- Ble medlem
- 02.05.2009
- Antall liker
- 4.372
Beklager at jeg ikke har fulgt med i timen; hva slags filteroppsett bruker du nå?
Begge deler lyder fornuftig, jeg var også litt skeptisk til det jeg leste.Disse båndene har ingen ting under 2,5k å gjøre - helst 3k. Ingen kropp eller punch så langt ned. 95 dB er nok litt optimistisk det også, definitivt i forhold til min egen erfaring med RAAL.
Litt vanskelig å gjøre reverse engineering for meg foran tv2 nyhetene med iPad mini, Tomasi pappvin og fruens hjemmebakte brød med bremykt og ridderost på.Jeg har en spole på 10mH i serie med 400 exc elementene ( de er // koplet og har ca 4 ohm impedans) 215 exc er dempet 4db med en hjemmesnekret lpad, ellers ikke noe på den. Raal har 2 ordens høypass ved 6 k ohm ca (du ser det i bildet der jeg viser alle elementene hver for seg)
Det er ikke mulig, HEL - den modellen finnes ikke!Hvordan fikk du til 208Ez-R og den store RAALen?
Det kommer an på hvor høyt oppe du er komfortabel med å dele Supravoxen, egentlig. En nett liten 1" driver løser problemet uansett, og du trenger bare et absolutt minimum av et horn. Jeg har flere muligheter du kan få prøve.Nå nå
Det ligger noen horn i kjelleren her og både 4001 og 4002 sånn sett så er jeg " ferdiglurt" ingen 2001 her
horn blir en kjellergreie når gutta har evakuert.
følsomheten på 215 exc er rett v 97 dB ref 1w1m at Fs, ved 12v på fieldcoil.
Hvilke alternativer til Raal 140-15d bør vurderes om jeg skal dele passivt mellom 215 exc og diskant?
Teah, right..Hvor høyt opp dele supravox får stå åpent foreløpig.
Det er kjempesnilt av deg!
jeg melder meg etter påske