Supratek diverse, Duelund oppgradering

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Hei OMF,

Et lite luksusproblem :) I første omgang må jeg velge hvilke komponenter jeg ønsker å beholde.. Akkurat nå har jeg mest lyst å kjøpe en større benk, hehe.

Skulle nok ventet til HT filter var innspilt, men har ikke tid..

Den store gleden i dag er å konstatere hvor bra duelund HT spiller etter oppgradering, og antar de blir litt bedre etter noen uker i drift.

Er av og til i Bergen, kunne tenke meg å hørt på opsettet ditt når alt kommer på plass, virker utrolig spennende!
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Er ikke umulig jeg beholder Pliniusen gitt, en stund til i alle fall.
Malbec vil nok stå oppkoplet til vanlig. Chardonnay'en selger jeg om noen skulle ha bruk for en slik :)

 

Frederik_Caroe_DCA

Bransjeaktør
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
79
Antall liker
2
Supratek mm

KnB skrev:
Hildrande du Fredrik :eek: - HT låter jo markant bedre, ikke innspilt enda :)

Dette får jeg ikke AB testet, selvsagt.. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, enda mer naturlig, varmere/fyldigere kanskje. Rett og slett mer god lyd!
Vi er også selv ret lamslåede af de nye komponenter, så det er jo rart, du oplever det samme. :)
 

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Innlegg
538
Antall liker
84
KnB skrev:
Er ikke umulig jeg beholder Pliniusen gitt, en stund til i alle fall.
Malbec vil nok stå oppkoplet til vanlig. Chardonnay'en selger jeg om noen skulle ha bruk for en slik :)
Chardonnay anbefales på det varmeste, både i vinglasset og som forforsterker i anlegget :)
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Supratek mm

Meget fornøyd med denne oppgraderingen, hadde virkelig ikke trodd det skulle bli en så markant forbedring!

[/quote]

Vi er også selv ret lamslåede af de nye komponenter, så det er jo rart, du oplever det samme. :)
[/quote]
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Ja ikke sant :) , Den er virkelig god, ikke noe tvil om det - imo

Hyggelig å høre du er fonøyd med en slik i anlegget ditt!

AlabamaRodeoStar skrev:
KnB skrev:
Er ikke umulig jeg beholder Pliniusen gitt, en stund til i alle fall.
Malbec vil nok stå oppkoplet til vanlig. Chardonnay'en selger jeg om noen skulle ha bruk for en slik :)
Chardonnay anbefales på det varmeste, både i vinglasset og som forforsterker i anlegget :)
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
I dag er det lytting til Cabernet/Malbec kombinasjon.

Behagelig, vet ikke helt om det er litt for lite hifi, hehe. Må tilvenne meg litt, videre må jeg finne ut dette med justeringer av "negativ feedback" og "damping factor"

Har ikke eid andre rør-effekttrinn, men det som kanskje fraviker fra mange rør-effekter (?) er bassen, denne er ikke "pløsete eller slapp", mer som transistor, men med rørlyd.. (?)
Enkelte opptak tror jeg er bedre med Pliniusen, som er en meget god match til DCA høyttaleren, spesielt om en spiller høyt, her er det full kontroll.
Ang. Malbec skal jeg kjøpe et sett med KT88, for å prøve en mer hifi aktig lyd ::) Vil bruke litt tid på dette her, veldig gøy er det!! ;D

Skal se om jeg får arrangert anlegget slik at det blir enkelt å skifte melllom Plinius og Malbec på effektside. Ny benk må til.

En tweakers drøm kanskje;
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
KnB skrev:
Er av og til i Bergen, kunne tenke meg å hørt på opsettet ditt når alt kommer på plass, virker utrolig spennende!
Det er bare å stikke innom det.....gi meg et par uker til så regner jeg med at ting skal ha falt sånn noenlunde på plass!

Mvh
OMF
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Høres bra ut :)

Sender deg en melding når det kan passe, reiser bort til øst Russland for noen uker, så er det ferie 8) men håper på en mulighet en gang i høst kanskje.
Takker!

mvh
KnB


OMF skrev:
KnB skrev:
Er av og til i Bergen, kunne tenke meg å hørt på opsettet ditt når alt kommer på plass, virker utrolig spennende!
Det er bare å stikke innom det.....gi meg et par uker til så regner jeg med at ting skal ha falt sånn noenlunde på plass!

Mvh
OMF
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Har et lite problem her, av og til juster volumet seg sakte opp, noen som har hatt samme problem?

Blir mer og mer fornøyd med Cabarnet/Malbec, er det ørene som venner seg til lyden skal tro ;D
Beklager alt skrytet her, men er bare fryktelig fornøyd 8)

 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Edit:

Problem ang. volumheving var faktisk IR porten på drivverket ser det ut for(laptop)......lever sitt eget liv...
 

Vedlegg

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
svine lekkert! ;D
hva ligger prisen på for en slik rør-pre?

Mvh Proffen
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Hei :)
Cabarnet starter på $5000,- +Frakt og mva

ps, spiller svine lekkert også 8)

Proffen skrev:
svine lekkert! ;D
hva ligger prisen på for en slik rør-pre?

Mvh Proffen
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
KnB skrev:
Er ikke umulig jeg beholder Pliniusen gitt, en stund til i alle fall.
Malbec vil nok stå oppkoplet til vanlig. Chardonnay'en selger jeg om noen skulle ha bruk for en slik :)

Da har jeg kvittet meg med Pliniusen.. Rør (malbec) er mer musikk i mitt anlegg og ører, mindre hifi.. IMHO

Kos med rødvin i kveld :) både som glødende komponenter og i glasset, god helg :)
 
Topp Bunn