Sugden A21Se erfaringer

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Det vil si at du mener at denne forsterkeren er strømsterk nok til de fleste høytalere?.



Det ER en knall forsterker, om den er kraftig nok til å drive det den blir satt til å drive. Matching...heter vel det. ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Strømsterk ja. Effektsterk; til de fleste høyttalere i normale rom? Ja.

Noen liker å imponere seg selv og venner med lydtrykk langt over det som gir noen som helst musikalsk innlevelsesmulighet; juvenile lydfreaker tror jeg man kan kalle de? De som prater om watt og trøkk iallefall..

Musikkelskere vil fryde seg over den fargerike presentasjonen, den utmerkede musikalske flow, melodinyanseringen, timingen og den rike musikaliteten som Sugden-settet har å by på (please, ikke fokuser bare på forsterkeren, det er så kvisete og halvveis). Uten å bekymre seg om headbangere helst ville høre sin Chopin (som de forresten ikke hører på, det er ikke nok basstrøkk) på 120dB+..

Mvh Vidar P
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Har fått lyttet en del til denne, samt a21mkII settene i det siste, og blir bare mer og mer imponert. Likte den (SE) godt første gangen jeg hørte den, men i motsetning til veldig mange andre produkter som det heller går andre veien med, altså at man finner "feil" etterhvert som man blir kjent med det, så vokser disse seg bare bedre og bedre.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Har også vært innom Maxwell, og ja, der kan han trylle frem godlyd så det holder.
Men; for MIN del var det ikke Sugden som var den store beholdningen etter besøket.
Det var det derimot Opera sine stativhøytalere som var. De spiller nyyyydelig, på alle måter, bortsett fra den aller dypeste bassen da.........
Og det kvittet hvilket forsterkeri og hvilken kilde som ble brukt, IMO!
Syntes nemlig at både noe eldre Meridian-utstyr og Unico Research spilte omtrent på høyde med Sugden............. Heller ikke krysninger mellom Meridian, Sugden og Unico ga de helt store utslagene den ene eller andre veien...

Men for all del, betviler ikke at Sugden har kvaliteter.

mvh
Proffen
 
U

utgatt60135

Gjest
Den har absolutt kvaliteter :D. Jeg har ikke merket meg noe spesielt negativt med den, bare positivt inntrykk.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg har hørt denne forsterkeren ved flere anledninger, og den slår meg som en utrolig musikalsk forsterker.
Den spiller utrolig homogent, og stikker seg egentlig ikke ut på noen måte. Men er dynamisk når den må.
Den spiller meget likt i klangsignatur den Holfi Integra 88SE som jeg hadde, og kan vel nesten høres ut som en god rørkonstruksjon i spillestilen.

Den er meget sterk, og kar kapasitet til å drive relativt tunge høytalerkonstruksjoner.

Jeg har bla hørt den trekke Legacy 1212, og Legacy Vittoria på en forbildelig måte.
 
Topp Bunn