Supra Lorad Silver 2.5mm2 - Felleskjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg går for Supra hele veien

    Byttet først ut Claes Ohlson og deretter Oyaide C-079
    Foretrekker Supra,klarere,mer fokusert,mer detaljer,ventiler som trykkes ned og slippes på fløyter,
    buens trykk og gang over strenger på strykere osv.Ikke overfokusert på detaljene,bare helt naturlig
    del av fremføringen.

    DSC_1538.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.725
    Antall liker
    7.863
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tror jeg går for Supra hele veien

    Byttet først ut Claes Ohlson og deretter Oyaide C-079
    Foretrekker Supra,klarere,mer fokusert,mer detaljer,ventiler som trykkes ned og slippes på fløyter,
    buens trykk og gang over strenger på strykere osv.Ikke overfokusert på detaljene,bare helt naturlig
    del av fremføringen.
    Så du likte kombinasjonen Supra Schuko og Supra IEC bedre enn Supra Schuko og Oyaide IEC?
    Utifra prisen skulle man jo tro at Oyaide skulle være bedre, men er jo ørene som bestemmer :)
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    609
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Oyaide 079 er en veldig varmlydende plugg som ikke passer inn overalt. Som oftest låter den litt slørende med analogt utstyr, men den kan fungere ypperlig med digitale produkter. Oyaide 046, 037 og 004 har mere "kant" i lyden og bedre definisjon.
    Det handler om å finne riktig match til hver enkelt komponent.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Oyaide 079 er en veldig varmlydende plugg som ikke passer inn overalt. Som oftest låter den litt slørende med analogt utstyr, men den kan fungere ypperlig med digitale produkter. Oyaide 046, 037 og 004 har mere "kant" i lyden og bedre definisjon.
    Det handler om å finne riktig match til hver enkelt komponent.
    Bra observert! Lorad SPC "viser" mye mer av kontakten enn det man er vant med IMO. Under testene mine, kom der tydelig fram at Gull ikke alltid er å foretrekke. ...men Wattgate 350i, som da er gull, kontaktene har en overlegen indre ro. Samtidig er Supra Schuko gull, men den er mer single eller "enklere" i lyden. Drar ikke med seg så mye "Gull"-lyd, hvis en kan si det sånn...
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Disse MCRU Silver Sleeve krympehylsene, jeg nente tidligere i tråden, er et herk å jobbe med. Dem er så trange at jeg tror de fleste vil gi opp. Men allievel, her er et eksempel på et tålmodighetsarbeide ifm med hylsene. Hylsene er egentlig litt for små! Før krymp!

    Sleeve 1.JPG
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Siden Wattgate iec til effekttrinn ikke er helt ok ble det noe ombytting.

    Effekttrinn fikk Oyaide,å ja, den er varm.
    Sub fikk Supra iec isteden for Oyaide
    Kabel til filter ble da igjen Supra schuko og Oyaide iec fra sub,puh:p
    Denne kombinasjonen funker ikke helt,men får nå stå slik inntil videre,
    er for gammel,og egentlig ikke så opplagt til å holde på med dette,
    selv om det som skjer er lett hørbart.
    Dyrt kan det også bli..viss interessen tar overhånd;)
    Bedre å bruke tiden på musikk og turer flott natur med frisk luft:rolleyes:

    Får gjenge opp på nytt og bytte skrue til jording på Wattgate.
    Mente det lå et bilde eksempel i tråden som viste to kontakter
    med forskjellig kontaktflate..

    så slik ser Wattgate 320i ut.Liten kontaktflate.


    DSC_1541.jpg
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Ok, nå begynner jeg å bli pissed på greiene her. Først får jeg crimp hylser som er for små. Ikke bønn i havet å få kordellene inn. Og jo, jeg har prøvd nok. Det var virkelig ikke nubb. Fikk byttet hylser til en str større, og da glir den fint inn på kabelen, men da får jeg pokker ikke hylsene inn i skruterminalene på kontaktene. Hva gjør jeg galt? Så....
    1. Hva heter riktig størrelse på hylsene PM Audio
    2. Kan noen vise meg bilde av en crimp tang som gjør det den skal gjøre.

    I følge tabeller, så skal 2,5mm2 være ca 1,8mm i diameter. Dette går jeg ikke inn i hylse GS-21P som skal ta opp til 2,1mm.
    Tippet at det var skriveleid med 2,5mm2, siden noen plasser har jeg lest at denne kabelen er 2,5mm i diameter. Jeg kjøpte derfor GS-28P som er hakket over GS-21P i størrelse, og skal takle 2,8mm. Her går kabelen greit inn i hylsa, men ikke pokker om det er i nærheten av å gå inn støpselet.

    Banner høyt :(
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.725
    Antall liker
    7.863
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ok, nå begynner jeg å bli pissed på greiene her. Først får jeg crimp hylser som er for små. Ikke bønn i havet å få kordellene inn. Og jo, jeg har prøvd nok. Det var virkelig ikke nubb. Fikk byttet hylser til en str større, og da glir den fint inn på kabelen, men da får jeg pokker ikke hylsene inn i skruterminalene på kontaktene. Hva gjør jeg galt? Så....
    1. Hva heter riktig størrelse på hylsene PM Audio
    2. Kan noen vise meg bilde av en crimp tang som gjør det den skal gjøre.

    I følge tabeller, så skal 2,5mm2 være ca 1,8mm i diameter. Dette går jeg ikke inn i hylse GS-21P som skal ta opp til 2,1mm.
    Tippet at det var skriveleid med 2,5mm2, siden noen plasser har jeg lest at denne kabelen er 2,5mm i diameter. Jeg kjøpte derfor GS-28P som er hakket over GS-21P i størrelse, og skal takle 2,8mm. Her går kabelen greit inn i hylsa, men ikke pokker om det er i nærheten av å gå inn støpselet.

    Banner høyt :(
    Skjønner frustrasjonen, tror du har vært litt uheldig her.
    Hovedproblemet er nok at du ikke har fått endehylser til 2,5mm2 ledere. Kontaktene til Supra støtter maks 2,5mm2, så en hylse på 2,8mm2 blir sikkert da i overkant tykt selv om den trolig blir noe mindre etter crimpingen.

    Så det beste er nok å bestille de endehylsene som Zerostat linket til over, eller skaffe noen endehylser som er for akkurat 2,5mm2 hverken mer eller mindre.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ok, nå begynner jeg å bli pissed på greiene her. Først får jeg crimp hylser som er for små. Ikke bønn i havet å få kordellene inn. Og jo, jeg har prøvd nok. Det var virkelig ikke nubb. Fikk byttet hylser til en str større, og da glir den fint inn på kabelen, men da får jeg pokker ikke hylsene inn i skruterminalene på kontaktene. Hva gjør jeg galt? Så....
    1. Hva heter riktig størrelse på hylsene PM Audio
    2. Kan noen vise meg bilde av en crimp tang som gjør det den skal gjøre.

    I følge tabeller, så skal 2,5mm2 være ca 1,8mm i diameter. Dette går jeg ikke inn i hylse GS-21P som skal ta opp til 2,1mm.
    Tippet at det var skriveleid med 2,5mm2, siden noen plasser har jeg lest at denne kabelen er 2,5mm i diameter. Jeg kjøpte derfor GS-28P som er hakket over GS-21P i størrelse, og skal takle 2,8mm. Her går kabelen greit inn i hylsa, men ikke pokker om det er i nærheten av å gå inn støpselet.

    Banner høyt :(
    Skjønner frustrasjonen, tror du har vært litt uheldig her.
    Hovedproblemet er nok at du ikke har fått endehylser til 2,5mm2 ledere. Kontaktene til Supra støtter maks 2,5mm2, så en hylse på 2,8mm2 blir sikkert da i overkant tykt selv om den trolig blir noe mindre etter crimpingen.

    Så det beste er nok å bestille de endehylsene som Zerostat linket til over, eller skaffe noen endehylser som er for akkurat 2,5mm2 hverken mer eller mindre.
    Veldig flott og informativ informasjon uansett. Tror mange setter pris på denne informasjonen. Ja! ingenting er enkelt!

    De endehylsene fra MCRU i kobber/sølv er trange de også. Trodde først jeg aldri ville få dem på, men etter litt tid klarte jeg det endelig. Supra SPC har veldig mange tynne tråder. De spriker litt i alle rettinger i tillegg. Trikset er å ikke tvinne kabelen for mye, men litt og samle mye. ikke enkelt å forstå.

    Jeg fikk en selvmotsigende melding fra MCRU. Han trodde jeg sikkert var analfabet. Nok om det. :confused: Husk dette, 2,5mm2 er ikke 2,5mm. Det er mange som vil selge diverse rundt om. :mad: Hylsene bør vare minst 2,2mm intern diameter. I beng i alle andre tall.

    Uansett ville jeg ikke brukt endehylser på Supra Schuko. Der fyller skruen hullet sammen med kordelene godt og det blir en god forbindelse.

    Husk at dette er en hobby! Bruk tid å få dette til skikkelig. Ingen andre kabelleverandører lager bedre kabler en deg selv med SPC.

    ---

    Mange spør hvorfor kontaktene gir forskjeller i lyden??? Tipper kontaktene representerer et filter ifm kabelen. Jeg mener bestemt at dårlige kontakter og selvfølgelig kabel kan ruinere et helt anlegg. Med SPC og gode kontakter har dere anledning til å høre det motsatte selv. Ingen annen kabel i anlegget ditt går mer på kvalitet en strømkablene. Faktisk gjelder dette den første 1,5m første kabelstubben sett fra apparatet.
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hvis noen vil tråkke til på kontaktfronten, så er "IeGO 8095" kontaktene vist de beste i verden uansett. Dette er massivt rent Sølv (Ag) med Rhodium (Rh) belegg. Jeg har ikke testet dem, men kommer til å handle inn et sett. Prisen er stiv! SPC holder fortsatt som kabel ifm disse. Her kan vist Oyaide, Wattgate eller Furutech bare gjemme seg! :eek:

    Hvis dere vurderer å handle såkalte high-end kontakter, kan dere jo bare slenge over et spørsmål til meg først!

    iego_8095_schuko_plug_pure_silver_1_1.jpg
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hei
    Ønsker en link til anbefalt dimensjon og kvalitet på endehylse....
    Erik
    SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBay

    Vis vedlegget 431517

    ... og så kommer diskusjonen om krympetangen. :D Den kan dere også kjøpe på ebay. I tillegg kan der bruke en kabel-treatment som heter Caig Gold. Hvis der bruker dette så skal dere tørke nesten tørt før kryning.
    Nå har jeg bestillt disse hylsene, så får vi se.

    Men trenger hjelp til å finne en billig grei tang som ikke lager nok et skjær i sjøen. Har biltema eller jula noe som går å bruke?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hei
    Ønsker en link til anbefalt dimensjon og kvalitet på endehylse....
    Erik
    SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBay

    Vis vedlegget 431517

    ... og så kommer diskusjonen om krympetangen. :D Den kan dere også kjøpe på ebay. I tillegg kan der bruke en kabel-treatment som heter Caig Gold. Hvis der bruker dette så skal dere tørke nesten tørt før kryning.
    Nå har jeg bestillt disse hylsene, så får vi se.

    Men trenger hjelp til å finne en billig grei tang som ikke lager nok et skjær i sjøen. Har biltema eller jula noe som går å bruke?
    Jeg har kjøpt min tang på eBay. Se innlegg #207 over.

    Du vil oppleve at hysene er små, men dem går til slutt.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hei
    Ønsker en link til anbefalt dimensjon og kvalitet på endehylse....
    Erik
    SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBay

    Vis vedlegget 431517

    ... og så kommer diskusjonen om krympetangen. :D Den kan dere også kjøpe på ebay. I tillegg kan der bruke en kabel-treatment som heter Caig Gold. Hvis der bruker dette så skal dere tørke nesten tørt før kryning.
    Nå har jeg bestillt disse hylsene, så får vi se.

    Men trenger hjelp til å finne en billig grei tang som ikke lager nok et skjær i sjøen. Har biltema eller jula noe som går å bruke?
    Jeg har kjøpt min tang på eBay. Se innlegg #207 over.

    Du vil oppleve at hysene er små, men dem går til slutt.
    Har du link til tang?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Nå har jeg bestillt disse hylsene, så får vi se.

    Men trenger hjelp til å finne en billig grei tang som ikke lager nok et skjær i sjøen. Har biltema eller jula noe som går å bruke?
    Jeg har kjøpt min tang på eBay. Se innlegg #207 over.

    Du vil oppleve at hysene er små, men dem går til slutt.
    Har du link til tang?

    Leverandøren jeg kjøpte fra finnes ikke lengere. Sånn er det på ebay. Se bildet så kanskje du finner en lik.
    Tror biltema har en som er god, men litt annet prinsipp. Dette prinsippet kan være bedre.

    Hylsene bør vare minst 2,2mm intern diameter. I beng i alle andre tall. Jeg skal teste ut rent kobber i disse igjen.
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hadde helt glemt at en av dingsene mine trenger en sånn 8-tall formet apparatkontakt. Det har ikke supra ser det ut til. Noen gode tips zerostat?

    EDIT: Fant hos PMaudio. Case closed :D
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Fikk låne en sånn av naboen:

    9014350000*PZ 6 Roto | Weidmüller Product Catalogue

    Vis vedlegget 432078

    Da blir hylsen seende sånn ut;

    Vis vedlegget 432080

    Det bør vel gå?
    hvis crimpen blir for bred kan det bli problemer med å få den i terminalskruehullet i Supra Schuko kontaktene.
    Her et bilder av min aktivitet og crimp. Jeg har fått et helt nytt anlegg med denne strømcasen.

    Hele lyden er mer "single point" og rotes ikke sammen. Syns dette er en klar fordel for videre tweek.
    - Jeg legger merke til at sub-oktavene er mye tydeligere og klare. Bassen er langt mer kontant og fast.
    - Mellomtonen er mer i "box" og klar. Naturlig kant og klart mer forførende og dynamisk.
    - Toppen er der den skal være. Symbaler skal svi og trommer ha "smekk". Kort prosess. Har du hørt de live? jaja Der er nivået.

    De to øverste bildene er av en IEC fra Sonarquest /Rhodium.
    LEGG MERKE TIL AT KRYMPETANGEN MIN LAGER FIRKANTET CRIMP. DENNE TYPEN CRIMP VIL SIKKET GÅ INN I SUPRA SCHUKO.
    Hylsene er fra MERU og sølvbelagt kobber. Jeg skal teste ut rent kobber. Det blir en helt anen pris.
    De nederste er av en Schuko Vanguard /Rhodium.
    LEGG MERKE TIL DE DOBLE TERMINALSKRUENE. JEG BRUKER BARE DEN ØVERSTE VED CRIMP..


    kabel_arbeide1.JPG

    kabel_arbeide2.JPG

    kabel_arbeide3.JPG
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Bestillte 4 poser i dag

    SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBay


    Men,jeg vurderer sterk å kutte IEC`en og ta kabelen rett inn i elektronikken,som det ble gjort i "gamledager".

    Trodde ikke jeg skulle merke noe på sub`n ved bytte fra Oyaide til Supra (deler ved ca. 35Hz),
    men Supraen "tørket" litt opp i bunnen.
    Da må du ta utfordringen som jeg gjorde. Dem er egentlig litt for små, men det går til slutt. Fortvil ikke. Spesielt jord plus drain-kabel.

    Se bildet over. Det er av dem.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har 6m Lodad SPC med 2xSchuko og 2xIEC til overs.

    Sendes omgående.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Tror jeg går for Supra hele veien

    Byttet først ut Claes Ohlson og deretter Oyaide C-079
    Foretrekker Supra,klarere,mer fokusert,mer detaljer,ventiler som trykkes ned og slippes på fløyter,
    buens trykk og gang over strenger på strykere osv.Ikke overfokusert på detaljene,bare helt naturlig
    del av fremføringen.

    Vis vedlegget 431847

    Husk en ting her og da generelt ifm kabler. Alle kabler låter noe confused i starten. SPC er intet unntak. Den kan være litt hard, skarp og ufokusert. Dette gir seg etter noen titals timer... Den får også en dalende kvalitet et sted i denne fasen for så å reise seg igjen. Kontaktene bestemmer mye... SPC er en kabel som ikke sovner over tid. Erfart? Som tidligere nevnt, kan en (1) ferrit ved IEC på digitale enheter passe.
     

    Loui

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.08.2007
    Innlegg
    190
    Antall liker
    113
    Sted
    Skudeneshavn
    Torget vurderinger
    13
    En liten tilbakemelding.

    Etter at nå i dag har satt på de nye kablene så er jeg veldig overrasket at dette har så stor innvirkning på lyden. Jeg er veldig skeptisk til alt som har med oppgradering av kabler for å få bedre lyd i anlegget og spesielt strøm ledning.
    Siden dette var en billig oppgradering så hev jeg meg på og der gikk jeg fem på. Så nå er det bare å nyte lyden å glede meg over at kabelen blir bare bedre og bedre.


    De kablene som ble byttet ut var XLO REFERENCE 2 TYPE 10A.

    Mvh Loui
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    En liten tilbakemelding.

    Etter at nå i dag har satt på de nye kablene så er jeg veldig overrasket at dette har så stor innvirkning på lyden. Jeg er veldig skeptisk til alt som har med oppgradering av kabler for å få bedre lyd i anlegget og spesielt strøm ledning.
    Siden dette var en billig oppgradering så hev jeg meg på og der gikk jeg fem på. Så nå er det bare å nyte lyden å glede meg over at kabelen blir bare bedre og bedre.


    De kablene som ble byttet ut var XLO REFERENCE 2 TYPE 10A.

    Mvh Loui
    Ja, der ser dere... Tipper 100-200 timer innspilling! Anstrøket av "glare" forsvinner. Legg merke til lineariteten nedover...
     

    Loui

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.08.2007
    Innlegg
    190
    Antall liker
    113
    Sted
    Skudeneshavn
    Torget vurderinger
    13
    Jeg skal nyte de 100-200 timen som det tar å brenne dem inn:cool:

    Loui
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hadde vært utrolig gøy å høre noen flere tilbakemeldinger på disse. Jeg mangler noe så essensielt som høyttalerkabler for tiden, så jeg har ikke fått testet noe selv enda.
    Har jeg noe å glede meg til?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hadde vært utrolig gøy å høre noen flere tilbakemeldinger på disse. Jeg mangler noe så essensielt som høyttalerkabler for tiden, så jeg har ikke fått testet noe selv enda.
    Har jeg noe å glede meg til?
    Absolutt. HT kabler handler mer om balanse en du aner. Jeg har på trappene å teste ut flatsølv. Krympet i endene med sølv hylser og skrudd direkte fast i forsterker og HT.
     

    Nordie

    Fersking
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Hvis noen vil tråkke til på kontaktfronten, så er "IeGO 8095" kontaktene vist de beste i verden uansett. Dette er massivt rent Sølv (Ag) med Rhodium (Rh) belegg. Jeg har ikke testet dem, men kommer til å handle inn et sett. Prisen er stiv! SPC holder fortsatt som kabel ifm disse. Her kan vist Oyaide, Wattgate eller Furutech bare gjemme seg! :eek:

    Hvis dere vurderer å handle såkalte high-end kontakter, kan dere jo bare slenge over et spørsmål til meg først!

    Vis vedlegget 432015
    Lurer også på IeGO 8095 kontaktene, noen forhandlere i Norge for disse ? Hadde vore fint om du tok kontakt visst du skal kjøpe disse:)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hvis noen vil tråkke til på kontaktfronten, så er "IeGO 8095" kontaktene vist de beste i verden uansett. Dette er massivt rent Sølv (Ag) med Rhodium (Rh) belegg. Jeg har ikke testet dem, men kommer til å handle inn et sett. Prisen er stiv! SPC holder fortsatt som kabel ifm disse. Her kan vist Oyaide, Wattgate eller Furutech bare gjemme seg! :eek:

    Hvis dere vurderer å handle såkalte high-end kontakter, kan dere jo bare slenge over et spørsmål til meg først!

    Vis vedlegget 432015
    Lurer også på IeGO 8095 kontaktene, noen forhandlere i Norge for disse ? Hadde vore fint om du tok kontakt visst du skal kjøpe disse:)
    IeGO har svært dyre kontakter etter min mening. Dem er bra, ja...


    ...men jeg har nå et annet prosjekt som jeg mener vil nå bortimot 90% av det maksimale. Ligner mye på de sorte IeGO kontaktene over. CE er påkrevet.

    ZeroStatic One

    Connector Details:

    Pure raw copper base construction (Cu).
    Three stage Connector Surface Plating process:
    1. Bright Nickel plating (Ni)
    2. Flash Silver plating (Ag)
    3. Thick 4N Silver Top plating (Ag)
    Hand polished metal conductors.
    Metal surface pore saturation treatment.

    Polycarbonate Front and Back Shell:
    • High temperature resistant
    • Impact resistant
    • Flame retardant
    • Inlaid brass nut for binging posts screws. Withstand 30Kg
    • Environmental plastic

    CRYO treated -192 degrees Celsius. Increase the density of metal, hardness and impact toughness.
    No magnetic parts

    Regner med ca 280,- pr IEC eller Schuko.
     
    Sist redigert:

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Om noen har lyst på mine 4 meter så ta kontakt. De ligger fremdeles i esken.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Om noen har lyst på mine 4 meter så ta kontakt. De ligger fremdeles i esken.
    Da er det bare å kline til folkens!

    Jeg er hel utrolig fornøyd med disse strømkablene. Kjøp noen topp-kontakter i tillegg og du har en high-end kabel. Trust me!
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Fikk ånden over meg i dag og skiftet ut kabelen som stod i EQ.
    Så nå har alt fra stikkontakt Supra lorad,bortsett fra platespiller og SB Touch;)


    lorad.jpg



    Koblet jord og skjerm sammen og isolerte de,men koblet de ikke til kabinett.

    EQ er dobbel isolert.
    Kan den kobles til jord,eller SKAL den ikke jordes?
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ser kult ut at kabelen går rett i boksen. Som i gamle dager. ;) Flott strekkavlaster det der.
    Mange mener at dette blir riktig. Jeg kobler skjerm sammen med jord i begge ender.

    Kan tipper du har fått vesentlig mer transparent og åpen lyd


    Fikk ånden over meg i dag og skiftet ut kabelen som stod i EQ.
    Så nå har alt fra stikkontakt Supra lorad,bortsett fra platespiller og SB Touch;)


    Vis vedlegget 435330


    Koblet jord og skjerm sammen og isolerte de,men koblet de ikke til kabinett.

    EQ er dobbel isolert.
    Kan den kobles til jord,eller SKAL den ikke jordes?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Det viktige spørsmålet var:
    Kan ett dobbelisolert apparat jordes eller skal det overhode ikke jordes?

    Og siden det låter bedre nå må svaret på om det er kabelens fortjeneste
    eller om det er pga den årlige påske basaren i bygdas forsamlingslokale
    sin fortjeneste vente.
    Men Magnepan låter litt mer i retning av Quad akkurat nå.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn