Supra Lorad Silver 2.5mm2 - Felleskjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det viktige spørsmålet var:
    Kan ett dobbelisolert apparat jordes eller skal det overhode ikke jordes?
    Hvordan var den koblet opprinnelig?

    Husk at jord er jord og skjerm er skjerm.

    Hvis det bare to tråder uten jord som var trukket frem til apparatet, så ville jeg ha koblet slik:

    strom1.jpg
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.059
    Antall liker
    7.904
    Torget vurderinger
    12
    Jording og dobbelisolering er sikkerhetsmessig sidestilt. Jeg kan ikke se noen faglige grunner til at du ikke kan ha på deg både sandaler og vadere, men forstår ikke hvorfor du trenger det.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Jording og dobbelisolering er sikkerhetsmessig sidestilt. Jeg kan ikke se noen faglige grunner til at du ikke kan ha på deg både sandaler og vadere, men forstår ikke hvorfor du trenger det.
    Tenkte på kanalisering av EMI/RFI som jo skal til jord via skjerm
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.059
    Antall liker
    7.904
    Torget vurderinger
    12
    Den vil vel skjerme avhengig av hvor EMC-tett boksen er, hva den er laget av og hvor store huller den har.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Takk for handelen Slither. Blir spennende å teste Supra strømkabel ;)
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    231
    Antall liker
    139
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Hadde nok i utgangspunktet liten tro på hva strømledninger kunne bidra med....
    Men har nå hatt disse/ 4 stk i drift noen uker.
    Det har skjedd noe - musikken oppleves klarere/ klinger mer ut/ mer detaljer...
    Disse ledningene er eneste endring som er gjort/ bortsett fra noen endringer på Roon.
    Hva som har gjort hva vites ikke / men annerledes/ bedre har det blitt.
    Takk for initiativet!
    Har du/ noen forsøkt ulike Supra httkabler med godt resultat....?
    Erik
     

    Loui

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.08.2007
    Innlegg
    190
    Antall liker
    113
    Sted
    Skudeneshavn
    Torget vurderinger
    13
    Er det noen som har ca 1m Supra Lorad Silver 2.5mm2 til overs så er jeg int i å kjøpe gjerne med Supra kontakter

    Mvh Loui
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    815
    Torget vurderinger
    8
    Hvor får jeg enklest tak i pene mørke "pynte"strømper som passer til Supra Lorad Silver 2,5mm2.? Jeg blir ikke helt komfortabel med den lyseblå fargen.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

    J.O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.02.2007
    Innlegg
    652
    Antall liker
    453
    Torget vurderinger
    24
    Hei.
    Nå som dere har brukt denne kablen en stund, hva er deres inntrykk av den?
    Og opplever dere kontaktene til supra?

    Mvh J.O
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har SPC liggende?
    Kan tenke meg å kjøpe noen meter!

    Om ikke, hvor får man kjøpt SPC i metervis?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har SPC liggende?
    Kan tenke meg å kjøpe noen meter!

    Om ikke, hvor får man kjøpt SPC i metervis?
    Har ikke noe til overs til salgs dessverre. Tror ingen selger metervis, kun 25m-ruller - derfor Zerostat satte i gang felleskjøpet.
    Men kan jo hende flere vil kjøpe mer om det dras i gang et nytt felleskjøp :)
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Som vanlig,roligere og sortere bakgrunn :p ,
    men den største forandring kom ved bytte bra Jula støpsel til Supra på sub.
    Der ble det også brukt sølvhylser på lederne.Var meningen at alle lederne skulle
    få hylser,(preamp,dac og eq)men har surret de bort.
    Supra støpsel med sølvhylser strammet opp bassen betydelig hos meg.
    Mulig årsak kan være mindre intermodulasjon.
    Drar en for hardt til når lederne skal skrues fast sies litteraturen at det kan oppstå intermodulasjon.
    Supra støpslene er nok også litt mer nøytrale enn Oyaide C-079 som heller litt mot det varme.
    En morsom erfaring ble det ihvertfall,og ikke for kostbart heller :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Som vanlig,roligere og sortere bakgrunn :p ,
    men den største forandring kom ved bytte bra Jula støpsel til Supra på sub.
    Der ble det også brukt sølvhylser på lederne.Var meningen at alle lederne skulle
    få hylser,(preamp,dac og eq)men har surret de bort.
    Supra støpsel med sølvhylser strammet opp bassen betydelig hos meg.
    Mulig årsak kan være mindre intermodulasjon.
    Drar en for hardt til når lederne skal skrues fast sies litteraturen at det kan oppstå intermodulasjon.
    Supra støpslene er nok også litt mer nøytrale enn Oyaide C-079 som heller litt mot det varme.
    En morsom erfaring ble det ihvertfall,og ikke for kostbart heller :)
    En skal dra strøm, hardt til! Ellers har du risiko på sikt for brann. Gjelder også i bil.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.059
    Antall liker
    7.904
    Torget vurderinger
    12
    Koblinger med nettspenning skal gjerne trekkes til med korrekt moment. Sjekk gjerne data for rekkeklemmer, kabelsko etc for 230V. Om det oppstår intermodulasjonsforvrengning hvis man trekker for hardt til skal jeg klokelig holde kjeft om.
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Supra støpslene er nok også litt mer nøytrale enn Oyaide C-079 som heller litt mot det varme.
    Har det noe med den varme rødfargen og de gullbelagte kontaktene på Oyaide C-079 støpselet å gjøre?
    Hva i så fall med Oyaide P-037 som har rhodiumbelagte kontakter og en kjølig blåfarge?
    Og Supra-støpselene har vel en nøytral gråfarge om jeg ikke tar feil?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Supra støpslene er nok også litt mer nøytrale enn Oyaide C-079 som heller litt mot det varme.
    Har det noe med den varme rødfargen og de gullbelagte kontaktene på Oyaide C-079 støpselet å gjøre?
    Hva i så fall med Oyaide P-037 som har rhodiumbelagte kontakter og en kjølig blåfarge?
    Og Supra-støpselene har vel en nøytral gråfarge om jeg ikke tar feil?

    Sånn sett burde vel Jula låte svært så mørkt og svart ;)

    400178.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    L

    larkus!

    Gjest
    Tipper at det er en aller helsikes god bass med de Jula-støpslene. Sikkert en ekstra oktav nedover i frekvens:)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skal få laget en jeg også og legge ut bilder, må bare bestille noen flere endehylser fra MCRU først
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Skal få laget en jeg også og legge ut bilder, må bare bestille noen flere endehylser fra MCRU først
    Det finnes endehylser som er litt kortere som kan passe i kontaktene.

    https://www.ebay.com/itm/100-Ferrules-uninsulated-silver-plated-2-5mm-7mm-Wire-end/380986557615?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

    Husk at kobberhylser også spiller bra. En aning varmere.

    Jobber med å få tilpasset legering på disse kontaktene. "ZeroStatic One Power Schuko". Dette er ikke enkelt.

    zerostatic_connector_pair_2.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skal få laget en jeg også og legge ut bilder, må bare bestille noen flere endehylser fra MCRU først
    Det finnes endehylser som er litt kortere som kan passe i kontaktene.

    https://www.ebay.com/itm/100-Ferrules-uninsulated-silver-plated-2-5mm-7mm-Wire-end/380986557615?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

    Husk at kobberhylser også spiller bra. En aning varmere.
    Takk for tips, men tenkte å bruke de samme kontaktene som jeg har brukt på de Furutech-kablene jeg har solgt på Torget i ny og ne. Disse har ingen problemer med selv 4mm2 MCRU-hylser av de lengste typene. Så går nok bra :)

    00F431C7-CD13-4B56-9C8D-9AFFAAC8BD9F.jpeg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Skal få laget en jeg også og legge ut bilder, må bare bestille noen flere endehylser fra MCRU først
    Det finnes endehylser som er litt kortere som kan passe i kontaktene.

    https://www.ebay.com/itm/100-Ferrules-uninsulated-silver-plated-2-5mm-7mm-Wire-end/380986557615?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

    Husk at kobberhylser også spiller bra. En aning varmere.

    Jobber med å få tilpasset legering på disse kontaktene. "ZeroStatic One Power Schuko". Dette er ikke enkelt.

    Vis vedlegget 477099
    Du hører forskjell på nitene? Hutte meg tu ;D ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Skal få laget en jeg også og legge ut bilder, må bare bestille noen flere endehylser fra MCRU først
    Det finnes endehylser som er litt kortere som kan passe i kontaktene.

    https://www.ebay.com/itm/100-Ferrules-uninsulated-silver-plated-2-5mm-7mm-Wire-end/380986557615?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649



    Husk at kobberhylser også spiller bra. En aning varmere.

    Jobber med å få tilpasset legering på disse kontaktene. "ZeroStatic One Power Schuko". Dette er ikke enkelt.

    Vis vedlegget 477099
    Du hører forskjell på nitene? Hutte meg tu ;D ;D
    Så lenge de er rent kobber eller sølv, ja. Det tror jeg du også hadde gjort.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.389
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Du verden. Hva er forskjellen?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.389
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Såpass ja. Det betyr altså ingen forskjell. Takk for utførlig forklaring. Hadde det vært et snev av seriøsitet i svaret ditt, hadde jeg kanskje trodd på det du skriver
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Såpass ja. Det betyr altså ingen forskjell. Takk for utførlig forklaring. Hadde det vært et snev av seriøsitet i svaret ditt, hadde jeg kanskje trodd på det du skriver
    Synes svaret er dekkende. Forskjelene på plugger, kontakter ja også kabler er ikke natt og dag eller epler og pærer, men nyanser som mellom mandarin og klementin eller som mellom to typer ale øl eller to typer rødvin. For noen er dette betydelig, for andre uinteressant.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Når en ser hva enkelte har skrevet opp igjennom årene ser en at det å gi seriøse svar til enkelte er bortkastet energi.
    Allerede i åpningen av innlegg ser en med en gang hvor landet ligger.
    Da er det bedre at slike holder seg borte fra slike tråder som dette.Der er gitt svar på spørsmålet tidligere i tråden.
    Dette er typisk "målemafia medlem" som støvsuger slike tråder etter å få drite ut en gruppe og en problemstilling som de ikke har hverken evnen eller erfaringen til å forstå.
    Slike som overhode ikke klarer å smake forskjell på en gammel sur og tørr appelsin og en saftig søt appelsin.
    Eneste grunnen for slike innlegg er kun for å lage kvalm.
     
    Sist redigert:
    L

    larkus!

    Gjest
    Det finnes endehylser som er litt kortere som kan passe i kontaktene.

    https://www.ebay.com/itm/100-Ferrules-uninsulated-silver-plated-2-5mm-7mm-Wire-end/380986557615?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

    Husk at kobberhylser også spiller bra. En aning varmere.

    Jobber med å få tilpasset legering på disse kontaktene. "ZeroStatic One Power Schuko". Dette er ikke enkelt.
    Så vidt jeg vet er alt av endehylser laget av kobber. De er enten tinnbelagte, sølvbelagte eller gullbelagte. De skulle ikke forundre meg om det finnes rhodiumbelagte også........
    At det går an å høre forskjell på disse er selvsagt bare tøv.
    Det neste blir vel at det kan høres forskjell på om klemskruene har kryss-spor eller flatspor.

    Edit: Hvis du innbiller deg at endehylsene farger lyden, så er det vel lurest å ikke bruke slike? :)
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det finnes endehylser som er litt kortere som kan passe i kontaktene.

    https://www.ebay.com/itm/100-Ferrules-uninsulated-silver-plated-2-5mm-7mm-Wire-end/380986557615?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

    Husk at kobberhylser også spiller bra. En aning varmere.

    Jobber med å få tilpasset legering på disse kontaktene. "ZeroStatic One Power Schuko". Dette er ikke enkelt.
    Så vidt jeg vet er alt av endehylser laget av kobber. De er enten tinnbelagte, sølvbelagte eller gullbelagte. De skulle ikke forundre meg om det finnes rhodiumbelagte også........
    At det går an å høre forskjell på disse er selvsagt bare tøv.
    Det neste blir vel at det kan høres forskjell på om klemskruene har kryss-spor eller flatspor.

    Edit: Hvis du innbiller deg at endehylsene farger lyden, så er det vel lurest å ikke bruke slike? :)
    Problemet uten endehylser er at du sannsynlig ødelegger og kutter flere kordeler .

    Legering påvirker lyden. Det er bare å teste forskjellige kontakter. Eks Gull og Rhodium. Jeg har tatt så mange runder rundt dette at jeg har jeg sluttet å lure.

    Der er selvfølgelig snakk om små nyanser, men hvis en bare neglisjerer alle disse i et anlegg så kan en risikere å kjøre hele lyden i grøfta.

    Jeg syns litt synd på folk om driver en hobby uten å høre eller se nyansene.
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Av samme grunn som en ikke bør lage en "grisehale" ved terminering av skjermen i en kabel da det kan gi motsatt effekt enn ønsket,vil en ledning uten endehylse skrudd til i kontakten der da alle enkelkordeler spriker i alle retninger bak skruen gi samme effekt som en "grisehale".
    DH Labs hadde rca plugger som tillot rett terminering av skjerm,dvs. uten å måtte lage "grisehale" av skjermen.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Må blåse liv i denne tråden igjen.

    Denne gangen trengte jeg selv noen meter SPC. Måtte bestille 50m og rullen er her i begynnelsen av november. Trenger ikke hele rullen selv. Noen som vil kjøpe noen meter av "meg" denne gangen. Noen har allerede meldt seg.

    Prisen er 150,- pr meter.

    Det er en indre ro i denne kabalen som jeg liker veldig godt. Etter å ha kjørt mange runder med alternativer så faller jeg tilbake på SPC. Anlegget mitt får mer naturlighet og som nevnt "ro og orden". Den er veldig universal. Det vil si at den passer til de fleste komponenter. Digitalt eller power. Det måtte bare ut! :D

    Jobber med å få en bedre pris på noen veldig gode CE godkjente kontakter.

    supra%20lorad%20SPC%202_5.jpg
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Følger med, har fortsatt 5meter-kveilen jeg kjøpte liggende uterminert i kabelboksen så kunne vært interessert i noen kontakter.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har i et år nå forsøkt å "Source" kontakter fra EBay/Kina som matcher lyden fra eks Wattgate. Mange ser helt like ut, men når ikke opp til anklene lydmessig en gang. Kan det ha noe med Cryo og legeringen å gjøre tro? EBay/Kina sakene ser bra ut, men det holder ikke for meg. Noen av disse kontaktene er også direkte elendige lydmessig. Det følger med et stressmoment, noen ganger krymper lydbildet og samtidig får jeg en "washed out"/ hvit-følelse. Sånn kan jeg ikke ha det.

    Supra SPC er veldig følsom på kontatene.
     
    Sist redigert:

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ikke meningen å spore av tråden, men har noen prøvd Supra SPC mot ölflex kabelen? (2.5mm2 utgaven)

    mvh Kai
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.219
    Antall liker
    9.446
    Torget vurderinger
    2
    Det er da ikke noe problem å kjøpe ønsket lengde Supra, Google han derre ingeniøren og bestill Njål Hansen eller noe
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn