Supertorsdag Dynabel - ser ut som TangBand går ut??

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Er ikke dette litt trist i fall korrekt oppfattet? - synes det var mange fine enheter til grei pris fra denne produsenten.
 

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Innlegg
286
Antall liker
70
Triste saker :(
Men ingen tid til å sørge i kveld tydeligvis - hvor er lommeboka??
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
To i alle fall en håndfuld fuldtoner inkl 2x3 og 2x5" superfuldtonen (den med kobber). Har litt liggende fra før iøvrig - men kommer kanskje en dag hvor får tid til at mekke litt høyttaler :)
 

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.646
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Synes ikke dette var trist , Superfulltonene er fantastisk bra,har brukt 5 tommern en stund nå og er superfornøyd.

Så nå ble det et par tand band w8 og noen 3 tommer :)))
 
A

audiosan

Gjest
her ble det 4stk tang band W6-658 og 2 stk tang band 28-847 diskanter.
må da la seg gjøre å få til noen kurrante soveroms høytalere av det:) enden en stor MTM stativ høytaler. eller en slank gulvstående 2 1/2 veis:)
 

Andsor

Medlem
Ble medlem
11.12.2011
Innlegg
42
Antall liker
13
Her ble det iallefall plukket med en hel del elementer, både 3, 4 og 5". 75kr for W3-871 er helt latterlig billig. Kjøp og bygg Tabaq!
 

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
352
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Hei,

Kan neon bekrefte at dynabel slutter å føre TangBand?

LowQ(Vidar)?
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.794
Antall liker
5.351
Sted
oslo
kjøpte et par W4-1320 til minien.
ikke at jeg har brukt for dem akkurat nå, siden bilen ligger i tusen deler, men til den prisen kan de trygt ligge og gjære på hyllen i noen måneder/år ;)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
neida.det kommer nye bedre modeller, som gjør de eksisterende uinteressante
mvh
Leif
 

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.646
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Det kommer nye bedre modeller, som gjør de eksisterende uinteressante...

Hehe - den var god
 

Naturlyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
563
Antall liker
341
Torget vurderinger
23
Takk for tipset!! :)

Får merkelig nok ikke nyhetsbrev fra Dynabel på mail og husker sjelden å sjekke ukas tilbud. Kjøpte med 8 stk av Tang Band W4-1320SJ 4" Fulltone for å teste ut Paraline/Unity konseptet til Tom Danley. Gleder meg!!
 
T

Torget

Gjest
Noen tips om hva som låter best(med lite watt) av "Den minste bukken bruse" eller "TABAQ"(med den samme 3tommern) ?
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jeg var innom Dynabel idag og hørte på de forskjellige modellene de har stilt ut med Tangband elementer og syntes det spilte veldig godt med tanke på naturlighet i lydbildet og forsvinningsfaktor på høytalerne. deretter hørte jeg litt på Elac AMT-180. De spilte vesentlig bedre enn Den største tangband monitoren de har bygget.

Der Tangband var tilbakeholden og reservert, men homogen så blomstret AMT-180 opp og gikk dypt i bassen og serverte en helt annen topp en tangban elemenetet maktet. Stemmer og instrumenter satt bedre samt sweet spot ble ikke så smalt. Jeg har ikke hørt TABAQ modellene men jeg for min del kjøper nok ett par AMT-180. 10 lapper er ikke så galt når man får råbra lydkvalitet, 4 forsterkere med balanserte, ubalanserte og digital innganger samt ett flott kabinett med bånd diskant i samme pakke.
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Trur alle fuldtoner bør suppleres av en diskant - men fordelen er at du kan dele mye høyere i frekvens (=bedre komponenter til samme pris).
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
^Å supplere med diskant er ikke bare-bare!

De som har kick på fulltoner blir overmåtelig glad i ekteheten i lyden! Sømløs i hele frekvensbåndet og kvikk - i horn iallefall!
Den tonale balansen i ytterfløyene er så som så, men det er lett å leve med. Værre å leve ute ekthet i musikken!

K.

PS: Satte TB W8-1772 inn i mine Lowther-hornkabinetter i dag. Spiller fint og levende - UTEN ropertlyden som Lowther er beryktet for...
:)
 
Sist redigert:

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.475
Antall liker
996
Bestilte meg like godt ei bøtte W2-803, så nå er lagerstatus 16 stk. Blir nok mest for gøy og tidsfordriv, tenkte å teste "linjekilder" med åtte elementer i hver kasse, mindre "MTM" med tre elementer som 1.5-veis og Aura Whisper-inspirert kinosystem med to elementer i hver boks. Har noen W6-1139 liggende som kan trø til i bunn.

 

Naturlyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
563
Antall liker
341
Torget vurderinger
23
Takk for tipset!! :)

Får merkelig nok ikke nyhetsbrev fra Dynabel på mail og husker sjelden å sjekke ukas tilbud. Kjøpte med 8 stk av Tang Band W4-1320SJ 4" Fulltone for å teste ut Paraline/Unity konseptet til Tom Danley. Gleder meg!!
Jeg får ikke de elementene jeg hadde bestilt. La inn ordre tidlig torsdag. Først på mandag fikk jeg en en generell pressemelding/mail om at enkelte elementer var utsolgt, dette var en mail de tydeligvis sendte ut til alle. Da ante jeg ugler i mosen siden jeg ikke hadde fått noen tilbakemelding på ordren. Etter å ha mailet og bedt om ordrebekreftelse fikk jeg beskjed om at også "mine" elementer var utsolgt. Hvorfor var det positiv lagerbeholdning når jeg la inn ordre da? Solgte de elementer fra butikken som allerede var solgt i webshoppen? Jeg synes hele håndteringen av ordren og oppfølgingen var ganske uprofesjonell.Til forsvar får en vel tillegge at de nok hadde en stri tørn med å håndtere alle ordrene. Og at når jeg først fikk dialog så var det med en kvikk og hjelpsom fyr som tilbød meg noen litt dyrere titan-elementer til samme pris. Men de ville jeg ikke ha.

Så statusen er, for min del, Dynabel får minus i boka for elendig oppfølging og at jeg sitter igjen med en følelse (dette er en ren gjetting, basert på at det faktisk var en positiv lagersaldo og mulig å legge inn en ordre) at kunder i butikken eller andre postordrekunder ble forfordelt på bekostning av meg. Dynabel får pluss i boka for serviceminded medarbeider som virkelig prøvde å få til en løsning. Etter at jeg selv mailet dem og spurte hva status var.
 

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.646
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Jeg sitter med samme feelingen som Naturlyd .

Min ordre ble godkjent og bekreftet av Dynabel via mail samme kveld,Bestilte noen små elementer + noe annet som jeg 2 dager etterpå får beskjed om er utsolgt,jeg bestilte få minutter etter supersalget startet.
Utolig klønete system hvis det ikke er automatikk i lagerstatusen,eller som jeg misstenker-muligens ble storkunder/fastkunder prioritert ?

Uansett, jeg fikk hovedelementene jeg bestilte,men er ikke fornøyd med nettbutikken/dynabel når jeg ser også andre oppleve lignende problemer.
 
Sist redigert:

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Jeg bestilte onsdag kveld, fikk mail torsdag formiddag (først heim fra jobb ut på kvelden) at 2 enheter av bestilte var utsolgt og anmodning om bekrefte om jeg ønskede andre og. Må oppfatte dette som ok - det var veldig betydelig prisnedsettelse på i forveien i forhold til kvalitet billige enheter - og det er enkelt og greit vanskelig at håndtere en massiv større ordrepågang en det man i kvardagen er "gearet" for. Har korrespondert litt med Vidar i Dynabel, problemet i forhold til TangBand er at det er veldig høye kvanta som er "minimumsordre" - slik det blir mye "dødtid" på lager. I tillegg går det en rom stund fra bestilling til levering. Skjønner at det er vanskelig at drive butikk i et lite land med ennå mindre omsettning av slike produkter.

Men er det noen enheter som nok kan vere interessert i - er det selvsagt fritt frem for at lage en "bestillingsside" og så bestille direkte fra TB.

Kabeldrageren: det jeg tenker på med diskant er at få LITT spredning i øvre frekvenser, f.eks. dele 6dB fra rundt 10 khz og opp? Trekker selv på årene - og ble i tvil etter at hørt en "høretest" på gutten's iphone - som viste jeg hørte lite fra 15khz og opp. Ble litt forbanna og påstod at det var en dårlig høyttaler på denne mobilen, men problemet var at jenten på 14 hørte det jeg ikke hørte...:(

Så spørsmålet er vel hvor mye egentlig det betyr?!
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.794
Antall liker
5.351
Sted
oslo
la inn ordren natt til tordag, og fikk heldigvis de to W4-1320 jeg bestilte.
til dere som ikke fikk elementene dere bestilte; betalte dere med kort, eller valgte dere faktura?
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Jeg ønsker å kommentere litt rundt tilgjengelighet på elementer på Tang Band, og hvorfor så mange har fått beskjed om at modellen de hadde bestilt allerede er utsolgt:

Onsdag ettermiddag sendte vi ut nyhetsbrevet. Fra det tidspunkt, og til torsdag morgen da vi hadde mulighet til å ta inn alle ordre og skrive ut plukklister, hadde vi fått inn så mange ordre at vi ikke før onsdag denne uken hadde kommet igjennom alle listene på bestillinger. Normalt behandler vi og sender ut varer samme dag eller dagen etter en ordre har kommet inn. I tillegg har det vært unormalt mye på andre produkter, samt arbeid med service, telefoner, forhandlere, etc.

Naturligvis har det da tatt tid å følge opp alle berørte kunder. Samtlige kunder som ikke har fått det de har bestilt har blitt kontaktet via e-post da vi så at det var tomt av diverse elementer underveis. Det ligger fortsatt flere ordre med utgåtte produkter jeg venter på tilbakemelding på e-post. Det kan bety at e-postadressen til disse kundene har endret seg siden vi registrerte dere i vårt system. Jeg har imidlertid ikke fått automatisk bekreftelse på at noen av disse adressene ikke lenger eksisterer. Jeg holder nå på å sende ut purringer på å få tilbakemeldinger.

Etterpåklokskap er enkel vitenskap, men jeg ser at vi burde ha behandlet disse ordrene på en bedre måte, men det har vært sprengt kapasitet, og dermed har det dessverre gått utover en del kunder. Dette beklager vi på det sterkeste!

Angående Tang Band så har vi valgt å ikke ta inn dette mer, men vi garanterer ikke at dette ikke kan snu. For at dere skal slippe å spekulere i hvorfor, skal jeg informere litt om årsaken:
Tang Band har produksjon i Kina. Kinesere forstår ikke at Norge er et lite land, og med et begrenset marked. Danmark (Jumon Audio) og Finland (HzH Audio) har hatt samme problem. Tang Band krever enorme minimumsordre pr. modell. Vi snakker millionbeløp pr. ordre om vi skal kunne ha et lite utvalg modeller. Dette enorme antallet vil selvsagt holde seg på lager over lang tid. Dette binder kapital alt for lenge da omløpstiden blir uforsvarlig lang.
Vi har flere ganger bedt Tang Band om forståelse for vårt begrensede marked (lille land), og spurt om det er mulig å bestille færre enheter pr. modell, og heler bestille oftere. Svaret er blankt NEI hver eneste gang.

Vi ser etter alternativer, og flere kunder har gitt oss tips på alternativer. Det takker vi for, og skal undersøke disse i tillegg til de vi har sett på selv.

Mvh.

Vidar Øierås, dynaBel AS
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Kanskje importørene i Norge, Danmark,Finland og Sverige skulle gå sammen om å bestille?
 
A

audiosan

Gjest
høres meget fornuftig ut:) men dog litt vanskelig å gjennomføre i virkeligheten vil jeg tro:)
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Kanskje importørene i Norge, Danmark,Finland og Sverige skulle gå sammen om å bestille?
Vi har foreslått dette for en stund siden, svaret er at Tang Band ikke vil dele minstebestillingen for én distributør på flere land ved å dele opp forsendelsen til flere mottagere. Hele forsendelsen må komme til étt av landene, og så må det landet fordele varer til de andre. Det er en del praktiske utfordringer rundt dette jeg ikke skal gå i detaljer på annet enn at vi ikke har kapasitet til å håndtere en slik løsning. Mulig det hadde fungert med færre modeller, men da er jo også utvalget mindre - hvis det er et problem.

Vidar.
 
Topp Bunn