Sundkoien Searching Superior Sound...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Spennende, ærlig, åpen og jordnær historie. Gleder meg til fortsettelsen, men trekk det gjerne ut sånn at vi rekker å nyte underveis. ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bursdag og greier. Gratulerer!!!

    Drit forresten i RoDa og disse langdryge greiene hans. Man skal ikke stole på folk som synes det er deilig å ta seg best mulig tid når en drar av plasteret fra hårete legger!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    TOMZ, kjent blant tidligere kvinner som "Klar, ferdig, ... eh ferdig..." :D

    EDIT: Grattis med bursdag til trådstarter :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    TOMZ, kjent blant tidligere kvinner som "Klar, ferdig, ... eh ferdig..." :D

    EDIT: Grattis med bursdag til trådstarter :)

    Eller de to kaninene som møttes... " Har du lyst" sa den ene...
    "Var det godt" , sa den andre,....:p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    TOMZ, kjent blant tidligere kvinner som "Klar, ferdig, ... eh ferdig..." :D

    EDIT: Grattis med bursdag til trådstarter :)

    Eller de to kaninene som møttes... " Har du lyst" sa den ene...
    "Var det godt" , sa den andre,....:p
    Gjelder å være effektiv slik at man får frigitt tid til haifai, musikk, fotball, øl & pølse og andre gøyale ting ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    TOMZ, kjent blant tidligere kvinner som "Klar, ferdig, ... eh ferdig..." :D

    EDIT: Grattis med bursdag til trådstarter :)

    Eller de to kaninene som møttes... " Har du lyst" sa den ene...
    "Var det godt" , sa den andre,....:p
    Gjelder å være effektiv slik at man får frigitt tid til haifai, musikk, fotball, øl & pølse og andre gøyale ting ;)
    Du glemte matje sild TOMZ...:rolleyes::cool:

    gismo
    Nei ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Hvis det ikke var RCD955 eller 965. Jeg hadde en RCD965BX II Limited Edition med diskret oppbygget analog utgang (original oppgradering fra Rotel i England). Spilte fint
    Ein slik ein var også innom de gemakker jeg bebodde i perioden 1993-2003 :cool:
    Den spilte absolutt pent på datidens "low-fi" anlegg hos quinden jeg residert hos.
    Jeg husker sågar at jeg kikket lenge og lengselsfylt etter et brukt Proceed CDT drev med ekstern DAC.
    Men damen ville ikke ha de 2 stygge boksene.
    Dessuten var det altfor dyrt må vite...SUKK :rolleyes:
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for gratulasjoner, gutter!

    Driver akkurat og river ut den gamle kjøkkeninnredningen, og skal inn med en ny ila primo mai..
    Kan bli liten tid til oppdateringer, men skal prøve å fortsette.

    Framhaldssoga held fram... :)

    M
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Oppfyllelse av en drøm - nye høyttalere!

    En av kameratene i nabolaget, som var litt eldre enn meg, var hengiven musiker og søkte lykken i hovedstaden.
    Han kom fort ned på jorda igjen, og forstod at han måtte søke "ærlig" arbeid.
    Til alt hell fikk han jobb i Torggata, hos ingen ringere enn Tor Aamodt/Lyric Hifi.

    Det ble mange turer inn til byen, og lange lytteseanser i Torggata. ProAc, Mark Levinson, Cary Audio var vel det som ble viet mest oppmerksomhet.
    Husker at jeg ble trollbundet av både Tablette, Response 2 og Response 2,5 når det spiltes på rørforsterkere og gode vinylrigger.
    Jeg drømte meg bort, og håpet at jeg en dag kunne eie slikt utstyr(isteden for Celestion/NAD/Denon som gutta på andre siden av veien solgte..)

    Så, da jeg endelig var finansielt oppegående igjen etter skilsmissen, dro jeg til Torggata og hentet et pent brukt par ProAc Response 2,5

    proac25.jpg

    Snell var modne for re-foaming, og ble solgt til en nevenyttig kompis med rep-sett og kontaktlim..

    Glemmer nok aldri de første tonene hjemme i stua med Response 2,5. En utrolig romfølelse, med super oppløsning og bass som gikk helt ned i kjelleren(Stereophile målte output helt ned til 26 Hz.. Snell stoppet på 49..)
    Til tross for Cayins lett slitsomme topp var dette nærmere himmelen enn noen gang! Jeg levde lykkelig hele den vinteren, og var sikker på at disse høyttalerne aldri kom til å forlate stua mi!

    M
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hifitabbe, del 2; Enda en kineser på (Hobro)plass...

    I et desperat forsøk på å få "fot" igjen i stueanlegget, ble Marantz'en vurdert som gammel og ny spiller kjøpt inn.
    I håp om synergi-effekt havnet jeg igjen hos Norsk Audio Teknikk.
    En Cayin CD 252 ble oppjustert med xo-klokke og bedre OP-amper. Fikk jo litt skryt i pressen denne spilleren, så jeg tok sjansen..

    IMG_0014.jpg


    Spilleren spilte betydelig kjøligere og klarere, og med mer dynamikk enn Marantz.
    Uvant til å begynne med. Jeg har alltig likt en viss varm grunnklang i lydbildet. Det viste seg også at den hadde litt av de samme problemene som forsterkeren, en litt kunstig/glassaktig øvre diskant. Mellomtonen hadde dynamikk og rike klangfarger, mellombassen var litt slank mens dypbassen stram og kraftig.
    Det siste ryddet opp ift ProAc R2,5.

    Man venner seg til det meste, og snart syns jeg det låt riktig bra på endel plater. Problemet var at mange plater ble låtende for tynt og skjærende...
    Jeg begynte snart å fantasere om en forsterker med varm, organisk klang og mere smekk i mellombassen....
    Jeg var fanget i hifi-helvetet :/

    M
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sammen med Response 2,5 og Cayin CD 252 så begynner jeg å kjenne meg igjen Sundkoien:)
    Det var vel ca her jeg "kom inn i ditt HiFi-liv"....ja ja... den ble vel litt romantisk, men står vel for den åsså vi M:cool::p
    Keep on buddy;);)

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen sjanser må man ta i livet.
    Ikke alt man gjør er like heldig, men det kan være moro lell.

     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Oppvåkningen

    Det gikk et år. Et år fylt med lengsel og smerte. Jeg viste at ProAc R2,5 var god for bedre lyd enn det jeg nå hadde, men var veldig usikker på veien videre.
    Jeg fylte min ungkarstilværelse med jakt og fiske, venner, fest, noen lettlivede jenter og DIY. Det siste kommer jeg tilbake til.

    Midt oppi dette hadde en av mine gode kamerater opplevd et rent helvete.. Han mistet sin mor og far i løpet av 8 dager, begge døde av lengre tids alvorlig sykdom.
    Han var selvfølgelig svært nedfor. Ikke lett å miste selve rotfestet i livet, og ufattelig at begge ble borte så å si samtidig. De var midt i 50-årene.

    I denne tiden fylte vi tilværelsen med fisketurer og hifi. Han kom etterhvert til hektene, og fant ut at han behøvde et nytt og bedre hifianlegg.
    Han var vel mer vidsynt enn undertegnede, og hadde hørt mye om at rørforsterkere var tingen til ProAc. Han hadde et relativt nytt sett Studio 140 mk1.
    Valget stod etterhvert mellom PrimaLuna og Rogue, og da han plutselig kom innom slik at jeg kunne vurdere Rogue Chronus på mine Response 2,5 var det som om lynet slo ned i stua!
    Plutselig hørtes messingblåsere troverdige ut! Nå var hi-hat'er og kassegitarer til å tro på!
    Jeg ble helt satt ut. Vi satt oppe til langt på natt og lyttet. Demo-eksemplaret fra PlanetSnapa kom aldri ut av døra mi igjen :)
    Håvar og jeg har felles bekjente fra barndommen, og en hyggelig kompis/demo-pris ble avtalt.

    Kineseren ble forvist til en kar i nabolaget. Jeg hadde sett lyset! Amerikanerne var beviselig bedre på å tolke lyd enn kineserne(det er jo bare å høre på de snakke... :/ )

    anlegg1-2.jpg

    anlegg1.jpg

    IMG_2100.jpg


    Jeg får bare takke kompis Bengt for å ha dratt meg inn i rørverdenen. Jeg ser meg nok aldri tilbake ;)

    M
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott M, liker din jordnære stil og ditt tempo, er sånn at vi oppi åra henger med også;);)

    gismo
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Sier meg særs enig m. ovennevnte taler. ^^


    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Repsonse serien ble i sin tid voicet på eldre ARC forsterkere. De hadde langt mer rør-lyd enn det ARC har i dag slik jeg hører det. Rogue er et merke jeg har god tro på. Når en får de kjipe røra som sitter i originalt ut så kan en få et festfyverkeri av en forsterker. Hadde selv Rogue M180 til test over en lengre periode. de likte jeg godt for å si det enkelt.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "The Awakening" var et godt skrevet støkke.:)

    Livet har lært oss, -at før eller senere ender man opp med rør.
    I mange anlegg opplever man at man får tilført mer liv, kjøtt og blod ved å bytte transer mot rør.
    ikke så viktig med specs og målinger, men matching skal man bruke tid på. Ofte blir det dyrt før det sitter dessverre.

    Ser fram til å høre mer om lettlivede jenter og DIY,-slik du lover.
    Du har vel ei historie med vinyl også?
    Hold fram M!:)

    Mvh
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    DIY (Gjør det selv, for helvete!)

    Jeg har alltid vært veldig fasinert av høyttalere. Det er vel kombinasjonen av teknikk og møbel som er ekstra interessant.
    Jeg bygde min første høyttaler da jeg var 13 år. Hadde ikke peiling på delefilter, men gjorde forbedringer på et sett jeg hadde.
    Det ble ny kasse, nytt basselement med bassrefleksløsning. Hadde ingen utregning eller beregning for bassrefleksrøret, men lyttet
    meg fra til det som låt best. Begynte med et langt rør, og kappet med nedover. Det er greit med ei pølse som er for lang.. ;)

    I tyveårene ble jeg mer teknisk, og leste bøker om høyttalerkonstruksjoner og delefilterberegninger. Fikk et lite innblikk i en stor verden.
    Det er morsomt å skape, og uendelig spennende å koble til et nybygd høyttalerpar og lytte til kreasjonen. Ofte blir det nedtur, men av og
    til treffer man brukbart.
    Fram til jeg kjøpte ProAc i 2006, hadde jeg bygd 16 par høyttalere. Alle ble solgt til kamerater i nærmiljøet. Kjøperne var fornøyde, og selv om
    jeg ikke alltid var fornøyd med lyden var det moro å se sine egne produkter hos andre.

    Da jeg bodde alene etter skilsmissen hadde jeg relativt mye fritid. Jeg kom over et par meget spennende hjemmesider:

    DIY-Loudspeakers

    Zaph|Audio

    Disse revolusjonerte min DIY, og i 2007 fikk jeg igjen blod på tann. Jeg ville ha ProAc D15-kloner på gutterommet i første-etasjen.

    D15.jpg
    IMG_0020.jpg
    IMG_0021.jpg


    Finering er vanskelig, men disse ble relativt vellykkede. Seas midbass og Scanspeak sin berømte 19mm diskant..

    M
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bygde du noe fra troels? Ble veldig fin den klonen som du bygde.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Veldig kjekt å følge med på hifi-historien din og hvordan du beskriver den, sundkoien! Må vel til slutt innrømme, at det er greit at du sprer det ut med ujevne mellomrom og ikke kommer med alt med en gang :)
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Oi, Sundkoien - det var pent bygget. Har selv et par D15, og det låter riktig så bra. Spennende å lese det du skriver. Og i debatten om hastigheten du skriver i: Perfekt hittil!

    hvego
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Låt den like bra som den ser ut, så har du vel ikke solgt denne?:)
    He-he, dette er vel alle DIY-ere sin forbannelse. Du bygger noe, blir mer eller mindre fornøyd, selger det og går videre..
    Denne kreasjonen spilte veldig likt D15; relativt stort lydbilde, et strøk av varme i mellombassen og nedre mellomtone. Diskanten lett sukkersøt, noe som kjennetegner alle ProAc med D2010-elementet.
    Jeg hadde en Vincent hybrid forsterker på 2x100w på disse, og det ble litt smør på flesk da Vincent har den samme klangsignaturen.
    Høyttalerne lever nå det glade liv i stua til en bluesbassist på Kongsvinger, der de blir foret men strøm fra et stort NAD-sluttrinn.

    M
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bluesbassist.:)
    Morsomt at du vet hvor de er og at de lever i beste velgående.
    Tipper du la både sjel og krefter i de klonene som så så fine ut.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er best da sundkoien, kjøpe haifai eller kloner ? Slik jeg ser det ligger mye av magien i delefiltret. Elementer og kabinett kan en kanskje få sammen. Men hjertet i en høyttaler, dvs delefilteret , er ikke like lett å få swung på.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott byggverk disse ProAc D15-klonene M, det var også de jeg lånte med hjem en gang, men du kommer sikkert til dem senere;)

    gismo
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hva er best da sundkoien, kjøpe haifai eller kloner ? Slik jeg ser det ligger mye av magien i delefiltret. Elementer og kabinett kan en kanskje få sammen. Men hjertet i en høyttaler, dvs delefilteret , er ikke like lett å få swung på.
    Her er du ved kjernen. Det hjelper ikke med verdens beste elementer og verdens peneste håndtverk hvis ikke delefilteret får elementene i samspill!
    Det er mange hifi- og høyttalerprodusenter som har gått litt i baret her.

    Mange synd det er ille å betale mange tusen for en skarve høyttaler, men glemmer den forskning og testing som ligger bak delefilterdesignen.
    Se på Alan Shaw i Harbeth, Stewart Tyler hos ProAc og Franco Serblin med sine Sonus Faber. Det er her selve kunsten ligger.
    Hos Harbeth sitter 3-4 mann og bytter ut mikroskopiske verdier i spoler, kondensatorer og motstander i 30 - 40 timer før de sier seg endelig fornøyd. Dette er ETTER at selve høyttaleren er ferdig utviklet!
    Det finpusses i delefrekvenser, dempeledd, BBC-dip stiger osv.
    I tillegg kommer kanskje at de bytter ut basselementet for å få en annen q-verdi osv.

    Slike ressurser har sjelden en DIY-er til rådighet. Men, det går an å bruke sitt blotte øre til 99% fornøyd resultat. Jeg kommer tilbake til hva som antakelig er veien å gå for et "perfekt" resultat. Uansett er høyttalerbygging utrolig utviklende for å lære nye sider ved denne hobbyen.

    M
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    DIY del 2; Less is more

    ProAc D15 klonen forsvant til Kongsvinger, og jeg hadde funnet ut at jeg trengte en mindre høyttaler med mindre membranareal til det lille gutterommet.
    Alle som har hørt en eller annen versjon av ProAc Tablette har vel blitt mer eller mindre imponerte. Det å få stor lyd ut av en pytteliten høyttaler er gøy i seg selv.

    Jeg bedrev litt research, og fikk faktisk tak i de 2 siste elementene Seas i Moss hadde av dette slaget;
    W11_3_W11CY001_driver.jpg

    Seas W11CY001, den berømte bassen fra ProAc Tablette Signature Reference 8 (Puh.. for et navn!)

    Dette var selvsagt ikke produsert for ProAc, men personen jeg snakket med betrodde meg at det egentlig ikke var noen forskjell foruten at det ikke stod "ProAc" på kanten av chassiet..

    Gravesen var også her til stor hjelp; SEAS-W11CY001

    Etter et par uker i snekkerboden så det slik ut;
    IMG_0015.jpg
    IMG_0016.jpg
    IMG_0017.jpg


    Jeg hadde ikke stor erfaring med bittesmå høyttalere fra før, men det er jo innlysende at et 10cm basselement ikke kan flytte store mengder luft..
    Jeg liker å spille ved relativt høyt volum, og derfor ble jeg med denne saken balanserende på den berømte knivseggen nesten hver gang..
    Akkurat når det spilte veldig godt, var jeg på tålegrensen for elementet.

    Lyden ble veldig god! Jeg bygde et seriefilter isteden for ProAc's typiske parallellfilter(for biwiring).
    Dette var min til da mest vellykkede konstruksjon, og mange som var innom lot seg imponere av det store lydbildet.
    Den passet også svært godt inn i det lille rommet på 17 kvm.

    M
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Prøv aktiv deling, med ditto forsterkere og DSP. Det er ihvertfall et verktøy der en raskere kan finne ut av forskjellige ting.
    Mest sannsynlig forblir den veien og :p

    Ellers så ser det bra ut, gøy med selvbygg!!

    Jan Robert
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hifi-tabbe del 3; Den jæ... kineseren!

    Jeg bygde de små ProAc Tablette-klonene mens jeg hadde Cayin-forsterkeren oppe i stua.
    Til daglig spilte Tablettene på Vincent 100w hybrid, en myk og "blomstrete" lyd med stort lydbilde og litt utflytende bass.

    Plutselig en dag fikk jeg for meg at jeg skulle teste de oppe på den merkbart strammere og dynamiske Cayin.
    Det låt strammere, mye mer dynamisk og med et litt smalere lydbilde.. Hm.. her må vi skru opp, var nok tanken.
    Marcus Miller trakterte elbassen, og "tappet" og dro i strengene så Seas elementet svettet.

    Stor stue, små høyttalere og en hyperaktiv forsterker var en ufattelig dårlig kombinasjon..
    10 cm basselementer i en høyttaler på 84 dB/1 w..
    PLOPP! sa det plutselig. Jeg hadde nettopp funnet maksimal slaglengde på basselement.
    Etterpå skrapte det hver gang elementet gjorde et lite utsving.

    Brent svingspole pga en jævla kineser som burde gått på Ritalin. Fanken.
    Etter flere dagers telefonering fant Eltek et nytt element på et lager hos en annen butikk.
    Jeg byttet ut elementet, satte høyttalerne opp nede på gutterommet igjen
    og lagde et lite tusj-merke ved siden av volumrattet. Hit, men ikke lenger.

    Det hadde altså kostet meg 1250 kr å finne ut at min musikksmak og spillestil ikke kunne klare seg med 4,5 tommers basselement.
    Høyttalerne måtte altså ha minst 5,5 tommer midbass var konklusjonen. Membran-arealet øker betraktelig for hver cm du legger på diameteren.
    Dette er nok grunnen til at mange høyttalerprodusenter ikke lager mindre midbasser enn 5,5 tommer på sine små stativere.
    Lesson learned.

    M
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hør! - Hør!

    Har nettopp utført tidenes Shoot-out mellom noen små Dansker og noen littegrann større Engelskmenn!
    Ble forbauset, men hadde vel en anelse.. Hvordan det gikk?

    Følg med, følg med! Her kommer HCS til å si; "Hva var det jeg sa!"

    M
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn