine smell selv om man er varsom.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.885
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Selv har jeg utelukkende positive erfaringer med folk her på HS, har handler med 4-5 stk herfra (noen av annonsene funnet på Finn men har hatt kontakt med selger/kjøper her). Generelt tror jeg folk her er oppriktige og ok mennesker, fått tilbud om lån av produkter etc og har selv lånt ut... Men er nok noen som ikke er like ok her også...

Selv liker jeg personlig kontakt og å møtes ved salg og kjøp, tryggest for begge parter det. Har selv et produkt for salg nå, ikke annonsert her på sentralen, og der pressiserer jeg også at produktet ikke sendes i posten og at henting her eller at jeg leverer personlig er hva som gjelder. Er uansett skeptisk til salg pr post, er selv i transportbransjen og vet hvordan pakker behandles der, har nemlig jobbet som sjåfør i mange år og da ser jeg jo selv grunner til hvorfor å ikke sende produkter med noen av firmaene jeg selv har kjørt for. Dere ville blitt sjokkert over behandling kolli kan utsettes for i visse tilfeller, selv hadde jeg ikke likt å se egne produkter behandles slik.

Har kjørt mye HiFi utstyr i jobben også jeg, levert til importører, butikker etc., selv da vært varsommere med slik gods enn mye annet, men har jo forsøkt å behandle all gods ok men tidvis får noe gods sine smell selv om man er varsom.
Kjenner meg godt igjen,har vært sjåfør i posten.
 
M

MarkusH

Gjest
Jeg har handlet en del på finn.no og aldri godtatt "Finn's betalingsgaranti" som nevnt før, ingen sikkerhet for kjøper. Forskudd, cash eller vipps, alltid det jeg må gjøre ved eventuelle kjøp derfor må de som vil kjøpe ting av meg gjøre det samme. Henting er alltid det beste, derfor jeg prøver å kjøpe i nærhet av der jeg oppholder meg/bor.
Folk på HFS har jeg kun gode erfaringer med, så jeg synes det virker "tryggere" her inne enn på finn.no.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Jeg har handlet en del på finn.no og aldri godtatt "Finn's betalingsgaranti" som nevnt før, ingen sikkerhet for kjøper. Forskudd, cash eller vipps, alltid det jeg må gjøre ved eventuelle kjøp derfor må de som vil kjøpe ting av meg gjøre det samme. Henting er alltid det beste, derfor jeg prøver å kjøpe i nærhet av der jeg oppholder meg/bor.
Folk på HFS har jeg kun gode erfaringer med, så jeg synes det virker "tryggere" her inne enn på finn.no.
Jeg har stort sett alltid spurt om selger kan sende i postoppkrav da jeg ikke alltid liker å sette inn penger til folk uten å ha kontroll på pakken. Klart, jeg kan jo motta en eske med stein. Men jeg synes postoppkrav er en ryddig og grei måte. Jeg har aldri opplevd å få nei når jeg spør om de kan sende på den måten.
 

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
912
Antall liker
712
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Har sendt noe greier i postoppkrav,,har lagt der på posten i en uke nå....Best med bank overførsel....
 
Sist redigert:
Topp Bunn