Jeg ønsker å kommentere litt rundt tilgjengelighet på elementer på Tang Band, og hvorfor så mange har fått beskjed om at modellen de hadde bestilt allerede er utsolgt:
Onsdag ettermiddag sendte vi ut nyhetsbrevet. Fra det tidspunkt, og til torsdag morgen da vi hadde mulighet til å ta inn alle ordre og skrive ut plukklister, hadde vi fått inn så mange ordre at vi ikke før onsdag denne uken hadde kommet igjennom alle listene på bestillinger. Normalt behandler vi og sender ut varer samme dag eller dagen etter en ordre har kommet inn. I tillegg har det vært unormalt mye på andre produkter, samt arbeid med service, telefoner, forhandlere, etc.
Naturligvis har det da tatt tid å følge opp alle berørte kunder. Samtlige kunder som ikke har fått det de har bestilt har blitt kontaktet via e-post da vi så at det var tomt av diverse elementer underveis. Det ligger fortsatt flere ordre med utgåtte produkter jeg venter på tilbakemelding på e-post. Det kan bety at e-postadressen til disse kundene har endret seg siden vi registrerte dere i vårt system. Jeg har imidlertid ikke fått automatisk bekreftelse på at noen av disse adressene ikke lenger eksisterer. Jeg holder nå på å sende ut purringer på å få tilbakemeldinger.
Etterpåklokskap er enkel vitenskap, men jeg ser at vi burde ha behandlet disse ordrene på en bedre måte, men det har vært sprengt kapasitet, og dermed har det dessverre gått utover en del kunder. Dette beklager vi på det sterkeste!
Angående Tang Band så har vi valgt å ikke ta inn dette mer, men vi garanterer ikke at dette ikke kan snu. For at dere skal slippe å spekulere i hvorfor, skal jeg informere litt om årsaken:
Tang Band har produksjon i Kina. Kinesere forstår ikke at Norge er et lite land, og med et begrenset marked. Danmark (Jumon Audio) og Finland (HzH Audio) har hatt samme problem. Tang Band krever enorme minimumsordre pr. modell. Vi snakker millionbeløp pr. ordre om vi skal kunne ha et lite utvalg modeller. Dette enorme antallet vil selvsagt holde seg på lager over lang tid. Dette binder kapital alt for lenge da omløpstiden blir uforsvarlig lang.
Vi har flere ganger bedt Tang Band om forståelse for vårt begrensede marked (lille land), og spurt om det er mulig å bestille færre enheter pr. modell, og heler bestille oftere. Svaret er blankt NEI hver eneste gang.
Vi ser etter alternativer, og flere kunder har gitt oss tips på alternativer. Det takker vi for, og skal undersøke disse i tillegg til de vi har sett på selv.
Mvh.
Vidar Øierås, dynaBel AS