Supra Lorad Silver 2.5mm2 - Felleskjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Siden tråden heter "Supra Lorad Silver 2.5mm2" så tenkte jeg at lederne var nettopp 2,5mm2, men de er altså 2,5mm.
    Ikke rart det var vanskelig å få kordellene inn i crimp hylsene :D
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Siden tråden heter "Supra Lorad Silver 2.5mm2" så tenkte jeg at lederne var nettopp 2,5mm2, men de er altså 2,5mm.
    Ikke rart det var vanskelig å få kordellene inn i crimp hylsene :D
    Åja, men 2,5mm det tilsvarer vel i overkant av 4mm2 det? :eek:
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Siden tråden heter "Supra Lorad Silver 2.5mm2" så tenkte jeg at lederne var nettopp 2,5mm2, men de er altså 2,5mm.
    Ikke rart det var vanskelig å få kordellene inn i crimp hylsene :D
    Åja, men 2,5mm det tilsvarer vel i overkant av 4mm2 det? :eek:
    Nettopp. Så da hjalpe det lite å komme hjem med 2,5mm2 crimp hylser.

    2,5mm = 10avg = 5,26mm2

    AWG.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Siden tråden heter "Supra Lorad Silver 2.5mm2" så tenkte jeg at lederne var nettopp 2,5mm2, men de er altså 2,5mm.
    Ikke rart det var vanskelig å få kordellene inn i crimp hylsene :D
    Åja, men 2,5mm det tilsvarer vel i overkant av 4mm2 det? :eek:
    Nettopp. Så da hjalpe det lite å komme hjem med 2,5mm2 crimp hylser.

    2,5mm = 10avg = 5,26mm2

    Vis vedlegget 431478
    Sikker på at lederne er så kraftige? (Har ikke åpnet esken min enda)
    Noen steder på nettet skriver de 2,5mm2 og andre 2,5mm, men endehylsene du har kjøpt ser ut til å kun få plass til halve lederen?
     
    A

    ANM

    Gjest
    Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden. :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden. :)
    Skjønner ikke hvorfor de skulle ha nytte av det når dette er noe alle har lov til å gjøre selv. Tror du blander med fast installasjon..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden. :)
    Skjønner ikke hvorfor de skulle ha nytte av det når dette er noe alle har lov til å gjøre selv. Tror du blander med fast installasjon..
    Mye man har lov til å gjøre selv, fritar deg ikke fra ansvar. ;)
    Det er mye mulig. Men du mener altså at hvis man kjøper en strømkabel på en hifi-butikk og huset skulle brenne på grunn av kabelen, så kan man sende regninga på nytt hus til feks Isotek, Nordost, etc?
     
    A

    ANM

    Gjest
    Forsikringsselskapene er ute etter å tjene penger, om de finner en mulighet til overføre regningen... Slapp av, bare tuller litt, men trekk skruene godt til gutter!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Dette er tullete ANM. Vi snakker om å sette sammen en ledning og 2 kontakter. Det er lovlig og det er enkelt. Det er ingen grunn til å spre frykt eller kommentere dette i negative ordelag. Jeg regner med at de som er interessert i å være med på et slikt kjøp også er i stand til å koble dette: Rød er grønn og til jord skal du blli.

    Edit: ah, humor? Det skal vi ikke ha noe av før morrakaffen ;)
     

    Membran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    229
    Antall liker
    122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    10
    Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
    Har jordet stikk i veggen hvis det har betydning for svaret.
    Jörgen Wahlsberg, Manager hos Supra, svarer på en e-post at den skal kobles på "sender" siden. Altså i den pluggen som skal inn i veggen.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Spre frykt!;) Det var ikke måte på heller!
    Nei, her kjører vi hardt på morrakvisten. Kaffe snart så blodtrykket kommer under 16 bar igjen. Inntas i badekaret kanskje?
     
    A

    ANM

    Gjest
    Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
    Har jordet stikk i veggen hvis det har betydning for svaret.
    Jörgen Wahlsberg, Manager hos Supra, svarer på en e-post at den skal kobles på "sender" siden. Altså i den pluggen som skal inn i veggen.
    Tror nok du gjør det lurt i å koble til begge sider.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg skjønner heller ikke hensikten med å dytte strømkabelen inn i en antenne. Jeg kommertil å jorde skjermen i begge ender for å, eh, skjerme kablene mot alle former for avgitt og innstrålt støy.
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Ønsker en link til anbefalt dimensjon og kvalitet på endehylse....
    Erik
     

    Membran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    229
    Antall liker
    122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    10
    Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
    Har jordet stikk i veggen hvis det har betydning for svaret.
    Jörgen Wahlsberg, Manager hos Supra, svarer på en e-post at den skal kobles på "sender" siden. Altså i den pluggen som skal inn i veggen.
    Tror nok du gjør det lurt i å koble til begge sider.
    Hvorfor skulle det være lurt?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Slik skal det termineres,også med mål.

    Monterte i går kveld.Spiller nå og dette fungerer bra.Var litt redd at sølv på kobber skulle "ødelegge".
    Dersom ikke kulden spiller meg ett puss (mye ohmsk belastning på nett trafoen)så ble lyden varmere.
    Ett litt større kor verk gav utøverne mer og klarere plass.Økt dybde,front/akter der lydbilde nå starter
    litt lenger bak høyttaler.De tyngre strykere ble klarere definert med mer romopplevelse,
    og enda en gang minsker ett problem jeg mente var ett akustisk problem.
    Dette har skjedd flere ganger tidligere også.Akustikken i rommet står fast og vil derfor ikke kunne
    gi lyd-variasjoner.Eneste som varierer er de elektriske parametre.
    Kablene på dac,preamp og poweramp var en billig og bra oppgradering fra komfyrkabel og lakris snorer.
    Mindre støy (EMI/RFI) gir helt klart økt dynamikk og instrumentenes egenklang,timbre, er vel den egenskap som jeg setter stor pris på med denne kabelen.



    med lyd og med tekst ;)



     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
    Har jordet stikk i veggen hvis det har betydning for svaret.
    Jörgen Wahlsberg, Manager hos Supra, svarer på en e-post at den skal kobles på "sender" siden. Altså i den pluggen som skal inn i veggen.
    Tror nok du gjør det lurt i å koble til begge sider.
    JA! Jeg er ikke til tvil om hva jeg ville ha valgt. Her koblet 4 kabler med forskjellige skjerm-løsninger. Som sikker mange har fått med seg, så har jeg brukt mange hunder timer på å lytte denne kabelen og kontakter.

    DET ER LAGT VED PLUGGENE EN LITEN GULSTRIPETE KRYMPESTRØMPE. DEN SKAL BRUKES TIL Å SAMLE DRAINKABEL JORDLEDER. DVS AT DEN SKAL LIGGE PÅ DENNE MÅTEN. Hvis dere ikke har varmepistol så kan dere bruke en lighter å krympe med. Hold stor avstand fra flammen til plasten. Litt tricky dette da.
    LORAD SPC.JPG
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden. :)
    Se innlegg: #44
    Se innlegg #169
    Kunne vært artig at du kjøpte litt av denne kabelen og testet på forsterkeren din. Alternativt kan jeg lage en kabel med de kontaktene jeg syns er gode, så kune du kan teste. Eks SPC-SilverCrimp-Kaig Gold-Rhodium/OFC/CRYO. På samme tidspunkt hadde det vært artig om du da hadde eks en Nordost Valhalla II. Jeg kjenner til utfallet.

    En person som vurderte å bytte forsterker, beholdt den etter at han fikk på denne kabelen. ...men en vet aldri utfallet.
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden. :)
    Se innlegg: #44
    Se innlegg #169
    Kunne vært artig at du kjøpte litt av denne kabelen og testet på forsterkeren din. Alternativt kan jeg lage en kabel med de kontaktene jeg syns er gode, så kune du kan teste. Eks SPC-SilverCrimp-Kaig Gold-Rhodium/OFC/CRYO. På samme tidspunkt hadde det vært artig om du da hadde eks en Nordost Valhalla II samtdig. Jeg kjenner til utfallet.

    Har alt mitt utstyr koblet om med Supra, men det er av rent estetiske grunner. De lakrissnørene som følger utstyret er umulig å få til og legge seg pent, dessuten ville jeg ha riktige lengder.

    Har ikke godt nok anlegg eller hørsel til å plukke opp disse lydmessige nyansene dere gjør...
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Hvilke lydforandringer man får ved bruk strømkabler er veldig utstyrs avhengig, jeg har brukt en haug med strømkabler av ulike merker også Supra.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har fått testet og vil dele førsteinntrykkene? :)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Dårlig støpsler

    Monterte siste lengde nettopp med Oyiade C-079 og Claes Ohlson..
    Den ble byttet ut til fordel for Supra Lorad 2.5 mk2.Den ble ikke stående lenge i..

    Må nok handle flere Supra støpsler :(


    DSC_1533.jpg
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det er flere som ønsker flere støpsler. Noen tips på hvor en kan handle Supra IEC og Schuko billigst nå? Tenk med frakt!

    Jeg kan få flere støpsler. Syns det er dyrt å sende. Pakke koster 45,- (350g) eller 85,- (1Kg) rett til postkassen. Uten sporing.

    Jeg bestilte 4 spoler kabel og den siste spolen kommer nok en eller annen gang. Dvs 50m :)

    Original Oyiade C-079 er en meget god kontakt. Samme gjelder 046 og 037. For ikke å snakke om 004.
    Wattgate 350i AU har en utrolig indre ro.
    Supra kontaktene gir mest for pengene. Spesielt til den prisen vi har. Dem er litt "runde" og "enkle" i lyden. ... men fortsatt godkjent av meg! Det er mye som ikke er det.
    Jeg gidder ikke komme med dårlige (dyre) eksempler. Se heller hva jeg trekker frem.

    OG IGJEN!

    Få med alle kordelene inn i hullet før du skrur til. Ikke bruk unormal kraft.

    SAMMEN GJELDER DEN STORE PLASTSKRUEN. DEN HAR STORT MOMENT OG SKAL IKKE SKRUS MED MAKT.

    Legg merke til at kabelen er retningsbestemt. Se de meget utydelige pilene på kabelen.
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Monterte siste lengde nettopp med Oyiade C-079 og Claes Ohlson..
    Den ble byttet ut til fordel for Supra Lorad 2.5 mk2.Den ble ikke stående lenge i..

    Må nok handle flere Supra støpsler :(


    Vis vedlegget 431695
    I starten virker SPC grunn og litt hard i lyden. Den blir helt lineær og mye dypere etter litt tid.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Dustin er forholdsvis billige på Supra tror jeg:
    https://www.dustinhome.no/search/supra?sortby=asc
    1 IEC og 1 Schuko Kr 449,00 med frakt :(

    Her må det gjøres noe.


    Vi må forøke å få til:

    1 IEC og 1 Schuko Kr 300,00 med frakt.
    Ja frakten slår jo hardere ut om man bare skal ha ett sett.
    I utgangspunktet synes jeg ikke ca 170 pr kontakt er noen upris, men fraktselskapene her i landet tar seg godt betalt for småpakker..
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Dersom kablene blir bedre etter litt ..jeg er jo bra fornøyd allerede:)

    Trenger nok 4 stk schuko og 1 stk iec da den ene Wattgate iec viste seg ikke er helt som den bør være:(

    Dyr frakt?
    Postbudet,bring sjåførene etc. ønsker seg sikkert hus,bil,stereoanlegg,hytte,båt og feriereiser de også ???.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Dersom kablene blir bedre etter litt ..jeg er jo bra fornøyd allerede:)

    Trenger nok 4 stk schuko og 1 stk iec da den ene Wattgate iec viste seg ikke er helt som den bør være:(

    Dyr frakt?
    Postbudet,bring sjåførene etc. ønsker seg sikkert hus,bil,stereoanlegg,hytte,båt og feriereiser de også ???.
    :)
    Spc blir mye bedre etter 50-100 timer. Alt som stikker ut legger seg. Hvilken type wattgate har du?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Dersom kablene blir bedre etter litt ..jeg er jo bra fornøyd allerede:)

    Trenger nok 4 stk schuko og 1 stk iec da den ene Wattgate iec viste seg ikke er helt som den bør være:(

    Dyr frakt?
    Postbudet,bring sjåførene etc. ønsker seg sikkert hus,bil,stereoanlegg,hytte,båt og feriereiser de også ???.
    :)
    Spc blir mye bedre etter 50-100 timer. Alt som stikker ut legger seg. Hvilken type wattgate har du?

    Wattgate 320i,får ikke dradd jordingen skikkelig til.
    Får bare håpe jeg trenger bytte Claes Ohlson støpslene.Men en lærer,og får nye erfaringer med slike opplevelser.
    Oyaide er kjøpt fra norsk forhandler.
    SPC med CO støpslet gjorde lydbilde rotet/ufokusert,som om en var svært ustødig på hånden når en tar bilder
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Dersom kablene blir bedre etter litt ..jeg er jo bra fornøyd allerede:)

    Trenger nok 4 stk schuko og 1 stk iec da den ene Wattgate iec viste seg ikke er helt som den bør være:(

    Dyr frakt?
    Postbudet,bring sjåførene etc. ønsker seg sikkert hus,bil,stereoanlegg,hytte,båt og feriereiser de også ???.
    Mente bare at frakten i mange tilfeller er den samme om man kjøper et slik kontakt eller en gigantisk TV
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Er det planlagt mer import av kabelen? Kunne gjerne kjøpt 5-6 meter
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn