Jeg havde nok valgt at jorde/grounde selve kabinettet og så koble skærmen på kablerne til stel ved stikkene.
Men det andet her virker nok også fint, så længe skærmen ikke har fat i stel/gnd på modulerne, da det kan give stelsløjfer.
Personlig ville jeg nok av grunner i diskutert nedenfor heller brukt tid på å sikre at inn/ut kabling holder seg unna spolene. Og stolt på at modulene har tilfredstillende EMI spesifikasjoner. Manualen burde uansett ha nødvendig info om et slikt behov for skjerm nettopp for EMI sertifisering.
Prinsippet jeg peker på er at ledningdraging fra utsiden inn i et faradaybur, inkl. jordledning potensielt kan føre med seg støy inn til forsterkermodulene. Som jo da ikke lenger er optimalt skjermet. At innvendig kabelskjerm får god jordforbindelse skulle da i mitt hode bli underordnet all tid forsterkertrinn nå har redusert beskyttelse grunnet nettet av ledene materialer (antenner) koblet direkte til innsiden av faradayburet.
Fortsetter man en slik tankerekke kan man trolig argumentere at om man velger bruke skjermet kabel innvendig om skjermen da heller burde være koblet til audio jordplan. Dette fordi dette jordplan om i det hele tatt koblet til faradayburet da typisk er "DC isolert" fra buret med en kondensator.
I praksis er nok ikke noe av dette et reelt problem. Men modifikasjonen er jo likevel basert på et oppkonstruert problem, så da et det vel på sin plass også diskutere hypoteser rundt mulige fiks. Hvor bildet vist beskytter inntern kabling mot EMI fra modulene. Men har potensiale til å overføre utvendig EMI støy til modulene.